Recenze Saab 9-5 Aero wagon
“Nevšední chalupářské auto.”

Autor recenze: Lekes (29 let),
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2005 Typ motoru:2.3turbo Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:14 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 7 měsíců Průměrná spotřeba: 8-9 l/100 km Vloženo: 17. 1. 2006

Hodnocení inzerátu: 17 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.4

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Párkrát zasvítila kontrolka Xenonů, ale samo to přešlo a fungují bezproblémově.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Komfort/pohodlí - díky perfektně ergonomicky tvarovanému interiéru vůz poskytuje velmi slušný komfort a nadprůměrný prostor (i pro dvoumetrového člověka na zadních sedadlech).

Zavazadlový prostor - praktický, krytý vyjímatelnou pevnou skládací deskou, menší odkládací prostory, po snadném sklopení zadních sedaded vznikne zcela rovná plocha.

Brzdy jsou účinné a dají se velmi příjemně dávkovat, takže člověk neztrácí nad autem kontrolu ani v kritických situacích.

Motor má nadbytek výkonu (250HP), který ochotně odevzdává od cca 2.000 otáček (toč. moment 350Nm od 1.800ot/min + funkce overboost). Turbo není pevně spjaté s otáčkami, ale reaguje podle toho, jak je stlačen pedál plynu. (Můžete tak cestovat třeba 170 na lehkou nohu s velmi rozumnou spotřebou bez zbytečně zasahující turbíny). Po sešlápnutí plynu a aktivaci turba fenomenální zátah bez ohledu na zařazený kvalt a otáčky.

Podvozek přesto, že se jedná o sportovní model, poskytuje překvapivou míru komfortu při zachování možnost velmi jisté sportovní jízdy, vůz perfektně sedí a drží zvolenou stopu i v rychlostech kolem 250km/h!

Řízení by mohlo být o trochu komunikativnější (citlivější zpětná vazba), ale není to nijak katastrofální (např. Audi je na tom u A6/A8 výrazně hůře). O něco menší by mohl být volant a snesl by i nepatrně tlustší věnec. Jednoznačným plusem je jeho tvarování v místě úchopu "za deset 2"

Pokud jde o životnost a spolehlivost, ukazuje se, že při pravidelné péči by měl vůz vydržet mnoho set tisíc km.

Spotřeba je vzhledem k výkonu vozu vynikající: při velmi svižné jízdě (průměr cca 180km/h) se pohybuje kolem 10l, při relaxační rychlosti 110/120 a plynulém tempu kolem 7-7.5l/100km!! Dlouhodobý průměr je cca 8.8 (při převaze rychlého dálničního cestování).

Pořizovací cena vozidla v téměř plné výbavě (bez navigace, nez. topení a pár detailů) byla 1.380.000.

Přednosti vozu: prostor, sedačky, zátah a spotřeba motoru, dlouhé zpřevodování, "masivní", bezpečná konstrukce, design (černé kombi Aero vypadá úchvatně a rozhodně si ho s ničím nespletete) a Saaby se nekradou.

Co se Vám na vozidle naopak nelíbí? Nezvolil bych si ho na denní popojížďky po městě. Díky (pouze) čtyřválci a dlouhým kvaltům zrovna nemiluje opakované rozjezdy například v koloně do kopce. Naopak na rychlé delší přesuny je dokonalý. Super dálniční expres. Dalo by se zlepšit řazení (rychlost a přesnost).

Proč jsem si vybral právě tento vůz? Ukažte mi jiný stejně hezký vůz s obdobnými parametry (viz výše) za takovou cenu. Největším konkurentem byl MB E500 kombi, ale tam je cena o cca 700.000 výše.

Doporučení pro budoucí / stávající majitele vozidla: rozhodně se doporučuje pravid. výměna oleje po 10.000 (i navzdory dopor. výrobce 30.000) a brát ohled na turbo (nechat zahřát a zchladit). Komu stačí jen o něco málo horší dynamické parametry a dbá spíše o komfort, ať zvolí verzi "vektor".

