Rok výroby:2007Typ motoru:1.5 dci 78kwStav km při koupi:0 kmStav km nyní:3 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?1 měsícPrůměrná spotřeba:4.7 l/100 kmVloženo:15. 10. 2007
Zdravím všechny, dovolil jsem si sem napsat ani ne tak recenzi, jako spíše popis nového vozu v naší firmě. Jedná se o nový vůz Renault Megane Grandtour 1.5 dcí 78 Kw a 6 rychlostní manuální převodovkou.
Touto "recenzí" bych rád popsal své pocity. Auto se ještě nedá hodnotit co se týče vad (samozřejmě zatím žádné nejsou) a počítám, že tuto recenzi v budoucnu aktualizuji.
Automobil mě velmi mile překvapil a to i přesto, že jsem vlastnil již několik aut od malých až po stření střídu nejnovějšího Nissan Primera 2.0.
Jako největší pozitivum auta hodnotím motor, má slušný zátah a je velmi tichý, při běžných rychlostech je problém rozpoznat diesel pod kapotou. Odhlučnění je mnohem lepší než ve Fabii a Octavii I (1.6 MPI), s Nissan Primerou je na podobné úrovni, což je velmi pozitivní (cena Nissanu se pohybovala 900 000 a jedná se kultivovaný benzínový motor). A pozor, co se týče spotřeby, tak mám průměr za ujetých 3 000 km 4,7 litru na 100 km ! V poměru 1/3 města, 1/3 dálnic a 1/3 na okresních silnicích.
300 km úsek po D1 (jel jsem do 140 km/ h) ukázal výslednou spotřebu 4,9 l! Což je fantastické. A to vše při velmi solidní dynamice vozu s plně naloženým autem (3 dospělý, 1 dítě a plný kufr). Asi nejlpe se auto cítí na okreskách.
Co se týče servisních prohlídek, tak je servisní interval stanoven na 30 000 km, což v kombinaci s průměrnou spotřebou a nízkou kubaturou dělá adepta na velmi auto s velmi nízkými provozními náklady, což ocení jak podnikatel, tak rodina.
Dále bych vyzdyhl velmi slušný zavazadlový prostor srovnatelní s Octavií I v Combi.
Automobil disponuje 6ti rychlostní manuální převodovkou s velmi přesným řazením.
Velmi bych chtěl pochválit kvalitní sedadla - přední jsou příjemě výrazně tvarovaná a užší, tak, že člověka sedadla pěkně pohltí. Sedadla tak oddalují únavu při delších tratích. Zadní sedadla jsou měkčí, ale pohodlná.
Zatím nejvíce vnímanou nevýhodou je podvozek, i když se nejedná o nevýhodu, ale o zvyk. Podvozek se citelěji naklání, ale mám velmi těžkou pozici pro srovnání, jelikož předchozí vozidlo mělo pneumatiky s šířkou 225 a stabilizaci podvozku ESP, takže nebyl problém projíždět zatáčky ve vysoké rychlosti a vůbec dostat auto do krizové situace. Zkrátka, podvozek je u Renaultu houpavější a neberu to jako nevýhodu, ale fakt, že se jedná o rodinnější automobil pro pohodlnou jízdu a tomu je potřeba přizpůsobit jízdu.
Jelikož je auto firemní, tak je vybaveno přepážkou na N1. Upevnění je dobré a ničemu nevadí, nic nevrže.
Co se týče přístrojové desky a materiálu, tak hlavní část palubní desky je z měkčeného plastu. Z tvrdého plastu pak je středová část, kde jsou umístěny ovladače klimatizace, rádio apod. Tato část je pak nejméně vydařená a dílensky by mohla být také lépe zpracována, ale nic nevrže a funkci plní, takže jde jen o subjektivní pocit. Podsvícení přístrojů je moderní v bílém provedení, což je oproti modré, zelené a oranžové velmi příjemné. Taktéž si pochvalu zaslouží čalunění dveří, což je příjemné, když si chcete např. odložit ruku a tím pádem se neopíráte o plast.
V autě je dostatek odkládacích ploch, jen mi chybí plocha pro odložení velké PET láhve, škoda.
Co se týče prostoru, tak toho je opravdu dostatek. Měřím 180 cm a velmi pohodlně s dostatkem místa se posadím sám za sebe, zde není co vytknout.
