Rok výroby:1990Typ motoru:1,4Stav km při koupi:132 000 kmStav km nyní:149 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?14 měsícůPrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:22. 8. 2007
Dovolte mi, abych se i já podělil se svými zkušenostmi a dojmy z tohoto vozu. Můj Renault 5 Campus se "narodil" v roce 1990. Jsem jeho 3. majitelem. Po bližším ohledání bych si dovolil tvrdit, že vůz nebyl nijak vážně bouraný a všechny díly jsou stále originální. Rovněž stav vozu (exteriéru i interiéru) nasvědčuje, že najeté kilometry v době koupi jsou odpovídající.
Design exteriéru vozu z počátku devadesátých let je poměrně sympatický. Jedna z nevýhod je snad jen haubna, vyklápějící se opačně, než je zvykem u většiny automobilek. Přístup k motoru je tímto do jisté míry zkomplikován. Jelikož vlastním čtyřdveřovou verzi vozítka, jsem s nastupováním do vozidla spokojen jak já jako řidič, tak i spolujezdci. Zavazadlový prostor odpovídá velikosti vozidla a je dobře přístupný.
Interiér a výbava je samostatnou kapitolou. Zde bych naprostou většinu označil jako podprůměrnou dané době. Vůz z roku 1990 je prost jakýchkoli vymožeností, vylepšení, pohodlí či snad i v té době standartu jiných automobilek. Vrcholem čalounění je plstěný koberec, nalepený na stropě a koženkový potah dveří. Interiéru jinak dominují studené šedivě tvrdé plasty, nikterak designově zpracovány. Semtam polička, ani kastlík s dvířky. Pouze šachta. Strohá palubní deska obsahuje rychloměr a matici různobarevných kontrolek, z nichž pouze některé jsou zapojeny. To podle výbavy daného modelu. O centrálním zamykání, elektricky ovládaných oknech, ABS či alespoň zrcátkách manuálně ovládaných z vnitřku vozu si mohu nechat zdát. Stejně tak o teplém vzduchu z topení v zimě - tohle auto asi nikdy pořádně topit nebude.
Jízdní vlastnosti, brzdy, spotřeba a hluk. U tohoto jednobodého vstřikování se dá kombinovaná spotřeba udržet na hranici 7 litrů. Rovnoměrně jezdím sám, s rodinou, či s kolegy do prace, po městě i mimo něj. Spotřebu mohu tedy právem považovat za slouhodobou kombinovanou. Motorový olej používám 15W40, měnim jej s oběmi filtry po 10tis km. Jízdní vlastnosti jsou poměrne slušné, vůz drží stopu při jízdě, akceleraci a stejně tak i při brždění. Brzdy bych ohodnotil jako slabší. Po výměně kotoučů, destiček a brzdové kapaliny došlo samozřejmě ke zlepšení, ale ocenil bych ostřejší. Hluk uvnitř vozu je průměrný. Za rychlejší jízdy přes 100km/h lze uvnitř hovořit klidným hlasem.
Výkon mého vozu není nijak závratný, nicméně jsem očekával , že 60PS bude s takto malým vozem hýbat svižněji.
Vůz jsem zakoupil v roce 2006 (tj. vlastním jej v tuto chvíli zhruba rok a dva měsíce). Za tu dobu jsem do vozu i přes jeho zachovalý stav poměrně zainvestoval. Nejsem z něj nijak očividně zklamán, ale zároveň ani nadšen. Ubezpečil jsem se (nejen na základě této zkušenosti), že vozidla francouzských výrobců nejsou a nebudou moje krevní skupina. Tento vůz jsem koupil od známého, protože se mi prostě líbil. Potřeboval jsem jej pouze na dopravu po městě a blízkém okolí.
Jen jednou mě autíčko zradilo - večer jsem přijel, zaparkoval a ráno nenastartoval. Automechanik diagnostikoval závadu jako opotřebované víčko rozdělovače. Vyměnil a opět jezdím.
Ahoj, koukala jsem , že jsi měnil regulátor volnoběžných otáček (krokový motorek). Strašně dlouho to hledám a nemohu nikde najít, kde by se tahle součástka dala sehnat, nemohl bys mi prosím poradit? Děkuji, Andrea
29.09.2015 | 14:01:07 | Andrea
| 193.35.105.*Reagovat
Predchozi auto: Audi A4Q 2.8 V6 30V...To se mi nezda...Za prve proc bych si proboha sel z Audi A4 do Renaultu 5?A za druhy pochybuji ze se tam takovy motor montuje,hlavne tych 30 ventilu mi nesedi,ale popravde nejsem si 100% isty...
