Rok výroby:1998Typ motoru:1.6/R4Stav km při koupi:70 000 kmStav km nyní:110 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 rokyPrůměrná spotřeba:6,5 l/100 kmVloženo:25. 5. 2007
Pár věcí se najde, ale naštěstí se nikdy zcela neznehybněl.
Největší zádrhel na motoru byla odešlá cívka po 100 000 km, výměna není ale nijak krvavě drahá.
Ve stejné době odešla zadní ložiska v kolech, což je prý u tohoto typu normál.
A nesmím zapomenout na výfuk, který netěsní v děsivě krátkých intervalech.
Ale mimo toto už jen samé maličkosti - žárovička, druhá žárovička...
Hodnocení a zkušenosti s autem
Dneska jsou ceny tohohle auta někda kolem sto tisíc Kč, což je podle mě akorát s ohledem na kvality.
Na první pohled vás zaujme vzhledem karoserie - designově vypadá o hodně mladší než ve skutečnosti je. Je prostě pěkná a líbivá, v dobrém slova smyslu.A ani ten druhý pohled není špatný - panely karoserie jsou slícované tip top, jen lak by mohl být kvalitnější. Ďupky od kamínků jsou dením chlebem a klasická myčka mu také zrovna neprospívá.
Pochvalu si ale určitě zaslouží interiér, který je cekem fešný (i když mohl by být více individuálnější, vzhledem k povaze Coupe), ale hlavně je až podivně kvalitně smontován. Ani po letech nikde (opravda nikde) nic neklepe, nedrnčí ani necinká. Nic extra ale nejsou přední sedadla, která jsou francouzsky měkká, ale na delší jízdu chybí nějaká podpora beder a pro sportovní jízdu zase postrádám nějaké boční vedení. A sedák je příliš krátký. K mínusům patří i volant, který má blíže ke kormidlu než ke sportu. A ani řadící páka nevypadá kdovíjak a je příliš dlouhá. Co se týče prostoru, tak vepředu bez problémů, vzadu trochu klaustrofobie, ale na kratší cesty proč ne. Překvapivý je určitě kufr, do kterého lezete spíše víčkem než víkem, ale na poměry coupe je obří.
A jaký je Renault zpoza volantu? Podle toho co od něj očekáváte. Pokud chcete drsný, prudký a velmi rychlý sporťák za budgetovou cenu, běžte jinam. Třeba k Fiatu Coupe a jeho mimozemskému Turbu za cenu tatranky. Ne že by Renault nebyl sporovní svým chováním na ulici, ale radši si dá otevřenější táhlejší zatáčky než ukrotnosti projížděné na jedničku. Pak totiž, pokud tlačíte na pilu, si budete připadat jak na Matějské. Coupé má sice odpružení nastavené na solidní kompromis mezi sportem a pohodlím, ale na hardcore to prostě není, náklony karoserie umí být skutečně monumentální (stopu ale drží výtečně). K drsnosti mu také chybí výkon (u 1.6). Rozmístění pedálů ale dovoluje pohodlně používat meziplyny, když už se do toho opřete.
Motor je do 3000 otáček lehce rozpačitý, ale poté táhne celkem slušně až do 6000, kde má pěkný rozzlobený syčivý zvuk. Obeně umí být Coupé sympaticky rychlé, někdy až překvapivě, přičemž spotřeba je parádní. Při dodržování limitů na ulici dokoce minimální.
Závěr tedy? Pokud hledáte hezké, spolehlivé a relativně rychlé "mini GT", nemusíte hledat dál.
Komentáře uživatelů k recenzi Renault Megane
oprava
U té spolehlivosti jsem se přetˇuk, určitě není 100%, jak je u recenze, ale tak
27.05.2007 | 12:02:28 | Koli Reagovat
Vetsina techto neduhu mohla byt odstranena,kdyby ti tupci delali Lagunu v kupecku ach jo:(
26.05.2007 | 20:44:41 | ToJa Reagovat