Rok výroby:1999Typ motoru:2.0 LPT, 110 kWStav km při koupi:168 000 kmStav km nyní:172 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?4 měsícePrůměrná spotřeba:10 l/100 kmVloženo:7. 11. 2009
Netěsnost na spoji a výměna svodů výfukových plynů (parohy) - projevovalo se vysokou spotřebou vozu.
Výrazné mlžení oken v kabině. - z 90% odstraněno výměnou kabinového filtru.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Po letech přemlouvání otce, jsem ho přesvědčil, že Škoda Felicia r.v. 1995, není po 14 letech vhodné a bezpečné auto na české silnice. Co však jako další auto? Celou věc komplikoval fakt, že "felinka" byla nezmar a bez větších problémů najezdila circa 400 tis Km a to vše za babku (pohon LPG) Na nové auto rozhodně nebylo a levné značky typu Kia, Hyundai či Dacia naší rodině nikdy nic neříkaly. Věděli jsme, že auto musí být bezpečné a spolehlivé a tak jsme začali uvažovat o některé ze severských značek. S Volvem jsem již měl nějaké dřívější zkušenosti a byl jsem s ním velmi pokojen. O značce SAAB jsem znal pouze legendy o výdrži.
Inzerátů na auta Saab či Volvo rozhodně není plný internet a o to méně těch co za něco ještě stojí. Po několika měsících, každodenního zkoumání inzerentních serverů a po projížďce několika vraků, jsme konečně našli velmi zajímavou nabídku na SAAB 9-5 s LPG. Auto bylo v plné výbavě což znamená vyhřívané kožené sedačky, kožený interiér, 2 zónová klima, audio s cd a 8 reproduktory atd. Auto působilo honosně vevnitř a zvenku bylo vcelku nenápadný. Tedy ideální auto do Česka.
Po opravení klimatizace autobazarem (nějaké čidlo), se auto koupilo. Vzhledem k velmi příznivé ceně jsem auto velmi důkladně několikrát prozkoumal, ale přesto jsem předpokládal nějaké další výdaje. Kromě klasické výměny olejů a filtrů se objevil problém se svody výfukových plynů. Ten se projevoval neklesající vysokou spotřebou vozu atakující hranici 16litrů. Problém byl v netěsnosti, jelikož šrouby na motoru, které měli svod držet, byly z části přetrhané. Po opravě a vyčistění škrtící klapky spotřeba klesla a stále se drží na 10l/100Km plynu, při rychlé jízdě (160Km/h) 12-13l. Rozvody jsou řetězové, tudíž se nemusí tak do 400tis Km měnit.
Saab má 110 kW, které na klasickou i rychlejší jízdu stačí. Podvozek je naladěný na pohodlí na úkor citlivosti, jinak řečeno máte pocit jako by jste pluli. Auto sedí skvěle, ale na rychlé projíždění zatáček to není. Je ideální na dlouhé cesty po dálnici nebo kvalitních silnicích. Auto patří k nejméně hlučným v jakých jsem kdy jel. Hlučnost je srovnatelná s Lexusem nebo Mercedesem S-class.
Co se týká poruchovosti už asi Saab není to co to bývalo. Díky tomu, že Saab byl pod General Motors, mnoho motorových i elektronických dílů je z Opelu. Stejně tak i Klimatizace a palubní počítač, a obě jsou náchylní na mizení pixelů na displey. Na internetu jsou návody jak si to opravit svépomocí - nic složitého. Jinak je zpracování auta velmi kvalitní. Příkladem pro ostatní značky by mohla být karoserie, na které ani po 10 letech není puchýř či rez.
Náhradní díly se dají sehnat poměrně dobře. V Česku je několik firem, které dováží díly na Saab (druhovýrobu) a pár vrakovišť . Servis zajistí originální Saab dílny nebo několik pár neoriginálních ale specializovaných dílen.
Komentáře uživatelů k recenzi Saab 9-5