Rok výroby:1991Typ motoru:1,7 SpiStav km při koupi:142 000 kmStav km nyní:193 000 kmZpůsob řazení:manuálPrůměrná spotřeba:5,4 až 6 l/100 kmVloženo:20. 2. 2005
Ihned po koupi (asi 2000 km) výměna 2/3 výfukového potrubí a čepů řízení.
Při 148 000 výměna ložiska levého předního kola.
Vyvaření lemu zadního blatníku.
Při 185 000 výměna předních brzd. kotoučů a destiček.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Vozidlo jsme si s přítelkyní zakoupili před rokem a 7 měsíci. Za tuto dobu jsme hlavně z důvodu nutnosti dojíždění do zaměstnání najeli více než 50 tis. km, přičemž kromě uvedených závad, respektive oprav je na voze prováděna pouze běžná údržba. Kromě výše zmíněné výměny brzdových komponent byl všechny provedeny zvláště pro minulým majitelem velmi zanedbanou údržbu a celkové špatné zacházení.
Z tohoto důvodu hodnotím svůj Renault 19 jako tiché, velmi pohodlné i pro dlouhé cesty, spolehlivé vozidlo s typicky francouzskými jízdními vlastnostmi (komfortní měkké nastavení podvozku, velmi dobré držení zvolené jízdní stopy), líbivým designem vnějších tvarů karosérie i interiéru a dobrým téměř standardním vybavením. V mnoha vozech je elektrické stahování předních oken, výškově stavitelný volant i sedadlo řidiče a jiné vybavení.
Zároveň, i přes relativně velký obsah motoru a průměrný výkon (54 kW), je toto vozidlo na svůj věk a počet ujetých kilometrů velmi úsporné. V TP uváděná spotřeba 5,7/7,2/10,0 je jednoduše dosahována, není problém jet i s menší (dle stavu vozu a typu jízdy a řidiče(vlastní zkušenost)).
Před časem jsem vlastnil taky R19 1,8 motor 81kW-facelift(1994), a spotřeba se dala udržet ve městě na 9 litrech a na delší cesty kolem 6,5- třeba Chorvatsko Omiš dle palubního PC 5,8 litru tam a 6,1 zpět. A to se zapnutou klimatizací. Divil bych se, že by ten samý motor žral o tolik víc- jestli tam stejně náhodou není nějaký problém.-
Nevím,co si mám myslet pod slovem usporný,ale R19 s 1721ccm/54kw,kterou mám na ježdění do práce mi bere asi 10l/100km....nová lambda,nové svíčky,seřízený v autorizovaném servisu....a nic,žere to stejně jak Sierra s 2,0 motorem s tou se aspon pořádně svezu.Jinak co se týče konfortu,nemám výhrad,ale motory se moc nepovedly
Rendík se zase umoudřil. Koroze byla jen z důvodu ošoupání laku na prahu, takže opraveno a už nerezne, ložisko se vyměnilo při 235 tis a od té doby v pořádku. Spotřeba se také srovnala do lepších hodnot po výměně všech čidel krom lamda sondy (všechny byly starší) se motor srovnal a jezdí za v průměru 6 - 6,3l/100 km, na dlouhé trasy za 5,4-5,7 liru.
Rendík začííná zlobit, ale přisuzuji to hlavně zanedbané a neodborné údržbě, kterou jsem na něm byl nucen provádět. Poněkud mne rozčiluje neustále odcházející ložisko levého předního kola (zřejmě nesprávnou montáží) a, což je mnohem závažnější, ukazující se koroze prostupující zevnitř prahů a ostatních dutin. Další závadou je nejspíš odejité některé čidlo, v jehož důsledku je zvýšena spotřeba na v průměru 7,2 l/100 km. Dosud snad jinak v pořádku a snad i v budoucnu.
Komentáře uživatelů k recenzi Renault R19
spotřeba R19
Před časem jsem vlastnil taky R19 1,8 motor 81kW-facelift(1994), a spotřeba se dala udržet ve městě na 9 litrech a na delší cesty kolem 6,5- třeba Chorvatsko Omiš dle palubního PC 5,8 litru tam a 6,1 zpět. A to se zapnutou klimatizací. Divil bych se, že by ten samý motor žral o tolik víc- jestli tam stejně náhodou není nějaký problém.-
10.01.2011 | 18:54:12 | Reagovat
spotřeba
Nevím,co si mám myslet pod slovem usporný,ale R19 s 1721ccm/54kw,kterou mám na ježdění do práce mi bere asi 10l/100km....nová lambda,nové svíčky,seřízený v autorizovaném servisu....a nic,žere to stejně jak Sierra s 2,0 motorem s tou se aspon pořádně svezu.Jinak co se týče konfortu,nemám výhrad,ale motory se moc nepovedly
10.01.2011 | 17:21:06 | kokys Reagovat
Stav při 254 000
Rendík se zase umoudřil. Koroze byla jen z důvodu ošoupání laku na prahu, takže opraveno a už nerezne, ložisko se vyměnilo při 235 tis a od té doby v pořádku. Spotřeba se také srovnala do lepších hodnot po výměně všech čidel krom lamda sondy (všechny byly starší) se motor srovnal a jezdí za v průměru 6 - 6,3l/100 km, na dlouhé trasy za 5,4-5,7 liru.
16.02.2007 | 06:26:09 | Reagovat
Na nasem renaultu je leve predni lozisko taky v haji...Asi nejaka klasicka zavada
20.08.2006 | 23:18:41 | Tomas Dvorak Reagovat
Stav při 233 000 km
Rendík začííná zlobit, ale přisuzuji to hlavně zanedbané a neodborné údržbě, kterou jsem na něm byl nucen provádět.
Poněkud mne rozčiluje neustále odcházející ložisko levého předního kola (zřejmě nesprávnou montáží) a, což je mnohem závažnější, ukazující se koroze prostupující zevnitř prahů a ostatních dutin. Další závadou je nejspíš odejité některé čidlo, v jehož důsledku je zvýšena spotřeba na v průměru 7,2 l/100 km. Dosud snad jinak v pořádku a snad i v budoucnu.
18.04.2006 | 20:30:39 | Reagovat