Rok výroby:1999Typ motoru:AEEStav km při koupi:170 000 kmStav km nyní:177 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 rokyPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:8 l/100 kmVloženo:6. 5. 2018
Cena Cena n.d. Poslední ročník 2000+ má bohatou vybavu v zakladu Prostorny kufr Opravdu jednoduchy motor na servis
Slabé stránky
Spotřeba ve městě Slabé stránky motoru (hydroštely atd.) Podlaha má tendenci reznout
Závady a opravy na autě
Úprava spojkového lanka (původní majitel to dělal doma svépomocí a nasadil blbě dopadovou gumu) Komplet hydroštely (nemoc těhle motorů) Svíčky Bosch ultra Filtrace včetně náplní Termostat a čidlo teploty (též nemoc těhle motorů) Kabinovy filtr Silentbloky motory
Čekaji mě ještě rozvody + pumpa Něco málo svépomocí vyvařit v podlaze (odvětrávací špunty v podlaze moc chytře řešeny nejsou). Uložení zadních tlumičů (stovková záležitost)
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto bylo koupený pro segru, která dodělala čerstvě papíry a potřebovala jezdit na univerzitu do jinýho města kde kolikrát zůstávala. Hledal jsem nějakou plechovku do cenovky 30K + 10K na servis (u těhle vozidel počítám se vším). Původně jsem hledal fabie, nicméně po několikero prohlídkách jsem to vzdal. Čirou náhodou jsem pak narazil ani ne 100 metrů od místa kde pracuju, že byla prodavana tahle Cordoba Vario se celkem slušný peníz. Původem sice z Rajchu, nicméně 12 let u jedné rodiny, která se snažila o auto starat. Po první prohlídce jsem vyhandloval rozhodně jinou cenu, než majitel původně chtěl (už z projíždky bylo jasny, že je několik věcí zralych na opravu). Za 23 tisíc se teda podařilo koupit poslední přelomovy ročník 2000+ facelift, ktery měl oproti puvodní verzi o hodně víc bohatou výbavu. Když je náhodou Cordoba doma a potřebuju odvozit/stěhovat nějaky bordel tak po ní sáhnu raději než po Rapidu.
Proč kombajn pro začátečníka? Jednoduchá věc, segra neustále sebou tahala nějaky bordel + nutnosti na kolej, kupovat ji roztomilý saxo nebo golf bylo kontraproduktivní. Potřebovala pojizdný obývák a to taky dostala, malý bonus je, že se naučí jezdit i s dlouhym autem.
Na otázku proč ne něco za 50 je jednoduchá odpověď. Každý škrábnutí (a že se samozřejmě už stalo), ji a hlavně mě jako člověka co se jí o to stara, neštve tolik, jako rypance v relativně dražším autě.
Pokuď si někdo láme hlavu proč nevzít 1.4 MPi a místo toho 1.6 MPi když to má stejný výkony tak odpověď je jednoducha, 1.6 má vyšší kroutící moment a naprosto směšné provozní náklady.
Fcaeliftovy ročník 2000+ (označovany místy jako 6K5+) je konečný před nastoupením Ibizy do výroby. Tyhle poslední modely tedy dostávaly v základu velký nadstandart za příznivou cenu. Servo, ABS el. okna, centrál, 4x airbag, seat sound system (celkem šikovná věc). Jako prevence před prasklým zadním nárazníkem jsem ségře domontoval parkovací senzory, který se dají šikovně schovat do zadní lišty.
Co se týká náhrandích dílů včetně karoserie, je to převlečený Polo. Tedy na vrakáčích i druhovyroba má opravdu směšné ceny náhradních dílů. Všechno se dá sehnat, aniž by to nějak finančně bolelo. U mě byla výhoda, že kamarád tímhle vozidlem nějaký pátek disponoval a ve sklepě by ze zbylých dílů složil cely auto znova. Takže servis většinou řeším tím, že koupím pár lahví piva za poděkování a co potřebuju si vymontuju.
Co se týká spotřeby tak je to komedie. Ve městě je schopny tenhle motor klidně žrát i 10L/100, na dálku se to drží kolem 7-8L, i přes to, že sem několikrát kontroloval lambdu a projížděl cely auto diagnostikou. Jestli je to vlastnost netuším, nicméně je to pořád v rámci mezí a možností.
Má to i tak svoje nějaký bolesti. Hold podlaha a špunty v ní pro odvětrávání jsou navržený naprosto tragicky, ve chvíli kdy se vám vyklepe tak okolní plechy ihned napadne rez a je třeba začít vyvařovat. Takovy maly plus je to, že na auto se dají naprosto za směšnou cenu sehnat i krásný origo ALU Seat, který v dnešní době hodnotu moc nemají.
Jako dělník, nebo auto na naučení naprosto dostačuje.
Doplnění recenze ze dne 12.01.2022
Stav km nyní: 201 000 km
Trochu opožděně sem dávám aktualizaci. Cordoba nás po několika letech opustila - prodej známým a za těch pár let by se hodilo doplnit nějaké to sumárum. Jako auto které bylo primárně dělníkem mé sestry během let na univerzitě a následně autem brané na tahání všelijakého bordelu musím konstatovat, že Cordoba i se svým nájezdem sloužila více než dobře. Na ono stáří a kilometry si nejednou řekla semtam o nějakou menší opravu: - motorek ostřikovačů - Čepy ramene - Zadní tlumiče Ovšem tyto opravy se daly udělat doma svépomocí a díly na tohle auto stojí až směšně málo. Jako největší investici beru kompletní výměnu spojky ve 187 tisících, o kterou si řeklo auto z nicnenadání samo. Spojka fungovala i po smrti, ale poté co se zahřála tak začala silně prokluzovat, celková oprava u mého mechanika stála kolem 8700 i s pár drobnostmi co jsem chtěl navíc (těsnění rozdělovače a proplach chladící soustavy). Jako nejotravnějí poruchu beru prasknutí extenderů zámků během velmi nízkých teplot, která se musela opravit lehkým bastlením. A jako noční můru mechanika beru prasknutí klapky regulace teploty. Pro ty co nevědí, tak tyto faceliftové cordobe (a první ročníky ibizy) měly elektronické ovládání klapky regulace topení. Onen servomotorek problém vyměnit není, co je problém je výměna/nastavení oné plastové klapky která je schovaná v hlubinách vozidla a demontáži celé palubky se tak člověk nevyhne. Ostatně to byl i jeden z důvodů prodeje. Sestra si hodlala koupit vlastní auto a jako druhé auto jsme chtěli už něco co je novější a má i klimu. Vozidlo jsme za pár šupů prodali známým kteří jezdí vesele dodnes. Je třeba dodat že na 23 leté auto byla Cordoba stále bez známek koroze, ono každoroční ošetření spodku kaučukem se vyplatilo všemi deseti.
Komentáře uživatelů k recenzi Seat Cordoba