Rok výroby:2010Typ motoru:1,6 16V 74 kW/100 kStav km při koupi:0 kmStav km nyní:2 500 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?2 měsícePrůměrná spotřeba:6 l/100 kmVloženo:24. 10. 2010
Předchozí auto:Škoda Favorit 136 lRenault Megane I
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Závady a opravy na autě
Ne.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Starému Meganovi (rv.99), kterého jsme měli od roku 2008 nějaký dobrák promáčkl zadní dveře. Chystali jsme se to nechat opravit a v den, kdy se mělo jet do servisu prasklo těsnění pod hlavou. Smíchal se olej s chladící kapalinou a nakonec praskla hlava motoru. Investovat do takoveto opravy se nám už nechtělo.
Po poradě se známím jsme se rozhodli, že staré auto už nechceme. Chtěli jsme z mnoha objektivních i subjektivních důvodů zůstat u Renaultu. První jasná volba padla na novou Thalii. Oproti staré, která byla vyloženě hnusná je ta nová pěkné auto. V nejvyšší výbavě s klimatizací je za skvělou cenu. Já si sice potrpím na všemožné elektronické vymoženosti, ale nebyly zbytečné peníze. Byla to tzv. neplánovaná investice, tak nám ani nenapadlo dívat se po něčem dražším. Byť jsme preferovali hatchback, tak jsme byli schopni překousnout i to, že se jedná o sedan a navíc nemá dělené zadní sedačky. Šli jsme se tedy na ni podívat s tím, že jsme na 99% rozhodnuti. Byl to šok. Na sedačkách jsem se cítil jako na kuchyňské židli. Nevešel jsem se nohama pod volant i když sedadlo bylo nejníž a volant nejvýš. Dojem z interiéru byl stísněný a strašný. Pohodlí žádne. O 10 let starší Megan se s tím nedal srovnat. Měsíc a půl jsme měli na dobu než si seženeme auto půjčenou taktéž 10 let starou Octavii a i to možná přispělo strašnému dojmu z Thalie.
Jen tak ze zájmu jsem si sedl do vystaveného Fluence. Ten mne interiérem uchvátil. Bylo by to však již velké sousto. Abych to nenatahoval. Nakonec jsme se rozhodli přeskočit Clio a vybrali si Megane s interierem skoro stejným jako u Fluence. Chtěli jsme auto hned. Ve výbavě Expression se nám nelíbila žádná barva - nebo spíše nebyli jsme schopni se s mamkou na žádné shodnout. Prihodili jsme tedy pár tisíc a musím říci, že velmi dobře investovaných a vzali Megana ve výbavě LS Carminat TomTom s integrovanou navigací v barvě světle šedá metalíza Cassiopeé.
Interiér je prostorný, pokud by za volantem seděl někdo menší a ne dlouhán jako já, tak by i za řidičem bylo spousta místa pro kolena zadních cestujících. Auto má bohatou výbavu. Pro někoho standart - pro mne úžasná novinka - tempomat. Pohodlné sedačky. Volant nastavitelný do všech směrů. Každý si musí najít svoji pohodlnou polohu za volantem. Auto je svižné. Dá se s ním bezpečně předjíždět. Interiér je skvěle odhlučněný. Proměnlivý posilovač velmi zpříjemňuje jízdu po městě a parkování. Mohl bych pokrašovat dalšími superlativy, ale spíš tady zmíním drobné nedostatky. Horší výhled dozadu, kufr by mohl být trošku větší, u zapínání dálkových světel se blbě rozlišuje mezi problikem a trvalým spuštěním, aktivace zadního stěrače není na palubce signalizována žádnou kontrolkou, zadní stěrač při aktivaci odstřikovače by mohl mít nastavené nějaké zpoždění ať stihne dotéct voda a nedrtí špínu na skle na sucho.
Co mne v autě chybí je kožený potah volantu. Ten se nedal ani dokoupit. Je až ve vyšší výbavě o cca 50 tisíc dražší. Standartní potahy díky ergonomickému tvaru a tlačítkum tempomatu nepřipadají v úvahu. Bude to chtít někoho šikovného co to vyrobí na míru.
V každém dalším autě chci mít zabudovanou navigaci. Komfort jaký nabízí se nedá s navigací na přísavku vůbec srovnat. Tak ji člověk vytahoval a zapínal jen když chtěl někam navigovat. S integrovanou se nemusí o nic starat a i když nikam navigovat nepotrebuje vždy vidí jaká bude cesta před ním. Zda se bude dát předjíždět, zda bude zatáčka a má brzdit, zda se blíží obec.
Spotřeba v teplých dnech po klikatých okreskách (max. 90km) byla 5,4l ... nyni kdyz teploty klesají ráno k nule je to na stejné cestě 6,3l.
Auto je doma jiz 8 měsíců a má najeto téměř 17 tisic kilometru. Prave jsem po prvni navsteve servisu. Byl jsem v Prerove (CMN). Prijeti auta do servisu a s tim spojene vyrizovani trvalo asi 15 minut. Problemy byly: drncici vyfuk pri stani na neutral, nedovirajici dvere u ridice, obcas se kousajici radio pri prehravani CD. Oprava drnceni a dveri trvala asi 10 minut. Ohledne radia jsme se dohodli, ze az pojedu nekdy kolem a bude zrovna kousle, tak se stavim, abych tam nemusel cekat treba pul hodiny nez se kousne a zavada se projevi. Servis musim pochvalit. Pan byl velmi ochotny a prijemny.
K autu samotnemu nemam moc co dodat. Pozitivni dojmy pretrvavaji a recenzi bych nemenil. Recenzi jsem psal na podzim, tak bych mozna jen doplnil, ze v zime se auto na snehu chovalo uplne skvele. Systemy ESP, ASR a ABS skvele pomahaly a clovek se na ne naucil (mozna az nezdrave) spolehat :-)
Nejprve ke komentářům o spolehlivosti Renaultu - já bohužel/bohudík neznám v okolí nikoho, kdo má Renault a nadával by. Mám Clio II 2002 výrobu, koupila jsem ho ojeté z Francie bez servisky, tudíž investice byla vyměnit řemeny, destičky atd. od té doby celkem nic, kromě čelního skla po kroupách a nárazníku po smyku a končení v příkopě. Samozřejmě nějaká ta žárovka a 1x baterka a tak, ale při 100000 km dle mého celkem normál. Dotaz k autorovi, jsou nějaké problémy s autem momentálně, kolik má najeto? velmi o něm uvažuji neb v porovnání s vybavením ve své třídě má Megane III za slušnou cenu docela luxusní vybavení. Díky za info!
