Rok výroby:2002Typ motoru:1,9dtiStav km při koupi:0 kmStav km nyní:100 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?6 letPrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:25. 2. 2008
Auto malo neustálenejaké poruchy,hlavne na mechanických častiach,. PO 30 tis km odišla predná pravá polos, po 40 tis zadný tlmič, v 50 tis najednej strane ručná brzda, bohužiaľ nič s toho nespadalo do záruky a tak to všetko stálo pekné peniaze -polos 30 tis, ručná brzda 11 tisíc, tlmič 12 tisíc ....a prehliadka po 90 tis s vymenou rozvdov 30 tisic.
Na takú krabicu ako renault pekné peniaze na " bežnú "udržbu.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Inak je auto spoľahlivé a nikde ma nenchalo, ak nerátam záhadnú "smrť " tureckej autobatérie uprostred leta na benzínovej pumpe v chorvátskom Trogire na druhý rok používania, čo ma stálo 5 tis. Skk. Inak jazdné vlastnosti na plávajúcom riadení je ťažko hodnotiť, o niečo sa vylepšilo držanie stopy po prezutí do dunlop sport . pridaní elektronov a rozširujúcich podložiek.
Spotreba nie je až taká nízka - cca7 litrov na 100 km je realita, akcelerácia je taká dôchodcovská,kvalita spracovania je mdlá, sedačky mäkké a nedržia v zákrutách. Jedno z mála plus auta je pomerne veľký kufor, tiež možnosť odviezť premety dlhé cez 2,8 metra. Značkové servisy renaultu by som neodporúčal vôbec.
Petře tak to je tedy mazec! Zřejmě se kvalita těchto vozů mění kus od kusu. Nic z věcí Tebou popisovaných mne nepotkalo, tím samozřejmě netvrdím, že se nemohly stát. Nicméně vzhledem k množství negativních zkušeností jsem raději na Renault zanevřel a další jsem pořídil z Německa Ford Focus 1.6TDCI. A to je paráda. Vzhledem k tomu, že Renault sloužil vcelku bez problémů, nechal jsem ho dceři a ani ta si nestěžuje. Samozřejmě souhlasím s tím, že když chytíš tak podařený kousek jako Ty, je lepší poslat ho urychleně do světa. Přeji příště šťastnější ruku. :-)
Po přečtení recenze a hlavně komentáře p. Ládi jsem se nemohl nepřipojit: Mám taky to samé auto, kombi (Megane Break), 1.9 Dti, 59kW, r.v. 2002, kupované v r. 2005 jako ojeté od 1. majitele s tachometrem 119.000 km (CZ původ, nehavarované, serviska), cena 190.000 Kč. Od té doby jsem ujel 28.000 km (takže současný stav 147.000km - zas tak moc s ním nejezdím), většinou jezdím sám, závodník nejsem, lodě za autem netahám, cihly ani cement v autě nevozím. Když pominu, že moje zkušenosti se značkovým servisem Renault jsou dost hrozné, tak spolehlivostí auto taky nevyniká: 1. Už při cestě zpět z Tábora (převzetí od prodávajícího) do Prahy začal pištět brzdový pedál při návratu ze stlačené polohy nahoru do klidového stavu (zatím jen v určitém místě jeho návratové dráhy, spíš se jednalo o takové krátké vykviknutí): 1. návštěva značkového servisu - jedná se o problém neškodného tření čehosi o cosi - stačí to promazat. Promazalo se - pištění se za 2 dny vrátilo, navíc frekvence a doba pištění se zvyšuje. 2. návštěva servisu (stejného), stejný názor mechanika, stejný postup, jen více oleje, pro jistotu ještě nechám zkontrolovat destičky a kotouče - za 4 dny opět piští, a to častěji, déle a hlasitěji. Říkám si, vem to "neškodný pištění" čert, Pandrholo, promazání počká dovolená nepočká a odjíždím na cestu, při které si auto vyslouží přezdívku "čivava", neboť pedál konstantně piští jako přišlápnutý pes. Den po návratu z dovolené pištění přestalo, bohužel zároveň s tím přestává fungovat posilovač brzd a při každém brzdění si kvalitně procvičuju stehenní svaly. V servisu konečně přisli na to, co to pištělo a mění to (podtlakový posilovač brzd) - cena 8.000 Kč. 2. Auto papká olej, jak mimino sunar. Přestože cca měsíc po zakoupení šlo na kompletní prohlídku do autorizovaného servisu (rozvody, olej, filtry, kontrola všeho možného, včetně tlumičů (viz níže), geometrie ... 