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 17


Komentáře uživatelů k recenzi Saab 9-5

Vložit komentář

SAAB 9.5 Aero

Měl jsem Saaba 9.5 Aero combi. Motor měl Maptun st. III, jel úžasně, krouťák neuveřitelnej. Potom mi praskl píst a tak jsem se nasypal a koupil nový motor Aero 2.3 (brejlovec), dal jsem do něj ale ihned kované písty, rovněž tento motor šel nad očekávání - úžasné zrychlení - a vůbec. Teď jsem se rozhodl, že půjdu do new 9.5 Aero 2.8 6V XWD. A už je doma... neuvěřitelný a nadčasový auto. Prostě : SAAB je SAAB !!!

19.02.2017 | 13:10:56 | Pavel  | 90.181.6.* Reagovat

9-5

Zdravim vsechny stastne majitele 9-5tek.
Rozhodl jsem se pro 9-5 2.3 T a chci se vas zeptat, jak nejlepe auto koupit, zda su jej nechat privest z Venku, ci si pockat na nejakou prilezitost z CZ. A dale zda si myslite, ze neni najezd km tolik dulezity... stejnak necham udelat co se da za servis, abych mel milacka v cajku... diky za radu.
G.

21.01.2017 | 19:44:11 | George  | 37.48.49.* Reagovat

RE: 9-5

Podle mě je lepší z venku, ideálně Švýcarsko, jsou tam auta všeobecně v lepším stavu. Přecijen lepší silnice a lidi to tam nehoní tolik jako u nás.

10.03.2017 | 11:10:11 | Max Power  | 90.178.248.* Reagovat

SAAB 9-5 Aero skvělá volba

Ahoj.Po všech možných autech které jsem za svůj život měl jsem se na své 37.narozeniny rozhodl koupit si nějakého krasavce sobě pro radost.Nakonec jsem se rozhodl právě pro SAAB 9-5 Aero 2003(250PS)už z toho důvodu,že BMW i když je to super auto není nijak vzácně k vidění..
Když jsem loni přesedlal z Audi A4 1.8t do vyžší třídy Passata kombi též 1.8t připadal jsem si jako v jiném světě s neuvěřitelným prostorem...To mě ale koupě již zminovaného Aera vyvedla z omylu,tady je opravdu prostor a nezkutečně pohodlná křesla k sezení.Auto jsem si po pár jízdách opravdu zamiloval ne jen pro to,že je čitelné,krásně drží stopu a sedí v zatáčkách ale také pro ten úžasný výkon a zátah po sešlápnutí pedálu.Jistě má tento model pár drobných spíše interierových vad na kráse(viz.tacho či volba madel u dveří),ale na ty po jízdě autem rychle zapomenete.Navíc se dají upravid dle vlastní libosti.
Můj celkový dojem je 9 z 10 - Závěrem:Velmi pěkně vypadající auto s velkým prostorem a úchvatným turbo motorem.PS:a spotřeba je v poměru cena/výkon hodně solidní.Jsem rád,že ho mám :-)

23.03.2013 | 11:39:29 | Martin  | 88.146.225.* Reagovat

To je na tom uplně nejlepší!!!

29.11.2007 | 20:49:48 | Mario Reagovat

9-5 Aero combi 2.3t

Naprosto souhlasím s poznatky o tomto voze,protože jsem také majitelem 9-5 Aero a byl jsem doposud naprosto spokojen a ted jsem si nechal přidat koniky ( 392PS 580Nm ) a můžu říct že větší bombu v normálním seriovém kombíku jsem nikdy nezažil. mé předchozí auto bylo Mitsubishi EVO VII a tohle je větší bomba v tom,že ten výkon od toho kombika nikdo nečeká a to mě vážně baví...

