Recenze Renault R5 Campus
“Když si ho člověk oblíbí, přehlédne i to co by u jiného vozu odsoudil.”

Autor recenze: yohn (28 let),
Jihočeský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1990 Typ motoru:1,4 Stav km při koupi:132 000 km Stav km nyní:149 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 14 měsíců Průměrná spotřeba: 7 l/100 km Vloženo: 22. 8. 2007

Hodnocení inzerátu: 3 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 5.4

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

3
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Audi A4Q 2.8 V6 30 V

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na autě

Co vše jsem za 14 měsíců vyměnil nebo byl nucen opravit:

- olej + filtry
- přední kotouče, brzdové destičky, brzdovou kapalinu
- regulátor volnoběžných otáček
- levou poloosu
- výměna výfukové příruby za katalyzátorem
- motorek zadního stěrače
- ostřikovače předního okna
- stěrače
- obě žárovky předních světel
- víčko rozdělovače


Hodnocení a zkušenosti s autem

Dovolte mi, abych se i já podělil se svými zkušenostmi a dojmy z tohoto vozu. Můj Renault 5 Campus se "narodil" v roce 1990. Jsem jeho 3. majitelem. Po bližším ohledání bych si dovolil tvrdit, že vůz nebyl nijak vážně bouraný a všechny díly jsou stále originální. Rovněž stav vozu (exteriéru i interiéru) nasvědčuje, že najeté kilometry v době koupi jsou odpovídající.

Design exteriéru vozu z počátku devadesátých let je poměrně sympatický. Jedna z nevýhod je snad jen haubna, vyklápějící se opačně, než je zvykem u většiny automobilek. Přístup k motoru je tímto do jisté míry zkomplikován. Jelikož vlastním čtyřdveřovou verzi vozítka, jsem s nastupováním do vozidla spokojen jak já jako řidič, tak i spolujezdci. Zavazadlový prostor odpovídá velikosti vozidla a je dobře přístupný.

Interiér a výbava je samostatnou kapitolou. Zde bych naprostou většinu označil jako podprůměrnou dané době. Vůz z roku 1990 je prost jakýchkoli vymožeností, vylepšení, pohodlí či snad i v té době standartu jiných automobilek. Vrcholem čalounění je plstěný koberec, nalepený na stropě a koženkový potah dveří. Interiéru jinak dominují studené šedivě tvrdé plasty, nikterak designově zpracovány. Semtam polička, ani kastlík s dvířky. Pouze šachta. Strohá palubní deska obsahuje rychloměr a matici různobarevných kontrolek, z nichž pouze některé jsou zapojeny. To podle výbavy daného modelu. O centrálním zamykání, elektricky ovládaných oknech, ABS či alespoň zrcátkách manuálně ovládaných z vnitřku vozu si mohu nechat zdát. Stejně tak o teplém vzduchu z topení v zimě - tohle auto asi nikdy pořádně topit nebude.

Jízdní vlastnosti, brzdy, spotřeba a hluk. U tohoto jednobodého vstřikování se dá kombinovaná spotřeba udržet na hranici 7 litrů. Rovnoměrně jezdím sám, s rodinou, či s kolegy do prace, po městě i mimo něj. Spotřebu mohu tedy právem považovat za slouhodobou kombinovanou. Motorový olej používám 15W40, měnim jej s oběmi filtry po 10tis km. Jízdní vlastnosti jsou poměrne slušné, vůz drží stopu při jízdě, akceleraci a stejně tak i při brždění. Brzdy bych ohodnotil jako slabší. Po výměně kotoučů, destiček a brzdové kapaliny došlo samozřejmě ke zlepšení, ale ocenil bych ostřejší. Hluk uvnitř vozu je průměrný. Za rychlejší jízdy přes 100km/h lze uvnitř hovořit klidným hlasem.

Výkon mého vozu není nijak závratný, nicméně jsem očekával , že 60PS bude s takto malým vozem hýbat svižněji.

