Recenze Renault R19 Chamade
“Pekelný stroj.”

Autor recenze: N4N0B1T (19 let),
Jihočeský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1989 Typ motoru:1.4 Stav km při koupi:187 000 km Stav km nyní:0 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 6 měsíců Průměrná spotřeba: 7 l/100 km Vloženo: 6. 4. 2007

Hodnocení inzerátu: 2 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.6

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

9
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Závady a opravy na autě

Vše co jsem po koupí dělal:

Ložiska předních kol

Ruční brzda (utržena z uchycení)

Těsnění hlavy válců

Oprava laku

Spojka

Řazení

Větrák chladiče

Páčka přepínání světel

Zatékaní do kufru (vyřešil silikon)

Krokový motůrek (stačilo promazat)

Kotouče

Levý čep

Výfuk


Hodnocení a zkušenosti s autem

*******
recenze upravena 13/3/2008
*******

S domněním drahých náhradních dílu se naštěstí R19 prodávají výrazně pod cenou. Jenže pro R19 mluví jednoduchost, líbivý design, skvěla práce Renaultu a hlavně cena!

Pod kapotou dle údajů se schovává jen 58 koni, ale velice divokých. Staršímu stádu koní chutná jak Natural 91 tak i 98. Motor má výborný zátah v nízkých otáčkách a to co předvádí v rozmezí od 3000 do 6000 ot/min by od 58 koní nikdo nečekal. Zajímavá je hodnota udávaného výkonu 58 koní jen při 4750 ot/min, což je matoucí, protože tam rozhodně sranda nekončí a motor ochotně akceleruje až po zásah omezovače. Každé přidání plynu sice netrhá, ani nezakřivuje časoprostor, ale po sešlápnutí plynu až k asfaltu se koně vyplaší a zatlučou vás mírně do sedaček. Od 6000 rpm se to dá nazvat zvukovým peklem a stroj je pohlcen vibracemi všeho druhu. Jak už to bývá, každý kůň chce napít. Při pohodovým vyvenčení městem se spokojí s 8l na 100 Km. Úplně jiná situace nastává při zběsilém zdivočení a zapřáhnutí celého stáda. V potu oleje a karbonu potřebují pořádnou dávku šťávy, která se vyšplhá až na fantastických 20l/ 100 Km, ve který se doslova vykoupou.

Výfukové roury typu DTM, trčící ze zadního spoileru, při přidání plynu otočí celou ulici.

Brzdy Girling, které těsní i po 200 000 Km si zaslouží zvláštní pozornost. Jejích destičky se pevně zahryzávají do kotoučů, čelisti zase do bubnů a to s naprostou přesnosti.

Linie karosérie připomínají žraločí proporce, které napovídají o dravosti pekelného stroje. Je to jakoby žraloci byli znuděni plaváním ve vodě a přešli na souš. O dobré aerodynamice pozemského žraloka snad nikdo nepochybuje, na silnici se cítí jako žralok ve vodě. Vzhled vyvolává rozruch ve městě a vzrušení kolemjdoucích. Autobusově zastávky se mění v nechápavý davy diváků.

Komfortně naladěný podvozek drží bezpečně zvolenou stopu. Gumy se dobře zakusují do asfaltu, po dosažení meze adheze se ozve výhružný vřískot, který vás upozorňuje o tom, že tudy cesta nevede. Dravec se chová trošku nedotáčivě, protože zadek bezchybně sedí a když se nakonec utrhne, tak škemrejte od boha odpuštění, jinak skončíte v pekle…

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 2


Komentáře uživatelů k recenzi Renault R19

Vložit komentář

??