20.000 Kč), spotřebuje během prvních 3.000 km po prohlídce asi 1,5 litru oleje. Ještěže má indikaci množství oleje na displeji, a vím, kdy potřebuje zas nakrmit. Pak z nějakého důvodu přestává a mimo pravidelné výměny si od té doby oleje ani necuclo. Záhada. 3. Půjčuji auto kamarádce, aby si zajela za rodiči (z Prahy do Brna). Cca u Jihlavy se uvolní šroub u části plastikového spodního krytu motoru (mimořádná výbava, kterou si objednal předchozí vlastník), v dálniční rychlosti kryt tluče zespodu do karoserie, pak se část krytu utrhne, ohne, zaklíní pod auto a začně drhnout. Celkem prkotina, ale když se vám to stane ve vypůjčeném autě, nemáte o příčině ani ponětí a jste holka, tak vás to vyleká (a když jste její kamarád a vlastník auta, tak to prožíváte po telefonu s ní). Takže se volá asistenční služba, následuje demontáž krytu na místě a pokračování v jízdě. 4. Hned během úvodní zimy za pořádné plískanice (mokrý tající sníh, husté sněžení, teplota kolem nuly) mi dojde kapalina do ostřikovačů a stěrače nestíhají špínu dokonale stírat. Zastavím u nejbližší pumpy, koupím kapalinu a chci ji dolít. Takže otevírám kapotu. Při zatažení za táhlo cosi zrezle křupne v motorovém prostoru, ale kapota se ani nehne. Stojím na dálnici u pumpy, 120 km od domova, a šroubovákem se snažím odjistit zámek kapoty, abych mohl dolít kapalinu do ostřikovačů. Po půl hodině verglování boj vzdávám a domů pokračuji žabími skoky od pumpy k pumpě, kde si vždycky umyju zablázené sklo. Blahořečím hustotě sítě čerpacích stanic v ČR. 5. Po 3/4 roce odchází baterka. Beru ji jako spotřební materiál a měním ji. To samé se děje znovu cca po roce od výměny, ale to připisuji tomu, že v daném období jsem s autem moc nejezdil. Od té doby zatím baterka Ok. 6. Auto postihují různé drobné příhody: Nevrací se tlačítko otevírání dveří kufru - promazání nutné. Pružina zadního stěrače zkorodovala, nemá přítlak a nedostatečně stírá - výměna ramena nutná. Těsnění dveří kufru se odlepuje, roletka prostoru kufru se trhá, do auta při silném dešti zateklo kolem předních dveří, odcházejí žárovky atd. atd. Prkotiny, ale pořád něco. 7. Přes noc odchází ERG (nebo taknějak) ventil. Večer s autem přijedu domů, ráno je problém. Auto nastartuje, zvukově jako kdyby šlo jen na 2-3 válce, velké vibrace celého auta a během 5 vteřin zhasne. Nutno odtáhnout do servisu, oprava celkem levná (1.700 Kč), čára přes týdenní program celkem velká. 8. Autu při nájezdu 140.000 km praská za jízdy pružina tlumiče na pravém předním kole. Naštěstí ve 40 km/h - ale i tak praskne pneumatika, ráfek zničený, tlumič taky, o úleku řidiče a potenciálních hrozbách ani nemluvím. Auto se zase veze na korbě do nejbližšího autorizovaného autoservisu. Servis hraje ve vztahu k příčině mrtvého brouka, mění poškozený 1!! tlumič a pružinu za cca 8.500 tisíce, navrhuje vyměnit i ten druhý. Když se od známého dozvídám maloobchodní cenu 2 tlumičů (přiznávám, že jsem v těhle věcech nepoučený ignorant) a v motoristickém časopise nacházím, že praskající pružiny jsou starou známou bolestí Meganu a Scenicu s dieselovým motorem a že na vině je podprůměrná kvalita použité ocele, naštvaně si auto odvážím. Ďáblickému servisu uděluju velké a definitivní NEVER MORE. 9. Od té doby nic, ale udržuju se v bdělosti a čekám, co zas přijde... Nebudu popírat, že auto má i své klady - spotřeba mírně přes 6 litrů, opravdu velký kufr, na rozbité silnici ani na D1 z vás duši nevyklepe - ale až u mě dojezdí, tak další auto Renault nebude.