Renault 5 je srdeční záležitost a je jedno jestli máte Turbo, GTe, nebo obyčejný TL. Ale sehnat na pětku vytuněný díly v česku je téměř nemožné.. a dokuď se v tady nějaká neprosadí v některým z časopisů, tak to bude asi stále nemožný... pokuď by někdo věděl o nějakých nárazníkách ozvěte se.. přeju hodně šťastně ujetejch kilometrů a vždycky bezpečnej návrat do garáže.. nazdar..
Když se Renault 5 uváděl na trh jako nový auto,tak lidi řikali že má hnusný tvary a tohle auto nemá budoucnost.Ba naopak oblé tvary(začínaly na R 4 pak R 5 a R Clio)vydržely až do první generace Renaulta Clio a po celou dobu jeho výroby.Zatim Pa Pa:-))
Ahoj,myslim si že na tu dobu 72 kdy Paříží začali projíždět R5(ty s 3 šroub.koly).Každy rad vzpomene.Sam jsem majitel Staré 5 a než nějáku škodovku tohle auto obdivuju.Novější 5 je take líbiva..mohutnější,lepší přístup k motoru atd..Mam gte dodělal jsem brzdy tak jako to auto má 69kw..hejbe taky
ac se snazim sebevic, moc nechapu jak nekdo muze hodnotit vzhled auta, jehoz vznik saha az do roku 1972. V te dobe to muselo znamenat velky prelom a inovaci. A o udrzbe nemuze byt rec, to snad resi jedine vrakoviste... uz vidim jak nekdo shani origo dily.
Komentáře uživatelů k recenzi Renault R5
krokový motorek
Ahoj, koukala jsem , že jsi měnil regulátor volnoběžných otáček (krokový motorek). Strašně dlouho to hledám a nemohu nikde najít, kde by se tahle součástka dala sehnat, nemohl bys mi prosím poradit? Děkuji, Andrea
29.09.2015 | 14:01:07 | Andrea | 193.35.105.* Reagovat
Predchozi auto: Audi A4Q 2.8 V6 30V...To se mi nezda...Za prve proc bych si proboha sel z Audi A4 do Renaultu 5?A za druhy pochybuji ze se tam takovy motor montuje,hlavne tych 30 ventilu mi nesedi,ale popravde nejsem si 100% isty...
23.02.2009 | 10:52:31 | jamieson Reagovat
Rencek
Renault 5 je srdeční záležitost a je jedno jestli máte Turbo, GTe, nebo obyčejný TL. Ale sehnat na pětku vytuněný díly v česku je téměř nemožné.. a dokuď se v tady nějaká neprosadí v některým z časopisů, tak to bude asi stále nemožný... pokuď by někdo věděl o nějakých nárazníkách ozvěte se.. přeju hodně šťastně ujetejch kilometrů a vždycky bezpečnej návrat do garáže.. nazdar..
13.05.2008 | 12:24:32 | Juris Reagovat
Když se Renault 5 uváděl na trh jako nový auto,tak lidi řikali že má hnusný tvary a tohle auto nemá budoucnost.Ba naopak oblé tvary(začínaly na R 4 pak R 5 a R Clio)vydržely až do první generace Renaulta Clio a po celou dobu jeho výroby.Zatim Pa Pa:-))
07.11.2007 | 21:06:14 | Kuba Reagovat
Legenda
Ahoj,myslim si že na tu dobu 72 kdy Paříží začali projíždět R5(ty s 3 šroub.koly).Každy rad vzpomene.Sam jsem majitel Staré 5 a než nějáku škodovku tohle auto obdivuju.Novější 5 je take líbiva..mohutnější,lepší přístup k motoru atd..Mam gte dodělal jsem brzdy tak jako to auto má 69kw..hejbe taky
02.11.2007 | 15:52:35 | pepa Reagovat
diego: Vim, ze toto auto pochazi ze 70tych let. Ale ocekaval bych, ze za tu dlouhou dobu dojde k nejake inovaci motoru nebo interieru.
02.10.2007 | 14:12:09 | yohn Reagovat
ac se snazim sebevic, moc nechapu jak nekdo muze hodnotit vzhled auta, jehoz vznik saha az do roku 1972. V te dobe to muselo znamenat velky prelom a inovaci. A o udrzbe nemuze byt rec, to snad resi jedine vrakoviste... uz vidim jak nekdo shani origo dily.
29.08.2007 | 19:24:55 | diego Reagovat
docela
Docela hrozný, jedno z nejméně vzhledných renaultů. A co se týče spolehlivosti a nákladů na údržbu...je na tom renault docela mizerne
29.08.2007 | 18:03:47 | Smash Reagovat
Ma ho moje babi a deda a supr auto co vsecko s nim projedou a vyjedou je obdivuhodne!!!!!
24.08.2007 | 09:40:37 | ToJa Reagovat
lmuzu mit otazecku?proc s audiny presedlal do toho prcka?dik
23.08.2007 | 13:46:53 | Dzanek Reagovat