Tak každýmu se líbí něco jinýho ,ale já bych se do tuningu pokud bych neměl hodně peněz rači nepouštel ,pač to dobotá špatně a navíc když je to něco většího tak už se to endá vrátit zpět a s auta který má ještě nšakou cenu se stane rachotina kterou si už nikod nikdy pravděpodobně nekoupí ,jinak k těm konim měl jsem Chamade 54kw 75koní a valilo dobře ,když si člověk přečte 58 koní nebé 75 tak to je nic ale to auto je lehký a v běžným provozu sem ujel komu sem chtěl .Jinak já bych do tuningu nešel jen z toho duvodu taky že sme auto měly doma 12let a aji na 20 let starý auto vypadalo zachovale jako nový což ,bylo dle mího věčí výjmečnost než ho něak dokurvit a udělat zněho něco jinýho:) jediněj tuning jenž bych bral je něaký litáky nic víc :)

26.01.2011 | 06:08:16 | luke20 Reagovat

RE: ??

souhlasim......nerikam ze kazdy zasah je na p...,ale tez mi postaci na voze litaky a v ramci moznosti zadna koroze....:-D

18.01.2012 | 23:44:17 | Kisi  | 79.170.249.* Reagovat

For Anonym 10.40

Hmm...A nie si náhodou majiteľom Ty, keď sa tak zastávaš autora ? Osobne pochybujem, že má tá raketa aspoň STK. Vlastne môže mať, pár Kč do vrecka a je to :-P.

08.07.2010 | 03:09:55 | Matúš Reagovat

fakt husta recenze.. nejlepsi je : Výfukové roury typu DTM, trčící ze zadního spoileru, při přidání plynu otočí celou ulici. :D:D:D:D

08.07.2010 | 01:13:16 |  Reagovat

Ty vole málem jsem na to skočil, ale jako fór to je dobrý.

28.02.2010 | 11:01:17 |  Reagovat

Vozíte si v tom prdel vy,nebo majitel?!?!
Myslim si,že majitel si z vašich přiblblejch poznámek hovno dělá... !

28.02.2010 | 10:40:07 |  Reagovat

Chudáci autá tie Renaulty 19. Každý druhý postpuberťák to tuzuje ako sa dá a výsledok je takýto. O tom, že je to na 99,9 % stočený vrak ani nehovoriac. Ale taká 1.8 16V v pôvodnom a dobrom stave, by asi nebola až taká zlá. No toto ani zadarmo :-P.

28.02.2010 | 10:37:02 | Matúš Reagovat

To Radek:To že má 20 let staré auto neznamená,že to musí být šrot.Kolikrát je staré auto mnohem spolehlivější,něž nove a vidim to furt u Šváry v práci.
To ostatní negativisti:Je pravda,že autu by dali liťáky větší šťávu než nálepky,ale majitel sám si určí priority na svém autě.Smát se někomu,že má jen 58 koní a né 200 může jen dětinský idiot.By se zase majitel sám mohl smát fandům starých škodovek.Auto vypadá dobře na to,že na R19 není tolik tuning dílů.

27.02.2010 | 22:07:35 | Hamby Reagovat

Vtipna recenze,vtipne komentare...Nasmal jsem se jako kun :D.Autor toho clanku nas chtel zrejme pobavit a povedlo se mu :D.Jinak kdyz se tech 58 koni splasi,je to poradna sarapata :D.Co se tyce vzhledu muj subjektivni nazor je takovy ze kdyby si mesto tech nalepek dal nejake poradni kola udelal bys o mnoho lip...Spotreba 20 litru je s takovym autem temer nemozna...Jinak podle mne jsou tyhle auta sroty i kdyz dizajn se mi libi...Toť vše :D

23.02.2009 | 09:14:00 | jamieson Reagovat

58 divokých koní :-)

No jestli těch 58 divokých koní žere 20 litrů na 100km, tak se mi to nezdá moc v pořádku. Nemáš náhodou díru v nádrži?

31.07.2008 | 16:44:51 | klementův moped Reagovat

jste kreténi!!!

31.07.2008 | 16:23:33 | maty Reagovat

Rozdíl

Musíš taky znát rozdíl mezi slovem tuning a tuzing...v 80% českých "případů" jde spíš o tuzing.....tzn. zkurvit co se dá v domnění kvalitní úpravy

05.01.2008 | 20:48:45 | KubikCv Reagovat

Fakt bomba

Ahoj Lidi nevím proč se mu furt smějete všichni vidite jenom koně a kilowaty měli byste ho obdivovat a ne se mu smat ze sel do tuningu takovyho auta ja mam 19-ku chamade 1.8 RN v zakladu a musim rict ze jsem se bal to tunit protoze jsem nevedel jak to bude vypadat ale ted do toho na 100% pujdu jste blbci vite kolik lidi tuni treba skodovky 100-vky? a na srazech jenom cumite co? ja mu teda fandim blbecci
kdyz mate neco lepsiho tak nam to ukazte to mam nejraci kdyz nekdo kritizuje a jezdi tramvaji

05.01.2008 | 19:20:21 | IGY Reagovat

To Kuba

Liťáky nemá..., ale má 150 spoilerů (na 58PS akutně nutné), fólie a hlavně ten laďák, ten laďáááák... .