Poloos 30 tisic? Ja som dal za repas 3000 SK, tlmic 12 tis ta asi tazko. Jeden stoji cca 6500 Sk. Material na rozvody cca 5000 Sk. 11 tisic za rucnu brzdu? Preboha, co si ju vytrhol?
Po přečtení Vaší recenze se mi nechce věřit, že opravdu vlastníte uvedené auto. Mám to samé, kupované ojeté z Holandska. Měl 2,5 roku a 127 000 najeto. Já ho mám další 4 roky a přidal jsem 100 000 km. Za tu dobu jsem vyměnil zadní tlumiče, rozvody, před rokem baterii a přední kotouče, teď mne čekají opět rozvody a zadní kotouče, což nepovažuji za závady. Jediný problém mi způsobil zadřený tlakový ventil na čerpadle, což způsobilo horší starty (padání nafty). Výměna za nový cca 5 minut a cena nového 1900,- v Renaultu 3400,-:-(( Pokud mám k autu nějaké výhrady tak snad jen k "potícím se" sklům. Jet v něm v zimě po noční s mokrou hlavou je docela zážitek. Jinak je mé hodnocení veskrze pozitivní, zkrátka auto - dělník. Leju do něj jen olej při výměně a naftu. A s tou žíznivostí to také nebude tak horké spíše by to chtělo vyměnit mezičlánek mezi volantem a sedačkou. Nejezdím nijak ekonomicky, ale do 6 litrů se pohodlně vejdu, jen v zimě se vyšplhá "až" na 6,5! :-))) Jedinou větší výhradu mám k práci značkového servisu, je to hrůza! Nicméně jak čtu v recenzích tak to zdaleka není problém jen Renaultu.
V Dúbravke nad skleníkom je jeden, ktorý sa špecializuje na Renault, ale za normálne ceny a nie tie premrštené, ako v klasickom značkovom. Vizitku som dal k autu, takže presnú adresu momentálne neviem, ale zistím.
Čau zajeď si do Kladna, to je kousek a sou fakt ochotný. Jinak origoš baterku sem v Meganu měnilpo sedmi letech, ale žádný ze zmiňovných problémů jsem neměl. Byly jiný.
Taky vlastním toto vozítko 1,4 v benálu, sic rv 97, co se týče poruch nejsi sám. Není měsíce kdy se na tom nějaká prkotina nevydrbe(doufám že ty velké mám už vychytané ), jelikož je spousta replik a pan X mi to v servesu u Klokočky spraví za pakatel, což origoš servis v rencku je předražený a né vždy udělají co mají. Platí dvojnásob v Šumperku tam bych si nenechal vyměnit ani rezervu. Jinak auto je líbivé bezpečné, až na ty poruchy se mi líbí, ale frantík už nesmí přes práh.