Shrnuto a podtrženo, jsem s autem spokojen a věřím, že nadál budu. Tuto recenzi jsem chtěl napsat jako reakci na některé negativní recenze, které mě velmi vystrašily po objednání auta a měl jsem velký strach. Auto budu nadále sledovat - ujedu cca 40 tisíc km ročně a za rok budu bilancovat. Případné zájemce můžu uklidnit, že se jedná o moderní vůz a stejně tak jako u jiných automobilek to jen nechce narazit na páteční kus. Co se týče kvality auta, myslím, že Renault vychytal za tu dobu, co je tento model v prodeji spoustu chyb a mělo by se jednat o spolehlivé auto, které svojí cenou vs. užitné vlastnosti nemá konkurenci.
Pořizovací cena 459 000,- s DPH, což je 371 000,- kč bez DPH. Pokud si sečtu zavazadlový prostor, výkon motoru, jeho spotřebu a dlouhé servisní intervaly, tak řadím tento vůz na adepta číslo 1 pro firmy a rodiny, které rády cestují.
Žádám všechny, aby se zdržely komentářů, že jsem s autem najel zatím jen 3 000 km - nemá ještě ani SPZ a nejedná se o recenzi jako spíše dojmy z nově zajížděného auta.
pod 5l jsem se dostal zatím jen jednou a to už mám najeto 25000 km.Ale co mě na tomto voze hodně vadí,je špatný výhled do stran.Při jízdě do zatáček ,na kruhácích nebo i v křižovatce má moc velký mrtvý bod,kde není vidět šikmo z obou stran.V případě,že se do takového bodu dostane třeba cyklista a sejdou se stejný rychlosti,že se pořád pohybuje v mrtvim bodě,tak je průser.Měl jsem už několikrát namále a to si dávám velkýho majzla. No a vyměnit žárovičku u předního světla nebo blinkru- to je taky pocuc.
Zřejmě bych neměnil - měl jsem Octavii I. v Octavii II jsem se také projel, je fakt, že k ní mám asi blíž než k Renaultu, ale vyhrál rozum. Záruka 4 roky u Renaulta vs. pořizovací náklady a skoro stejný užitkový prostor jasně hovořil pro Renaulta. Renault je prostě slušné auto s výbornou ekonomikou provozu. Octavia II je prostě předražená a hraje se na to, co není. Také si spousta lidí neuvědomuje riziko krádeže v případě Octavia, mě to postihlo a nepřeji to nikomu zažít... samozřejmě se nic nenašlo a z půl milionového auta mi zbylo 90 000 od pojišťovny (kompletně pojištěné All risk) - krádež po 2 letech - splaceno 320 000, zbytek si vinkuloval Škofin, mě tedy zbylo oněch 90 000,- které jsem dále zdanil jako zisk do společnosti :-(, čili dalších 24% dolů.
Děkuji za komentáře a dodám, že s autem již mám najeto 17 000 km. Od 8 000 km žádné problémy, musel jsem jen nechat vyměnit 2 žárovky na světlech, ale to je běžné i u jiných aut. Stále jezdím za průměrnou spotřebu 4,5 - 4,5 l. Servisní interval je 30 000,- takže zatím jediná investice kromě nafty byla 6 000, kč za zimní pneu Kleber :-)
Mám také Megane grandtour, dokonce se stejnou motorizací, takže můžu hodnotit místo vzadu. Měřím 185 cm a když si nastavím sedadlo řidiče pro sebe a sednu si dozadu, mám před koleny tak 10 cm. Prostor pro hlavu je u kombi při mé výšce také bez připomínek - rezerva také cca 10 cm. Grandtour má proti klasickému Meganu prodloužený rozvor, takže místa je tam opravdu dost. Klasický "Český sen" - Octavia II je na tom prostorově stejně, ale pouze ve verzi kombi. Používám totiž Octavii liftback jako služební vůz (koupil ji zaměstnavatel - moje volba by to nebyla) a proto vím že místo pro kolena je opravdu dobré, ale na hlavu se jaksi zapomnělo - i s mojí výškou se dotýkám stropu.
Predovšetkým - zdieľam názor autora recenzie, že netreba čakať 5 rokov, kým najazdí 100-200 kkm a potom až písať recenziu. Ja beriem recenzie najmä ako zdroj informácie pre ľudí, ktorí si chcú kúpiť auto (v mojom prípade nové). Načo by mi bola recenzia auta, ktoré sa napr. už 4 roky nevyrába?!
