Rok výroby:2006Typ motoru:1,4 16V a 1,6 16VStav km při koupi:0 kmStav km nyní:132 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:8 l/100 kmVloženo:5. 9. 2008
Máme na firmě 3 megany grandtour. 1x 1,4 16V a 2x 1,6 16V Během posledního roku se na nich vyskytly tyto závady:
Snímač otáček vačky (2 auta)
Snímač polohy kliky
2x zapalovací cívka (+1x na dalším autě)
Pískání v autorádiu dle otáček motoru (neorig. ale kvalitní rádio - v dalších 3 autech to nedělá - dle servisu je to alternátorem a je to NORMÁLNÍ. Vzhledem k tomu, že nemám orig. rádio se tím ani nehodlají zabývat)
Pískající kotouče brzd (na všech autech),
Únik náplně klimatizace (2 auta - v servise prý neví, kudy to uteklo)
Kousnutá spojka (nikdy jsem nic podobného neviděl, ani o tom neslyšel, každopádně před křižovatkou to dost překvapí - v podstatě rozborka celého auta. Další závady následovaly tipuji vlivem toho)
Výměna výfuku vč. katalyzátoru
GO přední nápravy (2 auta)
Podivně fungující ABS (bere kdy nemá - nevyřešeno - diagnostika samozřejmě OK)
Prasklé svody
Vrzání přepážky a palubní desky (všechny auta - dle servisu je to prý normální).
To jest za poslední rok cca 300 000kč za servis, jehož odbornost a ochotu raději nemíním komentovat.
Verdikt: Dle mého názoru jde z větší části o chyby servisu. Nicméně dokud to neplatím a auto není moje, nezbývá než se zasmát, konstatovat neschopnost servisu a až mě to přestave bavit, tak ten aušus někde hodit do pole.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Renault Megane GT (dobrej vtip...opsáno z malého TP) 1,4 16V 92k - taky dobrej vtip...asi se mi tak 40koní rozuteklo. Kroutící moment 0 - na rozjezdu mě stáhne Fabia 1,2HTP (3-válec!!!), s 1,2MPi (40KW) tak tak udržím krok.
Začínám přemýšlet, jestli náhodou nejde o závadu, nicméně takhle to (ne)jezdilo vždycky. Spotřeba jak u závoďáku (8-8,3l/100km).
1,6 16V jede o něco lépe, ale taky se mu moc nechce (spotřeba kupodivu stejná)
Nojo firemní auta.. My najeli s rodinným Meganem 1,6 16V 270 tisíc bez problémů a další majitel pokračuje možná do dnes. Dvakrát se měnila cívka když auto občas cukalo, repasoval se alternátor a jinak pohoda, fungovalo vše a měnil se jen spotřební materiál. Teď mám Toyotu a je to tak na stejno.
02.03.2018 | 20:46:33 | Jiří
| 109.80.75.*Reagovat
900 tisíc km je opravdu dost, ta nynější laguna, co kupuji za ty 3000, má už motor druhý, ten původní 680 000km umřel(údajně žral olej už a původní majitel se nějak netrápil s dolíváním, takže málo oleje-malý tlak--zadřeno:-)) Na tachometru to má nyní 692 211km.Motor je z vrakoviště, udajně najetých 320 000, čiliž snad ještě 1x tolik naběhá:)
zo stretnutia majiteľov značky Renault. Z SK, CZ, A. Všetky autá sú v strednom veku a staršie, / najmladšie 1992, R 5 GT Turbo/. Všetci si ich pochvaľujú, jedno má už cez 900.000 km. R 19 bola svojho času najpredávanejším autom v DE, R 5 T nedostižná a stará Lagúna priekopníkom v komforte a dizajne. Ak by sa R dokázal vrátiť a nadviazať tam, kde skončil, bude opäť vážnym hráčom. Príklad by si mohol zobrať z takej Mazdy...držme palce.