12.11.2007 | 19:22:36 | Radek Reagovat

A zase jeden co se ho zastává.Auto nic moc,liťáky nemá,recenze o ničem.Co si o tom mam myslet??

12.11.2007 | 18:04:22 | Kuba Reagovat

58 koní

Někomu 58 koní ke štěstí bohatě stačí (a říkejte si co chcete, rychle se s tím jet dá) a někomu nestačí ani 200, 300 kiloWattů.
Inu každý má jiné chutě, ale silně pochybuji o tom, že člověk, který by měl opravdu nějaké to 200 koňové žihadlo by se tady potřeboval vytahovat na N4N0B1Ta, který je se svým stádečkem viditelně nadmíru spokojen. Dle mého názoru mají doma rezavou 120ku, nebo ještě hůř- nic. Konec konců, kdo zjistí v čem se proháním, když se schovám za "anonyma", že!?

31.10.2007 | 16:39:15 | MortE Reagovat

Ty už to nehul žabáku bych chtěl vidět 1,4 co tě zarve do sedaček a kdybys místo těch prachů cos dal za ty blbosti co máš na autě koupil pořádný kola tak to vypadá mnohem líp

11.10.2007 | 12:48:07 | sob Reagovat

AUTOROVI

ABY SES Z TOHO NEUDĚLAL CHLAPČE ...

07.09.2007 | 14:26:17 | Sarah Reagovat

Video

Snad naposled: http://www.youtube.com/watch?v=KghXK5OuXCU

22.04.2007 | 10:43:48 | N4N0B1T Reagovat

No je zajímavé jak jsou autoři recenzí neobjektivní.Jeden autor recenze(pyškot,7.4.2007) napíše zě R19 s 1.8 motorem o 110 kobylách jede tragicky, a pak tady zas jiný pán bude vychvalovat starou čalamádu s 1.4 58 PS pod kapotou...

22.04.2007 | 01:01:12 |  Reagovat

Posledni verze: www.youtube.com/watch?v=jUUKu-sjzZ4

21.04.2007 | 20:25:25 | N4N0B1T Reagovat

Kompletni video: http://www.youtube.com/watch?v=2PY5TI4GFQE

21.04.2007 | 17:58:36 | N4N0B1T Reagovat

Jestli to má 58koní tak to jede kurwa dobře.Ale na těch prvních videích ti to jelo líp, se mi zdálo. Tady máš z 20-100 za ňákejch 14s.
Takže sem už klidnej. Jináč by mi to sralo kdyby mě pojela 1,4.

20.04.2007 | 23:02:45 |  Reagovat

http://www.youtube.com/watch?v=xFxaoWhA7wU

20.04.2007 | 21:04:13 | N4N0B1T Reagovat

No tak jestli ti to takhle opravdu jede(moc se mi to ale nezdá), tak odvolávam jak se smál 58koním, protože to jede líp než moje bmw který má 170koní. POdle mě píča o moc lehčí než to moje nebude. Stejně si myslim, že je to z kopce

19.04.2007 | 20:55:53 |  Reagovat

PEKNY VELICE PEKNY AUTO MOZE DOCELA DOBRE DRZET NA SILNICI A CHTELO BY TO VELKY SPOJLER DO ZADU A MAS FAKTYS PEKNY AUTO

19.04.2007 | 20:43:23 | RT KOZUCH Reagovat

To je snad jasný, že do kopce. Z kopce bych ani nestihal řadit.

18.04.2007 | 07:21:08 | N4N0B1T Reagovat

videa

To si to video točil, kdydž si jel z ňákýho obřího kopce ne?

