Recenze Renault Megane 1.9 dTi 72 kW
“Pohodlný, úsporný vůz s vynikajícím poměrem cena/užitek.”

Autor recenze: Kreckomstitel (24 let),
Liberecký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2000 Typ motoru:1870 cm3, dTi, 72kw Stav km při koupi:85 000 km Stav km nyní:96 500 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 rok Průměrná spotřeba: 5,29 l/100 km Vloženo: 20. 10. 2005

Hodnocení inzerátu: 14 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.2

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Fiat Brava Cinquecento Mondeo Kässbohrer Audi 80

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Zatím jen údržba:

preventivní výměna rozvodů - 7000,- materiál + 1500,- práce

výměna oleje + filtru - cca 1500,-


Hodnocení a zkušenosti s autem

Jedná se o můj první dieselový vůz. Po nespokojenosti s charakterem motoru 1.2 16V v Fiatu Brava jsem chtěl klidný nízkootáčkový vůz s dostatkem výkonu. Renault Mégane nabídl (stejně jako Fiat) velmi dobrý poměr cena/užitná hodnota, což z mého uvažování vyřadilo vozy Škoda a VW, které jsou na našem trhu předražené a bohužel i extrémně oblíbené u zlodějů.

Vůz jsem zakoupil za 145 000 kč, původem z ČR, najeto 85 000 km, vyroben v roce 2000 (nový model). Stav odpovídal kilometrům - nezbroušený volant a řadící páka, zachovalý lak i podvozek, motor bez jakýchkoli akustických nesrovnalostí. Vábava vozu je více než dostačující - posilovač řízení, 4x airbag, ABS, elektrická okna + zrcátka, klimatizace, dálkový centrál, automatické zamykání za jízdy, ovládání rádia pod volantem, venkovní teploměr.

Vzhled a karoserie: Francouzský design je povedený s náznakem luxusu. Mám verzi Classic - sedan - která se mi zdá jako karosářsky nejpovedenější. Uhlazené tvary sice už nedrží krok s dnešním trendem "agresivního" designu, ale oku lahodí a nepůsobí nijak zastarale. Zvlášť kladně hodnotím zadní partii mého sedanu. Chromová lišta spojující obě zadní svítilny mi evokuje luxusní limuzínu :) Nebudu však zastírat fakt, že hatchback i kombi jsou mnohem praktičtější. Ale ani kufr sedanu není malý. Bez problémů jsem do něj naskládal 4 pneumatiky a při sklopení zadních sedaček není problém převážet 2 jízdní kola.
Co se kvality karoserie týče, myslím, že je na úrovni moderních aut dnešní doby. I přes 5tileté stáří nikde nejsou ani nejmenší náznaky rzi, či oprýskání laku. A když se zadívám kolem sebe, tak to je stejné i u ostatních Meganů. Avšak u vozu vyrobeného po roce 2000 by bylo skutečně smutné, kdyby trpěl na rez.

Interiér: Interiér jde ruku v ruce s exteriérem. Uhlazený a plný oblin. Žádné agresivní ostré hrany. Zpracování interiéru je francouzské a při jízdě mi sem tam něco zavrže. Hlavně při nízkých otáčkách motoru si rád zadrnčí panel rádia, či něco u zadních sedaček. U rádia mi pomohlo vyndání a nanesení tenoučké vrstvy silikonu po obvodu - od té doby je klid. Sedačky hodnotím negativně - oproti Bravě či Mondeu jsou dost měkké a hlavně mají mizernou potahovou látku. Kladně hodnotím možnost výškového nastavení a dokonce nastavení "hloubky" opěrné části sedačky. 5 hlavových opěrek je potěšující, stejně tak 3-bodové na všech 3 zadních pozicích - bezpečnost vozu je vysoká - viz výsledky v crash testech EuroNCAP (4 hvězdičky). Vzadu je dostatek místa i pro vyšší postavy - stejně tak nastupování do vozu je bezproblémové.
Palubní deska je designově příjemná a nenudí. Protáhlá kaplička přístrojové desky a informačního panelu rádia se mi vysloveně líbí. Můj interiér je dvoubarevný, což je dodnes velmi moderní a pěkné na pohled (nemám rád stará auta s temně černým interiérem). Volant je výškově stavitelný - a zde mám jeden problém. Jsem zvyklý ho mít v nejvyšší pozici - a právě tehdy mi brání ve výhledu na cca 1/2 kontrolek na přístrojové desce. V nejnižší pozici mi zase nepříjemně tře o stehna - pomohlo by mi snížení sedačky, ale to bych zase hůř viděl z vozu. Ale není to nic vážného a spíš jde o individuální problém (nejsem moc vysoký). Rozmístění ovládacích prvků neodpoutává řidičovu pozornost a ani si o nic "nelámete" prsty. Velmi kladně hodnotím ovládání rádia pod volantem - to je skutečný krok k bezpečnosti provozu - navíc informační panel rádia je hned vedle přístrojové desky, takže nemusím sklápět pohled dolů.

