Recenze Renault R19 1,9 D phase 2
“Úsporné, hezké, komfortní ale na druhou stranu nespolehlivé a líné.”

Autor recenze: Meethos (22 let),
Ústecký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1995 Typ motoru:1,9 Diesel OHC Stav km při koupi:96 000 km Stav km nyní:146 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 18 měsíců Palivo: Diesel Průměrná spotřeba: 4,5 l/100 km Vloženo: 25. 6. 2008

Hodnocení inzerátu: 2 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.0

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Závady a opravy na autě

Palivový filtr (měnil jsem jej celkem 3krát autí je náročné na kvalitu paliva)
Alternátor (musel jsem udělat kompletní repas a použity byli dva alternátory – cca 100 tisíc kilometrů).

Spojka (standardní opotřebení 105 tisíc km).

Destičky + pakny (110 tisíc km).

Přední náprava (v rozmezí 105 tisíc km až 150 tisíc km byla vyměněna většina dílů na přední nápravě čepy, ramena, polosy, ložiska).

Žárovky (zhasla mi jedna žárovička pod přístrojovou a pravidelně odchází prává přední H4 – jinak bez problémů).

Pojstky (tam nějaký jsou ? nikdy jsem neřešil).

Kotouče a desky ( opotřebované byly vyměněny za lepší 145tisíc km)


Hodnocení a zkušenosti s autem

Můj život s Renaultem 19

Podrobnosti o autě:

Renault 19 1,9 D phase 2
Verze: 5ti dveřový liftback
Rok výroby: 1995
Palivo: diesel
Výkon: 47 KW / 65 Koní při 3500 rpm
Počet kilometrů při koupi: 96000 Km
Aktuální počet kilometrů: 146000 Km


Když jsem se v roce 2006 rozhodoval jaké autíčko si pořídím limitovalo mne několik aspektů jedním z nich byla cena (měl jsem našetřeno pouhých 45 tisíc korun), druhým neméně důležitým parametrem byla co nejnižší spotřeba a posledním aspektem byl fakt že nechci Škodovku (mám proti Českým vozům averzi).

Bylo několik kandidátů jedním z nich byl Renault Clio 1,6 D (37 kilowatt a nulová výbava), ale tento vůz jsem zavrhl pro jeho příliš nízký výkon. Dalším kandidátem byl Ford Eskort 1,8 TD, jenže od něj mne zrazoval prakticky každý člověk, který do aut dělá (vysoká spotřeba, drahé díly a celková nespolehlivost). Také jsem pokukoval po Peugeotu 106 1,5 D, ale nakonec jsem ho zavrhl ze stejných důvodů jako Clio.

Nakonec mne zaujal Renault 19 1,9 diesel, který i přes jeho značné stáří je moc krásné autíčko a za cenu 39 tisíc nabízí dokonalou výbavu. V mém případě jsou přední okna v elektrice, šíbr také v elektrice, stavitelný volant, posilovač řízení, nastavitelná výška sedadla řidiče a centrál. Moje autí mne zaujalo malou kilometráží (najeto pouze 96 tisíc kilometrů), ale možná byla chyba řídit se podle ujetých kilometrů. Později jsem zjistil že autí bylo dost vážně nabouráno na pravou přední část a oprava nebyla tak precizní jak bych doufal.

Motor:
Tento motor je konstrukčně poměrně zastaralý (montuje se bez velkých změn do R19 od uvedení první generace a montoval se i dál do Megane a Clio). R19 váží šílených 1700 Kilo a proto se zdá 47 KW zoufale málo a popravdě snesl bych dvojnásobek :-D Ale co diesel nemá na výkonu dohání točivým momentem, auto jede stejně když jedu sám nebo když nás jede pět a v kufru ještě páteční nákup. K motoru je lepší chovat se slušně pak vydrží na věky. Je lepší dát pozor na vytáčení za studena (dokud teploměr nepřeleze první čárku netočit nad 2000 otáček pak hrozí prasknutí těsnění pod hlavou nebo rovnou celá hlava) a další věc kterou bych nadnesl je kvalitní palivo. Rendík (jeho přezdívka) je poměrně náročný na kvalitní palivo, auto mám přes rok a půl a palivový systém jsem už třikrát čistil a filtr měnil (jednou jsem tankoval u SETY, pak u JET no a nakonec u Benziny). Je lepší tankovat u OMV nebo SHELL.

Karosérie:
Už jsem říkal že karosérie se mi moc líbí design se moc povedl, akorát to zpracování se moc nezdařilo. Plechařina má obrovskou tendenci reznout, reznou standardní místa (spodek, práhy a spodní část dveří), ale i poměrně nestandardní (okolo levé zadní kliky, okolo typového označení a kapota).

