Rok výroby:1988Typ motoru:1174Stav km při koupi:68 000 kmStav km nyní:0 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?5 letPrůměrná spotřeba:8 LPG l/100 kmVloženo:21. 3. 2007
Tak předně motor - v autě se jich vystřídalo 3,5. Ten původní najel cca 150000 km (ve sto tísících musel začít spalovat LPG). Musím uznat, že fungoval bezvadně až do svého konce, kdy jsem ho zadřel - zřejmě má vina.
Následovala zástavba motoru ze škody 105. Děs a běs, od počátku motor vůbec nejel, po ujetí asi 500 km navíc začal sřídavě odmítat spolupráci jeden z válců, spotřeba oleje byla obrovská. Motor musel prostě ven.
Místo něj přišel na řadu agregát z favoritu 135, který jsem koupil už upravený pro použití v řadě 105/120/130. Z počátku to vypadalo jako dobrá volba, ale po čase opět začaly problémy. Zažil jsem s ním všemožná trápení a ve finále se přidřel na jednom válci.
Auto bylo sice pořád pojízdné, nicméně jsem se rozhodl pro nápravu a z vrakoviště pořídil jiný spodek motoru - to je ta polovina motoru - viz výše.
Dále se porouchal termostat, hlavní brzový válec, prasátka, posilovač brzd, přepínač světel, ventilátor chlazení stejně jako ventilátor pro ofukování skel, startér + drobnosti jako nefungující zámky, zatékání střešním oknem, zaseklé sedačky, netěsnící hadice atd.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Do cca 120000 km škodovka sloužila všeobecně velice spolehlivě. Kromě běžné údržby jsme (podědil jsem ji po rodičích) do ní v podstatě nemuseli investovat. Potom se začala postupně sypat a před tím, než jsem ji prodal (to mohla mít najeto tak 200000 km), se něco porouchalo snad každý třetí den.
K tomu se samozřejmě přidala také koroze plechů a bohužel i nosných částí karosérie.
Přes všechna trápení jsem ji měl rád a najezdil jsem s ní spostu kilometrů. Prostě bylo to pěkné, ale bylo toho dost.
To zadírání motorů vypadá na trvalé ježdění na minimu oleje, že se už do zatéček rožíná kontrolka. Takhle se zadře každý motor. Znám jednoho takovýho experta, kterej šetřil 80 Kč na litru toho nejvobyčejnějšího minerálu a přidřel si motor. Toto se dá ohlídat. Zadřenej motor považuju za závadu způsobenou ignorancí majitele.
ja mysim, ze je to dobra recenze... kdyz si prectu ty ostatni na skodovky, tak tam je vetsinou sama chvala, jaky je to super auto. Toto byla objektivni recenze;) snad ti nynejsi auto slouzi lepe...
Ve většině případů jsou opravdu asi nejlevnější. Ne vždy se to ale týká karosářských dílů. Pro příklad: nedávno jsem kupoval nový blatník na citroen AX a oproti škodovce byl levnější asi o 200 kč. Asi máš ale pravdu, tak teda 9 - víc nedám :)
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda 120
Olej
To zadírání motorů vypadá na trvalé ježdění na minimu oleje, že se už do zatéček rožíná kontrolka. Takhle se zadře každý motor. Znám jednoho takovýho experta, kterej šetřil 80 Kč na litru toho nejvobyčejnějšího minerálu a přidřel si motor. Toto se dá ohlídat. Zadřenej motor považuju za závadu způsobenou ignorancí majitele.
23.03.2007 | 09:01:57 | David V Reagovat
ja mysim, ze je to dobra recenze... kdyz si prectu ty ostatni na skodovky, tak tam je vetsinou sama chvala, jaky je to super auto. Toto byla objektivni recenze;) snad ti nynejsi auto slouzi lepe...
23.03.2007 | 07:33:06 | KoVaR Reagovat
to tomingo
Ve většině případů jsou opravdu asi nejlevnější. Ne vždy se to ale týká karosářských dílů.
Pro příklad: nedávno jsem kupoval nový blatník na citroen AX a oproti škodovce byl levnější asi o 200 kč.
Asi máš ale pravdu, tak teda 9 - víc nedám :)
22.03.2007 | 19:51:35 | vjertel Reagovat
náhr. diely: 8/10
zaujímalo by ma, na aké autá sa dajú kúpiť diely lacnejšie, keď nie na škodovice??? jednoznačne 10/10!
22.03.2007 | 19:07:28 | tomingo Reagovat