, jednu mám(2,0 8v), druhou jsem v pátek koupil, cena 3000korun, rok 1998 2,0 RXE v 16ventilu, všechno funguje(climatronic, vše v el., ABS, výhřev sedadel i předního okna), jen nemá technickou..jooo mužu se smát škodkařům, pač za 3 litry koupíte kulové, ale u rencka pořídíte takovýto stroj:)škodka je možná spolehlivější, ale asi stokrát dražší..a o to tu běží:)
akokoľvek, niektoré chyby sú neodpustiteľné. To, že má cez 100.000 km za rok, už svedčí o intezívnom využívaní, ale tých chýb je predsa priveľa. Možno už nové Lagúny a spol. budú lepšie, ale Renault má ďaleko do spoľahlivej značky. Keď vidím tie smiešne ceny, za aké ich kúpite v DE, F, BE, tak sa čudujem, že to naši vôbec kupujú. Ale po presadnutí z Š 120 a podobne, to musí byť kultúrny šok. Potom príde druhý, keď zistia, "zlatá škodovka..." Takže netreba si maľovať naružovo. Neverte, že všetci sú zaslepení a nevidia, že Renault je super. Super už nie je ani PSA, W, Mercedes a pod. Ale nik z nich nemá toľko doslova VÝVOJOVÝCH chýb. Nie je to pološtátny podnik?
Fabia je tuctovka většinou bez výbavy,pro šetřílky (tatíky a pod.) bez fantazie,na 14 palc.kolech Jizdní komfort se nedá srovnat ani s meganem II 1,4,16V,72Kw,15 pal.kola.
21.08.2012 | 19:29:23 | Megane II
| 89.29.63.*Reagovat
heligon
Tak po tom se mi stýskalo"muj kamarád měl šest renaultů a furt se mu to s****".Heligon je magor, který na této diskusi nemá co dělat.
HTP ma do mesta sice dostacujici dynamiku, ale prilisnou spotrebu.Mel jsem Golfa II. 1,6D o vykonu 44 kW, ale sezral mozna 60-70 % z toho co Fabie.Chci tim rict, ze HTP je uz daaaavno prekonany motor, co se tyce spotreby a o dynamice ani nemluvim.Krom toho, ma hroznej zvuk :-)
, ty se nauč česky a pak sem něco piš.Tohle už jsme slyšely.Při nájezdu tolika kilometrů to je normální,že odejdou čepy,tlumiče atd.Ale spusta servisů vyměňujou i to co není potřeba a jejich úroveň taky značně pokulhává.Do značkovejch servisů radši nechodit.
Htp je v městskem provozu živy a plně dostačujici motor,jinak je to des,ale spoustu lidem stači,proč ne..K tem Renaultum,jsou to srače,to vi každy,spravuji několik firemnich renaultu 2x kangoo a megana a jsou každou chvily nějake problemy,nechapu,že se Renault nepouči,vždyt jejich auta se serou snad odjakživa..
Rádio je zapojeno správně. Zkuste k němu připojit externí zdroj signálu napájený z palubní sítě a budete se divit.....zní to jako F-16 při startu a nepomáhá na to ani galvanické oddělení napájení. Dle servisu to dělá alternátor - což mi narozdíl od servisu nepřipadá moc normální.
Samozřejmě je mi jasné, že GT je zkratka Grandtour, ale v TP to na mě působí poněkud komicky (proto ten výraz) - mám verzi 92k a opravdu mi ujíždějí z křižovatky fabie. Mimochodem ostatní Megany na firmě (1.6) mají v TP Grandtour.
Také si dokážu představit, jak se jezdí se služebními auty ve větších firmách, ale u nás považujeme služební auto za svoje...i když je služební, tak to přece neznamená, že s ním budu skákat přes obrubníky. Mimo to byly tyhle GO náprav i dle mého názoru na stav našich silnic normální (cca 120 000km), ale uvedl jsem je prostě jen proto, že se dělaly.