Pred rokom som kúpil Thaliu, najazdil na nej 30 000 bez akéhokoľvek problému. Renaulty sa mi veľmi zapáčili, lebo ide o maximálne tiché, svižné a pohodové autá s vynikajúcim perovaním, ktoré najmä oceňujem na dlhých trasách na našich nekvalitných cestách. Na nakláňanie v zákrutách sa dá zvyknúť a ak mám dobré pneu, tak jazdím do zákrut v bežnej premávke rovnako rýchlo, ako vozy s tvrdým nemeckým podvozkom (čo sú aj Škodovky).
Preto uvažujem, že aj moje ďalšie auto bude Renault. V Thalii má totiž môj 14 ročný, cca 178 cm vysoký syn vzadu na výšku tak tak miesta. Pri jeho tempe rastu sa už za rok bude dotýkať stropu. Chcem sa preto opýtať, ako je to s miestom pre vyšších ľudí na zadných sedadlách v Megane G-tour? Ďakujem vopred za odpoveď a želám všetkým Renaulťákom veľa pohodových km.
Dále pokračuji ve své informační kampani o svém novém autě. Mám již toto auto přes 3 měsíce a mám najeto 8 000 km, před týdnem se objevil první problém. U auta jsem cítil naftu a dokonce jsem ji viděl i trochu vyteklou pod autem, což mě docela zarazilo - nové auto. Neváhal jsem a zavolal na Renault Asistance - ozvala se milá paní, která velmi ochotně s pomocí technika určila závadu a označila auto jako nepojízdné a světe div se - asistence funguje, posuďte sami. Do 15 minut přijela před barák odtahovka (kolem 18:00), auto odtáhla do servisu, z infolinky si vše kontrolovali telefonáty, paní mi ihned nabídla náhradní automobil, na čež jsem řekl, že je již pozdě a auto budu potřebovat zítra ráno. Domluvili jsme čas a ráno skutčně volal řidič a přistavil náhradní auto stejné kategorie - Nový Opel Astra Combi (najeto 4 000 km). Celý den jsem měl auto k dispozici, na druhý den byl můj Renault Megane Grandtour opraven - bylo prasklé mini těsnění u přepadu nafty - nic závažného, což mě sice nemile překvapilo, ale nakonec jsem byl spokojený, jelikož jsem měl neustále k dispozici auto stejné kategorie a měl možnost nenarušeně plnit svůj denní program. Musím tedy konstatovat, že je Renault Asistance funguje a to velmi dobře (tedy v mém případě), vše bylo ZDARMA a fungovalo to jak má, spíše lépe než jsem si myslel. Kromě této události je auto v naprostém pořádku, spotřeba se i v zimě drží na průměrných 4,5 - 4,7 litru / 100 km, z čehož mám opravdu radost, jelikož je to opravdu levný dříč :-) Jakmile bude něco nového, budu informovat...
Tak už mám na Meganu II Grandtour obuté GoodYear UG7+. Zatím jsou teploty kolem 5 stupňů, takže nebyla možnost je pořádně vyzkoušet. Najel jsem s nimi zatím asi 350km převážně za sucha a za těchto podmínek jsem s nimi spokojen. Drží perfektně a nejsou ani moc hlučné.
Problém nastal až když jsem je zkusil do kopce na blátě, výsledkem bylo to, že jsem bohužel nevyjel. Ale myslím, že to nebylo pneumatikami, spíše by to chtělo pohon 4x4 :)
Oproti letním pneumatikam (Michelin Energy) žádný hluk navíc nepociťuju. Uvidíme, jak se budou chovat na mokru.
Tak diky za rady - tojsem ani necekal . Pujdu do tech Tcek . Kdosi me doporucoval Hcka kvuli nizsim vibracim,ale rikam si ze snad GY UG7+ nejsou zadny levny "hyper" pneumatiky,tak to bude snad OK.Co se tyka XL ,tak tam si rikam ze se to asi oplati hlavne pri letnich pneu , zimni kvuli smesi je asi stejne potreba vymenit za nejaky roky i kdyz jeste nemaji nizky vzorek. Diky Ludek
Ahoj, rychlostní index pneu musí být vyšší, než je v techničáku uvedena nejvyšší rychlost vozidla. Potom je to podle vyhlášky OK. Pokud máš např. v TP 200km, musí být pneu do 210km.
