Rok výroby:1983Typ motoru:1198 ccmStav km při koupi:68 000 kmStav km nyní:79 485 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:8 l/100 kmVloženo:26. 4. 2007
Netěsnotst hlavy motoru, vysoká ventilová vůle (i přes časté dotahování, výfukové stále zvolňovaly).
Nevýrazné brzdové vlastnosti auta (i přes výměnu brzdových destiček) Při vysokých rychlostech (max 110) značné otřesy karoserie Velice špatný stav elektroniky a její neustálé opravy (světla, motorky do ostřikovačů) Netěstnost AC pumpy (neustálé výměny pertinaxu a těsnění) a spousta dalších vad...
Hodnocení a zkušenosti s autem
Jako auto na naučení řízení a zvládání krizovek v provozu je to good, ale jako auto na denní provoz zcela nepoužitelé a hlavně nebezpečné.
Nedoporučuji kupovat pokud nejste dobrovolným dárcem orgánů a pokud nemáte nervy z oceli a hlavně nadupanou peněženku (kupní cena 5000,- ale investice za 1,5 roku skoro dalších 5000,-) :(... nový motor, převodovka, no skoro vše sem musel v průběhu provozu vyměnit bo se to furt "sralo"... byl sem debil jak byk když sem si to koupil a doufal že ušetřím.... ted už na šetření kašlu !!!
Koupím si Fabii (tu má pulka rodiny - táta, brácha, bratranec) a doufám že to bude ok.... tak mi držte palce a BACHA NA 120 !!! Je to větší žrout peněz než manželka :-D
O no většina lidí si myslí že když koupí auto za levno má vyhráno právě naopak .Asi tak jako si koupit auto za 15 000kč může vypadat dobře ,ale je to starý.Jedině by to musel být extra zachovalí kus (leštěnka) .Tak musí alespon aby se stím dalo jezdit ,a nic nikde nemlátilo a neotravovalo dalších 15-20 000kč.Což už přijde zhruba na 40 000kč .A další opravy atd.Takže bohužel ideální ojetina je tak od od 80 000 v některých případech ,ale nejlépe od 100 000kč .Ale není pravidlem že člověk nemusí platit za opravy ,pak záleží na určitým kusu atd.
Žádný auto není dokonalý, ale jak jsem psal, záleží na řidiči a také údržbě, já měl jako první auto jetou Š 120LS, předchozí majitel s ní jezdil pravidelně vých.Čechy - DE a úplně v poho, nestalo se mi, že bych někdy v zimě nenastartoval a to stála pořád venku, když odešla bateriee, roztlačil jsem ji po rovině sám, naskočil,hodil kvalt a odjel. Na sněhu by to žigulu nandala zcela s přehledem a nadávart na náklady na servis je teda fakt mimo mísu, většina dílů stojí 5 Kč a vyměníš to za 5 minut, kolo mi nikdy neupadlo a topení bylo celkem ok, ale byla to jejich slabina, Žigul pochopitelně topil lépe, když měl motor vúředu, ale to je jaksi dáno koncepcí pohonu, že? Která jak jsem napsal byla 50 let stará. Jo a stovárna díky tomu chladiči vzadu topila ještě hůř, proto ho dali dopředu, pokud jsi s tím uměl jezdit, tak se to neuvařilo (pokud teda zrovna neodešel termostat, ale to není vada auta jako takového). 120-tka díky soudruhům (pravděpodobně i sovětským) nemohla být nic jiného než byla, auto s předkem nedovolily vyrábět právě proto, aby jim nekonkurovalo, takže ještě jednou , je to vlastně 50 let stará š100MB s jinačí kastlí a pár vylepšeními.
Ked uz teda porovnávať autá podľa roku výroby tak si pozri napr. VAZ 2101, licencný FIAT, ked ho porovnáš so škodovkou 120, tak neni o com, LAda ma vacsi kufor, jekomforetnjsia, lepsie kurenie a hlavne je spolahlivejsia a to nehovoiac o tom ze sa nevyvara a neodlieta koleso zadnej napravy. Ale ked uz teda porovnanvat tak si porovnaj S100 so S120, S 100 ma vzadu chladic ponahany mechanicky a nevyvara sa, a tym ze je uzsia tak neulietaju zadne kolesa, fakt hovorim S105/120 je najhosie co po zemi vobec jazdilo
porovnávat dnešními měřítky auto, jež patří konstrukčně někam do roku 1960 (je to vlastně pořád MB 1000 s různými vylepšeními). Tedy vlastně je konstrukční stáří 50 let!!! Navíc je to tak jednoduchá stavebnice, že se na tom každej naučí co potřebuje a dá se to opravit kdekoliv, čímkoliv (dokonce jsem měnil motor v Praze na chodníku,,když tam zdechl). Pochopitelně bezpečnost je dneska někde jinde, ale např. na sněhu by myslím stále nandala všem těm moderním krámům s ASR POSER a já nevím čím ještě, jo a ještě něco není to jen o autě, ale taky o řidičově umění.
