Rok výroby:1985Typ motoru:1.2 GLSStav km při koupi:0 kmStav km nyní:0 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?5 letPrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:9. 2. 2011
115tis.km - výměna originálního motoru. Prasklo mi těsnění pod hlavou a dělat kompletní repasi by se nevyplatilo. Nový motor byl už jen obyčejná stodvacítka. Kompletní generálka brzd (zůstal jen brzdový válec s posilovačem). 125tis.km - opět výměna motoru - při jízdě praskla hadice k chladiči - motor K.O.
Ostatní závady: - vyhořela elektrika u stěračů vlivem utržení magnetu v motoru stěračů - než jsem na to přišel, tak jsem spotřeboval snad dvacet pojistek, - praskla řadící páka - čep co ovládal táhlo, - vadná cívka, kondenzátor na rozdělovači, rozdělovač(vůle), - několikrát měněný termostat, - přestala dobíjet na dálnici - alternátor, - zaseklá zadní brzda, - vůle v řízení, - zlomený plynový pedál, - spojkový váleček - těsnost, - velká spotřeba oleje.
Tu už asi stačí :-D. -
Hodnocení a zkušenosti s autem
Bylo to moje druhé auto. Dostal jsem ho po tátovi a ten do něj akorát tankoval benzín. Údržbu mu dělal kamarád, od kterého jsem musel auto odtáhnout a vyměnit karburátor. Ale abych si jen nestěžoval. Auto jsem nechal předělat na plyn a jezdil jsem s ním pod korunu na kilometr. Bylo to lepší než chodit pěšky - jak jsem četl u jedné recenze. Auto mě nechalo mnohokrát stát na parkovišti - obzvláště v zimě. Bylo to většinou způsobené přestavbou na plyn. Karburátor se zanášel a nešel moc dobře seřídit (on také karburátor u škodovky byl jedna velká výrobní vada - běžně se ohýbal a tak nezbývalo než brousit a rovnat...). Známému chytala vždy a to jsem pod tím strávil více času než on. Když už jsem nastartoval, tak už jsem většinou vždy dojel. Bylo to u nás na horách auto s nejlepší šplhavostí po zasněžených kopcích. Po něm jsem si pořídil Suzuki Swift 1.0. Není to nic extra, ale už jsem si plně odvykl vozit s sebou plný kufr nářadí:-).
Přesně tak, Inferno. Mí rodiče kupovali poslední "stodvácu" v roce 1986. Co si budeme povídat, to auto nemělo nic, neumělo nic, slabý výkon, nulový komfort, konstrukčně totálně vyprasený. Nechápu, kde můj otec bral tu odvahu, když jsme se Škodovkou jezdili na prázdniny do Bulharska - mazec. Pamatuji, jak měl taťka v motorovém prostoru "zašité" různé lahvičky s potřebnými náplněmi pro případ "kdyby náhodou". Pamatuji ten hluk v autě, když jsme "valili" rychlostí nad 90km/h. Když jsem si v roce 1995 kuopil své první auto: Ford Taunus 1.6 r.v.1979 - nechápal jsem, co v té Boleslavi museli kouřit za matroš. O sedm let starší Taunus byl technologicky, výbavou, zpracováním (prostě vším) jako z jiné planety.
02.01.2013 | 10:40:31 | Roman B.
| 192.168.1.*Reagovat
RE: Napodobenina auta
Tak tedy tady k tomu musím něco dodat........, fakt mne baví, jak tady cucáci (autorovi recenze je považte UŽ 25 let! ), trousí rozumy, ale o autech vědí kulový, ještě tak přejet na Silvestra audinou někoho v Jetřichově na Broumovsku. Přečtěte si o těch autech alspoň něco, než tady budete blejt na Boleslav. To auto bylo v r.86 konstrukčně staré cca 40 let díky naší slavné RVHP, ale kdo mu rozuměl a věděl co potřebuje, tomu dobře složilo i přes 20 let a teď mi ukaž, ktré dnešní auto to vydrží ty Taurusi, ord taurus byl "kapitalistický" výrobek vznikající za zcela jiných podmínek s jinými techologiemi, jde o jinou kategorii auta a pochopitelně také za jinou cenu ! Za nového Tauruse by jsi si koupil těch škodovek deset inženýre.