Je celkom bežné, že na zimu si ľudia kupujú pneumatiky s nižším rýchlostným indexom. Čo sa týka T, je pokiaľ sa nemýlim do 190 km/h a to je myslím rýchlosť, ktorou málokto jazdí v lete, nie to ešte v zime, kde hrozí ľad a podobné lahôdky. Výrobca pri prvovýrobe osádza jeden konkrétny typ pneumatík na daný model bez toho, aby robil rozdiely v motorizácii. Tak sa stane, že aj model s nižším výkonom má obuté od novoty pneu s vyšším rýchlostným indexom, než je vôbec schopné dosiahnuť. Napr. na mojom aute s výkonom 110 koní mám obuté pneu s indexom 250 km/h. Takže pokiaľ je cenový rozdiel výraznejší v prospech pneu na nižšiu rýchlosť, žiaden problém v nákupe lacnejších pneu nevidím. Ešte by sa dalo brať do úvahy označenie XL (extra load) na pneumatike, čo znamená, že sa jedná o zosilnenú pneu, ktorá znesie väčší nábeh km. Tam sa už nad cenou oplatí porozmýšlať.
Správné by bylo vybrat rychlostní třídu podle velkého techničáku a tam napsané maximální dovolené rychlosti. To by bylo košer. Ovšem pokud v zimě víš, že nebudeš jezdit rychleji než XYZ km/h, tak si kup klidně třídu do XYZ km/h, ale potom to raději moc nepřekračuj, i když tam nějaký faktor bezpečnosti je.
Taky jsem měl Megana jako služební auto a byl jsem velmi spokojený. Za 15 měsíců jsem s ním najezdil přes 80.000 Km a neměl jsem žádný větší problém. Jen si dávejte pozor při servisní prohlídce na kontrolu brzd. Mně řekli, že jsou v pořádku a že vydsrží do další prohlídky a nevydržely... Byl jsem velmi spokojený se spotřebou do 5 l (v Octavii jsem měl cca 5,5, teď mám Accenta a tam je přes 6l). Pozor ale na zimu - obecně Megane nemá moc rád namrzlé silnice. Měl jsem originální gumy (teď už nevím jaké, ale přímo z jejich autosalonu) a na rozdíl od jiných podobných aut, jsem nevyjel i některé lehčí kopce.
No, já osobně bych s autem zcela jistě jezdil. Měl jsem několik aut a vždy jsem se o ně dobře staral - ruční mytí, pravidelné údržby apod. Myslím, že je pro auto (pro díly, které se mažou a točí se), aby to jezdilo, není asi nic horšího než auto nechat stát. Co jsem měl jednou zkušenost se starším autem, tak potom nechtělo moc jezdit a bylo nutné udělat nějaký servis po delší odstávce. Osobně aplikuji po zimě údržbu - vymytí podvozku a kontrolu dutin, tohle vše vede k tomu, že auta, které máme 5 let, jsou jako nová a divili byste se, jak může vypadat auto 5 let staré najeté 150 000 km.
Tým označením si pravdepodobne myslel UG 7. Sú to vynikajúce pneu. Vo viacerých rozmeroch dokonca víťaz testov zimných pneumatík. Sám som ich chcel, len škoda, že sa nerobia v rozmere aký potrebujem. K odstaveniu auta na zimu toľko. To auto bude starnúť aj tak. Či bude v zime jazdiť, alebo stáť v garáži. A som presvedčený, že zimnú prevádzku moderné auto vydrží úplne v pohode.
To ze bych v zime jezdil bez zimnich pneu me ani nenapadlo. Zvlastne, kdyz bydlim na Jablonecku, kde jsou zimy docela vydatne. Dnes tu prave zacalo snezit. Snad ve stredu by mi mely prijit gumy GoodYear GP7+, tak jsem na ne zvedav. Jde mi spise o to, jak moc skodi novym autum sůl. Je jasne, ze karoserie jsou dnes delane lepe, ale prece jen si rikam, zda to auto na zimu neodstavit, ze by pak treba vydrzelo dele. Jenze zase jsou nazory, ze auto proste dlouho stat nema, ze mu to taky nedela dobre. Jen me zajimaji nozory ostatnich. :)
Pokud máte rádi sebe, svou rodinu a chcete být ohleduplní vůči druhým, dejte si zimní pneu a zvyšte tak bezpečnost silničního provozu. Neberu, pokud chcete auto zazimovat, ale pokud s ním budete jezdit, doporučuji přezout. Není také problém, pokud najezdíte míň kilometrů a nejezdíte závodně mít obuty celou sezonu zimní. Tak Vám vystačí po dobu 2 - 3 let a nemusíte přezouvat a řešit neustálé nákupy pneumatik. Pozn.: není to sice také nejlepší, ale lepší než jezdit v zimě na letních pneu, velmi snadno se dostanete na kluzké vozovce do krizových situací.
