Rok výroby:2000Typ motoru:1,9 dTi 72kWStav km při koupi:88 700 kmStav km nyní:94 800 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 měsícePrůměrná spotřeba:6,2 l/100 kmVloženo:19. 7. 2006
Pouze údržba - bezprostředně po koupi v autobazaru byla vzhledem k plánovaným dlouhým cestám do zahraničí provedena v autorizovaném servisu celková prohlídka vozu, která potvrdila výměnu rozvodů a oleje, uváděnou prodejcem (údajně při stavu 85.000 km), ale nedoloženou doklady.
Při následující servisní prohlídce (plánována na stav 100.000 km) kromě běžných úkonů doporučena výměna těsnění pod vanou motoru, gum stabilizátorů a předních brzdových destiček. Jinak stav OK.
Autorizovaný servis avizoval "přetočený tachometr" - stav 120.000 km byl zaznamenán u tohoto vozidla jiným servisem již v roce 2003.
Provedena výměna pneu - vozidlo bylo koupeno na zimních pneumatikách nevyhovujících rozměrů.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Při shánění vozidla jsem byl veden kritériem pohodlí a prostornosti na cestování pro 4člennou rodinu. Megane ani diesel původně v mém výběru nebyl, nicméně se v daném okamžiku objevil jako auto ve velmi dobrém stavu za dobrou cenu.
Krátce po koupi jsem měl naplánovánu cestu na Slovensko (cca 1.000 km) a do Chorvatska (cca 2.000 km), z nichž jsem měl vzhledem k pochybnostem o serióznosti prodejce a přetočenému tachometru určité obavy. Ačkoliv mám vozidlo pouze cca 2 měsíce, najel jsem na něm přes 6.000 km v městském i dálkovém provozu a dosud se neobjevil jediný problém.
Jízdní vlastnosti, komfort a kvalitu provedení mohu hodnotit v kontextu s předchozím vozidlem (Š Fabia hatchback 1,4 MPi 44 kW) a současně provozovaným služebním vozidlem (Š Octavia hatchback 1,9 TDi 81 kW):
- vozidlo je pohledné s povedeným designem, v porovnání francouzského a německého přístupu zejména v interiéru vyznívá daleko lépe pro Renault,
- interiér je velmi pohodlný (vyhovují mi i kritizované měkčí sedačky, potahová látka), oceňuji výrazně větší prostor pro nohy řidiče i spolujezdců než v Octavii (v Meganu si pohodlně sednu i "sám za sebe", na místě řidiče mi nevadí v místě holeně a kolena středový sloupek),
- kvalita zpracování interiéru (tvrdé plasty) je však oproti Škodám podstatně nižší, neustále se ozývá vrzání plastů z těžko určitelných míst - to je v současnosti moje jediná vážnější výhrada k autu,
- dynamika motoru se 72kW je velmi slušná, i když rozdíl oproti Octavii s 81 kW je cítit. Nejvyšší výkon je udáván ve 4.000 otáčkách, ale tam už se motoru příliš nechce. Hlučnost motoru je na srovnatelné úrovni,
- spotřeba je na slušné hranici, motor je ale poměrně citlivý na otáčky a rychlost. Drží-li se (při dálkové cestě) do cca 120 km/h, je kolem 5,6 l/100 km. Je-li rychlost o 10-20 km/h vyšší, není problém jet o litr dráž,
- jízdní vlastnosti odpovídají měkčímu charakteru vozu. Megan poněkud plave. Je pohodlnější, ale méně jistý než Octavia. Řízení i brzdy jsou bezproblémové,
- výbava vozidla je vynikající (klimatizace, 4x airbag, všechna okna elektricky ovládaná, tónovaná skla, ABS).
Zkušenosti a pohled na auto po ujetí cca 11.000 km se v zásadě nemění. Kromě servisní prohlídky s výměnou oleje, filtrů, brzdových destiček atd. se objevil pouze jediný problém. Po zařazení 5. rychlostního stupně a uvolnění pedálu akcelerátoru se ozývalo skřípění a rychlost vypadla. Měl jsem z toho velké obavy - naštěstí stačila relativně jednoduchá oprava (dotažení na hřídeli) bez demontáže převodovky.
Komentáře uživatelů k recenzi Renault Megane
Na doplnění
Zkušenosti a pohled na auto po ujetí cca 11.000 km se v zásadě nemění. Kromě servisní prohlídky s výměnou oleje, filtrů, brzdových destiček atd. se objevil pouze jediný problém. Po zařazení 5. rychlostního stupně a uvolnění pedálu akcelerátoru se ozývalo skřípění a rychlost vypadla. Měl jsem z toho velké obavy - naštěstí stačila relativně jednoduchá oprava (dotažení na hřídeli) bez demontáže převodovky.
04.12.2006 | 10:05:14 | Martin Reagovat