Ale já psal o Ford Taunus 1.6 Taurus je něco dost jinýho, inženýre. A že za stav českého automobilového průmyslu nemohla Boleslav ale politická situace, to je mi rovněž jasné. Urážky si nechej pro své blízké.
10.01.2013 | 14:05:52 | Roman B.
| 192.168.1.*Reagovat
RE: Napodobenina auta
Dobře špatně jsem to přečetl, ale na věci to nic nemění !!
Můžu se tě prosímtě zeptat na jednu věc,jaké konkrétní práce si mám představit pod rovnáním karburátoru,nebo přebrušování karburátoru Já jsem teda na karbecu při čištění preventivně vyměnil těsnění a seřídil šrouby bohatosti směsi a otáček na prázdno........to je za celý dvouletý servis karburátoru všechno,žádné kroucení nebo něco takového se nikdy nekonalo,a ani nevím o nikom z mého okolí kdo má škodárnu že by něco takového dělal,maximálně se karbecy zasírají nebo rozštelují,ale o kroucení slyším dneska prvně
Tak myslím, že vím o čem je řeč :-), takhle mi kdysi sprasili víčko karburátoru v odborném srvisu škoda. Na karburátoru je jedním šroubem připevněno tělo sání a když ho moc utáhneš, prohneš lité víčko, které pak přestane těsnit a přisává vzduch. Další běžnou potíží byla uvolněná tryska volnoběhu - zalepil jsem silikonem a bylo :-) .
Já to mám přidělané pružinkou z levé strany karburátoru,žádný šroub filtrbox na karburátoru nedrží,kromě jedné desítky na víku ventilů a třináctky na takovém speciálním držáku......možná u těch starších typů(EDSR) S tryskou volnoběhu jsem zatím problém neměl,jen jednou se mi z neznámé příčiny rozšteloval šroub bohatosti směsi
Tak origoš tam byl šroub, samo domo, po zku*vení víčka se to pak řešilo tou ptužinkou :-), ale možná, že u posledních typů už to změnili od výroby, to netuším, já měl vždy starší modely (úzké).
Je to možné že je to domácí výroba,jak to měl otec na svojí škodovce už si nevzpomínám,ale vím že i na mém karburátoru je mezu komorami závit a přesně nad ním je ve filtrboxu gumová záslepka......stejně je možný že u nových typů už to tam dávali takhle
za prve je prohnute viko protoze paka dorvou sroub m6 na filtru a nafunguje 2komora a za druhe prohnutej spodek teplem se sacim potrubim amatersky seto da brousit pasovou bruskou.
Ten zoznam závad je ešte celkom v pohode.Sú to známe detské nemoci škodoviek.Ostatne,chystám sem recenziu škody 120L 6/1982 ktorú máme od novoty už celých 29 rokov ako člena rodiny.Dostal som sa ku knižke ktorú otec viedol od zakúpenia vozu.Myslím že ak si to prečítate pochopíte kde bola kvalita tych aut a dovolím si tvrdiť že sa aj pousmejete a zaspomínate si.
Ano také jsem měl škodovku na plyn, to už je nějakej pátek, najezdi jsem na plyn cca.50000, než tam plyn byl tak startovala v -30 na votočení a pak -10 byl problem, začlo tect těsnění pod hlavou tak sem ji sundal přebrousil ventily zafrézoval sedla a zalapoval, byla to paráda ,ale po nějakém čase se začly propadat dva výfukové ventily až do té doby když už mi nestačily stavěcí šrouby, dal jsem hlavu ze 105, bylo to dobré do té doby než praskla hlava a to byl konec ze škodovkou.
Táta se auto nikdy moc nestaral - to mu dělali "kamarádi". Bohužel stylem: "vždyť to jede, tak co chceš?"... Nechal jsem na ní skoro ruce když jsem začal se všema těma opravama. Auto jsem od kamaráda mechanika odtáhl na laně - karburátor nějak protestoval, brzdy tekly(nádržka měsíčně), spojka sem tam nezabrala napoprvé. A tak dále, viz recenze.
04.01.2012 | 15:50:00 | Tom
| 94.230.144.*Reagovat
Kvůli těsnění pod hlavou shánět celý jiný motor? Nechápu! Ale proti gustu žádnej dišputát.
Němělo už cenu měnit těsnění. Motor měl za sebou fakt špatný zacházení - navíc byly válce ve špatném stavu - podle toho jak vypadaly lehce přidřené, hlava zkroucená a olej to žralo víc než benzín:-)
04.01.2012 | 15:46:47 | Tom
| 94.230.144.*Reagovat
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda 120
Napodobenina auta
Ještě dneska mi běhá mráz po zádech.Inferno.
