Rok výroby:1999Typ motoru:1600ccm 74kW / 101kStav km při koupi:145 000 kmStav km nyní:150 200 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?8 měsícůPrůměrná spotřeba:7,8 l/100 kmVloženo:27. 12. 2007
Koupeno s nefunkčními zpátečními světli - výměna spínače cca 600 Kč.
Zřejmě někde vysel lanovod, protože hučely zadní bubny - odstranilo se samo provozem.
preventivně vyměněné rozvody a kladka - 2000 Kč
V 148 000 km odešlo čidlo ABS - 1400 Kč Při té příležitosti výměna kotoučů a destiček ( už koukal plech )
Ve 149 000 km odešlo relé palivového čerpadla - prkotina za 200 Kč ( ale ten odtah )
Jinak musím zaklepat nic jiného.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto bylo u bývalého majitele v Německu pravidelně servisováno ve značkovém servise, takže když už nic jiného mám jistotu s najetými kilometry.
Dvoudvéřová karoserie se mi zdá v porovnání se 4-dvéřovou nebo kombi asi nejvíc povedená. Už z výroby je osazena koly o rozměru 185/55/R15 a ty ve spojení s mírně nižším a tužším seriovým podvozkem dávají opravdový pocit svezení v autě s označením sport. Ovšem na hrbolaté cestě se všechny faktory promítají do kabiny a občas zavrže i ten plastík ( ale není to zas ta strašné, může být i hůř ). Jediné co bych "kolegům" ze Španělska ( respektive z Německa ) vytknul je příliš malé víko zavazadlového prostoru. Kufr je krásně prostorný, ale větší předmět, který by se i vešel, tam prostě nenacpete. Kéž by se inspirovali např starším Toledem, u kterého se vyklápí celé víko i se zadním sklem.
Motor je na volnoběh poměrně tichý, to ovšem přestává platit kolem 3000 otáček a výše. Motor je hlučný a dlouho mi trvalo než jsem si na to zvyknul ( stačí si zesílit rádio ). Tyto nedostatky nám vynahradí svými jízdními vlastnostmi. Od auta, které má obsah 1600 ccm a 8 ventilů jsem tohle nečekal. Motor je krásně pružný není problém jet ne 5st. 50km/h aniž by se nějak dusil nebo něco podobného. Na druhou stranu, když si dáte tu práci a přesně řadíte stává se z auta střela pro kterou není předjíždění žádný problém. Ani spotřeba není na 8 ventil nijak veliká jezdim hlavně couračky a po městě s průměrnou spotřebou v létě oklo 7,5litrů, v zimě se asi o litr zvýší. Delší trasy nejsou problém jezdit za 7 litrů.
Teď něco málo k interiéru. Typ sx se vyznačval sportovními sedačkami, v kterých se příjemně sedí a v zatáčkách nelítáte za strany na stranu. Dost místa je i na 2-dvéřové auto i vzadu ( jen to lezení ). Tato verze je vybavena dvěmi airbagy, elektrickými okny i zrcátkami, manuálním šíbrem, DO s alarmem, výškově stavitelnou sedačkou řidiče, výškově stavitelným volantem a jako třešničkou na dortě která jen podtrhuje sportovního ducha je bílé pozadí budíků a přídaný ukazatel tlaku oleje a voltmetrem.
Myslím že tohle auto se docela povedlo. Rychlá jízda pro něj není problém, ale nedává žádné varování. Když to např. v zatáčce přepísknete máte dost starostí. Určitě bych si ho koupil znovu.
Hm... prý je 1.9 TDI celkem líný (diesel co chcete že :), ale jak se dostane do rychlosti je to fajn, jinak bych doporučoval 1.8 16v (130 koní) nebo 2.0 16v, ale to je na zabytí :), jinak 1.6 je celkem optimal, po dálnici 180 km/h a pořád zrychluje. Auto je zatim fajn, sám mám 1.6i (74 KW), ale čekají mě rozvody, komplet brzy, komplet centrál, zámky, škrtící klapku jsem měnit zakázal (8000,- na to fakt zatim s platem nevyjdu :), sbíhavost atd... prostě klasika :D
Jsem si naprosto jistej, ze pokud ten motor nema chip, tak to je 16V.Cordoba se vyrabela jak 8V tak 16V.Zde jsou technicke podrobnosti motoru 16V.Na konci textu je spomenuta 1,6 55 kw a proto predpokladam, ze prave ta 55kw bude 8V http://auta5p.eu/katalog/seat/cordoba_06.htm
A ještě jedna drobnos... seat 1.6 16v nikdy nedělal :) jen tak aby se neřeklo. S mechanikem sme hledali správný filt a v katalogu na internetu ani 1.6 16v neni a pokud nemáte přistup na katalog tak je to na wikipedii... opět přeji pěkný den
tak fajn... motor není 16v, ale 8v nemluvte o tom když ste to neviděli :) do hlavy byste opravdu 2 vačky nenacpali už od pohledu :) takže se jedná o upravenou 1.6 s upravenými svody a vstřikováním. 8 ventilů potvrzeno dneska jsem to kontroloval stojí mi před barákem... tím to bych tu ukončil debatu o počtu ventilů přeji pěkný den a doporučuji tento vůz opravdu všem jak řekl autor hodně muziky za málo peněz
To ma pan Anonym podemnou pravdu.Tenhle motor je na 100% 16V nikoli 8V.8V meli vykon 55 kW a 16V melo 74kW.Pan autor to i uvedl v kolonce "Typ motoru", tak nevim, v cem je problem.Pokud ovsem neni cipnutej.