Nakoľko som mal taktiež Mégane Combi r.v. 2002, mám k tomu čo napísať. Auto som kupoval ako nové a mal som ho päť rokov, ale so žiadnou podobnou závadou som sa nestretol. A to bola väčšina kilometrov najazdená po Bratislave, kde o rozbité cesty skutočne nie je núdza. Tá poloos je pravdepodobne výsledkom talentu majiteľa vletieť do každej jamy, inak sa to vysvetliť nedá. Ručná brzda funguje doteraz bez problémov. Dokonca aj autobatéria, ktorá tam bola v roku 2002 pri kúpe, je tam dodnes. Tlmiče taktiež. Tieto veci viem, lebo auto kúpil známy a jediná vec, do ktorej musel investovať, bol asi pred mesiacom štartér. V značkovom servise za to nechal 5.000.- Sk. Prehliadka po 90.000 km stojí taktiež v zn. servise do 5.000 korún, takže pokiaľ za výmenu rozvodov niekto zaplatí ten zbytok, je to jeho hlúposť. Ak si tú výmenu nechcel zveriť neznačkovému servisu, mohol si využiť možnosť, priniesť si náhradné diely, resp. materiál svoj a zaplatiť len za prácu. Známemu som poradil, aby v najbližšej dobe vymenil rozvody. Materiál ho bude stáť asi 5.000 a niečo k tomu za prácu, lebo to do značkového servisu na moje odporúčanie nedal. Na cenu za nové rozvody som sa totiž informoval a len za materiál chceli cez 15.000.
A to hodnotenie komfortu a jazdných vlastností je asi omyl. Podľa mňa to autor asi nemyslel vážne, alebo to poplietol. Je to predsa len " Francúz" , takže komfortný je dosť. Taktiež držanie stopy je celkom slušné a je problém to auto "odtrhnúť". Mal som tam ESP a jeho pomoc som za 5 rokov skutočne nepotreboval. To netvrdím o manželke, ktorá si ho vyskúšala, keď v Rakúsku vpálila do spomaľovacieho esíčka pred jednou dedinou, ešte aj to na snehu. Našťastie bez ujmy.
Ešte jedna otázka na záver : Keď vôbec neodporúčaš značkové servisy Renaultu ( s čím viac menej súhlasím ), načo si tam pre boha chodil, keď záruka skončila v roku 2003?
Komentáře uživatelů k recenzi Renault Megane
Petře tak to je tedy mazec! Zřejmě se kvalita těchto vozů mění kus od kusu. Nic z věcí Tebou popisovaných mne nepotkalo, tím samozřejmě netvrdím, že se nemohly stát. Nicméně vzhledem k množství negativních zkušeností jsem raději na Renault zanevřel a další jsem pořídil z Německa Ford Focus 1.6TDCI. A to je paráda. Vzhledem k tomu, že Renault sloužil vcelku bez problémů, nechal jsem ho dceři a ani ta si nestěžuje. Samozřejmě souhlasím s tím, že když chytíš tak podařený kousek jako Ty, je lepší poslat ho urychleně do světa. Přeji příště šťastnější ruku. :-)
15.02.2009 | 15:51:44 | Láďa Reagovat
Má opravdu Megana!