Asi neriešiš, či s novým autom jazdiť, alebo nejazdiť v aute. :-) Asi tam malo byť v zime. Prečo nie. Málokto si dovolí taký prepych, že si auto kupuje len na dobré počasie. Pri moderných autách s protikoróznou ochranou, nie je problém odolávať ani soli na cestách. treba len brať ohľad na to, že motoru trvá dlhšiu dobu, než sa zahreje a premaže, takže treba tlačiť pozvoľna. Iný rozdiel tam nie je. Samozrejme na kvalitných zimných pneumatikách.
Psal jsem předchozí recenzi na tento model (mám benzínovou 1.6). S autem (rok výroby 2007) mám najeto cca 8000km, přičemž prvních 5500 bylo na delší vzdálenosti. Teď s ním jezdím spíše do práce (30 km denně). Spotřeba je vcelku dobrá i u benzínového motoru. Na delší trasy 6,6 a do práce jezdím kolem 7 l.
Zatím auto v ničem nezklamalo, kromě toho, že se mi občas objeví voda v oblasti plastové vany (tam kde je rezerva) v kufru. Neví někdo čím by to mohlo být?
Dále řeším problém zda s s novým autem jezdit či nejezdit v autě? Bydlím na Jablonecku, takže tady jsou zimy docela vydatné a řeším zda koupit či nekoupit zimní pneumatiky. Poradí mi někdo co je pro nové auto lepší.
Komentáře uživatelů k recenzi Renault Megane
grantour
pod 5l jsem se dostal zatím jen jednou a to už mám najeto 25000 km.Ale co mě na tomto voze hodně vadí,je špatný výhled
do stran.Při jízdě do zatáček ,na kruhácích nebo i v křižovatce má moc velký mrtvý bod,kde není vidět šikmo z obou stran.V případě,že se do takového bodu dostane třeba cyklista a sejdou se stejný rychlosti,že se pořád pohybuje v mrtvim bodě,tak je průser.Měl jsem už několikrát namále a to si dávám velkýho majzla. No a vyměnit žárovičku u předního světla nebo blinkru- to je taky pocuc.
10.05.2008 | 21:39:33 | mirrek Reagovat
Octavia II.?
Zřejmě bych neměnil - měl jsem Octavii I. v Octavii II jsem se také projel, je fakt, že k ní mám asi blíž než k Renaultu, ale vyhrál rozum. Záruka 4 roky u Renaulta vs. pořizovací náklady a skoro stejný užitkový prostor jasně hovořil pro Renaulta. Renault je prostě slušné auto s výbornou ekonomikou provozu. Octavia II je prostě předražená a hraje se na to, co není. Také si spousta lidí neuvědomuje riziko krádeže v případě Octavia, mě to postihlo a nepřeji to nikomu zažít... samozřejmě se nic nenašlo a z půl milionového auta mi zbylo 90 000 od pojišťovny (kompletně pojištěné All risk) - krádež po 2 letech - splaceno 320 000, zbytek si vinkuloval Škofin, mě tedy zbylo oněch 90 000,- které jsem dále zdanil jako zisk do společnosti :-(, čili dalších 24% dolů.
02.05.2008 | 11:44:08 | Dalibor Reagovat
Mam len jednu otazocku. Menil by si za Octaviu 2?
06.04.2008 | 15:34:17 | lakinooo Reagovat
Další informace po 17000 km
Děkuji za komentáře a dodám, že s autem již mám najeto 17 000 km. Od 8 000 km žádné problémy, musel jsem jen nechat vyměnit 2 žárovky na světlech, ale to je běžné i u jiných aut. Stále jezdím za průměrnou spotřebu 4,5 - 4,5 l. Servisní interval je 30 000,- takže zatím jediná investice kromě nafty byla 6 000, kč za zimní pneu Kleber :-)
27.03.2008 | 23:01:13 | Dalibor Reagovat
Pre Vlada
Mám také Megane grandtour, dokonce se stejnou motorizací, takže můžu hodnotit místo vzadu. Měřím 185 cm a když si nastavím sedadlo řidiče pro sebe a sednu si dozadu, mám před koleny tak 10 cm. Prostor pro hlavu je u kombi při mé výšce také bez připomínek - rezerva také cca 10 cm. Grandtour má proti klasickému Meganu prodloužený rozvor, takže místa je tam opravdu dost. Klasický "Český sen" - Octavia II je na tom prostorově stejně, ale pouze ve verzi kombi. Používám totiž Octavii liftback jako služební vůz (koupil ji zaměstnavatel - moje volba by to nebyla) a proto vím že místo pro kolena je opravdu dobré, ale na hlavu se jaksi zapomnělo - i s mojí výškou se dotýkám stropu.