Co se týče servisu, tak to je no comment - viz verdikt. Servis je jak jinak, než autorizovaný a má samozřejmě i "autorizované" ceny.
Pár postřehů: - pískání v rádiu: špatně zapojené rádio (odrušení) Mám také neoriginál rádio, nic nepíská -Megane GT: Nechápu autora, jaký vtip???! Zkratka GT - Grandtour - 1.4 92k: 1.4 se prodávaly dva. Slabší a druhý silnější 98 k. Těch slabších se prodalo velmi málo, protože auto je na tento motor příliš těžké. 98 k po faceliftu v r. 2006 100k je již dostačující. Nejvyšší kroutící moment je kolem 3.750 ot./min - GO přední nápravy: Na našich silnicích a u služebního auta se není čemu divit. Dokážu si představit, jak se služebním autem jezdí. Ne nadarmo se říká, že nejlepší offroad je služební auto - únik náplně klimatizace: Drobné pozvolné úniky náplně jsou normální. Náplň klima by dle mého měla vydržet alespoň 2 roky. Pokud dřív, je někde netěsnost. Ze zbytku recenze vidím hlavní chybu v neshopném servisu. Určitě bych změnil servis.
Když si na takové auto vydřete sami a rukama,tak si ho budete vážit!!!Mám ho od nového je mu teď 10let,naj 150tis a bez jediného problému.Vše je původní.Rozvody jsem dělal sám ve 114tis.Renault servis špatný!
Taky tady nikdo nezmiňoval, že si ho neváží. Rukama dělá spousta lidí a nemusí u toho používat tolik vykřičníků. Mimochodem pokud dobře čtu, vy máte 1,5dci (taky proto Vám asi těžko odejdou například zapalovací cívky, že), ale recenze zmiňuje pouze benzínové verze.
Komentáře uživatelů k recenzi Renault Megane
Renault je v pohodě
Nojo firemní auta.. My najeli s rodinným Meganem 1,6 16V 270 tisíc bez problémů a další majitel pokračuje možná do dnes. Dvakrát se měnila cívka když auto občas cukalo, repasoval se alternátor a jinak pohoda, fungovalo vše a měnil se jen spotřební materiál. Teď mám Toyotu a je to tak na stejno.
02.03.2018 | 20:46:33 | Jiří | 109.80.75.* Reagovat
900 tisíc km je opravdu dost, ta nynější laguna, co kupuji za ty 3000, má už motor druhý, ten původní 680 000km umřel(údajně žral olej už a původní majitel se nějak netrápil s dolíváním, takže málo oleje-malý tlak--zadřeno:-)) Na tachometru to má nyní 692 211km.Motor je z vrakoviště, udajně najetých 320 000, čiliž snad ještě 1x tolik naběhá:)
05.07.2009 | 14:10:24 | Jirka Reagovat
Akurát som rádiu počúval reportáž
zo stretnutia majiteľov značky Renault. Z SK, CZ, A. Všetky autá sú v strednom veku a staršie, / najmladšie 1992, R 5 GT Turbo/. Všetci si ich pochvaľujú, jedno má už cez 900.000 km.
R 19 bola svojho času najpredávanejším autom v DE, R 5 T nedostižná a stará Lagúna priekopníkom v komforte a dizajne. Ak by sa R dokázal vrátiť a nadviazať tam, kde skončil, bude opäť vážnym hráčom. Príklad by si mohol zobrať z takej Mazdy...držme palce.
05.07.2009 | 14:01:25 | ľuboš Reagovat
Laguna za 3tisíce?? To zas bude vypadat..už se těším, jak tu pak bude recenze, jaký je renault sráč,divíte se, když kupujete takéto haraburdí...