Mal som Škodu 120 L r.v. 1983 a možem s autorom súhlasiť radšej nič a nejazdiť vôbec ako Škodu 120 - z pohľadu pasívnej bezpečnosti je to o ničom, spolahlivost absolutne nulova, človek do toho viac dá na opravách ako to vôbec kúpil, štarty o ničom, pohodlie o ničom, konštrukčné riešenie o ničom, nič horšie po zemi ani nejazdilo
Nic proti autorovi, ale kdyz si koupi takhle stary auto, tak nemuze cekat zazraky. CO mam lidi okolo tak mivaj problemy i s novejma autama (vcetne VW a Skodovek, abych tu zas neposlouchal ze si nemaj kupovat KIA). 5000 na dilech...proc ne? Mel jsem rok Facko a nastrkal jsem do nej vic, ale slouzilo hodne a zustal jsem stat jen jednou (z 35tisic km). Fabii nebrat! Mame ji v rodine po dedovi a nikdo s tim nechce jezdit, pohodli zadne (odkrvovani prave nohy, boleni zad), motor 1,2 40kW jakz takz jede, ale ja osobne bych volil neco od 1,5 vyse (na takhle tezky auto je slabej).Zvuk autora asi nezajima,nechavam byt.Auto je navic neskutecne maly, kdyz jsem presedl z Formana tak jsem zjistil,ze se do ni vejde tak 3/4 veci. Audio katastrofa, razeni a rizeni musim pochvalit, dobre, az na to ze pri "ze zpatecky na dva" mi to obcas nechtelo vyskocit z R na neutral.Uvnitr relativni pocit bezpeci, ale docela dost i stisnenosti (taktika VW kdy palubka zabere pul auta), tluste sloupky jsou dobre na to ze clovek muze i prehlidnout auto,chapu snahu o bezpeci ale tohle bylo moc.Uznavam,ze zatim je bez poruch (za 20000km by bylo docela zle kdyby nebyla), ale je otazkou jak to pujde dal.Oproti 120ce samozrejme to asi bude luxus, ale Fabii nemuzu doporucit.A to mam korejce :-) a je to pro me jen auto, ne srdcovka.
Nekupovat fabii.Zbytečná investice.Mám ji služební:nekomfortní, líné auto(1.2HTP, problém předjet i stodvacítku...).I když ,,plná" výbava: ABS,manuální klimatizace, el.okna,zrcátka, centrál, servo:o)))Stála skoro 300000, já jsem za 199000 koupil Audi A6 2.8 V6 30V s navigací, tiptronicem, duál digiklima, el.kožené sedačky atd... a jezdí bez poruch a vlastnosti auta neporovnatelné...
Já teda nevim, my máme 120L už 19let, koupená byla v tuzexu a jezdí pořád skvěle. 17 let je garážovaná a fakt si nestěžuju (akorát by to chtělo novej lak). Nikde mě nenechala a na delší cesty taky v poho (130 na dálnici bez problému). Je fakt že je to nebezpečný auto, ale pokud ji umíte řídit tak doveze všude...
S tímto názorem souhlasím. Srovnávat škodovku s fóbií je trochu zcestné. A nadávat, že jsem musel koupit za pět tisíc materiál do auta už vůbec. Sám jsem měl škodovku z roku 87. Kastle rezla, praskaly žárovky, ale ve štychu mě nikdy nenechala. A to jsem s ní jezdil téměř denně a nejdelší trasa byla přes půl republiky. Nyní mám VW Polo z roku 96 a pokud srovnám jen vstupní náklady tak už jsem u Pola překročil zkoro dvakrát onu 5.000 hranici, a to jen proto, abych vůbec mohl začít jezdit. Náklady na provoz u škodovky byly jen destilka, benzín a motorový olej, kterého si auto vzhledem ke stáří vzalo trochu víc. Tyhle věci jsem vozil s sebou a vše bylo OK. Jinak souhlasím s tím, že je to auto na vyježdění, je nebezpečné, ale myslím, že všichni škodovkáři toto ví.
