Rok výroby:1995Typ motoru:1800 16V 99kWStav km při koupi:97 000 kmStav km nyní:130 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 rokyPrůměrná spotřeba:8-9 l/100 kmVloženo:6. 7. 2006
- již po dotažení do ČR byl problém s řídící jednotkou. Kolísali otáčky na volnoběhu. Bylo to vinnou špatně chipnuté jednotky.
- poslední díl výfuku zrezivělý, nakonec vyměněn za tuningový kousek REMUS
- na voze byl namontován sportovní podvozek, ale v Chorvatsku vypadlo péro z mističky. Auto pouze hůř tlumilo, a tak si to nevyžádalo opravu přímo v cizině, ale vydrželo to až do ČR.
- klasické servisní náklady (olej...)
- nové brzdy
i přes výčet závad na toto auto vzpomínám jako na žádné jiné
Hodnocení a zkušenosti s autem
Automobil dovezen z Německa, kde se o něj původní majitel opravdu pečlivě staral. Nevyhnul se a ni tuningu (podvozek, chip-tuning, filtr, podvozek, kola, přední lízátko z Laguny opticky hodně snižovalo 19ku a vypadalo to opravdu pěkně).
Auto bylo maximálné pohodlné, interiér útulný, všude mikroplyš a nic nebylo zničené od původního majitele. Pravidelný servis mu svědčil!
Motor, na ten těžko zapomenu. Ve srovnání s nynější Octavii II 1,9TDi 77kW byl rychlík. Na rychlost 180km/h se 19 rozhejbala svižně a nebyl problém ještě rychlost zvyšovat až do tachometrových 220km/h, v této rychlosti se auto stávalo méně ovladatelné až po výměně pneu se tato slabina auta vytrtila a tak se s rencekm dali slušně řezat zatáčky bez obavy výletu do příkopu. Spotřeba okolo 9l/100km byla taky slušná.
Nyní jen lituji, že jsem se ho zbavil a kdybych tento můj kousek opět někde viděl v bazaru, tak si ho koupim zpět. Byl opravdu fešák a s 19 které jsou dost často vidět v žalostném stavu to bylo úplné jiné auto. Měl jsem možnost vyzkoušet také 19 1,8 RN z 92roku 66kW a to bych přirovnal k trochu živější Felicií 1,6MPi. Tak pokud máte možnost sehnat model 16V tak neváhejte, určitě neprohloupíte!
Nakonec upozornění na největšíí minus tohoto typu automobilu. Po dovezení do ČR mi kolisali otaáčky na volnoběh. V servisech si nevěděli rady a tak jsem zavítal do HK do Renaulte, kde mi sdělili, že mám špatnou součástku u rozdělovače. Výměna za originální kousek si vyžádala 1500,- a poté mohli pusitt auto na diagnostiku. Tam zjistili, že je to vinnou špatné lambda sondy.
Zaplatil jsem dalších 1500,- za diagnostiku a odjel domu s tím, že v domácím servisu si nechám lambda sondu vyměnit. Nová stála 6000,- a po výměně otáčky lítaly pořád stejně. Poté jsem zkusil další srvisi, všude mi řekli, že nevědí čím to je až na jeden, kde sem jim rencka zavezl pes noc a že se podívají na program v řídící jednotce. Odvezli Renaulta do SŚ Průmyslové a strojírenské a tam mi studenti dohráli chybějící soubor. Oprava nakonec přišla na 150,- a já byl štastný že mi motor šlape jako hodinky.
Komentáře uživatelů k recenzi Renault R19
1.8 RN má výhradně 54 kW.66 kW=výbava RT.
08.04.2007 | 13:53:44 | Houba Reagovat