Rok výroby:2007Typ motoru:1.4 16VStav km při koupi:1 kmStav km nyní:3 780 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?4 měsícePrůměrná spotřeba:7,5 l/100 kmVloženo:2. 5. 2007
Zatím jen jedna a doufám, že i poslední. Po třech měsících se objevila závada zadního pásu. Svítila kontrolka Airbegu + servis. Závada byla bez problémů odstraněna v servisu Renault v rámci záruky.
Hodnocení a zkušenosti s autem
S autem jsem velmi spokojen. Téměř šest desítek motoristických novinářů z celé Evropy zvolilo druhou generaci Renaultu Mégane automobilem roku 2003. Tichý motor 1,4 l 16V (72 kW/6000 ot. , 127 Nm/3750 ot.) a výborný podvozek jsou vedle atraktivního designu hlavními přednostmi.
Ovládací prvky jsou intuitivně snadno dosažitelné a přitom vypadají velmi hodnotně a originálně. Elektrický posilovač řízení s proměnným účinkem v závislosti na rychlosti nabízí přesné řízení a stabilitu při přímé jízdě vysokými rychlostmi. 2625 mm dlouhý rozvor, nabízí velký prostor pro cestující a v kombinaci s širokým rozchodem kol (1518 mm vpředu a 1514 mm vzadu) zajišťuje výbornou stabilitu. Řidič si musí jen zvyknout na vyšší posez i při spodní poloze sedadla. Krátké převisy karoserie usnadňují manévrovatelnost.
Dobrá ovladatelnost za všech jízdních podmínek. V interiéru je velké množství odkládacích prostorů o celkovém objemu 44 l. Zavazadlový prostor má objem 330 l.Součástí standardní výbavy je šest airbagů, ABS, EBV, brzdový asistent, palubní počítač, centrální zamykání nebo karta Renault Keyless Drive. Se spotřebou u tak těžkého auta (1300Kg) 6,5 L- 8,0L jsem relativně spokojen. Auto bych neměnil!
Velmi špatně zjistitelné závady se starty na což jsou tyto vozidla strašně háklivé.
21.04.2015 | 16:50:32 | Vlada
| 185.73.100.*Reagovat
Elektrický posilovač řízení s proměnným účinkem v závislosti na rychlosti nabízí přesné řízení a stabilitu při přímé jízdě vysokými rychlostmi.----Toto bych se odvážil napadnout. Megane II má řízení takový gumový. Je to dost o zvyku, ale proti mojemu Meganu 2000, dost horší pocit v řízení. Ale dá se na to zvyknout a jezdí se s 1,5dci jak slabší tak i 105koňovým šestikvaltem krásně.
Mám Megane sedan 2006 1,4 16V 100k. Průměrná moje kombinováná spotřeba je 6,8 - 7,6 l. ´Takové řečí o 6,5 no to je pohádka. Ono to jde, ale to musí být plynulá jízda, málo města a dobré a letní pneu. Mám 2 Renaulta a 8 auto celkem . tak vím o co jde. 1.4 by na sedan celkem stačil, ale chyba je spíše v krátké převodovce. Při dálničním provozu motor kol. 130 motor zbytečně moc točí. Určitě by to šlo roztahat a nebo 6ka by byla dobrá. Jinak celkem pohoha. Chorvatsko za 7l. No celkem to jde, ale čekal jsem tak o 0,5l méně. Čau
Zdravím "Renolťáki", 1.4 16 V mám už dva roky, najel jsem 35 tis. km a musím říci, že i když s ním jezdím každý den v roce do práce 30 km přes 15 semaforových křižovatek ve městě v zimě v létě lehká nebo těžká noha, nejsem schopen se v žádném případě dostat přes 8 litrů Naturálu (auto má najeto 88 tisíc), rekord osobní dálkový na Chorvatsko mám 990 km na 55 litrů nádrže(a že to po dálnici v noci s naloženým autem mažeme). Teď jezdím na OMV Super 100, proháníme 1.9 TDI Octávie, takže spokojenost.Poměr výbava, jízdní vlastnosti a cena je pro normálního človíčka příjemná, kdyby trochu zlevnili náhradní díly, zlepšila se malinko spolehlivost a kvalita dílenského zpracování, bylo by nás jistě více. U VW, potažmo Škody si za každý "prdeček" v autě navíc hezky připlatíte - srovnejme např.v ceně a výbavě Octávii a Lagunu II. A když vidím problémy sousedky s naftovou Lagunou, za benzina bych neměnil. V po¨řizovací ceně byla dražší, teď se nám i nafta srovnala v ceně s benzinem - ba dokonce na mnoha místech předběhla, startování v zimě byla tragédie, o černém mraku a smradu z výfuku ani nemluvě, teď i financích za opravy a v neposlední řadě neustálé přesýpání "ořechů" v motoru nevyváží ticho motoru benzinového a jeho ostrý a rychlý start na cíl. Ale to je jen můj názor jednotlivce, přeci se mezi sebou nebudeme my od aut s "rytmem života" handrkovat.