Víš, když já ale občas chci nějakou zatáčku projet smykem :-) a ESP to prostě nedovolí (nebo už je to totál), netvrdím, že jsem lepší než ESP v přibržďování kol :-) , ale jsem zastáncem toho, že auto se má chovat přirozeně, aby šlo přirozeně řídit a lidi si nemysleli, že pro ně neplatí fysikální zákony. Těch co, po přesednutí z auta s ESP do něčeho obyčejnějšího vymetli škarpu taky pár znám:-)
mě to vypnout jde a je to vyplé do 50kmh, pak se to zapne, ale nemám důvod, proč to vypínat, snad jen při použití řetězů. ale myslím, že se vypíná jen ten prokluz. návod jsem ještě nečetl
Doplnujici informace k memu poslednimu komentari. ESP nejde vypnout vubec. Do rychlosti cca 20 - 30km/h jde vypnout jen ASR (kontrola prokluzu). Dnes prakticky otestovano.
ESP slúži na udržanie stopy pribrzďovaním kolies, tak, že počítač x krát za sekundu vyhodnocuje stabilitu a v prípade šmyku, napríklad v zákrute VĽAVO, pribrzdí na zlomok sekundy najprv PREDNE ĽAVE koleso, zadné ľavé koleso, čím vyrovná odstredivé sily a okamžite brzdí PRAVE predné, potom do "kríža"ľavé zadné... až sa auto na ceste upokojí..:)).To sa opakuje na tých pár metroch aj 50-100 x..:))
Mimochodom, KTO tvrdí, že lepšie dokáže vyrovnať auto v šmyku BEZ ASP, tak KLAME:))
To martin: No ja jsem to zkousel na prazdnem zasnezenem parkovisti i jedne male asfaltce a kdyz jsem vypl ESP tak samo jak jsem se trochu rozjel naskocilo. Asi bych rekl, ze je to zamysleno tak, at se clovek vyhrabe ze skarpy nebo zavatyho parkovaciho mista a konec. Jizda povine jen s ESP :-) S retezama jsem uz taky par desitek km najezdil a normalne s ESP. Nevim proc by se melo vypinat, kdyz nasadim retezy? Nikde jsem o tom necetl.
ESP jde normálně u většiny aut vypnout a zapne se třeba až po zhasnutí motoru a novém nastartování. Pokud jej vyřadíte trvale, tak nikdy :-))). Je sním docela nuda.
To IP: 89.102.175.x: Tak auto ma najeto pres 6 tisic a stale jede a krom naliti zimni smesi do odstrikovacu a prezuti nic nepotrebovalo ... Ted s prichodem zimy musim velmi pochvalit ESP. Doposud jsem s tim nemel zkusenost a jak jsem na tomto novem aute nejvic obdivoval zabudovanou navigaci a tempomat, musim k temto dvema vecem pridat prave ESP. Zatacky jdou na snehu projizdet mnohem svizneji a tam kde by staremu meganovi davno ustrelila prd*l tenhle drzi. Pri rozjezdech nebo jizde do kopce zase clovek nemusi premyslet zda nedava moc plynu aby nedrabal nebo malo aby mu to nezdechlo. Dupne na plyn, kola se na sekudnu protoci a pak si je vezme na starost ESP a auto se plynule bez kravalu rozjede. Jedina drobna vytka je, ze ESP jde vypnout jen asi do rychlosti cca 20 km/h takze si nejakou srandu na zasnezenym prazdnym parkovisti neuzijete.
co máš doma za auto? tipuji něco letitýho a máš problém s prachama. mluví z tebe totiž závist. celá afrika jezdí na francouzských autech. jsou to držáci, na rozdíl od tvé letité bazarové feliny
Jak může někdo hodnotit auto,po najetí 2500 km,to mi hlava opravdu nebere.Ale vysvětlení je asi jednoduché.Kdyby totiž hodnotili auto po víc km,už by mělo poruchy:-).Ale i tak,najet s Renaultem 2500 bez poruchy,je celkem raritka:-). Každopádně přeju mnoho šťastných km...
To IP: 81.200.60.x: Samozrejme, ze se prubezne budu doplnovat informace kdyz se neco stane nebo jak probehla servisni prohlidka. Jak na tom bude auto v 250 tisicich je mne jedno. To ho urcite uz mit nebudem. Nekupuji auto na 20 let. To uz v dnesni dobe nevydrzi zadne.
Mojej manzelke som kupil v aprili audi A3.z 1,6i.motor v plnke.Vybrala si ho ona.auto som kupoval uplne nove stalo 22000euro.Teraz ma najazdenych 7200km a uz je po vymene motora lebo sa jej zadrel,nieco s olejom.Co sa tyka kvality plasty zacinaju uz vrzgat.A co sa tytka celeho auta tak zvnutra je to sami plast,ale mojej manzelke sa paci,lebo vipada sexi.Renault som osobne nikdy nevlastnil ale mal som Peguet205 1,4i.r.v.1992.kupval som ju jazdenu a mala asi 100 000.km.Najazdil som na nej dalsich asi 250 000km az potom som mal poruchu na motore,prasklo mi tesnenie pod hlavou.
Zdravim,mám megana od ledna 2009 a max. spokojenost.Spotřebu mám stálou 6.5l. Nic nevrže jezdí supr. Motor 1.6,5kvalt. Lepší volba měla být převodovka se 6.stupni, věřim že by spotřeba šla ještě dolu.
ja som mal tych renaultov na dvore niekolko aj tolko zatrracovanu thaliu, nabehal som na nej takmer 150t km, jedina motoricka suciastka, ktora odisla asi pri 130t km (v dosledku coho auto asi tyzden horsie startovalo), bola nejaka FLP sonda od boschu. Ostatne zavady boli totalne prkotiny ako napr. vo vaskovej recenzii popisovana "praskla tkanicka" na odkladacej skrinke. Mimochodom Clio tie neduhy, ktore boli v Thalii v dosledku setrenia (kedze auto bolo povodne vyvinute pre vychodny trh a juznu ameriku) nemalo vobec.
sagem se již nepoužívá, nebo alespon ne stím starým systémem, ten byl úplně na h..... to je jako ford transit, tam první rok strkali Delphi a pak se vrátili k boschi.