No podle mě byl lepší za totáče žigul než škodovky, škodárnu měl každej ale žigula už ne a nejlepší bylo něco z tuzexu, taky smě měli tu možnost ale nakonec to byl žigul.
jasne svuj nazor klidne klidne sdelim. je to auto, ktere za totace mel muj otec. v te dobe byl jiste tohle auto problem sehnat ,snad jen pres tuzex. na tu dobu (70.leta) to slavilo rozhodne uspech. napriklad podlaha vylisovana z jedineho plechu a design... minimalne zajimave. taky vim ze motory z nej se staly predlohou pro Una a dalsi fiaty a vyrobilo se jich radove miliony... A oblibenost 127 a Una v jizni americe je porad obrovska (maji tam sice jen tusim jine nazvy) Na svou dobu opravdu uspesne auto... Narazit dneska na zachovaly kousek bude nejspis problem takze asi tak zni muj nazor, ale ber to s rezervou, nejsem zadnej expert na Fiaty a neni to ani ma oblibena znacka, i kdyz nove Grande Punto se mi libi hodne, ma to osobnost... maj sa
no jo co holt dneska chces. jake auto koupis za 5 tisic? a u jakeho auta by te ty opravy vysly na 5 tisic? jako auto je to des, a dneska narazis jen tezko na zachovaly kousek. to by musela byt lestenka z garaze. ja ji mel kdysi taky a taky se srala, znam to. ale musim rict ze sem ji nesetril a nechala si hodne libit.. ale prodal jsem ji rad. s fabkou to ani nesrovnavej, hlavne dobre vyber, bacha na dotazeny bouracky
Pisatel je asi pekný ...... Když si koupí škodovku, tak ji nemůže srovnávat s fabií. Ja jsem se 120kou jezdil dost dlouho a vůbec to není špatné auto. Na krátké vzdálenosti úplně stačí a když se ji věnuje trochu péče, tak je naprosto spolehlivá (snad až na zimní starty). Takže až na tu bezpečnost a jízdní vlastnosti fakt dobrý auto. A to všechno, co za 5000,- vyměnil bys za ty prachy na jiném autě neměl šanci
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda 120
O no většina lidí si myslí že když koupí auto za levno má vyhráno právě naopak .Asi tak jako si koupit auto za 15 000kč může vypadat dobře ,ale je to starý.Jedině by to musel být extra zachovalí kus (leštěnka) .Tak musí alespon aby se stím dalo jezdit ,a nic nikde nemlátilo a neotravovalo dalších 15-20 000kč.Což už přijde zhruba na 40 000kč .A další opravy atd.Takže bohužel ideální ojetina je tak od od 80 000 v některých případech ,ale nejlépe od 100 000kč .Ale není pravidlem že člověk nemusí platit za opravy ,pak záleží na určitým kusu atd.
02.05.2011 | 00:47:32 | luke20 Reagovat
RE Peter
Žádný auto není dokonalý, ale jak jsem psal, záleží na řidiči a také údržbě, já měl jako první auto jetou Š 120LS, předchozí majitel s ní jezdil pravidelně vých.Čechy - DE a úplně v poho, nestalo se mi, že bych někdy v zimě nenastartoval a to stála pořád venku, když odešla bateriee, roztlačil jsem ji po rovině sám, naskočil,hodil kvalt a odjel. Na sněhu by to žigulu nandala zcela s přehledem a nadávart na náklady na servis je teda fakt mimo mísu, většina dílů stojí 5 Kč a vyměníš to za 5 minut, kolo mi nikdy neupadlo a topení bylo celkem ok, ale byla to jejich slabina, Žigul pochopitelně topil lépe, když měl motor vúředu, ale to je jaksi dáno koncepcí pohonu, že? Která jak jsem napsal byla 50 let stará. Jo a stovárna díky tomu chladiči vzadu topila ještě hůř, proto ho dali dopředu, pokud jsi s tím uměl jezdit, tak se to neuvařilo (pokud teda zrovna neodešel termostat, ale to není vada auta jako takového). 120-tka díky soudruhům (pravděpodobně i sovětským) nemohla být nic jiného než byla, auto s předkem nedovolily vyrábět právě proto, aby jim nekonkurovalo, takže ještě jednou , je to vlastně 50 let stará š100MB s jinačí kastlí a pár vylepšeními.