Po přečtení recenze a hlavně komentáře p. Ládi jsem se nemohl nepřipojit: Mám taky to samé auto, kombi (Megane Break), 1.9 Dti, 59kW, r.v. 2002, kupované v r. 2005 jako ojeté od 1. majitele s tachometrem 119.000 km (CZ původ, nehavarované, serviska), cena 190.000 Kč. Od té doby jsem ujel 28.000 km (takže současný stav 147.000km - zas tak moc s ním nejezdím), většinou jezdím sám, závodník nejsem, lodě za autem netahám, cihly ani cement v autě nevozím. Když pominu, že moje zkušenosti se značkovým servisem Renault jsou dost hrozné, tak spolehlivostí auto taky nevyniká:
1. Už při cestě zpět z Tábora (převzetí od prodávajícího) do Prahy začal pištět brzdový pedál při návratu ze stlačené polohy nahoru do klidového stavu (zatím jen v určitém místě jeho návratové dráhy, spíš se jednalo o takové krátké vykviknutí): 1. návštěva značkového servisu - jedná se o problém neškodného tření čehosi o cosi - stačí to promazat. Promazalo se - pištění se za 2 dny vrátilo, navíc frekvence a doba pištění se zvyšuje. 2. návštěva servisu (stejného), stejný názor mechanika, stejný postup, jen více oleje, pro jistotu ještě nechám zkontrolovat destičky a kotouče - za 4 dny opět piští, a to častěji, déle a hlasitěji. Říkám si, vem to "neškodný pištění" čert, Pandrholo, promazání počká dovolená nepočká a odjíždím na cestu, při které si auto vyslouží přezdívku "čivava", neboť pedál konstantně piští jako přišlápnutý pes. Den po návratu z dovolené pištění přestalo, bohužel zároveň s tím přestává fungovat posilovač brzd a při každém brzdění si kvalitně procvičuju stehenní svaly. V servisu konečně přisli na to, co to pištělo a mění to (podtlakový posilovač brzd) - cena 8.000 Kč.
2. Auto papká olej, jak mimino sunar. Přestože cca měsíc po zakoupení šlo na kompletní prohlídku do autorizovaného servisu (rozvody, olej, filtry, kontrola všeho možného, včetně tlumičů (viz níže), geometrie ... 20.000 Kč), spotřebuje během prvních 3.000 km po prohlídce asi 1,5 litru oleje. Ještěže má indikaci množství oleje na displeji, a vím, kdy potřebuje zas nakrmit. Pak z nějakého důvodu přestává a mimo pravidelné výměny si od té doby oleje ani necuclo. Záhada.
3. Půjčuji auto kamarádce, aby si zajela za rodiči (z Prahy do Brna). Cca u Jihlavy se uvolní šroub u části plastikového spodního krytu motoru (mimořádná výbava, kterou si objednal předchozí vlastník), v dálniční rychlosti kryt tluče zespodu do karoserie, pak se část krytu utrhne, ohne, zaklíní pod auto a začně drhnout. Celkem prkotina, ale když se vám to stane ve vypůjčeném autě, nemáte o příčině ani ponětí a jste holka, tak vás to vyleká (a když jste její kamarád a vlastník auta, tak to prožíváte po telefonu s ní). Takže se volá asistenční služba, následuje demontáž krytu na místě a pokračování v jízdě.
4. Hned během úvodní zimy za pořádné plískanice (mokrý tající sníh, husté sněžení, teplota kolem nuly) mi dojde kapalina do ostřikovačů a stěrače nestíhají špínu dokonale stírat. Zastavím u nejbližší pumpy, koupím kapalinu a chci ji dolít. Takže otevírám kapotu. Při zatažení za táhlo cosi zrezle křupne v motorovém prostoru, ale kapota se ani nehne. Stojím na dálnici u pumpy, 120 km od domova, a šroubovákem se snažím odjistit zámek kapoty, abych mohl dolít kapalinu do ostřikovačů. Po půl hodině verglování boj vzdávám a domů pokračuji žabími skoky od pumpy k pumpě, kde si vždycky umyju zablázené sklo. Blahořečím hustotě sítě čerpacích stanic v ČR.
5. Po 3/4 roce odchází baterka. Beru ji jako spotřební materiál a měním ji. To samé se děje znovu cca po roce od výměny, ale to připisuji tomu, že v daném období jsem s autem moc nejezdil. Od té doby zatím baterka Ok.
6. Auto postihují různé drobné příhody: Nevrací se tlačítko otevírání dveří kufru - promazání nutné. Pružina zadního stěrače zkorodovala, nemá přítlak a nedostatečně stírá - výměna ramena nutná. Těsnění dveří kufru se odlepuje, roletka prostoru kufru se trhá, do auta při silném dešti zateklo kolem předních dveří, odcházejí žárovky atd. atd. Prkotiny, ale pořád něco.