Neviem ako je to teraz, ale Frantíci, osobitne od PSA
majú veľmi dobré karosérie... Ak neťuknete, alebo nemáte diery od kamienkov a podobne, tak cca 10-120 rokov máte pokoj od hrdze. Dokonca som ešte nikdy nemenil ani výfuk na Peugeote, od cca 330-600.000 km... o spojkách som už hovoril. Ak si nájdete fachmana, ktorý sa autám rozumie, tak sú P/ samozrejme, že nie všetky/ véééľmi vďačné a servisovateľné za pár šupov../
Zajímalo by mě, jestli Renault stále používá ty šmejdovní cívky Sagem? Známej měl Megane I a měl s nimi stále problémy, dokud je nevyměnil tuším za Bosch.
já vím, bohužel všechny automobilky trochu zmírnily. ideální je nechat si to těch pět let, kdy je záruka. Ale stím R a mercedesem to je pravda. Nechtěl jsem to psát, ale já pracuji jako auditor. třeba pozink, je jen málo značek, které používají klasický pozink, některé májí jen minimální vrstvu.barvy umí francouzi a němci a třeba japončíci ne. hodně automobilek si nechává malé chromové části dělat v asii, značky opel, renault a mercedes a bmw chromujou v německé solingenu, nebo ve slovinku. když nad tím uvažuješ, nelze sestavit ideální auto. snad jen poršák je 100%
ty Martin: Prave ja to poznam opacne, vraj Renault a francuzke vozy odoberaju C a v lepsom pripade B triedu suciastok, ci maju nejaky dozor sice pochybujem ale nech, takto je uz pre zakaznika zbytocny ked su tam horsie diely
a ani Renault ani Mercedes uz dnes nerobia take auta ako kedysi a to plati o vsetkych beznych znackach
já mohu hodnotit, protože mám audi, je to jen auto. v německu standart. makám v závodě, co dělá do aut. pouze dvě značky si platí externí auditory (jistě víš co to je za lidi - dohlíží na kvalitu výroby - dohlíží na kvalitáře) ty značky jsou Renault a Mercedes. ty musí mít stoprocentní díly. ostatním se prodá skoro vše. jsou-li zmetky, prodaj se za menší peníze. tak taková je nyní skutečnost.
To: Martin: Súhlas, AUDI aj celkovo W je naozaj perfektne
spracovaný, AUDI má asi najkrajšie interiéry, ale manžetu na prevodovke mal W Passat tak zničenú, že sa musela asi po 150.000 km meniť. Na BMW X3, X5 je zvláštne vidieť na volante biely plast, tvrdia, že je to používaním chémiie:)). No, chémiu používam aj ja, na 607, ale keď ju raz za čas vyriadim, tak sú sedačky / koža/ , volant celkom zachovalé a NIKTO by nehádal skutočný stav.../ tak o 150-200.000 km môžem stočiť:))/, na W Golfe to bolo práve naopak, chalanisko nechcel kúpiť auto, lebo neveril, že to má iba 180.000 km, tak zničené a ošúchané plasty((, nepomohla ani serviska, ani potvrdenia zo servisu...
ahoj luboši, neboj,, je to FSI, ale nijak to nevyniká. snad jen že je pěkná a interier kvalitní, jinak škoda peněz. z tý VW grupe je to asi to nejlepší. já pracuji v německu a zde máme služební auta VW, passaty a transportery. vše je tak kolem dvou let staré a najeto kolem 80 000km a všechno to má dost brutálně ohmatané plasty, tlačítka už třeba prosvítaj až na bílý plast. to jsem u rencků a ani jiných aut neviděl. proto zkouším nyní francouze. po třech čtyřech letech stejně půjde, tak se ničeho nebojím. máme souseda kováře a ten má rencka dodávku, s najetými 370 000 a nemá problém.
Doporučuju navštívit a proštudovat http://forum.renaultclub.cz než tady tlachat,když to auto člověk ani neviděl.Sice se tam vyskytnou občas peprný závady,ale zas na obranu musím říct,že tam většinou choděj lidi co mají nějakej problém.Já se momentálně poohlížím z důvodu očekávání druhýho potomka po kombi nižší střední třídy a Megana jsem ze seznamu vyhodil z důvodu malýho kufru.Jinak designově zvenku zajímavý vevnitř nic moc a kolem 300 000,- si myslím,že jsou dneska zajímavější nabídky.
16:38: Martin: Nie že sa urazíš, ale A3 s 1,6 je skôr pre "socky":))
Okrem masky chladiča a DRAHŠEJ ceny, pochybného image niet žiaden OBJEKTÍVNY dôvod pre kúpy A3, s 1,6 zastaralým motorom, asi je tam Fsi, neviem, ale za tú cenu vyjde na O 2, al. Golfa, s podstatne lepším motorom...:)) Inak Thália sa NEDA porovnávať s Meganom, to by sme Meganu krivdili, ale súhlasím s Vaškom, že je niekedy lepšie kupovať auto na konci vývojového cyklu, s vychytanými muchami, než novinku, ktorú Vám síce najbližšie okolie 2-3 mesiace závidí, potom si ju kúpi každý o 10-30% lacnejšie..:)), až sa z auta, za ktorým sa všetci otáčajú... stane ťažko predajná haraburda..:((
ale je trochu rozdíl , pokud je to extra závada na jednom kuse, nebo pernamentní stav všech vozidel, těch Audin se zadřeným motorem po 30tk asi moc neznáš, zato já Renaltů s notoricky stejnými problémy spoustu.....
koukám jak se přete, která auta jsou méně kvalitní. máme audi A3 s motorem 1.6. rok 2007. ve 34 000t jí odešel motor. kousla se zničeho nic asi ve stovce . už jako nová nám žrala olej, v servisu neustále to samé, že se to srovná, a že to monitorujou. toto se opakovalo asi pětkrát a pak se konečně kousla a dostal jsem novej motor. tak asi tak, když někdo píše že rencek má blbej servis. toto se nevyhne ani dražším autům. záleží jen na koho natrefíte.