Motor: Turbodiesel s přímým vstřikem o výkonu 72 kw. Můj první diesel, proto to berte s rezervou. Avšak ze všech vozů co jsem kdy měl, má tento subjektivně největší zátah. Nikdy jsem nevlastnil turbo vůz, proto mě asi lehké "zatlačení" do sedačky tak překvapuje. Pořádný zátah přichází kolem 2100-2300 otáček a pokračuje až ke 4000. Tam už motor dost řve a zjevně není spokojený. Jezdím od cca 1800 do 2500 otáček, kde si auto spokojeně brumlá a málo žere. Narozdíl od benzíňáku mu trvá dost dlouho než se zahřeje. Dočtete se, že motor trpí na rozvody - já jsem je preventivně vyměnil, takže mám na dobrých 70 000 km klid, což při mé roční kilometráži znamená tak 4 roky bez investic. Výměna rozvodů i s olejem a filtrem mě celkem vyšla na cca 11 000 kč včetně daně (řemeny Gates a napínací kladky LuK), což rozloženo do 4 let není tak strašné - jen ten olej je dobré měnit po 15 000 km. Výrobcem udávaných 30 000 km bych považoval trochu za sci-fi. Máte-li rádi svoje auto, měňte olej častěji.
Celkově k motoru nemám absolutně žádné výhrady. Po ráno za chladna je sice hlučnější, ale během 5-10ti minut se zklidní a při delší jizdě laik nepozná, že jede v dieselu (za což může dobré odhlučnění). Výkon motoru je více než dostačující a někdy se musím hlídat, abych dodržoval předpisy.
Předchozí vůz (Brava 1.2 16V) si řekl vždy kolem 7-7,5 litrů, z toho důvodu je pro mě současná spotřeba neskutečná. Nejvyšší průměrnou spotřebu na nádrž jsem měl 5,89 l/100 km, nejnižší potom 4,9 l/100 km. Jezdím z 70% ve městě, zbytek na dálnici a okreskách. Ve městě držím 45 - 55 kmh, na dálnici jezdím kolem 110 kmh. Někde jsem četl, že s vozem můžete jet za 7 litrů na 100 - to si nedovedu představit. Buďto to byl špatně zajetý vůz, nebo to někdo skutečně točil jako závoďák. Můj dlouhodobý průměr je 5,29 l/100km, což je při dnešních cenách paliv více než pěkné.

Podvozek + brzdy: Podvozek musím hodnotit kladně co se komfortu týče. Jízdu bych nazval plavnou a klidnou. Nejsem závodník, takže jsem nezkoušel co vůz vydrží, ale i při ostřejším průjezdu zatáčkou se vůz drží silnice jak klíště. Mám však nepatrný pocit, že skutečně v extrému by mu rozměrná lehčí záď asi trochu ujížděla. Pro naprostou většinu řidičů bude však vůz působit "neutrhnutelným" dojmem. Takže velká pochvala - komfort a bezpečí zároveň.
Brzdy - nejsilnější jaké jsem kdy v autě měl. Skutečně brilantní. Mám pocit, že to je doména všech Renaultů. Takové Clio je má skoro až jedovaté. Proto mam při jízdě dobrý pocit z toho, že včas zabrzdím tam kde chci a potřebuji. Při skutečně intenzivním brzdění Vám nohu naklepe ABSko - ale to je asi stejné u všech aut.
Koroze podvozku - žádná. Výfuk byl kompletně měněný ještě před tím, než jsem vůz zakoupil, takže tam také žádný problém neočekávám.
Malá výtka k posilovači řízení - zdá se mi dost tuhý. Mám předpisový rozměr pneumatik a dostatek hydraulického oleje v nádržce, proto soudím, že posilovač prostě není tak účinný jako např ve Fordech (Mondeo, Ka). Mám sice nad vozem větší kontrolu - lepší zpětná vazba mezi vozovkou, vozem a mnou - ale když řídí má polovička, tak má trochu problém s volantem točit.