17.04.2007 | 16:06:05 |  Reagovat

Re

http://www.youtube.com/watch?v=PqBMJQBcS_0

17.04.2007 | 14:59:54 | :o)) Reagovat

Re:Vlasta

Naprosto s tebou sohlasím.Dobře napsáno

17.04.2007 | 14:52:43 | Tom Reagovat

Video

K řádný recenzi nesmí chybět video. Při komentářích berte ohled na to, že to má jen 1390 ccm.
http://www.youtube.com/watch?v=aZcfNqs1PGQhttp://www.youtube.com/watch?v=AoCq16EoMMM

17.04.2007 | 13:24:34 | N4N0B1T Reagovat

JO JO

Nejvíc se mi líbí : To já mám knedliky se 158 konmi druhej zase že má švestky 147koní gsx nebo zxc nebo co a pak že jsme národ bez předsudků ,to co tam autor napsal a jakým stylem je jedna věc,ale jak zareagovalo několik pisatelů mně rozesmálo hlavně tím že mají potřebu ukázat co mají proti němu lepšího.JO a pak se pro jistotu nepodepsat, to jste se předvedli. On má možná vytuzenou káru ale vy vytuzíno v palici, když by jste ho za to co napsal nejradši čtvrtili na náměstí. Kdyby psal třeba o pasatu v plný palbě tak mu dáte voheň kde že na to ten floutek vzal.Pak to tak vypadá na silnicích- přece nepojedu se svým biftekem 2,5 cvx sp tdi za nějakou koblihou 1,4 hv. Naše ego je prostě větší tahoun než zdravej rozum. Mějte se , s přátelským pozdravem Širon z Vysočiny.

16.04.2007 | 20:12:50 | Vlasta Širon Reagovat

Úžasně napsáno..

Jednou sem měl tu cest prohnat ten samej motor – 43 kW. Nečekal sem takovou dynamiku. Byl sem překvapen, jelo to lip než můj favorit 50 kW. Teď mám Renaulta 19 66 kW a naprostá spokojenost.

16.04.2007 | 16:12:47 | Fikin Reagovat

nanobite

tohle uz jsi ty voe podelal, stal jsem kamo za tebou, ale 30 litru? kua moje 16v kdyz ji vytnu (a ze se s ni moc nemazlim) tolik nesezere, kdyz ji od jednicky po ctyrku tahnu k omezovaci (na petku k omezovaci na nasich cestach by se rovnalo sebevrazde, kdyz je maximalka pres 2 kila...) hochu zacni psat sci-fi! jinak drzim tem tvym splasenym kobylam palce, at se ti nesplasi do sloupu :D a zkus trochu min hulit, kdyz pises neco, co lidi ctou, jinak, reakci mi klidne napis na moravii, treba i SZ, ahoj :-)

15.04.2007 | 00:15:39 | dunga Reagovat

,,Není divu, že žraloci jsou nenáviděný těmi, kteří se cítí být ohroženy, všeobecně jsou považovány za nebezpečné predátory,,.Tak, 5 minut jsem se smál a teď reaguju, skvělá věta. Já se teda tím tvým ,,žralokem´´ být ohrožen necítím. Spíš to beru jako dobrej fór...Mám klasickou lagunu 3.0 24V, stála pár korun (120000) a ten tvůj pekáč s 58 PS je proti tomu nic.No já mám 190 PS a myslím že TOTO je takový normální výkon, nic extra...A má třeba tempomat a climatronic, jestli teda víš co to je...Tak si kup normální auto a necpi prachy do takový starý plečky.