Thalia byla sice rozměrově menší, ale šizený to je oboje stejně, mám několik známých co mají Megany (ne teda ten poslední model, ale těžko bude o tolik jiný) a nadávaj na to stejně jako já na tu Th. Takže právě proto už nikdy Rencka. 1,6 v Maxovi je sice základ a není to žádnej trhač asfaltu, ale nikdo nikomu nenutí zrovna tenhle motor, můžeš si vybrat, pro mé potřeby stačí ani na dálnici nejsem brzda. Prostor super, podvozek vynikající, houby mne zajímá, jestli to je "vývojově starý", kupoval jsem ho mimojiné proto, že jsem věděl, že se chystá nástupce a tak má tenhle model už vychytaný mouchy, navíc mne moc elektroniky vážně někdy s..e, nesnáším, když si auto myslí, že je chytřejší než já :-). Nejdůležitější ale pro mě je, že Renault je od 50.000 samá závada a servis je neskutečně drahej a nekvalitní .
Luboši teorie je něco jinýho než praxe.O podvozku C-maxe jsem nic neříkal,mluvil jsem o motoru a spotřebě,kde tenhle motor je na tohle auto slabej.Jel jsem s tím a fakt to nejede.Pokud se jedná o podvozek novýho Megana tak je pravda,že má vlečný ramena,ale tam hodně záleží na naladění.Vlečný ramena doteď používá i nová Astra.Novej Megan má tvrdší podvozek než starej,řazení se hodně zlepšilo a i řízení není špatný,ale furt mi přijde že je kolem středový polohy gumový.Focus to není,ale nijak moc výrazně nezaostává.
normálny stredový tunel, pre ľudí s 2 nohami..:)), tak je vo svojej triede takmer na špici..:)). Pokiaľ sa nemýlim, má aj viacprvkovú zadnú nápravu, takže je podľa mňa, na VYŠSEJ techn. úrovni ako Megane. P.S. Čo je nové, NEMUSÍ byť aj automaticky lepšie:)) Príklad NOvá Mazda 6, ktorá ma ZAOSTALEJŠIU prednú nápravu, ako stará 6, podobne aj P 508, ktorý si súčastnú nápravu od P 407 nechá iba do verzie GT, podobne ako HONDA CIVIC, ktorá už je iba výsmechom STAREJ Hondy:)) Radšej sa zaobídem bez navigácie, ktorú aj tak využívam zriedka, ale POTREBUJEM POCTIVÚ konštrukciu:))
Jenže jsi měl Thalii a Megane je trošku něco jinýho.Teď sis koupil starýho(vývojově)C-maxe 1,6 a to není taky žádnej zázrak.Se spotřebou se nedostaneš pod 8l navíc i HTP Fabia jede líp.Ještě k tomu Meganu zatím se asi opakuje závada přesuvníku vačky,která byla i u předchozích modelů.Více tu http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?t=43940&start=0
To Vasek: Tak s tim slovem investice, pokud vezmu opravdu vyznam slova a to ze by se melo jednat o zhodnoceni vlozenych prostredku, tak je pravda, ze to nebude zadne auto. Co se tyka toho zbytku tak nekomentuji :-) Spis mne vzdy jen udivuje, ze nekdo cte recenze aut, ktere si neplanuje koupit, sam je nevlastni a jeste si pak napise svuj silne negativni a predevsim subjektivni nazor na danou znacku do komentare. Ja treba subjektivne nemam moc rad nasi Skodovku, ale nenapadlo by mne jit na ni jen tak z pleziru nadavat do nejake recenze treba Fabie, kdyz jsem nikdy zadnou nemel ani neridil.
S tou Thalií byl u nás ten samý problém. Uvnitř je to opravdu zoufale stísněné, vysoké postavy na toto auto mohou rovnou zapomenout. Kufr sice velký, ale dostat do něj tím malým otvorem třeba kočárek (samozřejmě složený) je docela fuška. Byl to ale ten starší model, takže novou Thalii nemohu v tomto směru posuzovat.
já také z prac důvodů. moc jezdím, cca 35t za rok. fabii prodám po pěti letech a už se těším na megana. vybral jsem kombíka, druhou nejvyšší výbavu. tak snad nám to bude dobře sloužit. tady v německu to má kolega a docela mě zaskočilo jak ta 1,6 šlape. jeli jsme stím dlouhodobě kolem 170-200 a žádnej problém. ticho a komfort
To IP: 93.193.74.x: Plasty nevrzou. Nic nikde neklepe a nevrze. To je vyznamny pokrok oproti staremu Meganovi. Ovsem nevim co udela cas. Stareho Megana jsme kupovali 9 let staryho. Jeste k tomu cekani ... pokud bychom chteli auto jen proto, ze chceme nove a meli cim jezdit, tak by nam nevadilo si i pockat. Ovsem bez auta z pracovnich duvodu byt nemuzeme.
To IP: IP:92.65.91.x: Prodal se na dily na vrakoviste za 18 tisic. Protiucet nam nikdo nenabizel a ani nas to nenapadlo.
To IP: 92.65.91.x Je tam mapa jen vychodu. Zapad se da dokoupit. Az bude potreba bud koupime nebo to zkusim nejak "obejit".
To IP: 93.193.74.x Bylo skladem. Cekalo se asi tyden. Puvodne jsme chteli tuto barvu ve verzi Expression, ale nebyla. Tak jsme vzali verzi s navigaci a dobre jsme udelali.
Mam dva dotazy na majitele. Je Vas TomTom s mapou cele Evropy nebo je tam ve standardu jen vychod a zapad se musi dokoupit ? Dale by me zajimalo, zda Vam stareho Megana s poruchou vzali na protiucet nebo jste se ho museli zbavit jinak.