Celkové shruntí:

Projdete-li několik inzertních serverů, musíte souhlasit, že tento turbodieselový Mégane je velmi slušnou volbou za relativně málo peněz. Najdete Škodu Octavia či VW Golf rv 2000 ve skoro plné výbavě ve verzi TDI za podobnou cenu jako Mégane? Nenajdete! A pokud, tak to budou ojedinělé až podezřelé nabídky. Celkově se dá říct, že rozdíl mezi těmito vozy je 50 000 kč a více. Což se mi zdá přemrštěné. Proto jsem volil Mégana. Dobrá, vrže interiér, slícování není takové jako u VW, rozvody musím měnit o 20 000 km dříve ... ale je to skutečně hodno toho 50 tisícového rozdílu? A žijeme v Čechách, takže faktor zlodějů se musí také zahrnout. Já spím klidně s Méganem pod okny a vím, že soused s Octavií moc klidně nespí. Máte-li garáž tak to je asi jedno - já ji nemám :(

Záporně hodnotím: sedačky, zpracování interiéru (to vrzání), až příliš tuhý posilovač, hlučnost motoru při studeném startu a dražší ceny náhradních dílů (proti např. Fiatu či Fordu)

Kladně hodnotím: skutečně výborný podvozek (subjektivně), motor - tah, spotřeba, komfortní a pohodlné svezení, dobré odhlučnění (kromě studeného startu :), líbivý design, dobré brzdy, bohatá základní výbava a vysoká pasivní i aktivní bezpečnost vozu.

Jakožto majitel vozu samozřejmě vozu "naddržuji", ale po mých zkušenostech s jinými vozy (Brava, Mondeo, Ka, Cinquecento, Audi 80) považuji tento vůz za nejlepší a nejkomfortnější co jsem měl. Renaulty (stejně jako Fiaty) mají obecně nepříliš dobrou pověst, ale jste-li běžný řidič (kolem 20 000 k ročně) a pečujete o svůj vůz (měnění oleje, dodržování servisních intervalů), tak se nemusíte moc bát. V každém stádě se najdou černé ovce a tak zrovna můžete mít smůlu a koupit zmetka, ale to se vám stane u jakékoli značky. Bohužel, štěstěna je vrtkavá. Já sám mám s Méganem ty nejlepší zkušenosti. A poměr cena/užitek/komfort/výbava staví tyto vozy do popředí zájmu všech lidí, co nemají peněz na rozhazování a snaží se získat co nejvíce za co nejméně peněz. Ale pamatujte! Extrémní šetření se Vám může ošklivě vymstít! Proto všeho s mírou!

Mějte se a hodně šťastných kilometrů za volantem - jedno jaké značky :) A nejezděte jako prasata ... ať si ty naše miláčky moc nepomačkáme!

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 14


Komentáře uživatelů k recenzi Renault Megane

Vložit komentář

Ergonomie

Auto vlastním zhruba 3 měsíce a za tu dobu jsem si zvvykl na vše, co tento vůz může nabídnout. Já myslím, že po ergonomické stránce je na tom dobře, ale více mi vyhovovala například Fábie. Teď už je to tak 1:1, čili o zvyku.

Ohledně pohodlí a jízdních vlastností, to je na jedničku, jen to odhlučnění motoru by mohlo být lepší.

Spotřeba je výborná, díly jsou relativně levné, takže z finančního hlediska vychází auto velice dobře.

Já za sebe mohu autíčko doporučit, je v dnešní době velice levné, spolehlivé, kvalitně zpracované, na svoje stáří překvapivě komfortní a designově pěkné.

Dávám 8/10.

21.11.2009 | 15:20:04 | Petr Maleček Reagovat

jejda...

...to jsem ani nevěděl, že mé poznámky k Meganu budou mít takový ohlas... OK, volant teda asi držím blbě, ale rozhodně mi poloha 1:50 vyhovuje daleko líp než 2:45 (líp se přechytává). Souhlasím s tím, že se na všechno dá zvyknout, jen si myslím, že je několik aut, u kterých se uspořádání a provedení ovladačů povedlo líp a přirozenější jak u Megane. Climatronik v autě o kterém jsem mluvil není, má manuální klimu. Když si do něj sednu, stejně nepoznám jestli je zaplá nebo ne. Malinká červená kontrolka při zaplých světlech ve dne - nejde poznat jestli svítí nebo ne a poloha spínače při zapnutí i vypnutí je stejná (nepiště prosím, že to přece musím poznat podle chladu z výdechů - když se o zapnutí nebo vypnutí klimy "hádáte" se spolujezdcem, tak to prostě ve dne nepoznáte). Nevím, jestli umístění ovladačů ventilace dole před řadící pákou je ideál, já myslím, že ne a když se k některům ovladačům musíte natáhnout (odlepit záda od opěradla - např. vytápění zadního okna)... je spousta aut, u kterých nemusíte.
Závěrem chci říct, že své názory nikomu nevnucuji. Napsal jsem věci, které mi na autě vadí a které by mohly vadit i jiným. Jinak je to auto docela dobrou volbou cena x užitná hodnota a někdo holt tato věci s ohledem k ceně skousne a jiný si raději připlatí...
Tak hurá do mě klucííí....