14.04.2007 | 22:40:33 |  Reagovat

N4N0B1T

Každé přidání plynu sice netrhá, ani nezakřivuje časoprostor, ale po sešlápnutí plynu až k asfaltu koně se vyplaší a zatlučou vás do sedačky. Je radost slyšet jak ožije orchestr, plný decibelů. Nad 6000 otáček až po zásah omezovače se to dá nazvat zvukovým peklem a stroj je pohlcen vibracemi. Celou symfonií dirigujete sám, basový tón vydávají zadní raketové roury, středy a zároveň bicí jsou dílem explozí energetické esence se šíleným rytmem, výšky zajišťuje vstřikování energetického nápoje, tření kovu o kov a proudění vzduchu přes sportovní vzduchový filtr. Po přidaní zpěvu pneumatik chybí jen doprovod kolemjdoucích, kteří většinou v šoku zbystří a vše pozorují s nadpozemským údivem. Jak už to bývá, každý kůň chce napít. Při pohodovým vyvenčení městem se spokojí s 8l na 100 Km. Úplně jiná situace nastává při zběsilém zdivočení a zapřáhnutí celého stáda. V potu oleje a karbonu potřebují pořádnou dávku šťávy, která se vyšplhá až na fantastických 30l/ 100 Km, ve který se doslova vykoupou. Ani 20 let by žraločímu draku neubralo na síle a vitalitě, je o něj dobře postaráno. Není divu, že žraloci jsou nenáviděný těmi, kteří se cítí být ohroženy, všeobecně jsou považovány za nebezpečné predátory.

14.04.2007 | 17:16:48 |  Reagovat

Sakra co tady furt melete se závistí!!!
žádnej závistivej příspěvek tu neni.
auto je zkrátka hnusný s tim se nnedá nic dělat...

14.04.2007 | 13:13:49 |  Reagovat

hm,

nevim co furt proti tomu autu mate... sak hl. je aby s nim bol spokojny majitel. zaklad je aby to dokazalo nabrat par chodcov, popripade zinfarktovat par dochodcov a potom rychlo, ako zralok, ujst.. kazdy kto videl celuste pochopi o com je toto auto.

14.04.2007 | 11:22:27 | mephisto Reagovat

Jo kdyby to měo aspoň třeba 1.8 čtyřbod(66 kW) tak neřeknu nic, ale základní 1.4 ,kdoví jestli ne karbec...To bych teda nevychvaloval...

12.04.2007 | 19:52:59 |  Reagovat

ze vas huby neboli!

Mam R19 1.8 16v a je to se svyma 136 konma zive autko (samozrejme nepopiram, ze jsou rychlejsi)! Co se designu tyka, tak oproti treba ceske vyrobe i po ukonceni vyroby R19 phase 2 je to jak malina a biftek! a co do technickeho stavu, tak to neni o modelu, ale o kuse, ale co mam (a ne s jednou) R19 zkusenosti, tak ty auta jsou na tom leckdy lip nez treba P206 (a to vom, bo mam oba exemplare doma)!!! Tak az sem zas bude chtit nejaky 13-ti lety chytracek psat zavistive kravinky, at nejdriv z okna koukne na tatickuv Favorit! :P

12.04.2007 | 19:44:36 | dunga Reagovat

Naprosto dokonalé

Opravdu skvělé pro pobavení, brilantně napsáno a skvěle doplněno jak fotkami tak videem.
Díky, výborně jsem se pobavil.

12.04.2007 | 15:53:24 | smíšek Reagovat

To Jarda2

Vozidlo, které má 20 let je prostě vrak, jak technicky, tak ekonomicky. Když to bude veterán v původním stavu, tak proč ne? Tohle na tom obrázku je zmršený vrak, nic víc, nic míň.
P.S. Mám vozidlo se 180PS a taky si nehoním triko, jaký mám Ferrari. Apropó, sousedovic Porsche 911 z roku 1974 je auto s divokýma koněma. Tak se prober.

12.04.2007 | 15:14:56 | Radek Reagovat

hard!

chlapce, tady temihle vysinutymi kecy o radoby "ztunenym" autu nezapusobis.... na tyhle stranky moc zmalovanych ctrnactek nechodi...
mozna tak kdyby sis to nechal otisknout do "bravicka" ozve se ti spoustu nadrzenych semenolapek hazejicich po tom tvem faru rodidla...
az ti zaschne skorapka na prdeli, parkrat se v tom vytriskas a vystridas vice aut, tak te tyhle naruseny kecy prejdou...
...teda doufam . Jinak ten styl jakym jsi to psal...ty ses asi hodne nadychal redidla ,kdyz jsi strikal ten svuj skvost tou nadhernou hraskovou barvou co?
Za tebou se tak muze otacet ulice jenom proto, ze si rika co je to za vykrakaneho tukana za temi mafianskymi tmavymi skly.... i kdyz... mozna dobre ze te nejde videt
go tuning go...