Sa mi pacia taketo recenzie, a je ich tu viac a pri vsetkych znackach. Clovek si kupi auto ma ho "2 tyzdne", najazdi 3000km a napise recenziu ako je auto super.
Jo a o jakém potenciálu motoru mluvíš u 1.4, když srovnáváš s 1.9 dehet. Motor 1.4 žádný potenciál nemá. Dehet když žere 6.5L, tak ta 1.4 a jakýkoli jiný benzín s jakýmkoli obsahem bude žrát tak 15L, to ví každý imbecil. Koneckonců je podstatný, že majitel je spokojen a o to jde. Uvedli jsme otázku nad spotřebou a pro srovnání uvedli své, reakce potřeštěného anonyma, který neví o čem mluví hovoří za vše.
To vezme, ale taky pojedeme cca 200 - 210km/h a vzhledem k tomu, že je tu povoleno 130km/h, tak se není o čem bavit. Prostě je to základní motor ta 1.4, jinými slovy rozežraný mixér a na auto o hmotnosti 1300kg je slabounký, tudíž papá.
pise 6,5-8l takze kdyz vy se budete taky s tema dvoulitrama snazit, tak tam taky budete mit 10-11l.... a tech 6,5l/100km je hodne slusne. To mi pri plnym vytizeni potencialu motoru ve Scenicu 1,9dCi vezme taky...
Velmi se omlouvám. Samozřejmě, že mám sedana, ale při psaní této recenze jsem omylem opsal údaje o velikosti z tabulky pro krátkou verzi. Nikde jsem pak již nenašel možnost jak toto opravit.
V nadpise si uviedol, že sa jedná o sedan. V tom prípade nesedí objem batožinového priestoru, pretože ten je pri sedane 520 litrov, rovnako ako pri combi (v Renaulte označovaný ako Grandtour). Pokiaľ trváš na 330 l, tak potom máš asi krátky Mégane (päťdverový). Prajem mnoho spokojných kilometrov.
Komentáře uživatelů k recenzi Renault Megane
Špatné a dlouhé starty.
Velmi špatně zjistitelné závady se starty na což jsou tyto vozidla strašně háklivé.
21.04.2015 | 16:50:32 | Vlada | 185.73.100.* Reagovat
Elektrický posilovač řízení s proměnným účinkem v závislosti na rychlosti nabízí přesné řízení a stabilitu při přímé jízdě vysokými rychlostmi.----Toto bych se odvážil napadnout. Megane II má řízení takový gumový. Je to dost o zvyku, ale proti mojemu Meganu 2000, dost horší pocit v řízení. Ale dá se na to zvyknout a jezdí se s 1,5dci jak slabší tak i 105koňovým šestikvaltem krásně.
