Rok výroby:1993Typ motoru:1.3Stav km při koupi:125 000 kmStav km nyní:137 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:6.5 l/100 kmVloženo:21. 1. 2007
Škodu forman jsem koupil 8. listopadu roku 2005.V té době mělo najeto 125000 km. koupil jsem ho za 32000 bylo čerstvě po technické kontrole.první problém, který se vyskytl byl 16.11.2005 a to že jsem pod vozem nalezl kaluž fridexu tekl ventil topení ,který se musel nechat vyměnit v servisu 580kč.
Další problém nastal 24.12 kdy praskla pojistka na světla dále 31.12 pojistka na stěrač.
8.3.06 došlo k výmeně rozvodů broušení ventilů a hlavy toto se stalo při 129200km cena 2300kč .
Den D nastal 12.3 06 ráno, když napadl poslední sníh. Sice jsem měl všechny zimní gumy ale bohužel na ledu se nedalo zatočit a zkončil jsem pod návěsem kamionu chudinka to odnesl tím že to odnesl narazník, blatník, příčník, světlo, zrdcátko, rameno, podběh, těhlice, pneumatika a dvěře. Oprava stála 6000kč.
25.5.06 došlo na výměnu spojky kompletn lamela, přítlačák,ložisko dále misky nad zadními tlumiči a kloubek předního kola cena 2500kč při 129325km.
30.5 výměna středního a posledního dílu výfuku cena 1200kč. 8.6.06 výměna prasátek a pístku u předních brzd cena 600kč.
12.7 ložiska v zadních kolech 800kč 130580km.
16.12.2006 134807km výměna tlumičů následek ještě po nehodě dále kotouče destičky kulový čep, 3600kč
Hodnocení a zkušenosti s autem
S tímto vozidlem jsem naprosto spokojem se stovkou se to nedá srovnávat poněvadž tam nebyl žádný úložný prostor a ves rovnání s oplem je to o nějakou třídu sice níž, ale zase náhradní díly jsou oproti oplu opravdu za hubičku. Ještě se mi nestalo, že bych něco neodvezl nezaskočila ho ani kámošova jawa 350, která ho nechala u olomouce vklouzla do kufru jak malina kdybych to neviděl tak bych tomu nevěřil, ale je to tak super autíčko tedka.
Do nedávna jsem jezdil za 6 litrů a z ničeho nic se spotřeba vyhoupla na 10 l tak sem z toho docela špatnej páč na počítači je vše v pohodě tak nevimmusím laborovat dál.
Pokud se bude na těchto stránkách psát že Škoda forman je dokonalý vůz a autor nebude ihned hospitalizován, budeme nadále psát recepty. Na řadě je zapečené kuře s bramborami.
dneska jsem byl opět na počítači jak na emise tak na lambu a ten technik mi řekl že ty emise jsou naprosto výstavní že nemaj chybu a lambda to samí takže motor a palivovou soustavu mám prej vyloučit ale mám prý zadřenej tachometr náhon tak jsem se v tom povrtal a uvidim
Mám to stejné. FORMANA 1993 LXi 135B, a taky letos poprvé vyskočila naráz spotřeba o 2-2,5 L nahoru. Mám to stejné co ty. Tachometr, kdybych náhodou za jízdy nezpozoroval, že po 10min ukazují obě počítadla vzdálenosti pořád to samé, nedošel bych na to. Mám už cca 198tis.km. Po zastavení (za jízdy se nesmí nulovat denní počítadlo) jsem opatrně vynuloval a už to zase počítá (dosud jsem to ve spěchu po každém tankování plné nádrže točil co to šlo, občas mi ale už při tom zbrklém nulování přeskočilo čísýlko a tak sem musel nulovat znovu. ) Míval sem spotřebu 6,7-8 L (jezdím dle předpisů a většinou jezdím svižně jen když spěchám, jinak dle citu k motoru/autu. Občasné jízdy ve služebních FABIÍCH A OCTAVII jsou fajn, ale nemůžu si pomoct jízda s FORMANEM mě baví víc, je z něj mnohem lepší výhled a ač mu občas chybí výkon (kopce,protivítr,předjíždění), tak jindy (z kopce, nebo po větru, nebo v koloně) dává najevo že má i ve střed.otáčkách (do vysokých se jednobodovce s tolika km na 4. či 5ku už jaksi s chutí moc nechce) víc chuti "k životu" než ploužení 90kou za jinými a tak v těchto situacích rád předjíždím a auto cca do 100ky zrychluje i na 5ku skvěle, ale dál je to už o odporech/větru..většinou žádná sláva a spíš už jen plýtvání palivem (zase ne vždy, plně naložený i s rakví na střeše na dovolenou do Chorvatska a zpět upaloval i podálnicích 115-120 se spotřebou do 8L). Chtít víc od auta s maximálkou 135 nemá většinou smysl, zato je velmi dobře zpřevodovaný a utlumený (zvukově). Taky mi na technické pochvalují emise, totéž co tobě. Nyní při cestě do Bratislavy (cca 2x225km) ve 3 lidech po sil I.třídy (neloudal jsem se, jel dle předpisů, i předjížděl) spotřeba 5,53 L/100 ! Bylo vedro (34°C), gumy o 2des.přefouknuté, ověřeno dle GPS (tacho ukazuje pořád dobře a tentokrát se nezasekl) a plným tankováním (před i po cestě u též benzinky). Spokojenost s úlož.prostorem potvrzuji (kdepak současné FABIE - to je cesta zpět k VW POLO), přes rel.slabý motor, tento odtáhl i vozík s přeloženým nákladem (ve štěrkovnách to nakladač neřeší) o hmotnosti 1T. Akcelerace s takovým nákladem byla velmi chabá, brždění taktéž, než to zházet do příkopu, jel sem opatrně. Kastle je fakt slabina (málo tuhá, ale já mám vzpěru tlumičů v motoru a auto je v zatáčkách naráz o třídu lepší a nekroutí se jako dřív. Náhr.díly levné, práce v servisu bohužel hóódně zdražila (za ty roky), ale s náhr.díly je to nic moc - samá druhovýroba většinou, ale pořád se dá sehnat a když ne tak z vrakoviště sem tam něco. Ať Ti slouží (pokud ho ještě máš), já si ho nechám dokud to půjde.