1,6 74 kW byl samo sebou 8-ventil..V jakýmkoliv autě. 1,6 16V od koncernu měl 77 kW/105 hp a do cordoby se montoval až od 11/2006, takže mnohem později než recnzovaný vůz..
Nazdarek, jen drobnost, 1.6 byla 16V a stokonova, nikoli 1x OHC. Byl a je to povedenej motor kterej se pouzival dlouho, ma promenne sani, proto tak dobre jede a ta vaha...
Komentáře uživatelů k recenzi Seat Cordoba
Hm... prý je 1.9 TDI celkem líný (diesel co chcete že :), ale jak se dostane do rychlosti je to fajn, jinak bych doporučoval 1.8 16v (130 koní) nebo 2.0 16v, ale to je na zabytí :), jinak 1.6 je celkem optimal, po dálnici 180 km/h a pořád zrychluje.
Auto je zatim fajn, sám mám 1.6i (74 KW), ale čekají mě rozvody, komplet brzy, komplet centrál, zámky, škrtící klapku jsem měnit zakázal (8000,- na to fakt zatim s platem nevyjdu :), sbíhavost atd... prostě klasika :D
20.08.2009 | 11:42:49 | Jazz Reagovat
Nebo Cupra.
31.07.2009 | 20:14:49 | jamieson Reagovat
Dekuji Radku, to by me nenapadlo.Alespon jsem znova o neco moudrejsi :-).Jinak souhlasim, do takoveho vozu by padla mozna jen 1,9 TDI (vykonnostne).
31.07.2009 | 20:13:35 | jamieson Reagovat
Tam je proměnná délka sacího potrubí, nikoli 16v. Oba mají 8v. Jinak celkově pro začátečníka vyhovující, jinak nic moc.
31.07.2009 | 20:07:27 | Radek Reagovat
Jsem si naprosto jistej, ze pokud ten motor nema chip, tak to je 16V.Cordoba se vyrabela jak 8V tak 16V.Zde jsou technicke podrobnosti motoru 16V.Na konci textu je spomenuta 1,6 55 kw a proto predpokladam, ze prave ta 55kw bude 8V http://auta5p.eu/katalog/seat/cordoba_06.htm
31.07.2009 | 19:56:03 | jamieson Reagovat
16v
A ještě jedna drobnos... seat 1.6 16v nikdy nedělal :) jen tak aby se neřeklo. S mechanikem sme hledali správný filt a v katalogu na internetu ani 1.6 16v neni a pokud nemáte přistup na katalog tak je to na wikipedii... opět přeji pěkný den
31.07.2009 | 19:31:13 | BcJazz Reagovat
MOTOR 8V
tak fajn... motor není 16v, ale 8v nemluvte o tom když ste to neviděli :) do hlavy byste opravdu 2 vačky nenacpali už od pohledu :) takže se jedná o upravenou 1.6 s upravenými svody a vstřikováním. 8 ventilů potvrzeno dneska jsem to kontroloval stojí mi před barákem... tím to bych tu ukončil debatu o počtu ventilů přeji pěkný den a doporučuji tento vůz opravdu všem jak řekl autor hodně muziky za málo peněz
31.07.2009 | 19:28:58 | BcJazz Reagovat
To ma pan Anonym podemnou pravdu.Tenhle motor je na 100% 16V nikoli 8V.8V meli vykon 55 kW a 16V melo 74kW.Pan autor to i uvedl v kolonce "Typ motoru", tak nevim, v cem je problem.Pokud ovsem neni cipnutej.
15.07.2009 | 15:34:07 | jamieson Reagovat
1,6 16v
Tento motor je určitě 16v a když někdo něčemu nerozumím tak at´ nedělá chytrého a nepíše hlody do diskuze. A mate další lidi.
28.02.2009 | 08:39:24 | Reagovat
16v
1,6 74 kW byl samo sebou 8-ventil..V jakýmkoliv autě. 1,6 16V od koncernu měl 77 kW/105 hp a do cordoby se montoval až od 11/2006, takže mnohem později než recnzovaný vůz..
01.01.2009 | 18:45:17 | jašin Reagovat
16v
Ale zas taková chyby to nebyla 1,6 se dělala i jako 16v
12.02.2008 | 19:01:51 | dandeo Reagovat
cordoba
zdarec....chtel bych opravit chybu kolegy v diskuzi...tak 1.6tka...je 8ventil ne 16 ti ventil
11.02.2008 | 06:45:57 | matesspeedfire Reagovat
16V-nenene
1,6sx je sportovní 8V motor
19.01.2008 | 16:14:29 | dandeo Reagovat
1.6 100PS = 16V
Nazdarek, jen drobnost, 1.6 byla 16V a stokonova, nikoli 1x OHC. Byl a je to povedenej motor kterej se pouzival dlouho, ma promenne sani, proto tak dobre jede a ta vaha...
06.01.2008 | 20:56:12 | cubalibre Reagovat