Komentáře uživatelů k recenzi Renault Megane
První návštěva servisu při 17 tisicich
Auto je doma jiz 8 měsíců a má najeto téměř 17 tisic kilometru. Prave jsem po prvni navsteve servisu. Byl jsem v Prerove (CMN). Prijeti auta do servisu a s tim spojene vyrizovani trvalo asi 15 minut. Problemy byly: drncici vyfuk pri stani na neutral, nedovirajici dvere u ridice, obcas se kousajici radio pri prehravani CD. Oprava drnceni a dveri trvala asi 10 minut. Ohledne radia jsme se dohodli, ze az pojedu nekdy kolem a bude zrovna kousle, tak se stavim, abych tam nemusel cekat treba pul hodiny nez se kousne a zavada se projevi. Servis musim pochvalit. Pan byl velmi ochotny a prijemny.
K autu samotnemu nemam moc co dodat. Pozitivni dojmy pretrvavaji a recenzi bych nemenil. Recenzi jsem psal na podzim, tak bych mozna jen doplnil, ze v zime se auto na snehu chovalo uplne skvele. Systemy ESP, ASR a ABS skvele pomahaly a clovek se na ne naucil (mozna az nezdrave) spolehat :-)
28.05.2011 | 21:58:07 | lucinkapes Reagovat
Dotaz
Nejprve ke komentářům o spolehlivosti Renaultu - já bohužel/bohudík neznám v okolí nikoho, kdo má Renault a nadával by. Mám Clio II 2002 výrobu, koupila jsem ho ojeté z Francie bez servisky, tudíž investice byla vyměnit řemeny, destičky atd. od té doby celkem nic, kromě čelního skla po kroupách a nárazníku po smyku a končení v příkopě. Samozřejmě nějaká ta žárovka a 1x baterka a tak, ale při 100000 km dle mého celkem normál.
Dotaz k autorovi, jsou nějaké problémy s autem momentálně, kolik má najeto? velmi o něm uvažuji neb v porovnání s vybavením ve své třídě má Megane III za slušnou cenu docela luxusní vybavení. Díky za info!
12.05.2011 | 11:49:33 | Liv Reagovat
Luboši :-)
Víš, když já ale občas chci nějakou zatáčku projet smykem :-) a ESP to prostě nedovolí (nebo už je to totál), netvrdím, že jsem lepší než ESP v přibržďování kol :-) , ale jsem zastáncem toho, že auto se má chovat přirozeně, aby šlo přirozeně řídit a lidi si nemysleli, že pro ně neplatí fysikální zákony. Těch co, po přesednutí z auta s ESP do něčeho obyčejnějšího vymetli škarpu taky pár znám:-)
16.12.2010 | 09:11:45 | Vašek Reagovat
mě to vypnout jde a je to vyplé do 50kmh, pak se to zapne, ale nemám důvod, proč to vypínat, snad jen při použití řetězů. ale myslím, že se vypíná jen ten prokluz. návod jsem ještě nečetl
15.12.2010 | 21:06:42 | martin Reagovat
ESP nejde vypnout
Doplnujici informace k memu poslednimu komentari. ESP nejde vypnout vubec. Do rychlosti cca 20 - 30km/h jde vypnout jen ASR (kontrola prokluzu). Dnes prakticky otestovano.
15.12.2010 | 20:56:48 | lucinkapes Reagovat
oprava: bez ESP...ľuboš
11.12.2010 | 00:13:42 | Reagovat
23:59: Na vyhrabanie sa zo snehu je ASR....
ESP slúži na udržanie stopy pribrzďovaním kolies, tak, že počítač x krát za sekundu vyhodnocuje stabilitu a v prípade šmyku, napríklad v zákrute VĽAVO, pribrzdí na zlomok sekundy najprv PREDNE ĽAVE koleso, zadné ľavé koleso, čím vyrovná odstredivé sily a okamžite brzdí PRAVE predné, potom do "kríža"ľavé zadné... až sa auto na ceste upokojí..:)).To sa opakuje na tých pár metroch aj 50-100 x..:))
Mimochodom, KTO tvrdí, že lepšie dokáže vyrovnať auto v šmyku BEZ ASP, tak KLAME:))
Že Vašku..:(( , 8:15
11.12.2010 | 00:12:52 | ľuboš Reagovat
ODPOVED
To martin:
No ja jsem to zkousel na prazdnem zasnezenem parkovisti i jedne male asfaltce a kdyz jsem vypl ESP tak samo jak jsem se trochu rozjel naskocilo. Asi bych rekl, ze je to zamysleno tak, at se clovek vyhrabe ze skarpy nebo zavatyho parkovaciho mista a konec. Jizda povine jen s ESP :-) S retezama jsem uz taky par desitek km najezdil a normalne s ESP. Nevim proc by se melo vypinat, kdyz nasadim retezy? Nikde jsem o tom necetl.
10.12.2010 | 23:59:35 | lucinkapes Reagovat
Ale nemusí,
ESP jde normálně u většiny aut vypnout a zapne se třeba až po zhasnutí motoru a novém nastartování. Pokud jej vyřadíte trvale, tak nikdy :-))). Je sním docela nuda.
06.12.2010 | 08:15:22 | Vašek Reagovat
ahoj, to je divné, mám megana měsíc, tedy nového. ESP vypnu a mohu jet až do 50km/h, pak se zapne. tak to musí být všude, kvůli řetězům.
06.12.2010 | 08:00:00 | martin Reagovat
ODPOVED / prichod zimy a ESP
To IP: 89.102.175.x:
Tak auto ma najeto pres 6 tisic a stale jede a krom naliti zimni smesi do odstrikovacu a prezuti nic nepotrebovalo ... Ted s prichodem zimy musim velmi pochvalit ESP. Doposud jsem s tim nemel zkusenost a jak jsem na tomto novem aute nejvic obdivoval zabudovanou navigaci a tempomat, musim k temto dvema vecem pridat prave ESP. Zatacky jdou na snehu projizdet mnohem svizneji a tam kde by staremu meganovi davno ustrelila prd*l tenhle drzi. Pri rozjezdech nebo jizde do kopce zase clovek nemusi premyslet zda nedava moc plynu aby nedrabal nebo malo aby mu to nezdechlo. Dupne na plyn, kola se na sekudnu protoci a pak si je vezme na starost ESP a auto se plynule bez kravalu rozjede. Jedina drobna vytka je, ze ESP jde vypnout jen asi do rychlosti cca 20 km/h takze si nejakou srandu na zasnezenym prazdnym parkovisti neuzijete.
