Rok výroby:1986Typ motoru:1,2Stav km při koupi:0 kmStav km nyní:0 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 rokyPrůměrná spotřeba:9 l/100 kmVloženo:8. 12. 2008
Škoda 120L (v úpravě off-road) je klasickým výrobkem socialistické automobilky, jehož výhoda spočívá v tom, že si jej můžete spravit sami doma, nevýhoda však je ta, že si ho také musíte průběžně opravovat. Já jsem během dvou let třikrát měnil startér, mnohokrát čistil kontakty a brousil dotykové plochy ukostření baterie, utěsnil zadní okno, kterým teklo, vyměnil kastlík u spolujezdce, který se rozpadl, vyměnil stínítko u řidiče, které se zlomilo a mnohokrát měnil vnější zrcátka, která jsou stejně jen pro okrasu, neboť příliš nedrží v nastavené poloze. To jsou ovšem vesměs samé detaily. Jinak musím říci, že i přes extrémní zátěž škoda zásadnější poruchy neměla.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Pořídil jsem si obyčejnou Škodu 120L, jako nejlevnější automobil, který se dal koupit a jezdil. Během provozu jsem jej ale mírně upravil a zjistil, že stodváca je nádherně předimenzovaná a dovede toho mnohem víc než by od ní leckdo čekal a než by dokázala modernější auta, primárně určená na silnici. Po uříznutí větší části předního spoileru a přešroubování zadní mlhovky a zásuvky tažného zařízení nad nárazník se nemusím bát, že bych v terénu něco utrhl. Předním i zadním přesahem mohu rýt hlínu a nic se nestane. Nic moc se nestane ani spodku vozu. Střední část je hladká a lze se po ní bezpečně klouzat přes hrany prudčích ztravněných svahů, nejohroženější část, křehká litinová vana, je důmyslně chráněna ocelovým držákem převodovky, který veškeré kameny v cestě vyoře tak, aby nemohly vanu motoru rozbít. Škoda 120 off-road bez problému zvládá jízdu po třech kolech, extrémní božní náklony (díky nízkému těžišti se nakloní více, než vysoké terénní vozy), jízdu přes keře a slabší stromky, brody s vodou nad prahy vozu. Díky motoru vzadu nehrozí, že vlna přes kapotu zaplaví sání vzduchu. Nosnost střechy je oficiálně 50kg. Já mám namontovánu expediční zahrádku na šesti úchytech, na níž jsem vezl i 350kg a nic se nestalo. Tažné zařízení v masívním provedení, které je na mém exempláři namontováno, je tak pevné, jako celé auto, a není problém tahat na něm těžké přívěsy i těžká auta z příkopu. Slabinami jsou osvětlení a topení. Pro lepší světlo doporučuji stowattové žárovky a přídavná dálková světla, lepšímu topení by prospělo nezávislé topení Webasto, monotvané do některých novějších škodovek. To ale stojí kolem dvaceti tisíc. Levnější alternativou je bufík z trabantů a tater 603. Škoda 120 je skvělý pracant s obdivuhodnou průchodností terénem. Nekupte to za ty peníze.
Kazdopadne budes asi good typek :-).Jinak nesouhlasim s vetou díky nízkému těžišti se nakloní více, než vysoké terénni vozy. Nemelo by to byt spise naopak?? Podle fyziky se vyssi auto nakloni vice nez nizsi ne? :-)
jo jo poctivá Š 120, někde na netu jsem viděl video, kde maník před likvidací tohoto vozidla projížděl "těžší" terén, do kterého bych se osobně s off-roadem ani nepustil... možná s tankem. Je neuvěřitelný co to auto zvládlo.
No tak jsem se koukal na jeho stránky a mohu říci, že recenze na toto auto opravdu není vtip. Každopádně až s tim narazí do stromu, tak přeji hodně štěstí.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda 120
Kazdopadne budes asi good typek :-).Jinak nesouhlasim s vetou díky nízkému těžišti se nakloní více, než vysoké terénni vozy. Nemelo by to byt spise naopak?? Podle fyziky se vyssi auto nakloni vice nez nizsi ne? :-)
13.03.2009 | 13:15:34 | jamieson Reagovat
jo jo poctivá Š 120, někde na netu jsem viděl video, kde maník před likvidací tohoto vozidla projížděl "těžší" terén, do kterého bych se osobně s off-roadem ani nepustil... možná s tankem. Je neuvěřitelný co to auto zvládlo.
11.12.2008 | 00:06:38 | Jerry Reagovat
skvělé
Blahopřeji!!! Konečně skvělá recenze s nadhledem.Ať ti 120 slouží ,je to to nejlepší co škoda vyrobila.Ale na silnici moc neblbni drž se terénu.
09.12.2008 | 21:33:56 | Paroubek a spol Reagovat
Ako moze normalny clovek odporucat 100W ziarovka???? Este ti nehoreli kable????
09.12.2008 | 16:42:54 | Reagovat
No tak jsem se koukal na jeho stránky a mohu říci, že recenze na toto auto opravdu není vtip. Každopádně až s tim narazí do stromu, tak přeji hodně štěstí.
09.12.2008 | 15:12:12 | Reagovat
Konečně recenze!
Předchozí auto : Yamaha -dobrý.
09.12.2008 | 14:26:03 | Vašek Reagovat