Rok výroby:1996Typ motoru:1.6i 74 KW / AFTStav km při koupi:162 300 kmStav km nyní:171 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 měsícePrůměrná spotřeba:7,5 l/100 kmVloženo:27. 9. 2009
Zřejmě odchácí katalyzátor, škrtící klapka, z části i centrální zamykání, je poškozené rameno a odešli též prasátka na zadních brzdách, a také se špatně zavírá okno u řidiče (elektrické stahování... kde jsi kliko, když tě potřebuji :), ale s tím se již u staršího vozu musí počítat :).
Jinak zatím vcelku nic, výše zmíněné jsou kromě klapky a katalyzátoru nízké položky.
Kromě výše uvedených vad, se kterými jsem již vůz kupoval, je vůz celkem v pořádku a plně pojízdný. Jen mě zamrzela cena za bězné servisní výměny jako jsou rozvody, vodní pumpa a obložení brzd (a také zámek, který jednoduše vypadl... oprava 1000,- Kč, po převzetí a následném zamčení mi zámek opět zůstal na klíči :).
Toto vše se i s prací vyšplhalo na 15.000,- Kč což rozhodně nepotěší, ale koncern je koncern :).
Ale jelikož jsem celkem fanda Seatů a Cordoba je má oblíbená dokážu to odpusti.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Vůz je na 1.6i (8v!) se svými 74 KW celkem živý, má výborné zrychlení a ani maximální rychlost není k zahození. Motor má také celkem vysoký kroutivý momet (140 Nm) a proto je schopné i do kopců na 5. převodový stupeň jet stejně jako po rovince. O výkonu se dá jednoduše říci, že je senzační, 101 koní je dnes tak akorát.
O brzdách jsem již hovořil, ale je nutno dodat, že i pouze s předními brzdami, je auto schopno zastavit dosti rychle, horší je již situace s opružením, které sice není ani tvrdé, ani měkké, takový střed, ale zadní část je silně poddimenzována, což je u Cordoby známé již od výroby (300 kg cementu v kufru je již sebevražda :).
Interiér je klasický pro Seat staršího data, potěší ale bílé budíky s černými čísly (základní verze mají černé se žlutými číslicemi) a dva přídavné budíky s tlakem oleje a stavem baterie. Ve standardní výbavě je již elektrické stahování oken (pokud to nevíte zadní okna nejsou stahovatelné, vůz je dvou dvéřové coupé :). Vyšší výbava zahrnuje též manuální klimatizaci a elektrické stavení zrcátek.
Já mám tedy "základní" verzi. Která má tedy el. okna, 15" litá kola, manuální dvou polohový šíbr, 6 reproduktorů a sportovní sedadla, která jsou mimochodem extrémě pohodlná (ale spát se na nich skoro nedá, mám vyzkoušeno :), ABS, servo, palubní počítač se sedmi funkcemi. Slušná výbava co říkáte? (ano dnes již u nových vozů standard... :).
Opět se ale objevuje různé klepání a skřípání v interiéru, což je opět celkem běžné, vůz je ale skvěle odhlučněn od venkovního prostředí.
Ve výsledku, ale plusy převyšují mínusy a já nedám na automobil dopustit :)
Pokud hledáte pěkné malé spotrovní kupé mohu jen doporučit! Pokud hledáte ještě větší adrenalin nabízí se Seat Cordoba SX take jako 1.8 16v (130 k) a 2.0 16v (150 k) a také jako 1.9 TDi. Já jsem chtěl původně 1.8, ale bohužel se tato verze Seatu celkem špatně shání, tak jsem vzal za vděk zrovna 1.6i, ale vzhledem ke spotřebě a spoustě zábavy, která se dá s tímto vozem zažít je to ideální volba
Komentáře uživatelů k recenzi Seat Cordoba