06.12.2010 | 04:32:36 | lucinkapes Reagovat
pro marf
co máš doma za auto? tipuji něco letitýho a máš problém s prachama. mluví z tebe totiž závist. celá afrika jezdí na francouzských autech. jsou to držáci, na rozdíl od tvé letité bazarové feliny
21.11.2010 | 23:00:30 | Reagovat
Nemám slov
Jak může někdo hodnotit auto,po najetí 2500 km,to mi hlava opravdu nebere.Ale vysvětlení je asi jednoduché.Kdyby totiž hodnotili auto po víc km,už by mělo poruchy:-).Ale i tak,najet s Renaultem 2500 bez poruchy,je celkem raritka:-).
Každopádně přeju mnoho šťastných km...
21.11.2010 | 22:42:00 | Marf Reagovat
RE: Nemám slov
a mne zas nebrie hlava ako moze na auto nadavat niekto kto o aute len pocul a v zivote v nom nesdel
10.03.2012 | 11:20:49 | ja | 178.40.82.* Reagovat
Gratuluji!
Dávno jsme měli R19, 1,4 benzín, bylo to pohodové, pohledné, bezproblémové autíčko, uvažuji taky o novém Meganu.... Hodně šťastných kilometrů!
07.11.2010 | 10:56:21 | Emilio Reagovat
ODPOVED
To IP: 81.200.60.x:
Samozrejme, ze se prubezne budu doplnovat informace kdyz se neco stane nebo jak probehla servisni prohlidka. Jak na tom bude auto v 250 tisicich je mne jedno. To ho urcite uz mit nebudem. Nekupuji auto na 20 let. To uz v dnesni dobe nevydrzi zadne.
02.11.2010 | 21:39:05 | lucinkapes Reagovat
co to je
chlapče, chlapče najeto 2500 km. Sem musíš psát až tam budeš mít o dvě nuly víc. I když to auto asi už bude po smrti protože to je Renault.
02.11.2010 | 19:31:42 | Reagovat
audi je spolahlivejsie
Mojej manzelke som kupil v aprili audi A3.z 1,6i.motor v plnke.Vybrala si ho ona.auto som kupoval uplne nove stalo 22000euro.Teraz ma najazdenych 7200km a uz je po vymene motora lebo sa jej zadrel,nieco s olejom.Co sa tyka kvality plasty zacinaju uz vrzgat.A co sa tytka celeho auta tak zvnutra je to sami plast,ale mojej manzelke sa paci,lebo vipada sexi.Renault som osobne nikdy nevlastnil ale mal som Peguet205 1,4i.r.v.1992.kupval som ju jazdenu a mala asi 100 000.km.Najazdil som na nej dalsich asi 250 000km az potom som mal poruchu na motore,prasklo mi tesnenie pod hlavou.
30.10.2010 | 23:04:49 | mojko Reagovat
megane
Zdravim,mám megana od ledna 2009 a max. spokojenost.Spotřebu mám stálou 6.5l. Nic nevrže jezdí supr. Motor 1.6,5kvalt. Lepší volba měla být převodovka se 6.stupni, věřim že by spotřeba šla ještě dolu.
28.10.2010 | 19:11:38 | roni Reagovat
bosch
ja som mal tych renaultov na dvore niekolko aj tolko zatrracovanu thaliu, nabehal som na nej takmer 150t km, jedina motoricka suciastka, ktora odisla asi pri 130t km (v dosledku coho auto asi tyzden horsie startovalo), bola nejaka FLP sonda od boschu. Ostatne zavady boli totalne prkotiny ako napr. vo vaskovej recenzii popisovana "praskla tkanicka" na odkladacej skrinke.
Mimochodom Clio tie neduhy, ktore boli v Thalii v dosledku setrenia (kedze auto bolo povodne vyvinute pre vychodny trh a juznu ameriku) nemalo vobec.
28.10.2010 | 14:33:32 | pepa Reagovat
sagem se již nepoužívá, nebo alespon ne stím starým systémem, ten byl úplně na h..... to je jako ford transit, tam první rok strkali Delphi a pak se vrátili k boschi.
27.10.2010 | 22:43:35 | martin Reagovat
Neviem ako je to teraz, ale Frantíci, osobitne od PSA
majú veľmi dobré karosérie... Ak neťuknete, alebo nemáte diery od kamienkov a podobne, tak cca 10-120 rokov máte pokoj od hrdze. Dokonca som ešte nikdy nemenil ani výfuk na Peugeote, od cca 330-600.000 km... o spojkách som už hovoril. Ak si nájdete fachmana, ktorý sa autám rozumie, tak sú P/ samozrejme, že nie všetky/ véééľmi vďačné a servisovateľné za pár šupov../
27.10.2010 | 22:25:46 | ľuboš Reagovat
Zajímalo by mě, jestli Renault stále používá ty šmejdovní cívky Sagem? Známej měl Megane I a měl s nimi stále problémy, dokud je nevyměnil tuším za Bosch.
27.10.2010 | 21:56:18 | marne Reagovat
pro nstar
já vím, bohužel všechny automobilky trochu zmírnily. ideální je nechat si to těch pět let, kdy je záruka. Ale stím R a mercedesem to je pravda. Nechtěl jsem to psát, ale já pracuji jako auditor. třeba pozink, je jen málo značek, které používají klasický pozink, některé májí jen minimální vrstvu.barvy umí francouzi a němci a třeba japončíci ne. hodně automobilek si nechává malé chromové části dělat v asii, značky opel, renault a mercedes a bmw chromujou v německé solingenu, nebo ve slovinku. když nad tím uvažuješ, nelze sestavit ideální auto. snad jen poršák je 100%
27.10.2010 | 21:25:07 | martin Reagovat
ty Martin: Prave ja to poznam opacne, vraj Renault a francuzke vozy odoberaju C a v lepsom pripade B triedu suciastok, ci maju nejaky dozor sice pochybujem ale nech, takto je uz pre zakaznika zbytocny ked su tam horsie diely
a ani Renault ani Mercedes uz dnes nerobia take auta ako kedysi a to plati o vsetkych beznych znackach
27.10.2010 | 21:08:58 | nstar Reagovat
ty nstar
já mohu hodnotit, protože mám audi, je to jen auto. v německu standart. makám v závodě, co dělá do aut. pouze dvě značky si platí externí auditory (jistě víš co to je za lidi - dohlíží na kvalitu výroby - dohlíží na kvalitáře) ty značky jsou Renault a Mercedes. ty musí mít stoprocentní díly. ostatním se prodá skoro vše. jsou-li zmetky, prodaj se za menší peníze. tak taková je nyní skutečnost.