12.08.2009 | 16:08:30 | Vašek Reagovat
RE:Ale no tak pánové
Ked uz teda porovnávať autá podľa roku výroby tak si pozri napr. VAZ 2101, licencný FIAT, ked ho porovnáš so škodovkou 120, tak neni o com, LAda ma vacsi kufor, jekomforetnjsia, lepsie kurenie a hlavne je spolahlivejsia a to nehovoiac o tom ze sa nevyvara a neodlieta koleso zadnej napravy. Ale ked uz teda porovnanvat tak si porovnaj S100 so S120, S 100 ma vzadu chladic ponahany mechanicky a nevyvara sa, a tym ze je uzsia tak neulietaju zadne kolesa, fakt hovorim S105/120 je najhosie co po zemi vobec jazdilo
12.08.2009 | 15:37:58 | Peter Reagovat
Ale no tak pánové
porovnávat dnešními měřítky auto, jež patří konstrukčně někam do roku 1960 (je to vlastně pořád MB 1000 s různými vylepšeními). Tedy vlastně je konstrukční stáří 50 let!!! Navíc je to tak jednoduchá stavebnice, že se na tom každej naučí co potřebuje a dá se to opravit kdekoliv, čímkoliv (dokonce jsem měnil motor v Praze na chodníku,,když tam zdechl). Pochopitelně bezpečnost je dneska někde jinde, ale např. na sněhu by myslím stále nandala všem těm moderním krámům s ASR POSER a já nevím čím ještě, jo a ještě něco není to jen o autě, ale taky o řidičově umění.
30.07.2009 | 16:45:01 | Vašek Reagovat
Absolutny suhlas s autorom
Mal som Škodu 120 L r.v. 1983 a možem s autorom súhlasiť radšej nič a nejazdiť vôbec ako Škodu 120 - z pohľadu pasívnej bezpečnosti je to o ničom, spolahlivost absolutne nulova, človek do toho viac dá na opravách ako to vôbec kúpil, štarty o ničom, pohodlie o ničom, konštrukčné riešenie o ničom, nič horšie po zemi ani nejazdilo
30.07.2009 | 15:37:03 | Peter Reagovat
Fabii NE !!! Ja jsem za 230-tis koupil passat b5 1.8T a je to super.Skus to.
12.03.2009 | 20:24:06 | jamieson Reagovat
5000?
Nic proti autorovi, ale kdyz si koupi takhle stary auto, tak nemuze cekat zazraky. CO mam lidi okolo tak mivaj problemy i s novejma autama (vcetne VW a Skodovek, abych tu zas neposlouchal ze si nemaj kupovat KIA). 5000 na dilech...proc ne? Mel jsem rok Facko a nastrkal jsem do nej vic, ale slouzilo hodne a zustal jsem stat jen jednou (z 35tisic km). Fabii nebrat! Mame ji v rodine po dedovi a nikdo s tim nechce jezdit, pohodli zadne (odkrvovani prave nohy, boleni zad), motor 1,2 40kW jakz takz jede, ale ja osobne bych volil neco od 1,5 vyse (na takhle tezky auto je slabej).Zvuk autora asi nezajima,nechavam byt.Auto je navic neskutecne maly, kdyz jsem presedl z Formana tak jsem zjistil,ze se do ni vejde tak 3/4 veci. Audio katastrofa, razeni a rizeni musim pochvalit, dobre, az na to ze pri "ze zpatecky na dva" mi to obcas nechtelo vyskocit z R na neutral.Uvnitr relativni pocit bezpeci, ale docela dost i stisnenosti (taktika VW kdy palubka zabere pul auta), tluste sloupky jsou dobre na to ze clovek muze i prehlidnout auto,chapu snahu o bezpeci ale tohle bylo moc.Uznavam,ze zatim je bez poruch (za 20000km by bylo docela zle kdyby nebyla), ale je otazkou jak to pujde dal.Oproti 120ce samozrejme to asi bude luxus, ale Fabii nemuzu doporucit.A to mam korejce :-) a je to pro me jen auto, ne srdcovka.
02.05.2007 | 00:17:03 | XIDEX Reagovat
Nekupovat fabii.Zbytečná investice.Mám ji služební:nekomfortní, líné auto(1.2HTP, problém předjet i stodvacítku...).I když ,,plná" výbava: ABS,manuální klimatizace, el.okna,zrcátka, centrál, servo:o)))Stála skoro 300000, já jsem za 199000 koupil Audi A6 2.8 V6 30V s navigací, tiptronicem, duál digiklima, el.kožené sedačky atd... a jezdí bez poruch a vlastnosti auta neporovnatelné...