23.10.2007 | 23:46:47 | Marty AERO Reagovat

RE:9-5 Aero combi 2.3t

Ahoj rovněž jsem majitelem Aera 2,3 turbo, sice mám jen 300koníků, ale zajímalo by mě od koho jsi si nechal dělat úpravu a odkud jsi? Zda by byl možný mini sraz:-))

02.08.2011 | 23:53:04 | Pavel  | 83.208.91.* Reagovat

smetipel je magor

9-5 má asi o 20 cm větší rozvor, než koktávka 1, takže vůbec nechápu, jak to někdo může srovnávat.

18.06.2007 | 00:59:47 |  Reagovat

PROSTOR

Fakt musim říct že jsem měl možnost cestovat timhle autem do itálie a zpátky občas i na sedačce za řidičem oba dva máme ke dvoum metrum a rozhodně sme se tam pohodlně posadily. je to prostě luxusní porce místa.
PS v oktáfce sem jel do z Prahy do Znojma a na zadní sedačce jsem si připadal jak párek v rohlíku nacpanej a s modřinama na kolenou SAAB Forever

17.06.2007 | 19:40:48 | špágr Reagovat

Geniální auto

Plně souhlasím s článkem, měl jsem možnost jezdit s povýšenou verzí na 310k a mohu říci, že takovou jízdu jsem nikdy nezažil, ať z hlediska výkonu tak z hlediska pohodlí a to jsem měl možnost zkusit hodně silných aut. Sám mám 197cm a cítil jsem se absolutně pohodlně jak za volantem, tak v zadu.Nicméně za volantem je to nesrovnatelně lepší . Co se týče turba, tak po sešlápnutí pedálu na jakoukoliv rychlost v libovolných otáčkách oněmíte úžasem zasouvajíc se hluboko do koženého sedadla. A spotřeba?, neuvěřitelně nízká ku stylu jízdy. Pro své budoucí auto jsem zcela rozhodnut.

05.09.2006 | 12:08:09 | Jox Reagovat

Prostor

LEKES: Plně souhlasím. Nevím v čem Smetipel jel, ale plete si pojmy a průjmy. 9-5 sice není nejprostornější auto na světě, ale místa je v ní bohatě.

10.04.2006 | 17:40:04 | Bogi Reagovat

To vyprávějte svý prababičce,pánové...místo tam možná je do určité míry,pokud ovšem nejsou přední sedadla nadoraz vzadu-pak je to slabotka...

28.02.2006 | 13:14:07 | Smetipel Reagovat

PROSTOR!

Kéž by se vždy vyjadřoval jen ten, kdo má zasvěceně co říct. SAAB 9-5 je asi dvacáté auto, se kterým jsem jezdil (Audi S8, XM, Scorpio, R21, Voyager, Xedos 9, Mazda MPV a mnoho dalších) a jsem tudíž schopen porovnat jeho vnitřní prostor: samozřejmě nedosahuje prostornosti vzadu jako třeba Scorpio nebo Superb, ale i při mých 197cm jsem vzadu v pohodě a ještě mám malou rezervu.
PS: Ještě to není ten poslední facelift s orámovanými světlomety - jsem rád, že jsem to stihl.

16.02.2006 | 17:39:06 | Lekes Reagovat

prostor

Chytrolín Smetipel si asi plete auta, v 9-5 kombi je vzadu opravdu nadměrně místa a srovnávat to s místem ve "staré" ochcávce je výplod chorobného mozku. Nehledě, že mezi těmito auty je rozdíl 2 tříd. Jel jsem v obou i vzadu, zatímco ze saabu jsem vylezl naprosto zrelaxovaný a vychutnával si mraky místa, z ochcávky jsem vypadl jako zmačkaný papír a trvalo mi hodně dlouho se srovnat.

02.02.2006 | 16:11:39 | landis Reagovat

Prostor???

Tak ta zmínka o dvoumetrovém člověku vzadu mě fakt rozesmála

17.01.2006 | 21:22:34 | Smetipel Reagovat

Super auto,moc se mi líbí.Máš už to po faceliftu nebo ještě to před?

17.01.2006 | 17:08:02 | RRAAFF Reagovat