27.10.2010 | 19:32:53 | martin Reagovat
dnes je to uz jedno vsetky znacky su plus minus rovnake sracky
kedysi boli rozdiely obrovske tak do roku 2003
asi by sa nijako nedal zrovnat z 1998 passat a Laguna alebo, Megane a Octavia, A3 a Xsara atd...
Je to az smiesne predstavte si rozdiel medzi A3 1,6 a Meganom hahahahahaha
27.10.2010 | 19:13:59 | nstar Reagovat
To: Martin: Súhlas, AUDI aj celkovo W je naozaj perfektne
spracovaný, AUDI má asi najkrajšie interiéry, ale manžetu na prevodovke mal W Passat tak zničenú, že sa musela asi po 150.000 km meniť. Na BMW X3, X5 je zvláštne vidieť na volante biely plast, tvrdia, že je to používaním chémiie:)). No, chémiu používam aj ja, na 607, ale keď ju raz za čas vyriadim, tak sú sedačky / koža/ , volant celkom zachovalé a NIKTO by nehádal skutočný stav.../ tak o 150-200.000 km môžem stočiť:))/, na W Golfe to bolo práve naopak, chalanisko nechcel kúpiť auto, lebo neveril, že to má iba 180.000 km, tak zničené a ošúchané plasty((, nepomohla ani serviska, ani potvrdenia zo servisu...
27.10.2010 | 19:03:21 | ľuboš Reagovat
luboš, neurazím, je to pro socky.
ahoj luboši, neboj,, je to FSI, ale nijak to nevyniká. snad jen že je pěkná a interier kvalitní, jinak škoda peněz. z tý VW grupe je to asi to nejlepší. já pracuji v německu a zde máme služební auta VW, passaty a transportery. vše je tak kolem dvou let staré a najeto kolem 80 000km a všechno to má dost brutálně ohmatané plasty, tlačítka už třeba prosvítaj až na bílý plast. to jsem u rencků a ani jiných aut neviděl. proto zkouším nyní francouze. po třech čtyřech letech stejně půjde, tak se ničeho nebojím. máme souseda kováře a ten má rencka dodávku, s najetými 370 000 a nemá problém.
27.10.2010 | 18:37:04 | martin Reagovat
Doporučuju navštívit a proštudovat http://forum.renaultclub.cz než tady tlachat,když to auto člověk ani neviděl.Sice se tam vyskytnou občas peprný závady,ale zas na obranu musím říct,že tam většinou choděj lidi co mají nějakej problém.Já se momentálně poohlížím z důvodu očekávání druhýho potomka po kombi nižší střední třídy a Megana jsem ze seznamu vyhodil z důvodu malýho kufru.Jinak designově zvenku zajímavý vevnitř nic moc a kolem 300 000,- si myslím,že jsou dneska zajímavější nabídky.
27.10.2010 | 17:56:24 | Jirka Reagovat
16:38: Martin: Nie že sa urazíš, ale A3 s 1,6 je skôr pre "socky":))
Okrem masky chladiča a DRAHŠEJ ceny, pochybného image niet žiaden OBJEKTÍVNY dôvod pre kúpy A3, s 1,6 zastaralým motorom, asi je tam Fsi, neviem, ale za tú cenu vyjde na O 2, al. Golfa, s podstatne lepším motorom...:))
Inak Thália sa NEDA porovnávať s Meganom, to by sme Meganu krivdili, ale súhlasím s Vaškom, že je niekedy lepšie kupovať auto na konci vývojového cyklu, s vychytanými muchami, než novinku, ktorú Vám síce najbližšie okolie 2-3 mesiace závidí, potom si ju kúpi každý o 10-30% lacnejšie..:)), až sa z auta, za ktorým sa všetci otáčajú... stane ťažko predajná haraburda..:((
27.10.2010 | 17:47:31 | ľuboš Reagovat
Martine já vím,
ale je trochu rozdíl , pokud je to extra závada na jednom kuse, nebo pernamentní stav všech vozidel, těch Audin se zadřeným motorem po 30tk asi moc neznáš, zato já Renaltů s notoricky stejnými problémy spoustu.....
27.10.2010 | 16:53:01 | Vašek Reagovat
koukám jak se přete, která auta jsou méně kvalitní. máme audi A3 s motorem 1.6. rok 2007. ve 34 000t jí odešel motor. kousla se zničeho nic asi ve stovce . už jako nová nám žrala olej, v servisu neustále to samé, že se to srovná, a že to monitorujou. toto se opakovalo asi pětkrát a pak se konečně kousla a dostal jsem novej motor. tak asi tak, když někdo píše že rencek má blbej servis. toto se nevyhne ani dražším autům. záleží jen na koho natrefíte.
27.10.2010 | 16:38:56 | martin Reagovat
No,
Thalia byla sice rozměrově menší, ale šizený to je oboje stejně, mám několik známých co mají Megany (ne teda ten poslední model, ale těžko bude o tolik jiný) a nadávaj na to stejně jako já na tu Th.
Takže právě proto už nikdy Rencka. 1,6 v Maxovi je sice základ a není to žádnej trhač asfaltu, ale nikdo nikomu nenutí zrovna tenhle motor, můžeš si vybrat, pro mé potřeby stačí ani na dálnici nejsem brzda. Prostor super, podvozek vynikající, houby mne zajímá, jestli to je "vývojově starý", kupoval jsem ho mimojiné proto, že jsem věděl, že se chystá nástupce a tak má tenhle model už vychytaný mouchy, navíc mne moc elektroniky vážně někdy s..e, nesnáším, když si auto myslí, že je chytřejší než já :-).