10.03.2008 | 20:53:12 | Pavel Reagovat
Priestor
Predovšetkým - zdieľam názor autora recenzie, že netreba čakať 5 rokov, kým najazdí 100-200 kkm a potom až písať recenziu. Ja beriem recenzie najmä ako zdroj informácie pre ľudí, ktorí si chcú kúpiť auto (v mojom prípade nové). Načo by mi bola recenzia auta, ktoré sa napr. už 4 roky nevyrába?!
Pred rokom som kúpil Thaliu, najazdil na nej 30 000 bez akéhokoľvek problému. Renaulty sa mi veľmi zapáčili, lebo ide o maximálne tiché, svižné a pohodové autá s vynikajúcim perovaním, ktoré najmä oceňujem na dlhých trasách na našich nekvalitných cestách. Na nakláňanie v zákrutách sa dá zvyknúť a ak mám dobré pneu, tak jazdím do zákrut v bežnej premávke rovnako rýchlo, ako vozy s tvrdým nemeckým podvozkom (čo sú aj Škodovky).
Preto uvažujem, že aj moje ďalšie auto bude Renault. V Thalii má totiž môj 14 ročný, cca 178 cm vysoký syn vzadu na výšku tak tak miesta. Pri jeho tempe rastu sa už za rok bude dotýkať stropu. Chcem sa preto opýtať, ako je to s miestom pre vyšších ľudí na zadných sedadlách v Megane G-tour? Ďakujem vopred za odpoveď a želám všetkým Renaulťákom veľa pohodových km.
05.03.2008 | 16:16:46 | Vlado Reagovat
Další informace po 8000 km
Dále pokračuji ve své informační kampani o svém novém autě. Mám již toto auto přes 3 měsíce a mám najeto 8 000 km, před týdnem se objevil první problém. U auta jsem cítil naftu a dokonce jsem ji viděl i trochu vyteklou pod autem, což mě docela zarazilo - nové auto. Neváhal jsem a zavolal na Renault Asistance - ozvala se milá paní, která velmi ochotně s pomocí technika určila závadu a označila auto jako nepojízdné a světe div se - asistence funguje, posuďte sami. Do 15 minut přijela před barák odtahovka (kolem 18:00), auto odtáhla do servisu, z infolinky si vše kontrolovali telefonáty, paní mi ihned nabídla náhradní automobil, na čež jsem řekl, že je již pozdě a auto budu potřebovat zítra ráno. Domluvili jsme čas a ráno skutčně volal řidič a přistavil náhradní auto stejné kategorie - Nový Opel Astra Combi (najeto 4 000 km). Celý den jsem měl auto k dispozici, na druhý den byl můj Renault Megane Grandtour opraven - bylo prasklé mini těsnění u přepadu nafty - nic závažného, což mě sice nemile překvapilo, ale nakonec jsem byl spokojený, jelikož jsem měl neustále k dispozici auto stejné kategorie a měl možnost nenarušeně plnit svůj denní program. Musím tedy konstatovat, že je Renault Asistance funguje a to velmi dobře (tedy v mém případě), vše bylo ZDARMA a fungovalo to jak má, spíše lépe než jsem si myslel. Kromě této události je auto v naprostém pořádku, spotřeba se i v zimě drží na průměrných 4,5 - 4,7 litru / 100 km, z čehož mám opravdu radost, jelikož je to opravdu levný dříč :-) Jakmile bude něco nového, budu informovat...
18.12.2007 | 13:54:29 | Dalibor Reagovat
Gumy
Tak už mám na Meganu II Grandtour obuté GoodYear UG7+. Zatím jsou teploty kolem 5 stupňů, takže nebyla možnost je pořádně vyzkoušet. Najel jsem s nimi zatím asi 350km převážně za sucha a za těchto podmínek jsem s nimi spokojen. Drží perfektně a nejsou ani moc hlučné.
Problém nastal až když jsem je zkusil do kopce na blátě, výsledkem bylo to, že jsem bohužel nevyjel. Ale myslím, že to nebylo pneumatikami, spíše by to chtělo pohon 4x4 :)
Oproti letním pneumatikam (Michelin Energy) žádný hluk navíc nepociťuju. Uvidíme, jak se budou chovat na mokru.