7. Přes noc odchází ERG (nebo taknějak) ventil. Večer s autem přijedu domů, ráno je problém. Auto nastartuje, zvukově jako kdyby šlo jen na 2-3 válce, velké vibrace celého auta a během 5 vteřin zhasne. Nutno odtáhnout do servisu, oprava celkem levná (1.700 Kč), čára přes týdenní program celkem velká.
8. Autu při nájezdu 140.000 km praská za jízdy pružina tlumiče na pravém předním kole. Naštěstí ve 40 km/h - ale i tak praskne pneumatika, ráfek zničený, tlumič taky, o úleku řidiče a potenciálních hrozbách ani nemluvím. Auto se zase veze na korbě do nejbližšího autorizovaného autoservisu. Servis hraje ve vztahu k příčině mrtvého brouka, mění poškozený 1!! tlumič a pružinu za cca 8.500 tisíce, navrhuje vyměnit i ten druhý. Když se od známého dozvídám maloobchodní cenu 2 tlumičů (přiznávám, že jsem v těhle věcech nepoučený ignorant) a v motoristickém časopise nacházím, že praskající pružiny jsou starou známou bolestí Meganu a Scenicu s dieselovým motorem a že na vině je podprůměrná kvalita použité ocele, naštvaně si auto odvážím. Ďáblickému servisu uděluju velké a definitivní NEVER MORE.
9. Od té doby nic, ale udržuju se v bdělosti a čekám, co zas přijde...
Nebudu popírat, že auto má i své klady - spotřeba mírně přes 6 litrů, opravdu velký kufr, na rozbité silnici ani na D1 z vás duši nevyklepe - ale až u mě dojezdí, tak další auto Renault nebude.
14.11.2008 | 23:51:32 | Petr Reagovat
Som este zabudol. Bateria za 5000 Sk? To si tam dal hned gelovku?
06.04.2008 | 15:25:42 | lakinooo Reagovat
Poloos 30 tisic? Ja som dal za repas 3000 SK, tlmic 12 tis ta asi tazko. Jeden stoji cca 6500 Sk. Material na rozvody cca 5000 Sk. 11 tisic za rucnu brzdu? Preboha, co si ju vytrhol?
06.04.2008 | 15:24:51 | lakinooo Reagovat
Máte opravdu Megana?
Po přečtení Vaší recenze se mi nechce věřit, že opravdu vlastníte uvedené auto. Mám to samé, kupované ojeté z Holandska. Měl 2,5 roku a 127 000 najeto. Já ho mám další 4 roky a přidal jsem 100 000 km. Za tu dobu jsem vyměnil zadní tlumiče, rozvody, před rokem baterii a přední kotouče, teď mne čekají opět rozvody a zadní kotouče, což nepovažuji za závady. Jediný problém mi způsobil zadřený tlakový ventil na čerpadle, což způsobilo horší starty (padání nafty). Výměna za nový cca 5 minut a cena nového 1900,- v Renaultu 3400,-:-((
Pokud mám k autu nějaké výhrady tak snad jen k "potícím se" sklům. Jet v něm v zimě po noční s mokrou hlavou je docela zážitek. Jinak je mé hodnocení veskrze pozitivní, zkrátka auto - dělník. Leju do něj jen olej při výměně a naftu. A s tou žíznivostí to také nebude tak horké spíše by to chtělo vyměnit mezičlánek mezi volantem a sedačkou. Nejezdím nijak ekonomicky, ale do 6 litrů se pohodlně vejdu, jen v zimě se vyšplhá "až" na 6,5! :-))) Jedinou větší výhradu mám k práci značkového servisu, je to hrůza! Nicméně jak čtu v recenzích tak to zdaleka není problém jen Renaultu.
21.03.2008 | 09:23:48 | Láďa Reagovat
to marek66
V Dúbravke nad skleníkom je jeden, ktorý sa špecializuje na Renault, ale za normálne ceny a nie tie premrštené, ako v klasickom značkovom. Vizitku som dal k autu, takže presnú adresu momentálne neviem, ale zistím.