Nejdůležitější ale pro mě je, že Renault je od 50.000 samá závada a servis je neskutečně drahej a nekvalitní .
27.10.2010 | 13:43:24 | Vašek Reagovat
Luboši teorie je něco jinýho než praxe.O podvozku C-maxe jsem nic neříkal,mluvil jsem o motoru a spotřebě,kde tenhle motor je na tohle auto slabej.Jel jsem s tím a fakt to nejede.Pokud se jedná o podvozek novýho Megana tak je pravda,že má vlečný ramena,ale tam hodně záleží na naladění.Vlečný ramena doteď používá i nová Astra.Novej Megan má tvrdší podvozek než starej,řazení se hodně zlepšilo a i řízení není špatný,ale furt mi přijde že je kolem středový polohy gumový.Focus to není,ale nijak moc výrazně nezaostává.
27.10.2010 | 13:05:00 | Jirka Reagovat
Jirka: No neviem, ale C-max od Fordu, ak by mal
normálny stredový tunel, pre ľudí s 2 nohami..:)), tak je vo svojej triede takmer na špici..:)). Pokiaľ sa nemýlim, má aj viacprvkovú zadnú nápravu, takže je podľa mňa, na VYŠSEJ techn. úrovni ako Megane.
P.S. Čo je nové, NEMUSÍ byť aj automaticky lepšie:)) Príklad NOvá Mazda 6, ktorá ma ZAOSTALEJŠIU prednú nápravu, ako stará 6, podobne aj P 508, ktorý si súčastnú nápravu od P 407 nechá iba do verzie GT, podobne ako HONDA CIVIC, ktorá už je iba výsmechom STAREJ Hondy:))
Radšej sa zaobídem bez navigácie, ktorú aj tak využívam zriedka, ale POTREBUJEM POCTIVÚ konštrukciu:))
27.10.2010 | 12:50:47 | ľuboš Reagovat
Jenže jsi měl Thalii a Megane je trošku něco jinýho.Teď sis koupil starýho(vývojově)C-maxe 1,6 a to není taky žádnej zázrak.Se spotřebou se nedostaneš pod 8l navíc i HTP Fabia jede líp.Ještě k tomu Meganu zatím se asi opakuje závada přesuvníku vačky,která byla i u předchozích modelů.Více tu http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?t=43940&start=0
27.10.2010 | 12:29:24 | Jirka Reagovat
Jenže,
já rendla měl - bohužel.............
27.10.2010 | 09:00:20 | Vašek Reagovat
ODPOVED
To Vasek: Tak s tim slovem investice, pokud vezmu opravdu vyznam slova a to ze by se melo jednat o zhodnoceni vlozenych prostredku, tak je pravda, ze to nebude zadne auto. Co se tyka toho zbytku tak nekomentuji :-) Spis mne vzdy jen udivuje, ze nekdo cte recenze aut, ktere si neplanuje koupit, sam je nevlastni a jeste si pak napise svuj silne negativni a predevsim subjektivni nazor na danou znacku do komentare. Ja treba subjektivne nemam moc rad nasi Skodovku, ale nenapadlo by mne jit na ni jen tak z pleziru nadavat do nejake recenze treba Fabie, kdyz jsem nikdy zadnou nemel ani neridil.
26.10.2010 | 21:49:00 | lucinkapes Reagovat
Mám dost,
Považovat auto za investici, ještě k tomu dobrou a ještě navíc Renault, už dloooouho jsem se tak nezasmál......
26.10.2010 | 20:26:44 | Vašek Reagovat
autor
S tou Thalií byl u nás ten samý problém. Uvnitř je to opravdu zoufale stísněné, vysoké postavy na toto auto mohou rovnou zapomenout. Kufr sice velký, ale dostat do něj tím malým otvorem třeba kočárek (samozřejmě složený) je docela fuška. Byl to ale ten starší model, takže novou Thalii nemohu v tomto směru posuzovat.
26.10.2010 | 19:35:14 | marne Reagovat
já také z prac důvodů. moc jezdím, cca 35t za rok. fabii prodám po pěti letech a už se těším na megana. vybral jsem kombíka, druhou nejvyšší výbavu. tak snad nám to bude dobře sloužit. tady v německu to má kolega a docela mě zaskočilo jak ta 1,6 šlape. jeli jsme stím dlouhodobě kolem 170-200 a žádnej problém. ticho a komfort
26.10.2010 | 18:56:32 | martin Reagovat
ODPOVED
To IP: 93.193.74.x: Plasty nevrzou. Nic nikde neklepe a nevrze. To je vyznamny pokrok oproti staremu Meganovi. Ovsem nevim co udela cas. Stareho Megana jsme kupovali 9 let staryho. Jeste k tomu cekani ... pokud bychom chteli auto jen proto, ze chceme nove a meli cim jezdit, tak by nam nevadilo si i pockat. Ovsem bez auta z pracovnich duvodu byt nemuzeme.
To IP: IP:92.65.91.x:
Prodal se na dily na vrakoviste za 18 tisic. Protiucet nam nikdo nenabizel a ani nas to nenapadlo.
26.10.2010 | 18:31:18 | lucinkapes Reagovat
ODPOVED
To IP: 92.65.91.x
Je tam mapa jen vychodu. Zapad se da dokoupit. Az bude potreba bud koupime nebo to zkusim nejak "obejit".
To IP: 93.193.74.x
Bylo skladem. Cekalo se asi tyden. Puvodne jsme chteli tuto barvu ve verzi Expression, ale nebyla. Tak jsme vzali verzi s navigaci a dobre jsme udelali.
26.10.2010 | 18:26:03 | lucinkapes Reagovat
ahoj, mám dotaz, jak dlouho jste na megana čekal? já čekam od srpna a stále nic. jaké má dílenské zpracování a co palubka? nevržou plasty? díky
26.10.2010 | 17:59:04 | martin Reagovat
Dotaz
Mam dva dotazy na majitele. Je Vas TomTom s mapou cele Evropy nebo je tam ve standardu jen vychod a zapad se musi dokoupit ? Dale by me zajimalo, zda Vam stareho Megana s poruchou vzali na protiucet nebo jste se ho museli zbavit jinak.
26.10.2010 | 12:20:08 | Reagovat