Rok výroby:2003Typ motoru:1.6Stav km při koupi:65 000 kmStav km nyní:80 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:18. 4. 2006
Zapalovací cívky (2x) - není možné jet diále, jinak zničíte katalyzátor.
Kliky u dveří - 2 ks - výměna.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Design: Za jedna. Auto je hezké, dostal mě design, a když přidáte litá kola a tmavou barvu - super. jen se strašně špiní zadní okno. Jo - to se teda pánům z Renaultu nepovedlo -když je mokro prší a chcete otevřít kufr, tak to na vás všechno ze spodku kufru nateče - tj. převážně ta špína...
Motor: jede, ale když na něj trochu dupnu, tak to žere. Při normální jízdě (4 osoby, všechny typy silnic + dálnice + město, průměr ze vzdálensoti 1600 km) si vezme cca 7 litrů, ale není problém jet za 8 a více l (stačí jet 120 km/h a více). Když je studený, první 3 minuty moc nejede. Už od 70 tis. km v něm či v rozvodech něco píská, ale servis není schopen určit co, snad kladky... zatím neřeším páč vše funguje a zvuk není tak slyšitelný. Problém byl 2x s cívkami - prý běžná závada ... ale trošku drahá...
Podvozek: pro mě osobně zklamání: kdeže je ta pohodlnost, podvozek skáče jako koza, myslím tím na českých silnicích -a tady převážně jezdím.... Se zimními gumami na 15kách to ještě jde, i když slyšíte každou díru a navřásá vás to, ale na litých 16-kách zadek na příčných nerovnostech a velkých dírách, zvl. projedou-li je obě kola - přední a zadní - dost odskakuje, auto po nerovnostech "plave", přiznám se, že se v něm cítím mnohem méně bezpečně než ve Fiatu Stilu, které to hezky přeplulo a které jsem též vlastnil... Přitom jsem šel i na tlumiče, ale vše Ok, takže to dávám za vinu konstrukci podvozku.
S čím si ale vážně nevím rady, jsou vibrace. Od 100 km/h do 130 km/h to začne - vibruje volant i auto, není to vůbec příjemné, přitom geometrie byla prý OK, a že prý za to mohou ty gumy na 16kách. No nevím, rád bych věděl jak to dělá u jiných HB...
Vnitřek: hezký, ale opravdu méně místa, zvláště vzadu. Páčku u řidičova sedadla co ho zvedá jsem již 4x ohnul - stačí zavadit kusem oblečení a je to. Sedáky příjemné, vzadu tvrdší a méně pohodlné. Plasty vržou asi tak jako ve Stilu, tj. občas a zvl. kraje palubní desky u A sloupku, občas střed panelu s hodinami. Mlátí též spona pásu u sedadla spolujezdce. Hrozné přepínání dálkových/tlumených světel - než to cvakne, trvá to min. 1 sek, u jiných aut to je okamžitě. Při zatáčení slyším pazvuky z volantu, něco se tam tře...ale jinak OK
Klimatizace: prostě smrdí, už 3 týdny po vyčištění opět... ale už to moc neřeším...ale nechápu, že u jiných aut to nesmrdí a tady ano...
Karta: hezké, mám plnoautomatickou, ale někdy si říkám, že klíček s dálk. centrálem by byl lepší,...ale to je jen pocit.
Žárovky: v předních světlometech občas praskají, ale hrozný je přistup - skoro jsem zničil světlomet než jsem oddělal kovovou pojistku na žárovce.
Celkově: auto je hezké, ale kdybych se rozhodoval nyní, nevím, jestli bych do toho šel znovu - jedině snad kdyby bylo ještě v záruce. Ale asi bych dal přednost konkurenční značce...
Komentáře uživatelů k recenzi Renault Megane
priemer
cievky 2x, štartovacia karta vymena nepresne radenie inak celkom ok
09.11.2010 | 19:36:09 | Reagovat