25.04.2012 | 17:51:22 | Mirek | 90.177.196.* Reagovat
RE: Napodobenina auta
Přesně tak, Inferno. Mí rodiče kupovali poslední "stodvácu" v roce 1986. Co si budeme povídat, to auto nemělo nic, neumělo nic, slabý výkon, nulový komfort, konstrukčně totálně vyprasený.
Nechápu, kde můj otec bral tu odvahu, když jsme se Škodovkou jezdili na prázdniny do Bulharska - mazec. Pamatuji, jak měl taťka v motorovém prostoru "zašité" různé lahvičky s potřebnými náplněmi pro případ "kdyby náhodou". Pamatuji ten hluk v autě, když jsme "valili" rychlostí nad 90km/h.
Když jsem si v roce 1995 kuopil své první auto: Ford Taunus 1.6 r.v.1979 - nechápal jsem, co v té Boleslavi museli kouřit za matroš. O sedm let starší Taunus byl technologicky, výbavou, zpracováním (prostě vším) jako z jiné planety.
02.01.2013 | 10:40:31 | Roman B. | 192.168.1.* Reagovat
RE: Napodobenina auta
Tak tedy tady k tomu musím něco dodat........, fakt mne baví, jak tady cucáci (autorovi recenze je považte UŽ 25 let! ), trousí rozumy, ale o autech vědí kulový, ještě tak přejet na Silvestra audinou někoho v Jetřichově na Broumovsku.
Přečtěte si o těch autech alspoň něco, než tady budete blejt na Boleslav.
To auto bylo v r.86 konstrukčně staré cca 40 let díky naší slavné RVHP, ale kdo mu rozuměl a věděl co potřebuje, tomu dobře složilo i přes 20 let a teď mi ukaž, ktré dnešní auto to vydrží ty Taurusi, ord taurus byl "kapitalistický" výrobek vznikající za zcela jiných podmínek s jinými techologiemi, jde o jinou kategorii auta a pochopitelně také za jinou cenu ! Za nového Tauruse by jsi si koupil těch škodovek deset inženýre.
03.01.2013 | 07:38:13 | Vašek | 82.142.100.* Reagovat
RE: Napodobenina auta
Ale já psal o Ford Taunus 1.6
Taurus je něco dost jinýho, inženýre. A že za stav českého automobilového průmyslu nemohla Boleslav ale politická situace, to je mi rovněž jasné. Urážky si nechej pro své blízké.
10.01.2013 | 14:05:52 | Roman B. | 192.168.1.* Reagovat
RE: Napodobenina auta
Dobře špatně jsem to přečetl, ale na věci to nic nemění !!
10.01.2013 | 14:22:13 | Vašek | 82.142.100.* Reagovat
Můžu se tě prosímtě zeptat na jednu věc,jaké konkrétní práce si mám představit pod rovnáním karburátoru,nebo přebrušování karburátoru
Já jsem teda na karbecu při čištění preventivně vyměnil těsnění a seřídil šrouby bohatosti směsi a otáček na prázdno........to je za celý dvouletý servis karburátoru všechno,žádné kroucení nebo něco takového se nikdy nekonalo,a ani nevím o nikom z mého okolí kdo má škodárnu že by něco takového dělal,maximálně se karbecy zasírají nebo rozštelují,ale o kroucení slyším dneska prvně
21.02.2012 | 16:22:48 | Rambo-x | 109.238.43.* Reagovat
RE:
Tak myslím, že vím o čem je řeč :-), takhle mi kdysi sprasili víčko karburátoru v odborném srvisu škoda. Na karburátoru je jedním šroubem připevněno tělo sání a když ho moc utáhneš, prohneš lité víčko, které pak přestane těsnit a přisává vzduch. Další běžnou potíží byla uvolněná tryska volnoběhu - zalepil jsem silikonem a bylo :-) .