Podvozek:
Toto je oblast na které budu pět spoustu chvály. Podvozek je pohodlný přejíždění děr neznamená porod pro posádku. Podvozek je krásně měkký, jako je u Renaultu zvykem, ale navzdory tomu auto docela sedí za což asi vděčí vysoké váze. Auto se při ostrém průjezdu zatáčkou chová do poslední chvíle neutrálně, pak se začne do zatáčky „valit“ a utíká po tečně ven (díky těžkému dieselu v předu), ale stačí jen korekce volantem a plynovým pedálem a auto se zase vrátí pod kontrolu. Pro zlepšení jízdních vlastností bych doporučil zbavit se 13ti palcových kol a doporučil bych spíše 14 -15 palců a pneu o rozměru 185 – 205/55 – 45.

Interiér:
Interiér je poměrně přehledný a dobře zpracovaný, akorát materíály nejsou nejkvalitnější (plasty jsou poměrně tvrdé). Sedačky jsou velice pohodlné a řidičova sedačka má obrovskou možnost nastavení. Moc dobře se na pohodlí sedáků zvyká (pak nemůžete pochopit proč někdo chce fábii s jejími židličkami). Koberec na podlaze je úžasně jemný (člověk se až bojí šlápnout na něj v botech), ale jeho výdrž je neuvěřitelná (není nikde prodřené nebo protržené).

Klady:
- úžasná spotřeba 4 – 5 litrů na 100km (při opravdu brutálním zacházení se nedostanete přes 6 litrů)
- dojezd na plnou nádrž (55 litrů = 1100 km, které auto to dnes má)
- vzhled (na své stáří je to pořád fešák)
- pohodlí (sedačky, obsluha no prostě není co dodat)
- jízdní vlastnosti

Zápory:
- váha (1700 kilo je skutečně moc na auto tohoto typu)
- výkon (když bych se poohlížel znovu chtěl bych TD, D je pro ježdění po městě ideální ale na dálnici trpí)
- nespolehlivost (auto má poměrně vysoké množství poruch)
- antikorozní ochrana (lemy, prahy, dveře)


Co říci závěrem, R19 se mi moc líbí a přirostla mi k srdci. Do budoucna mám v plánu jej i nadále využívat a udržovat. Plánuji celolak a hliníkové práhy a lemy, abych už nemusel řešit korozi. Motoricky nehodlám nic měnit a budu jen udržovat a velebit stávající stav.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 2


Komentáře uživatelů k recenzi Renault R19

Vložit komentář

nevim teda cos čekal od r19 1.9d?!Dyt horší značky že je Renault není.Sám sem měl taky renaulta a to dokonce 21 1.8 65kw rok 1988 a to byla fakt hrůza,ty vole!Sralo se to víc jak cokoliv jinýho,i starý škody 105,120 byly spolehlivější jak tahle ludra.Dokonce i oproti Škodárnám víc hnila.Prostě Renault u mě nemá co dělat!!

15.11.2013 | 17:03:22 | Láda  | 88.100.57.* Reagovat

RE:

Čemu nerozumíš?..:D autor na konci píše že mu přirostla k srdci a že bude její stav zvelebovat.A celkově spíše píše více kladů než záporů,tak komu cpeš takový příspěvek?..:DD

15.11.2013 | 18:58:43 |   | 94.112.170.* Reagovat

Nesmysl

Maximální zatižení 1700kg,měl jsem Chamade a mělo 1010kg,R19 je právě lehký auto .když se podíváš do techničáku tak uvidíš že je to určitě pravda ,Pohotovostní hmotnost a pak Maximální zatíženi ,tolik neváží ani mercedes cw203 kombik

31.01.2011 | 03:16:57 | luke20 Reagovat

ja mam 1,9 TD ale na dialnici to tiez nieje bohvie co, pri 130km/h motor toci okolo 3tis otacok.. ale po vyse 100km takejto jazdy sa motor tak precistil ze isiel ako sialeny...

09.03.2010 | 09:49:23 |  Reagovat

jj.1700 kg je opravdu nesmysl.Moje Chamade 54Kw váží 1040Kg.Kolega z vedlejší vesnice má taky má R19 5dv s tímto motorem a váhu má naměřenou 970 Kg.Co se týče vozu,tak R19 je hodně spolehlivé auto a nikdy na ní nedám dopustit,ať si tu píše kdo chce co chce.Někomu se serčí,někomu slouží opravdu dost dobře.