05.07.2009 | 11:39:23 | Jašin Reagovat
Laguny mám rád
, jednu mám(2,0 8v), druhou jsem v pátek koupil, cena 3000korun, rok 1998 2,0 RXE v 16ventilu, všechno funguje(climatronic, vše v el., ABS, výhřev sedadel i předního okna), jen nemá technickou..jooo mužu se smát škodkařům, pač za 3 litry koupíte kulové, ale u rencka pořídíte takovýto stroj:)škodka je možná spolehlivější, ale asi stokrát dražší..a o to tu běží:)
04.07.2009 | 23:56:40 | Jirka Reagovat
No, buďte rád, že nemáte dieslové verzie,
akokoľvek, niektoré chyby sú neodpustiteľné. To, že má cez 100.000 km za rok, už svedčí o intezívnom využívaní, ale tých chýb je predsa priveľa. Možno už nové Lagúny a spol. budú lepšie, ale Renault má ďaleko do spoľahlivej značky.
Keď vidím tie smiešne ceny, za aké ich kúpite v DE, F, BE, tak sa čudujem, že to naši vôbec kupujú. Ale po presadnutí z Š 120 a podobne, to musí byť kultúrny šok. Potom príde druhý, keď zistia, "zlatá škodovka..."
Takže netreba si maľovať naružovo. Neverte, že všetci sú zaslepení a nevidia, že Renault je super. Super už nie je ani PSA, W, Mercedes a pod. Ale nik z nich nemá toľko doslova VÝVOJOVÝCH chýb. Nie je to pološtátny podnik?
04.07.2009 | 22:51:50 | ľuboš Reagovat
Ne, jen jsem chytrej chlap, co už ví, jakej je renalt zmetek...čiliž jezdím fabií, která je ABSOLUTNĚ bez poruch.A za to dám ruku do ohně
04.07.2009 | 22:49:53 | Heligon Reagovat
RE:
Fabia je tuctovka většinou bez výbavy,pro šetřílky (tatíky a pod.) bez fantazie,na 14 palc.kolech Jizdní komfort se nedá srovnat ani s meganem II 1,4,16V,72Kw,15 pal.kola.
21.08.2012 | 19:29:23 | Megane II | 89.29.63.* Reagovat
heligon
Tak po tom se mi stýskalo"muj kamarád měl šest renaultů a furt se mu to s****".Heligon je magor, který na této diskusi nemá co dělat.
04.07.2009 | 22:35:51 | standa Reagovat
to David
HTP ma do mesta sice dostacujici dynamiku, ale prilisnou spotrebu.Mel jsem Golfa II. 1,6D o vykonu 44 kW, ale sezral mozna 60-70 % z toho co Fabie.Chci tim rict, ze HTP je uz daaaavno prekonany motor, co se tyce spotreby a o dynamice ani nemluvim.Krom toho, ma hroznej zvuk :-)
04.07.2009 | 19:53:30 | jamieson Reagovat
Heligone
, ty se nauč česky a pak sem něco piš.Tohle už jsme slyšely.Při nájezdu tolika kilometrů to je normální,že odejdou čepy,tlumiče atd.Ale spusta servisů vyměňujou i to co není potřeba a jejich úroveň taky značně pokulhává.Do značkovejch servisů radši nechodit.
04.07.2009 | 18:40:01 | Jirka Reagovat
Renolty jsou nejhorší auta na světě, to ví každý..Kamarád měl 6 renaultů , a furt se mu to s****.
04.07.2009 | 18:03:52 | Heligon Reagovat
Nevhodný komentář
31.08.2011 | 19:53:15 | Michal | 88.146.217.*
RE:
Tomu nerozumím. Když mě bude srát druhé auto stejné značky, tak si přeci další nepořídím. To je snad jasné.
15.05.2014 | 21:22:25 | Sten | 81.162.192.* Reagovat
David
Htp je v městskem provozu živy a plně dostačujici motor,jinak je to des,ale spoustu lidem stači,proč ne..K tem Renaultum,jsou to srače,to vi každy,spravuji několik firemnich renaultu 2x kangoo a megana a jsou každou chvily nějake problemy,nechapu,že se Renault nepouči,vždyt jejich auta se serou snad odjakživa..