21.02.2012 | 16:27:12 | Vašek | 88.102.46.* Reagovat
RE:
Já to mám přidělané pružinkou z levé strany karburátoru,žádný šroub filtrbox na karburátoru nedrží,kromě jedné desítky na víku ventilů a třináctky na takovém speciálním držáku......možná u těch starších typů(EDSR)
S tryskou volnoběhu jsem zatím problém neměl,jen jednou se mi z neznámé příčiny rozšteloval šroub bohatosti směsi
21.02.2012 | 22:08:47 | Rambo-x | 109.238.43.* Reagovat
RE:
Tak origoš tam byl šroub, samo domo, po zku*vení víčka se to pak řešilo tou ptužinkou :-), ale možná, že u posledních typů už to změnili od výroby, to netuším, já měl vždy starší modely (úzké).
22.02.2012 | 08:54:58 | Vašek | 88.102.46.* Reagovat
RE:
Je to možné že je to domácí výroba,jak to měl otec na svojí škodovce už si nevzpomínám,ale vím že i na mém karburátoru je mezu komorami závit a přesně nad ním je ve filtrboxu gumová záslepka......stejně je možný že u nových typů už to tam dávali takhle
22.02.2012 | 15:33:23 | Rambo-x | 109.238.43.* Reagovat
RE:
akurát som sa dočítal že v SR od zajtra zdražuje benzín o 2.5 centa to znamená priemernú cenu 1.53eura,no mňa j.bne!
21.02.2012 | 22:55:47 | | 78.99.236.* Reagovat
malo jsi toho videl
za prve je prohnute viko protoze paka dorvou sroub m6 na filtru a nafunguje 2komora a za druhe prohnutej spodek teplem se sacim potrubim amatersky seto da brousit pasovou bruskou.
22.10.2012 | 00:46:42 | domaniko | 193.179.3.* Reagovat
120
Ten zoznam závad je ešte celkom v pohode.Sú to známe detské nemoci škodoviek.Ostatne,chystám sem recenziu škody 120L 6/1982 ktorú máme od novoty už celých 29 rokov ako člena rodiny.Dostal som sa ku knižke ktorú otec viedol od zakúpenia vozu.Myslím že ak si to prečítate pochopíte kde bola kvalita tych aut a dovolím si tvrdiť že sa aj pousmejete a zaspomínate si.
11.02.2011 | 00:15:09 | rado Reagovat
Ano také jsem měl škodovku na plyn, to už je nějakej pátek, najezdi jsem na plyn cca.50000, než tam plyn byl tak startovala v -30 na votočení a pak -10 byl problem, začlo tect těsnění pod hlavou tak sem ji sundal přebrousil ventily zafrézoval sedla a zalapoval, byla to paráda ,ale po nějakém čase se začly propadat dva výfukové ventily až do té doby když už mi nestačily stavěcí šrouby, dal jsem hlavu ze 105, bylo to dobré do té doby než praskla hlava a to byl konec ze škodovkou.
10.02.2011 | 19:47:18 | pepa Reagovat
Jenže o tom nic nepsal....ale ano je to jedna z možných příčin.
10.02.2011 | 12:40:33 | Jerry Reagovat
Jerry,nebuď tady za hlupáka.Těsnění pod hlavou může prasknout tak,že nateče voda do válce ( - ů ) ,pak si zastartuj a budeš žasnout.
10.02.2011 | 10:17:43 | Reagovat
Njn
K takovýmu veteránovi je se třeba umět chovat, stará auta chtějí svoje a je třeba o ně pečovat aby sloužili.
10.02.2011 | 09:42:10 | Vašek Reagovat
RE: Njn
Táta se auto nikdy moc nestaral - to mu dělali "kamarádi". Bohužel stylem: "vždyť to jede, tak co chceš?"... Nechal jsem na ní skoro ruce když jsem začal se všema těma opravama. Auto jsem od kamaráda mechanika odtáhl na laně - karburátor nějak protestoval, brzdy tekly(nádržka měsíčně), spojka sem tam nezabrala napoprvé. A tak dále, viz recenze.
04.01.2012 | 15:50:00 | Tom | 94.230.144.* Reagovat
Kvůli těsnění pod hlavou shánět celý jiný motor? Nechápu! Ale proti gustu žádnej dišputát.
10.02.2011 | 01:43:33 | Jerry Reagovat
RE: nový motor
Němělo už cenu měnit těsnění. Motor měl za sebou fakt špatný zacházení - navíc byly válce ve špatném stavu - podle toho jak vypadaly lehce přidřené, hlava zkroucená a olej to žralo víc než benzín:-)
04.01.2012 | 15:46:47 | Tom | 94.230.144.* Reagovat