16.02.2008 | 20:35:14 | tatrman Reagovat
Megane sedan
Mám Megane sedan 2006 1,4 16V 100k. Průměrná moje kombinováná spotřeba je 6,8 - 7,6 l. ´Takové řečí o 6,5 no to je pohádka. Ono to jde, ale to musí být plynulá jízda, málo města a dobré a letní pneu. Mám 2 Renaulta a 8 auto celkem . tak vím o co jde. 1.4 by na sedan celkem stačil, ale chyba je spíše v krátké převodovce. Při dálničním provozu motor kol. 130 motor zbytečně moc točí. Určitě by to šlo roztahat a nebo 6ka by byla dobrá. Jinak celkem pohoha. Chorvatsko za 7l. No celkem to jde, ale čekal jsem tak o 0,5l méně. Čau
16.12.2007 | 13:31:43 | Vlaďa Reagovat
Megane
Zdravím "Renolťáki",
1.4 16 V mám už dva roky, najel jsem 35 tis. km a musím říci, že i když s ním jezdím každý den v roce do práce 30 km přes 15 semaforových křižovatek ve městě v zimě v létě lehká nebo těžká noha, nejsem schopen se v žádném případě dostat přes 8 litrů Naturálu (auto má najeto 88 tisíc), rekord osobní dálkový na Chorvatsko mám 990 km na 55 litrů nádrže(a že to po dálnici v noci s naloženým autem mažeme). Teď jezdím na OMV Super 100, proháníme 1.9 TDI Octávie, takže spokojenost.Poměr výbava, jízdní vlastnosti a cena je pro normálního človíčka příjemná, kdyby trochu zlevnili náhradní díly, zlepšila se malinko spolehlivost a kvalita dílenského zpracování, bylo by nás jistě více. U VW, potažmo Škody si za každý "prdeček" v autě navíc hezky připlatíte - srovnejme např.v ceně a výbavě Octávii a Lagunu II. A když vidím problémy sousedky s naftovou Lagunou, za benzina bych neměnil. V po¨řizovací ceně byla dražší, teď se nám i nafta srovnala v ceně s benzinem - ba dokonce na mnoha místech předběhla, startování v zimě byla tragédie, o černém mraku a smradu z výfuku ani nemluvě, teď i financích za opravy a v neposlední řadě neustálé přesýpání "ořechů" v motoru nevyváží ticho motoru benzinového a jeho ostrý a rychlý start na cíl. Ale to je jen můj názor jednotlivce, přeci se mezi sebou nebudeme my od aut s "rytmem života" handrkovat.
15.05.2007 | 12:51:58 | Šénerudi Reagovat
recenzie po 2 tyzdnoch
Sa mi pacia taketo recenzie, a je ich tu viac a pri vsetkych znackach. Clovek si kupi auto ma ho "2 tyzdne", najazdi 3000km a napise recenziu ako je auto super.
04.05.2007 | 12:56:03 | ja Reagovat
Jo a o jakém potenciálu motoru mluvíš u 1.4, když srovnáváš s 1.9 dehet. Motor 1.4 žádný potenciál nemá. Dehet když žere 6.5L, tak ta 1.4 a jakýkoli jiný benzín s jakýmkoli obsahem bude žrát tak 15L, to ví každý imbecil.
Koneckonců je podstatný, že majitel je spokojen a o to jde. Uvedli jsme otázku nad spotřebou a pro srovnání uvedli své, reakce potřeštěného anonyma, který neví o čem mluví hovoří za vše.
03.05.2007 | 14:36:16 | Radek Reagovat
To vezme, ale taky pojedeme cca 200 - 210km/h a vzhledem k tomu, že je tu povoleno 130km/h, tak se není o čem bavit. Prostě je to základní motor ta 1.4, jinými slovy rozežraný mixér a na auto o hmotnosti 1300kg je slabounký, tudíž papá.
03.05.2007 | 14:29:33 | Radek Reagovat
pise 6,5-8l takze kdyz vy se budete taky s tema dvoulitrama snazit, tak tam taky budete mit 10-11l.... a tech 6,5l/100km je hodne slusne. To mi pri plnym vytizeni potencialu motoru ve Scenicu 1,9dCi vezme taky...
03.05.2007 | 14:24:58 | Reagovat
Taky si myslím, že je to hodně. Též mám 2.0 (150PS) a jezdím za cca 7.4L a celkem svižně ( 130 - 140km/h)
02.05.2007 | 11:14:39 | Radek Reagovat
Tech 8 litru mi prijde celkem dost,mam 2litra taky Renaulta r.v.94 a zere taky 8 litru
02.05.2007 | 10:57:38 | ToJa Reagovat
Omluva
Velmi se omlouvám. Samozřejmě, že mám sedana, ale při psaní této recenze jsem omylem opsal údaje o velikosti z tabulky pro krátkou verzi. Nikde jsem pak již nenašel možnost jak toto opravit.
02.05.2007 | 09:42:31 | Dave Reagovat
Taktiež som zabudol na rázvor. Ten by si mal pri sedane 2686 mm.
02.05.2007 | 09:11:12 | Petrík Reagovat
V nadpise si uviedol, že sa jedná o sedan. V tom prípade nesedí objem batožinového priestoru, pretože ten je pri sedane 520 litrov, rovnako ako pri combi (v Renaulte označovaný ako Grandtour). Pokiaľ trváš na 330 l, tak potom máš asi krátky Mégane (päťdverový). Prajem mnoho spokojných kilometrov.
02.05.2007 | 09:03:34 | Petrík Reagovat