26.02.2008 | 20:08:33 | Petrík Reagovat
To marek66
Čau zajeď si do Kladna, to je kousek a sou fakt ochotný. Jinak origoš baterku sem v Meganu měnilpo sedmi letech, ale žádný ze zmiňovných problémů jsem neměl. Byly jiný.
26.02.2008 | 17:54:47 | Grami Reagovat
pre Petrík
Mozes mi doporucit kvalitny servis v BA na Renault.
Vdaka
26.02.2008 | 17:17:57 | marek66 Reagovat
bateria
Náhlu smrť autobatérie na Megane môžem potvrdiť, raz v lete po dvoch rokoch auto ešte normálne prišlo a za 2 hodiny už ani neťuklo....
26.02.2008 | 16:52:23 | neb Reagovat
Taky vlastním toto vozítko 1,4 v benálu, sic rv 97, co se týče poruch nejsi sám. Není měsíce kdy se na tom nějaká prkotina nevydrbe(doufám že ty velké mám už vychytané ), jelikož je spousta replik a pan X mi to v servesu u Klokočky spraví za pakatel, což origoš servis v rencku je předražený a né vždy udělají co mají. Platí dvojnásob v Šumperku tam bych si nenechal vyměnit ani rezervu. Jinak auto je líbivé bezpečné, až na ty poruchy se mi líbí, ale frantík už nesmí přes práh.
26.02.2008 | 13:21:22 | Jarda Reagovat
Nakoľko som mal taktiež Mégane Combi r.v. 2002, mám k tomu čo napísať.
Auto som kupoval ako nové a mal som ho päť rokov, ale so žiadnou podobnou závadou som sa nestretol. A to bola väčšina kilometrov najazdená po Bratislave, kde o rozbité cesty skutočne nie je núdza. Tá poloos je pravdepodobne výsledkom talentu majiteľa vletieť do každej jamy, inak sa to vysvetliť nedá. Ručná brzda funguje doteraz bez problémov. Dokonca aj autobatéria, ktorá tam bola v roku 2002 pri kúpe, je tam dodnes. Tlmiče taktiež. Tieto veci viem, lebo auto kúpil známy a jediná vec, do ktorej musel investovať, bol asi pred mesiacom štartér. V značkovom servise za to nechal 5.000.- Sk.
Prehliadka po 90.000 km stojí taktiež v zn. servise do 5.000 korún, takže pokiaľ za výmenu rozvodov niekto zaplatí ten zbytok, je to jeho hlúposť. Ak si tú výmenu nechcel zveriť neznačkovému servisu, mohol si využiť možnosť, priniesť si náhradné diely, resp. materiál svoj a zaplatiť len za prácu. Známemu som poradil, aby v najbližšej dobe vymenil rozvody. Materiál ho bude stáť asi 5.000 a niečo k tomu za prácu, lebo to do značkového servisu na moje odporúčanie nedal. Na cenu za nové rozvody som sa totiž informoval a len za materiál chceli cez 15.000.
A to hodnotenie komfortu a jazdných vlastností je asi omyl. Podľa mňa to autor asi nemyslel vážne, alebo to poplietol. Je to predsa len " Francúz" , takže komfortný je dosť. Taktiež držanie stopy je celkom slušné a je problém to auto "odtrhnúť". Mal som tam ESP a jeho pomoc som za 5 rokov skutočne nepotreboval. To netvrdím o manželke, ktorá si ho vyskúšala, keď v Rakúsku vpálila do spomaľovacieho esíčka pred jednou dedinou, ešte aj to na snehu. Našťastie bez ujmy.
Ešte jedna otázka na záver : Keď vôbec neodporúčaš značkové servisy Renaultu ( s čím viac menej súhlasím ), načo si tam pre boha chodil, keď záruka skončila v roku 2003?
25.02.2008 | 22:51:11 | Petrík Reagovat