04.07.2009 | 17:15:19 | Reagovat
to hull
No a ? Tu nejde o max. rychlost, spise o akceleraci a o bezpecne predjizdeni.V aktivni bezpecnosti HTP znacne pokulhava.
04.07.2009 | 16:57:19 | jamieson Reagovat
fabia
ona ta fabie 1.2 HTP 47kw docela jede 185 z kopce dáš
a normálně tak 170km/h
04.07.2009 | 15:04:53 | hull Reagovat
To Chorche
Rádio je zapojeno správně. Zkuste k němu připojit externí zdroj signálu napájený z palubní sítě a budete se divit.....zní to jako F-16 při startu a nepomáhá na to ani galvanické oddělení napájení. Dle servisu to dělá alternátor - což mi narozdíl od servisu nepřipadá moc normální.
Samozřejmě je mi jasné, že GT je zkratka Grandtour, ale v TP to na mě působí poněkud komicky (proto ten výraz) - mám verzi 92k a opravdu mi ujíždějí z křižovatky fabie. Mimochodem ostatní Megany na firmě (1.6) mají v TP Grandtour.
Také si dokážu představit, jak se jezdí se služebními auty ve větších firmách, ale u nás považujeme služební auto za svoje...i když je služební, tak to přece neznamená, že s ním budu skákat přes obrubníky. Mimo to byly tyhle GO náprav i dle mého názoru na stav našich silnic normální (cca 120 000km), ale uvedl jsem je prostě jen proto, že se dělaly.
Co se týče servisu, tak to je no comment - viz verdikt. Servis je jak jinak, než autorizovaný a má samozřejmě i "autorizované" ceny.
08.09.2008 | 18:13:56 | Reagovat
Servisy Renault
No jo, změnit servis, ale za jaký, vyzkoušel jsem se svým renaultem několik a je to z bláta do louže!
08.09.2008 | 11:27:30 | Vašek Reagovat
Pár postřehů:
- pískání v rádiu: špatně zapojené rádio (odrušení) Mám také neoriginál rádio, nic nepíská
-Megane GT: Nechápu autora, jaký vtip???! Zkratka GT - Grandtour
- 1.4 92k: 1.4 se prodávaly dva. Slabší a druhý silnější 98 k. Těch slabších se prodalo velmi málo, protože auto je na tento motor příliš těžké. 98 k po faceliftu v r. 2006 100k je již dostačující. Nejvyšší kroutící moment je kolem 3.750 ot./min
- GO přední nápravy: Na našich silnicích a u služebního auta se není čemu divit. Dokážu si představit, jak se služebním autem jezdí. Ne nadarmo se říká, že nejlepší offroad je služební auto
- únik náplně klimatizace: Drobné pozvolné úniky náplně jsou normální. Náplň klima by dle mého měla vydržet alespoň 2 roky. Pokud dřív, je někde netěsnost.
Ze zbytku recenze vidím hlavní chybu v neshopném servisu. Určitě bych změnil servis.
08.09.2008 | 10:46:46 | Chorche Reagovat
RE: RENAULT GRANDTOUR 1,5DCI Rv:2006
Když si na takové auto vydřete sami a rukama,tak si ho budete vážit!!!Mám ho od nového je mu teď 10let,naj 150tis a bez jediného problému.Vše je původní.Rozvody jsem dělal sám ve 114tis.Renault servis špatný!
23.02.2016 | 19:30:55 | Spokojeňák | 178.255.168.* Reagovat
RE: RENAULT GRANDTOUR 1,5DCI Rv:2006
Taky tady nikdo nezmiňoval, že si ho neváží. Rukama dělá spousta lidí a nemusí u toho používat tolik vykřičníků. Mimochodem pokud dobře čtu, vy máte 1,5dci (taky proto Vám asi těžko odejdou například zapalovací cívky, že), ale recenze zmiňuje pouze benzínové verze.
03.05.2016 | 16:36:41 | Bagr | 212.71.161.* Reagovat