Vůz jsem zakoupil v roce 2006 (tj. vlastním jej v tuto chvíli zhruba rok a dva měsíce). Za tu dobu jsem do vozu i přes jeho zachovalý stav poměrně zainvestoval. Nejsem z něj nijak očividně zklamán, ale zároveň ani nadšen. Ubezpečil jsem se (nejen na základě této zkušenosti), že vozidla francouzských výrobců nejsou a nebudou moje krevní skupina. Tento vůz jsem koupil od známého, protože se mi prostě líbil. Potřeboval jsem jej pouze na dopravu po městě a blízkém okolí.

Jen jednou mě autíčko zradilo - večer jsem přijel, zaparkoval a ráno nenastartoval. Automechanik diagnostikoval závadu jako opotřebované víčko rozdělovače. Vyměnil a opět jezdím.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 3


Komentáře uživatelů k recenzi Renault R5

Vložit komentář

krokový motorek

Ahoj, koukala jsem , že jsi měnil regulátor volnoběžných otáček (krokový motorek). Strašně dlouho to hledám a nemohu nikde najít, kde by se tahle součástka dala sehnat, nemohl bys mi prosím poradit? Děkuji, Andrea

29.09.2015 | 14:01:07 | Andrea  | 193.35.105.* Reagovat

Predchozi auto: Audi A4Q 2.8 V6 30V...To se mi nezda...Za prve proc bych si proboha sel z Audi A4 do Renaultu 5?A za druhy pochybuji ze se tam takovy motor montuje,hlavne tych 30 ventilu mi nesedi,ale popravde nejsem si 100% isty...

23.02.2009 | 10:52:31 | jamieson Reagovat

Rencek

Renault 5 je srdeční záležitost a je jedno jestli máte Turbo, GTe, nebo obyčejný TL. Ale sehnat na pětku vytuněný díly v česku je téměř nemožné.. a dokuď se v tady nějaká neprosadí v některým z časopisů, tak to bude asi stále nemožný... pokuď by někdo věděl o nějakých nárazníkách ozvěte se.. přeju hodně šťastně ujetejch kilometrů a vždycky bezpečnej návrat do garáže.. nazdar..

13.05.2008 | 12:24:32 | Juris Reagovat

Když se Renault 5 uváděl na trh jako nový auto,tak lidi řikali že má hnusný tvary a tohle auto nemá budoucnost.Ba naopak oblé tvary(začínaly na R 4 pak R 5 a R Clio)vydržely až do první generace Renaulta Clio a po celou dobu jeho výroby.Zatim Pa Pa:-))

07.11.2007 | 21:06:14 | Kuba Reagovat

Legenda

Ahoj,myslim si že na tu dobu 72 kdy Paříží začali projíždět R5(ty s 3 šroub.koly).Každy rad vzpomene.Sam jsem majitel Staré 5 a než nějáku škodovku tohle auto obdivuju.Novější 5 je take líbiva..mohutnější,lepší přístup k motoru atd..Mam gte dodělal jsem brzdy tak jako to auto má 69kw..hejbe taky

02.11.2007 | 15:52:35 | pepa Reagovat

diego: Vim, ze toto auto pochazi ze 70tych let. Ale ocekaval bych, ze za tu dlouhou dobu dojde k nejake inovaci motoru nebo interieru.

02.10.2007 | 14:12:09 | yohn Reagovat

ac se snazim sebevic, moc nechapu jak nekdo muze hodnotit vzhled auta, jehoz vznik saha az do roku 1972. V te dobe to muselo znamenat velky prelom a inovaci. A o udrzbe nemuze byt rec, to snad resi jedine vrakoviste... uz vidim jak nekdo shani origo dily.

29.08.2007 | 19:24:55 | diego Reagovat

docela

Docela hrozný, jedno z nejméně vzhledných renaultů. A co se týče spolehlivosti a nákladů na údržbu...je na tom renault docela mizerne

29.08.2007 | 18:03:47 | Smash Reagovat

Ma ho moje babi a deda a supr auto co vsecko s nim projedou a vyjedou je obdivuhodne!!!!!

24.08.2007 | 09:40:37 | ToJa Reagovat

lmuzu mit otazecku?proc s audiny presedlal do toho prcka?dik

23.08.2007 | 13:46:53 | Dzanek Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Renault R5