28.10.2007 | 20:32:12 | zizanek Reagovat
pneu
Tak diky za rady - tojsem ani necekal . Pujdu do tech Tcek . Kdosi me doporucoval Hcka kvuli nizsim vibracim,ale rikam si ze snad GY UG7+ nejsou zadny levny "hyper" pneumatiky,tak to bude snad OK.Co se tyka XL ,tak tam si rikam ze se to asi oplati hlavne pri letnich pneu , zimni kvuli smesi je asi stejne potreba vymenit za nejaky roky i kdyz jeste nemaji nizky vzorek. Diky Ludek
26.10.2007 | 10:17:51 | Ludek Reagovat
zimní pneu
Ahoj, rychlostní index pneu musí být vyšší, než je v techničáku uvedena nejvyšší rychlost vozidla. Potom je to podle vyhlášky OK. Pokud máš např. v TP 200km, musí být pneu do 210km.
25.10.2007 | 21:59:43 | Bob Reagovat
Zimné pneu
Je celkom bežné, že na zimu si ľudia kupujú pneumatiky s nižším rýchlostným indexom. Čo sa týka T, je pokiaľ sa nemýlim do 190 km/h a to je myslím rýchlosť, ktorou málokto jazdí v lete, nie to ešte v zime, kde hrozí ľad a podobné lahôdky. Výrobca pri prvovýrobe osádza jeden konkrétny typ pneumatík na daný model bez toho, aby robil rozdiely v motorizácii. Tak sa stane, že aj model s nižším výkonom má obuté od novoty pneu s vyšším rýchlostným indexom, než je vôbec schopné dosiahnuť. Napr. na mojom aute s výkonom 110 koní mám obuté pneu s indexom 250 km/h. Takže pokiaľ je cenový rozdiel výraznejší v prospech pneu na nižšiu rýchlosť, žiaden problém v nákupe lacnejších pneu nevidím. Ešte by sa dalo brať do úvahy označenie XL (extra load) na pneumatike, čo znamená, že sa jedná o zosilnenú pneu, ktorá znesie väčší nábeh km. Tam sa už nad cenou oplatí porozmýšlať.
25.10.2007 | 21:02:51 | Petrík Reagovat
UG 7
Správné by bylo vybrat rychlostní třídu podle velkého techničáku a tam napsané maximální dovolené rychlosti. To by bylo košer. Ovšem pokud v zimě víš, že nebudeš jezdit rychleji než XYZ km/h, tak si kup klidně třídu do XYZ km/h, ale potom to raději moc nepřekračuj, i když tam nějaký faktor bezpečnosti je.
25.10.2007 | 17:02:49 | David Reagovat
Pneu
Jak tak ctu o pneumatikach , taky se chystam koupu UG7+ jenom nevim jestli ma cenu investovat do H, nebo jestli staci T pro toto auto. Poradite
25.10.2007 | 16:36:01 | Ludek Reagovat
Megane v zimě
Taky jsem měl Megana jako služební auto a byl jsem velmi spokojený. Za 15 měsíců jsem s ním najezdil přes 80.000 Km a neměl jsem žádný větší problém. Jen si dávejte pozor při servisní prohlídce na kontrolu brzd. Mně řekli, že jsou v pořádku a že vydsrží do další prohlídky a nevydržely...
Byl jsem velmi spokojený se spotřebou do 5 l (v Octavii jsem měl cca 5,5, teď mám Accenta a tam je přes 6l).
Pozor ale na zimu - obecně Megane nemá moc rád namrzlé silnice. Měl jsem originální gumy (teď už nevím jaké, ale přímo z jejich autosalonu) a na rozdíl od jiných podobných aut, jsem nevyjel i některé lehčí kopce.
24.10.2007 | 23:32:32 | Boban Reagovat
Zima
No, já osobně bych s autem zcela jistě jezdil. Měl jsem několik aut a vždy jsem se o ně dobře staral - ruční mytí, pravidelné údržby apod. Myslím, že je pro auto (pro díly, které se mažou a točí se), aby to jezdilo, není asi nic horšího než auto nechat stát. Co jsem měl jednou zkušenost se starším autem, tak potom nechtělo moc jezdit a bylo nutné udělat nějaký servis po delší odstávce. Osobně aplikuji po zimě údržbu - vymytí podvozku a kontrolu dutin, tohle vše vede k tomu, že auta, které máme 5 let, jsou jako nová a divili byste se, jak může vypadat auto 5 let staré najeté 150 000 km.