12.09.2008 | 12:07:49 | davidddd Reagovat

co to bylo za citroena, nějaky CX ne??jinak, neporovnavat lagunu a megana, je to jinak

03.09.2008 | 16:49:15 |  Reagovat

najhorsie

najhorsie boli citrony. tam ked som presadol tak som parkrat ohrozil premavku kym som stiahol okno - ovladanie niekde nad kurenim... zamknut sa v aute? tlacitko vo forme zvlastnej pologule posuvajuce sa neurcitym smerom...

03.09.2008 | 16:04:41 |  Reagovat

Podle mě

je to vše o zvyku.Na laguně 1(prašť jak uhoď) mě uspořádání palubky a ovladačů plně vyhovuje.Ovládání climatronicu nevím kde byste jinde chtěli, el. ovládání všech oken a zrcátek je přesně tam, kde si pokládám levou ruku..Renaulťácké rádio má ovládání pod volantem, když si na to zvyknete, nemusíte žádná tlačítka hledat.Blinkry,potkávací a dálková světla,mlhovky, jsou ovládané jedním lucasem, ne jak u jiných aut..Kde jsou tlačítka na mlhovky někde na středovém panelu a světla se zapínají otočením kolečka nebo cvaknutím klapačky..Popelník je v renaultu taky pěkně po ruce..Fakt teda nevím, kde je problém

03.09.2008 | 15:27:28 | jašin Reagovat

Volant sa má držať "trištvrte na tri" a nie "za desať dve". Sadni si do nového Golfu a skús za jazdy nájsť ovládanie sklonu svetlometov a intenzity podsvietenia prístrojovky. Aj keď ich nahmatáš, tak sú rovnaké a pol centimetra od seba. Takže tipuješ. Ani autá, ktoré diletanti dávajú za vzor ergonómie nemajú všetko dokonalé.

03.09.2008 | 15:23:28 | Petrík Reagovat

...no nevím...

... docela dobrá recenze, sám tímto autem občas jezdím, jenom ten interiér mi nějak nepřirostl k srdci. To jestli se mi líbí nebo ne, to je věc vkusu každého z nás, ale co se týká dostupnosti některých ovladačů, tam má co dohánět. Já jsem si např nebyl schopný během jízdy zavřít výdech ventilace na řidičově straně u dveří. Prostě jsem ho nenašel. Teprve až jsem zastavil, tak jsem zjistil, že mi výhled na něj zakrývá páčka blinkrů! Také ovládání ventilace je docela dost dole.. a ovládání vnitřní cirkulace..., proč takto?. Když držíte volant v poloze za 10 dvě a nemáte dlouhé prsty, musíte při každé nutnosti použití blinkrů toto místo opouštět, pro zapnutí výstražných blinkrů a vyhřívání zadního skla raději požádejte spolujezdce, el otevírání oken taky není moc po ruce atd. Jasně, asi se tady na moji hlavu sesype spousta příspěvků, že si vymýšlím nesmysly, ale prostě mám pocit, že francouzi vzali do hrstí ovladače a do auta je prostě vhodili a tam kde přistály, tam je přišroubovali.


03.09.2008 | 12:09:29 | daviddd Reagovat

ahoj, mam megane coupe 1,9Dti, mam tam chip na 120koni. moje prumerna spotreba je kolem 6,2l, a to nejezdim pomalu. z 0 na 100kmh to udela cca za 10s, max. rychlost podle tacha je 218kmh. ale v posledni dobe mam problem, ze na 3,4 a 5 rych. stupen mi nechce jit do otacek. rozviti se kontrolka vstrikovani a auto strati okamzite zatah. jestli mas nejake zkusenosti, budu ti vdecnej za email. diky Tom.

26.07.2007 | 13:11:56 | lancia hyena Reagovat

RE: Odpověď

Podobnou závadu jsem měl i u svého Megána 1,9 dTI. Nebudete věřit, ale byl to brzdový spínač

23.12.2012 | 10:39:12 | Jirka  | 89.102.196.* Reagovat