30.04.2007 | 23:37:28 | petr Reagovat
Já teda nevim, my máme 120L už 19let, koupená byla v tuzexu a jezdí pořád skvěle. 17 let je garážovaná a fakt si nestěžuju (akorát by to chtělo novej lak). Nikde mě nenechala a na delší cesty taky v poho (130 na dálnici bez problému). Je fakt že je to nebezpečný auto, ale pokud ji umíte řídit tak doveze všude...
30.04.2007 | 15:12:03 | Reagovat
na polo celkem drahe dily ne?
29.04.2007 | 11:57:37 | Reagovat
S tímto názorem souhlasím. Srovnávat škodovku s fóbií je trochu zcestné. A nadávat, že jsem musel koupit za pět tisíc materiál do auta už vůbec. Sám jsem měl škodovku z roku 87. Kastle rezla, praskaly žárovky, ale ve štychu mě nikdy nenechala. A to jsem s ní jezdil téměř denně a nejdelší trasa byla přes půl republiky. Nyní mám VW Polo z roku 96 a pokud srovnám jen vstupní náklady tak už jsem u Pola překročil zkoro dvakrát onu 5.000 hranici, a to jen proto, abych vůbec mohl začít jezdit. Náklady na provoz u škodovky byly jen destilka, benzín a motorový olej, kterého si auto vzhledem ke stáří vzalo trochu víc. Tyhle věci jsem vozil s sebou a vše bylo OK. Jinak souhlasím s tím, že je to auto na vyježdění, je nebezpečné, ale myslím, že všichni škodovkáři toto ví.
29.04.2007 | 10:19:39 | Reagovat
120
No podle mě byl lepší za totáče žigul než škodovky, škodárnu měl každej ale žigula už ne a nejlepší bylo něco z tuzexu, taky smě měli tu možnost ale nakonec to byl žigul.
27.04.2007 | 18:31:07 | Tom Reagovat
fiat 127
jasne svuj nazor klidne klidne sdelim. je to auto, ktere za totace mel muj otec. v te dobe byl jiste tohle auto problem sehnat ,snad jen pres tuzex. na tu dobu (70.leta) to slavilo rozhodne uspech. napriklad podlaha vylisovana z jedineho plechu a design... minimalne zajimave. taky vim ze motory z nej se staly predlohou pro Una a dalsi fiaty a vyrobilo se jich radove miliony...
A oblibenost 127 a Una v jizni americe je porad obrovska (maji tam sice jen tusim jine nazvy)
Na svou dobu opravdu uspesne auto...
Narazit dneska na zachovaly kousek bude nejspis problem takze asi tak zni muj nazor, ale ber to s rezervou, nejsem zadnej expert na Fiaty a neni to ani ma oblibena znacka, i kdyz nove Grande Punto se mi libi hodne, ma to osobnost... maj sa
27.04.2007 | 17:15:02 | diego Reagovat
Co hovoris diego na Fiat 127 ked casto pises komentare. Nic v zlom len chcem vedet nazor...
27.04.2007 | 16:14:11 | Turín Reagovat
no jo co holt dneska chces. jake auto koupis za 5 tisic? a u jakeho auta by te ty opravy vysly na 5 tisic? jako auto je to des, a dneska narazis jen tezko na zachovaly kousek. to by musela byt lestenka z garaze. ja ji mel kdysi taky a taky se srala, znam to. ale musim rict ze sem ji nesetril a nechala si hodne libit.. ale prodal jsem ji rad. s fabkou to ani nesrovnavej, hlavne dobre vyber, bacha na dotazeny bouracky
27.04.2007 | 10:26:19 | diego Reagovat
Pisatel je asi pekný ...... Když si koupí škodovku, tak ji nemůže srovnávat s fabií. Ja jsem se 120kou jezdil dost dlouho a vůbec to není špatné auto. Na krátké vzdálenosti úplně stačí a když se ji věnuje trochu péče, tak je naprosto spolehlivá (snad až na zimní starty). Takže až na tu bezpečnost a jízdní vlastnosti fakt dobrý auto. A to všechno, co za 5000,- vyměnil bys za ty prachy na jiném autě neměl šanci
27.04.2007 | 09:00:57 | Reagovat