17.02.2010 | 22:43:15 | Hamby Reagovat

MILY AUTORE

dnes jsem koupil peknou R 19 D 47kw sila ujde protoze to ma 1080 kg tj. jedna nula osm nula kilogramů! Nečti první ůdaj u hmotnosti v techničáku který je 1700 kg. zde jde o MAXIMALNI povolenou hmotnost...radši napiš ´´pardon chlapi špatně jsem se kouk do techničáku´´ a ne ´´vážil jsem to blablabla...´´ to neni taková chyba že by sme z tebe meli de..la (anebo jak to budes opet vazit tak rekni at to vazi bez toho fiata za tebou :-) jinak fajna recenze auto jsem si hned dnes zamiloval je to ma 3. devatenactka ale 1.naftova tak dik za slusnou recenzi...

08.09.2009 | 23:35:15 |  Reagovat

Mel jsem R19 II 1,8 68 kW s klimou, vážila sama o sobě 1090 kg...Teď mám R laguna 2,0 16V a váží 1375 kg...Takže autore pohádky vyprávěj radši dětem....

19.07.2008 | 23:09:47 |  Reagovat

alebo si to vážil v anglických librách....:-)

26.06.2008 | 14:11:33 | kakafko Reagovat

1695kg???

Asi rozbitá váha. Nebo je to speciální pancéřovaná verze.

26.06.2008 | 13:47:53 | krumpáč od hoven Reagovat

Zakladna 1.4 ma podla vybavy udavanu hmotnost 920 - 1020, 1.8 - 1000 - 1100kg ( takto sa pohybuje aj 1.9D +/- par kg )...
Nezabudli ti pri tej oprave privarene nieco naviac k tvojmu autu :) ....
Pozry si lepsie tie udaje kym ich sem napises.

26.06.2008 | 10:48:34 | martin Reagovat

To je zaujimave ze moj Renaul 19 1.9D ma udavanu hmotnost 1015kg. A hmotnost co pises je najvacsia pripustna :)

26.06.2008 | 10:36:24 |  Reagovat

Palivový systém

Palivový systém v mém voze je od společnosti Lucas, což jako výhru samo neberu. Plánuju přestavbu z Lucas na BOsch univerzal a cenovka je 20 tisíc korun. Výhodou přestavby budou větší vstříky a regulátor tlaku paliva.

26.06.2008 | 07:31:34 | Meethos Reagovat

váha

1695 Kg s náplněmi bez nákladu. Abych tady neposlouchal to co tu někteří tvrdí jel jsem na váhu a převážil jsem Rendíka a je to skutečně takový cvalík jak jsem psal ;-)

26.06.2008 | 07:27:24 | Meethos Reagovat

Tak 1700kg je nesmysl. R19 je naopak na svou velikost hodně lehký auto. Možná tak 1070kg bych věřil.

Taky nevim nic o tom, že by existovalo Clio 1,6 D. Motor 1,6 D se dával naposledy do R5, ale měl výkon 40 kW, nikoliv 37.

Ale jinak je recenze docela dobrá.

26.06.2008 | 02:10:32 |  Reagovat

jozo

mal som ho tiež asi 5 rokov,kupil som ho od kamoša,čo ho mal od nova,čiže poctivé km,tie tvoje závady -alternátor,mi odisli uhliky s regulatorom pri cca 215 tis.km,spojka bola este pvodna ked som ho predaval,malo 230 tis.km a este bola v pohode,ale už bola len otázka casu si myslim,kedy odide,ložiska som menil iba zadne,predne boli pôvodne,takže podla toho ududzujem,že taku stovku asi stiahli z tacho,inac pozor aký tam mas system vstrekovania paliva ci Bosch alebo Lucas,lebo práve Lucas je VELMI nachylny na čistotu paliva a cerpadlo sa rado porúča do hrobu,ten Bosch je menej háklivý,a este ta torzka vzadu,tiež som len čakal,kedy prdne,lebo ono často praskaju a novú nezaplatiš,len vrakač a zasa dokedy neprdne..........
proste som to predal ,ale nebolo to zle auto,len dosť nespolahlivé,a spotreba super.,teraz mam Passat B4 ale benzin 1,8,zatial tiež spokojnosť,je to ale ovela jednoduchsie auto na udržbu a opravy ako R 19 to treba tiež povedať

25.06.2008 | 23:24:36 |  Reagovat

ahhhaaa

jsem si taky řikal že to je nejaka blbost

25.06.2008 | 21:12:45 | jindra Reagovat

1700kg je celkova hmotnost aj s nakladom.Pohotovostna diesel okolo 1200kg.Ja som mal 1.8 benzin a ten mal 1050kg.

25.06.2008 | 20:24:27 |  Reagovat

kde si vzal takovou blbost že 19 važí 1700 Kg kamarád má 19 chamade a to váží něco kolem 1100-1200 kg víc ani prd

25.06.2008 | 18:45:30 |  Reagovat