najezdil jsem s formanem 120000km a když měl asi 250000 tak šel pryč,o spojce jsem ani nevěděl,opravy doma , vzpomínám na něj v dobrém,měl jsem ještě karbec-spotřeba do6,5,nebylo to špatné auto
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Forman
Dokonalost sama
Pokud se bude na těchto stránkách psát že Škoda forman je dokonalý vůz a autor nebude ihned hospitalizován, budeme nadále psát recepty. Na řadě je zapečené kuře s bramborami.
08.03.2009 | 20:33:47 | Japan Reagovat
Od dokonalyho vozu ma hooodne daleko kamarade.
08.03.2009 | 19:24:36 | jamieson Reagovat
hod to z mostu
22.01.2007 | 20:20:04 | Reagovat
reakce na komentáře
dneska jsem byl opět na počítači jak na emise tak na lambu a ten technik mi řekl že ty emise jsou naprosto výstavní že nemaj chybu a lambda to samí takže motor a palivovou soustavu mám prej vyloučit ale mám prý zadřenej tachometr náhon tak jsem se v tom povrtal a uvidim
22.01.2007 | 20:00:08 | Sei Reagovat
RE: reakce na komentáře
Mám to stejné. FORMANA 1993 LXi 135B, a taky letos poprvé vyskočila naráz spotřeba o 2-2,5 L nahoru. Mám to stejné co ty. Tachometr, kdybych náhodou za jízdy nezpozoroval, že po 10min ukazují obě počítadla vzdálenosti pořád to samé, nedošel bych na to. Mám už cca 198tis.km. Po zastavení (za jízdy se nesmí nulovat denní počítadlo) jsem opatrně vynuloval a už to zase počítá (dosud jsem to ve spěchu po každém tankování plné nádrže točil co to šlo, občas mi ale už při tom zbrklém nulování přeskočilo čísýlko a tak sem musel nulovat znovu. )
Míval sem spotřebu 6,7-8 L (jezdím dle předpisů a většinou jezdím svižně jen když spěchám, jinak dle citu k motoru/autu.
Občasné jízdy ve služebních FABIÍCH A OCTAVII jsou fajn, ale nemůžu si pomoct jízda s FORMANEM mě baví víc, je z něj mnohem lepší výhled a ač mu občas chybí výkon (kopce,protivítr,předjíždění), tak jindy (z kopce, nebo po větru, nebo v koloně) dává najevo že má i ve střed.otáčkách (do vysokých se jednobodovce s tolika km na 4. či 5ku už jaksi s chutí moc nechce) víc chuti "k životu" než ploužení 90kou za jinými a tak v těchto situacích rád předjíždím a auto cca do 100ky zrychluje i na 5ku skvěle, ale dál je to už o odporech/větru..většinou žádná sláva a spíš už jen plýtvání palivem (zase ne vždy, plně naložený i s rakví na střeše na dovolenou do Chorvatska a zpět upaloval i podálnicích 115-120 se spotřebou do 8L). Chtít víc od auta s maximálkou 135 nemá většinou smysl, zato je velmi dobře zpřevodovaný a utlumený (zvukově).
Taky mi na technické pochvalují emise, totéž co tobě.
Nyní při cestě do Bratislavy (cca 2x225km) ve 3 lidech po sil I.třídy (neloudal jsem se, jel dle předpisů, i předjížděl) spotřeba 5,53 L/100 ! Bylo vedro (34°C), gumy o 2des.přefouknuté, ověřeno dle GPS (tacho ukazuje pořád dobře a tentokrát se nezasekl) a plným tankováním (před i po cestě u též benzinky).
Spokojenost s úlož.prostorem potvrzuji (kdepak současné FABIE - to je cesta zpět k VW POLO), přes rel.slabý motor, tento odtáhl i vozík s přeloženým nákladem (ve štěrkovnách to nakladač neřeší) o hmotnosti 1T. Akcelerace s takovým nákladem byla velmi chabá, brždění taktéž, než to zházet do příkopu, jel sem opatrně. Kastle je fakt slabina (málo tuhá, ale já mám vzpěru tlumičů v motoru a auto je v zatáčkách naráz o třídu lepší a nekroutí se jako dřív.
Náhr.díly levné, práce v servisu bohužel hóódně zdražila (za ty roky), ale s náhr.díly je to nic moc - samá druhovýroba většinou, ale pořád se dá sehnat a když ne tak z vrakoviště sem tam něco. Ať Ti slouží (pokud ho ještě máš), já si ho nechám dokud to půjde.
08.08.2015 | 12:12:30 | EmPV | 212.79.105.* Reagovat
najezdil jsem s formanem 120000km a když měl asi 250000 tak šel pryč,o spojce jsem ani nevěděl,opravy doma , vzpomínám na něj v dobrém,měl jsem ještě karbec-spotřeba do6,5,nebylo to špatné auto
22.01.2007 | 18:42:41 | Milan Reagovat
spotreba
kamarade s tou spotrebou to bude asi stejne jako u me, vymen lambdu a profoukni si sací potrubi
22.01.2007 | 18:23:43 | eliri Reagovat