24.10.2007 | 21:20:37 | Dalibor Reagovat
Ahoj. Já jsem koupil
21.10.2007 | 08:06:06 | Dave Reagovat
Pneumatiky
Ano, myslel jsem opravdu UG7+. Jsem na ně zvědav.
20.10.2007 | 09:45:20 | zizanek Reagovat
Tým označením si pravdepodobne myslel UG 7. Sú to vynikajúce pneu. Vo viacerých rozmeroch dokonca víťaz testov zimných pneumatík. Sám som ich chcel, len škoda, že sa nerobia v rozmere aký potrebujem.
K odstaveniu auta na zimu toľko. To auto bude starnúť aj tak. Či bude v zime jazdiť, alebo stáť v garáži. A som presvedčený, že zimnú prevádzku moderné auto vydrží úplne v pohode.
19.10.2007 | 21:02:11 | Petrík Reagovat
Jezdeni v zime
To ze bych v zime jezdil bez zimnich pneu me ani nenapadlo. Zvlastne, kdyz bydlim na Jablonecku, kde jsou zimy docela vydatne. Dnes tu prave zacalo snezit. Snad ve stredu by mi mely prijit gumy GoodYear GP7+, tak jsem na ne zvedav. Jde mi spise o to, jak moc skodi novym autum sůl. Je jasne, ze karoserie jsou dnes delane lepe, ale prece jen si rikam, zda to auto na zimu neodstavit, ze by pak treba vydrzelo dele. Jenze zase jsou nazory, ze auto proste dlouho stat nema, ze mu to taky nedela dobre. Jen me zajimaji nozory ostatnich. :)
19.10.2007 | 19:06:43 | zizanek Reagovat
Zimní pneu
Pokud máte rádi sebe, svou rodinu a chcete být ohleduplní vůči druhým, dejte si zimní pneu a zvyšte tak bezpečnost silničního provozu. Neberu, pokud chcete auto zazimovat, ale pokud s ním budete jezdit, doporučuji přezout. Není také problém, pokud najezdíte míň kilometrů a nejezdíte závodně mít obuty celou sezonu zimní. Tak Vám vystačí po dobu 2 - 3 let a nemusíte přezouvat a řešit neustálé nákupy pneumatik. Pozn.: není to sice také nejlepší, ale lepší než jezdit v zimě na letních pneu, velmi snadno se dostanete na kluzké vozovce do krizových situací.
18.10.2007 | 18:53:35 | Dalibor Reagovat
Ano slo mi opravdu o jezdeni v zime :). Takze jeste jednou jezdit s novym autem v zime nebo ne? Díky Petríkovi za reakci na moji chybu.
18.10.2007 | 12:53:56 | zizanek Reagovat
Asi neriešiš, či s novým autom jazdiť, alebo nejazdiť v aute. :-)
Asi tam malo byť v zime. Prečo nie. Málokto si dovolí taký prepych, že si auto kupuje len na dobré počasie. Pri moderných autách s protikoróznou ochranou, nie je problém odolávať ani soli na cestách. treba len brať ohľad na to, že motoru trvá dlhšiu dobu, než sa zahreje a premaže, takže treba tlačiť pozvoľna. Iný rozdiel tam nie je. Samozrejme na kvalitných zimných pneumatikách.
18.10.2007 | 12:47:25 | Petrík Reagovat
Megane Grandtour
Psal jsem předchozí recenzi na tento model (mám benzínovou 1.6). S autem (rok výroby 2007) mám najeto cca 8000km, přičemž prvních 5500 bylo na delší vzdálenosti. Teď s ním jezdím spíše do práce (30 km denně). Spotřeba je vcelku dobrá i u benzínového motoru. Na delší trasy 6,6 a do práce jezdím kolem 7 l.
Zatím auto v ničem nezklamalo, kromě toho, že se mi občas objeví voda v oblasti plastové vany (tam kde je rezerva) v kufru. Neví někdo čím by to mohlo být?
Dále řeším problém zda s s novým autem jezdit či nejezdit v autě? Bydlím na Jablonecku, takže tady jsou zimy docela vydatné a řeším zda koupit či nekoupit zimní pneumatiky. Poradí mi někdo co je pro nové auto lepší.
Díky.
18.10.2007 | 11:25:50 | zzanek Reagovat