Recenze Škoda Forman glx 50 kW
“Bezva auto za tu cenu.”

Autor recenze: Davidson ,
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1994 Typ motoru:50 kW Stav km při koupi:127 000 km Stav km nyní:150 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 5 let Průměrná spotřeba: 8 l/100 km Vloženo: 29. 1. 2007

Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.2

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

6
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Lada 1300 š120,

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Auto bylo koupené bez servisní knížky a stav km byl 127 000 km. Jinak řečeno, mělo najeté zcela určitě více, nepochybně ne méně, že. Zkušenější můžou odhadnout podle závad jaký byl asi skutečný stav.

1/ Jako hlavní poruchy bylo nefunkční těsnění vany motoru, opravené bylo až napodruhé u autorizovaného servisu, neautorizovaný to nezvládnul nebo odbyl. Cena ASI: 1500-2000 kč.

2/ nefunční těsnění pod hlavou válců - to se projevovalo únikem chladící kapaliny. Oprava kolem 4000 kč. Autoriz. servis.

3/ po velkém dešti zatékání do prostoru řidiče. Oprava v prostoru motoru. Oprava pár set kč.

4/ po delší jízdě kolem 130-140 km/h začíná při volnoběhu poblikávat kontrolka tlaku oleje. Odstraněno na několikerý pokus tím, že byl vyměněn filtr oleje - který "omezoval cirkulaci" oleje v motoru.

5/ Vrzání v přední nápravě - poškozená náprava - oprava asi 4000 kč.

6/ Drobné závady: přestaly fungovat: přepínač směrových světel, motorek osřikovačů světel, počítadlo km, podsvícení ovladačů ventilátoru a různých spínačů ap. Opravy ve stokorunách.
Nefunční motorek centrálu u jedněch dveří - neopraveno. Někdy nefunkční dálkové ovládání cetrálu a alarm - neopraveno.

Kromě toho běžná údržba: brzdové destičky, výfuk, olej apod.


Hodnocení a zkušenosti s autem

cena: 90000 kč
datum nákupu: 2002

Vzhled: Subjektivně v provedení glx - docela OK.

Komfort: Oproti např felicii jednoznačně pohodlnější sedačky.

Zavazadlový prostor a prostor vůbec: zavazadlový prostor údajně 400l - možná je víc, pro 4 člennou rodinu - relativně výborné, navíc ještě prostor nad kufrem. Prostor uvnitř 1*.

Výbava: lyžiny, střešní okno, centrál, alarm - u Škody z té doby prakticky plná výbava = dobré

Startování: vzhledem k vybavení řídící jednotkou NIKDY problém. Po otočení klíčku před nastartováním je třeba počkat asi 2 - 3 sec. na zapojení palivového čerpadla (doporučuji dodržet) palivové čerpadlo doplní palivo a motor neběží "na sucho" a naskočí většinou okamžitě. U karburátorových motorů bývají potíže, podle mých zkušeností, častější.

Výkon a hlučnost: Odhlučnění relativně dobré (oproti š120 ap.) do asi 120km/h. Potom se zvyšuje. Výkon dostatečný pro kratší trasy. V případě plného naložení a na dálnici už tolik v dnešní době nestačí. Podvozek spíše do měka, v zatáčkách se více naklání, pro kratší trasy v pohodě. Brzdy OK.

Karoserie: lehká koroze na různých místech - lemy a náběžné hrany blatníků, dveře ap.

Závěr: Docela pohodlný vůz, plně naložený vhodný spíše na nedlouhé trasy. Pokud si někdo nezakládá na komfortu a image klidně může jezdit i delší trasy. V roce výroby se s nimi jezdilo i po Evropě, tak co. Vyšší poruchovost je kompenzovaná levnými díly, kterých je spousta. Jednoduší konstrukce a částečná technologie VW u ročníků 1993-1994(např. řídící jednotka) má za následek levné auto, které mě nikdy nikde nenechalo ve štychu. Velký prostor uvnitř, velký zavazadlový prostor a další jsou také příjemné.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit:


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Forman

Vložit komentář

Anonym 22:36 = Davidson

01.02.2007 | 22:39:18 |  Reagovat

Eliri: dík za poklonu :-). Jinak mě ta cena taky trochu překvapila, ale třeba je to náročný na čas, k tomu servisu mám pořád docela důvěru. Jinak 4000 Sk je té ceně blízko.

01.02.2007 | 22:36:59 |  Reagovat

Ještě k té ceně. Bylo to 80 a ne 90 tis. kč, už je to nějaký čas, a nepamatoval jsem si to už dobře. Jinak aby čtenář nebyl přesvědčený o tom že znám jen ty Š 120 a žigulíky a nemám s rovnání s jinými auty. Měl jsem služební Felicii kombi 50 kW z roku 1995 a teď Fabii kombi 50kW. Ta Felicie byla prakticky bez výbavy a já měl radši toho Formana . Ale Felicie má lepší motor, podvozek a míň rezne. Ta Fabie je už uplně jinde - hlavně odhlučnění a podvozek = jízdní vlastnosti, pasivní bezpečnost atd. O služebním Nissanovi nemluvě - je nový a po 30 000km ŽÁDNÁ závada.

01.02.2007 | 22:13:54 | Davidson Reagovat

To tesnenie pod hlavou bola snáď sériová chyba Favoritov. Aj tých prvých, aj posledných. Mal som ten vylepšený od VW a raz som zistil že z expanznej nádobky striekajú tenké prúdy chladiacej kvapaliny a bolo to jasné. Sestra nedávno kúpila Favorit z r.91 s najazdenými 20 000km na tachometry. ( Mimochodom tento údaj je pravdivý, jednak to bol známy a ja stav auta "ako nové" tomu nasvedčoval. Po najazdení daľších 20 000km tesnenie pod hlavou odišlo aj na tomto aute. Okrem toho bolo nutné hlavu prebrúsiť a vytmeliť, takže cena za obravu bola tuším 4000Sk.

30.01.2007 | 07:48:30 |  Reagovat

ok

Chlape, klobouk dolů fakt dobře napsaná recenze a ještě pravdivá, jen mě trochu zaráží ta cena výměny těsnění pod hlavou 4000 to je myslim moc né? vím kde by ti to udělali za poloviční peníze

29.01.2007 | 22:16:24 | eliri Reagovat