Rok výroby:1996Typ motoru:1.6 (16V)Stav km při koupi:105 000 kmStav km nyní:145 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?4 rokyPrůměrná spotřeba:6,5 l/100 kmVloženo:4. 8. 2007
Když nebudu počítat běžné každoroční návštěvy servisu, kdy je prováděna kontrola a popř. výměna provozních kapalin, tak jsem byl nucen zajet do servisu pro tyto závady:
108 000 Km: výměna výpustního šroubu oleje - cena 400,- 110 000 Km: prasklé výfukové svody (parohy) - cena 6500,- 118 000 Km: výměna zadních tlumičů - cena 3500,- 120 000 Km: brzdy komplet (obložení, destičky) - cena 9000,- 130 000 Km: výměna zadních ložisek - cena 3100,- 135 000 Km: nové svíčky - cena 1500,- 138 000 Km: výměna krokového motorku (volnoběh) - cena 3000,- Toto jsou opravy, které jsem absolvoval doposud. Cena je +/- a vždy autorizovaný servis.
Opravy, které se budou muset v nejbližší době realizovat:
- přední ložiska - výměna předních světel (odlétající kamínky udělaly své) - úprava / oprava volnoběhu (pročištění klapky, nový filtr, nové těsnění u klapky)
To je asi tak vše, co se týká oprav. Nepočítám sem-tam ulomený plastový díl v interiéru a tak.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Toto auto jsem kupoval jako svoje první vozidlo a stále jej mám. Už dlouho jsem po něm pokukoval a hledal nějaké informace a nakonec jsem se rozhodl, že do něj půjdu. Tohoto krasavce jsem jsem našel v jednom nejmenovaném bazaru a po všech nutných formalitách jsem si ho odvezl domů. Cena byla necelých 130 000 Kč. Hned druhý den jsem zajel do autorizovaného servisu, kde jsem nechal vyměnit rozvody, olej a byla provedena kompletní prohlídka vozu, která byla bez závad. Megan měl najeto 105 000 Km, dnes má 145 000 Km.
Když to shrnu, tak jsem s tímto autem nadmíru spokojen. Je to velmi svižný sporťáček, který se asi nikdy nepřestane líbit. Jeho desing je velmi nadčasový a hodí se do jakékoli doby. Jízdní vlastnosti vozu jsou velmi dobré. Jezdím s pneumatikami o rozměru 205/45 R16. S tímto obutím se na silnici auto chová velmi dobře a ve větších rychlostech (+/- 165) se na něj můžu 100% spolehnout. Posilovač řízení je také velmi dobrý a při parkování ve městě je naprosto dostačující. Spotřeba vozu nepřesáhne 7,5 litru při sportovní jízdě a v kombinaci město/dálnice se pohybuji na 6 litrech. Výkon motoru je optimální pro velikost auta, přičemž maximálního výkonu dosahuji kolem 4500 otáček. Jízda je svižná a hravá, auto je velmi obratné a jde dobře za plynem. O vzhledu už jsem psal - je velmi líbivý zvenku i zevnitř a zpracování materiálů taky není špatné. Pohodlí na sedačkách a kolem nich mi vyhovuje, ale už jsem viděl i lepší. Co se týká hluku uvnitř vozu, tak si nemůžu stěžovat. Patřím k těm, co rádi slyší motor, popř. broukání výfuku. Zavazadlový prostor je malý jen na první pohled, člověk by se divil, co se tam nevleze. Zato otvor a přístup do kufru je malý i na pohled druhý a třetí... Drobné opravy jsou většinou jednoduché a dají se zvládnout doma. Na větší opravy máme lidi (v servisu). Přístup k jednotlivým součástkám je snadný a intuitivní.
Na toto auto existuje spousta rozdílných názorů, ne každý je spokojený a ne každému vyhovuje. Já osobně, i přes těch několik oprav a poruch, bych toto vozítko doporučil, a to mladému člověku, který nehledá extrémní výkony, chce si v pohodě zařádit nebo oslnit nějakou holku, anebo chce jezdit v poklidu a užívat si moc pěkného autíčka. Renault Megane Coupe Coach 1,6 (16V) je dle mého názoru dobrá volba.
Komentáře uživatelů k recenzi Renault Megane