Rok výroby:1983Typ motoru:1179Stav km při koupi:105 000 kmStav km nyní:214 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?6 letPrůměrná spotřeba:9 l/100 kmVloženo:25. 7. 2005
Samozřejmě, že u tak starého auta se vždycky něco objeví, ale vzhledem k dostupnosti a ceně náhradních dílů to není žádný problem. Auto má za sebou víc než dvěstětisíc kilometrů a i když jde příští rok do šrotu je po stránce mechanické naprosto vychytané. Do šrotu jde jenom kvůli rezavé kastle a vzhledem k průběhu kilometrů i celkovém opotřebení. Už se zkrátka nevyplatí investovat do celkové opravy, protože by to chtělo vyměnit prakticky všechny díly.
Jen dvakrát se stalo, že auto nebylo schopné dojet vlastní silou a to když se mě začal protáčet zadní buben, který měl být dávno vyměněn ale jelikož jsem se na to vyflákl, tak se to takhle projevilo. A podruhý to bylo zase mou vinnou, když jsem měnil motor, tak se po pár kilometrech vzpříčil váleček ovládající spojku, takže zůstala trvale zapnutá a jelikož mám LPG, tak oprava nebyla možná přímo na cestě.Jinak jsem měnil dvakrát motor, protože plyn mu dává zabrat.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Se škodovkou jsem naprosto spokojený vzhledem k počtu kilometrů je až neuvěřitelné že ještě funguje naprosto bez problémů. Nejsem žádný sváteční řidič,jezdil jsem s ní jako cesťák a používal ji i při stavbě domku. Je to auto ideální pro nenáročné řidiče a pokud je člověk aspoň trochu zručný, tak by měl stodvácu bez problémů vychytat od drobných závad.
Doba těmto autům ale už moc nepřeje, jelikož stále přísnější STK se snaží tyto auta pomalu vyškrkat z evidence. Přesto zůstávají díky cenám náhradních dílů a provozním nákladům jedny z nejoblíbenějších u nás. Můj názor je, že škodovkám za chvíli vážně odzvoní a ti co hledají auto s nejnižšími náklady přesednou do Favoritů. Přesto na ni budu vzpomínat jako na moje první super auto.
se Š 120 z roku 1983 jsem najezdil 80 tis. km a bez větších problémů. Přehřívání v kolonách a v prudkých stoupáních v Alpách jsem vyřešil přemontování automatického spínače větráku na manuální /bylo potřeba jej zapnout s předstihem za normální provozní teploty motoru aut. spínač spínal teprve při 95 st./ Poruchy - nefunkční tachometr po 15 letech provozu. Jezdil jsem s ním do Alp i na Jadran. Auto jsem prodal v r. 2000 a jezdí dodnes s origo plechovými díly.7 let po sobě, vždy na podzim jsem dělal antikorozní úpravu Rezistinem Car a ML. Dnes už se toto auto na silnice nehodí, žádná bezpečnost posádky ostatně jako u většiny aut z té doby.
Jedna poznamka: Jak muže mit 120 jizdni vlastnosti 7 z 10 ? Co by pak měl Favál , ktery jede o dost lip ? 8 ? Fabie 9 ? Octavia 10 ? A kde by bylo misto pro daleko lepsi auta nez je Octavia - treba Subaru , nebo Ferrari. Návrh na hodnoceni jizdnich vlastnosti: 1.....Trabant 3.120 4.Favorit 6. Fabia , Octavia 10. Ferrary S pozdravem Mary
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda 120
Já bych prohodil Trbanta se 120. Měl rozhodně konstrukcí podvozku a pohonu (ne motoru samozřejmě) blíž k Favoritu než 120.
12.03.2009 | 18:49:42 | Reagovat
Trabant 1
120 2
Favorit 2
Fabia 4
Octavia 6
Ferrari 10
Teda alespon ja bych to takhle dal :-)
12.03.2009 | 16:40:10 | jamieson Reagovat
Mary:
no dobra blbost cos tu napsal.
19.10.2007 | 23:06:02 | Jary Reagovat
objel jsem s ní Balkán
se Š 120 z roku 1983 jsem najezdil 80 tis. km a bez větších problémů. Přehřívání v kolonách a v prudkých stoupáních v Alpách jsem vyřešil přemontování automatického spínače větráku na manuální /bylo potřeba jej zapnout s předstihem za normální provozní teploty motoru aut. spínač spínal teprve při 95 st./ Poruchy - nefunkční tachometr po 15 letech provozu. Jezdil jsem s ním do Alp i na Jadran. Auto jsem prodal v r. 2000 a jezdí dodnes s origo plechovými díly.7 let po sobě, vždy na podzim jsem dělal antikorozní úpravu Rezistinem Car a ML. Dnes už se toto auto na silnice nehodí, žádná bezpečnost posádky ostatně jako u většiny aut z té doby.
01.09.2006 | 04:05:20 | jožan Reagovat
Jedna poznamka:
Jak muže mit 120 jizdni vlastnosti 7 z 10 ? Co by pak měl Favál , ktery jede o dost lip ? 8 ? Fabie 9 ? Octavia 10 ? A kde by bylo misto pro daleko lepsi auta nez je Octavia - treba Subaru , nebo Ferrari.
Návrh na hodnoceni jizdnich vlastnosti:
1.....Trabant
3.120
4.Favorit
6. Fabia , Octavia
10. Ferrary
S pozdravem Mary
23.10.2005 | 17:59:39 | Reagovat