12.04.2007 | 14:38:21 | diego Reagovat

2 Radek

Jak se tak divam nekdo tady trpi komplexem. Ja jsem se svou "francouzkou popelnici" spokojen. Mozna je prehnane rikat o 58 konich ze jsou zbesili, ale tak to proste citi majitel.
Mam taky R19 a pod kapotou jich mam 136 a reknu ti k tomu ze je to auto dostatecne zivy. Ano, ridil jsem i silnejsi stroje jako treba Audi S8 4,2 qauttro a je jasne ze ze 136 a 340 koni se nada moc srovnavat, ale pokud se podivam na cenu dilu a provozni naklady, vychazi mi porad lepe moje jak ty rikas "popelnice". Navic se mi R19 libi a troufam si rict ze jeji design je opravdu nadcasovy.

12.04.2007 | 14:23:48 | Chase Reagovat

To Jarda

Jsou lidi, kteří mají vozidlo s trojnásobným počtem koní a nevykládají o "divokých koních", jelikož ví, jaký auta mají divoký koně. Rozhodně to nejsou 20 let starý, nalakovaný, polepený a oplastovaný šroty francouzské provenience.

12.04.2007 | 13:55:06 | Radek Reagovat

Dobre pro pobaveni, hlavne to s divokýma kobylama. Urcite bych to nemazal. Bavil sem se dobre. Osobne na silnicich vidam tipky s vetsima kolama nez auto, nejakou tou tuzingovou koncovkou a nesmi chybet tmavy okna. Styling proste na ctyri pismenka. Pod kapotou musí mit co nejvice a divocejsi kone. To jim staci ke zvednuti sebevedomi. Nejhorší je ze neumi jezdit a jezdi jak s F1. Skutecny tuning je o necim jinym. Kompletni a povedene tuningy moc na silnicich nepotkavam. A i když jo, tak nezavidim jako třeba Anonym nebo Radek. Autorovo dilo urcite drazdi stejne pubertaky, ktere na Vlastnim tuzingu nemohou na dýzu. Vlastnim R19, nejake poruchy to mělo. Se srotem jako je favorit nebo stare skodovky se to neda srovnavat. Ty jsou tercem casteho tuzingu. Jeste ze jich ubyva. Na dalku nikoho nesoudim, podle fotky uz vubec ne. Většina tuningu (neplest s tuzingem) je ve spickovym stavu. Kritika po technicke strance je trapna.

12.04.2007 | 13:09:10 | Jarda Reagovat

Nějakej floutek si koupil šrot, aby se měl čím dopravit na dýzu a tam se vytrsat. Obsah recenze o ničem, foto otřesné..... . Cenzore, takové zvratky smaž!!

12.04.2007 | 06:17:34 | Radek Reagovat

Na to ze je ma ten motor pouze 58 koni je to opravdu docela zive auto. Osobne vlastnim 136-ti konovou verzi v cabriu (1.8 16v) a za sebe muzu rict pomer vykon, cena, kvalita je bezkonkurencni.

11.04.2007 | 22:17:19 | Chase Reagovat

Určitě se to všem nezamlouvá. Všichni nejsme kopie, každý má jiný cit pro tvar. S tím žralokem naprosto nesouhlasím. Tady jsou jasné důkazy:
http://www.youtube.com/watch?v=vbsD-OfCB2w
http://www.youtube.com/watch?v=7qRTqCUlwkw

11.04.2007 | 19:30:01 | N4N0B1T Reagovat

LOL

Jako vtip dobré.
NEjvíc je 58 velmi divokých koních.
Lidi se za tvym vejfukem nejspíš otáčí, aby viděli co je to za tuzera a klepou si na čelo
POdle mě je to burantuzing, ale eště by to chtělo daleko větší křídlo ve stylu fást en fjůrious.
Ke žraloku bych to nepřiprovnál. žralok je třeba e24.

11.04.2007 | 18:38:21 |  Reagovat

Dost drsný.

11.04.2007 | 15:44:44 | martas Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Renault R19