Recenze Škoda Forman
“Pohodové autíko.”

Autor recenze: lopata (25 let),
Pardubický kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1994 Typ motoru:1.3 Stav km při koupi:100 000 km Stav km nyní:160 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 2 roky Průměrná spotřeba: 7 l/100 km Vloženo: 12. 2. 2007

Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 1.8

Spolehlivost

2
 

Jízdní vlastnosti

2
 

Komfort

3
 

Provozní náklady

1
 

Náhradní díly

1
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: felicia combi 1.9d

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Koroze, čož je chlouba těchto vozů.

Jinak vozilo prošlo běžnými opravami, které vyžaduje běžný provoz: jako jsou výměna destiček, kotoučů, obložení výfuku, ložisek a prorezlého chladiče.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivé vozidlo,levný provoz a náhradní díly. Vzhled na dobu, kdy se vozidlo vyrábělo slušný, dnes už poněkud z módy. Slušný zavazadlový prostor a vcelku slušný interiér. Po drobných úpravách, které jsem provedl např: spojlery, litá kola, sportovní sedadla atd. je to přemisťovadlo i na delší vzdálenosti, ale radši jen po domácím území.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit:


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Forman

Vložit komentář

forman/favorit ,boly hranate krabice, ale bolo to prve poriadne auto v ceskoslovensku. favority su vylepsene 120ky :D len rikam ze keby sa nevyrobil favorit tak skodovka uz veru hej neexistovala ,, mozme iba dakovat skodovke ze vyrobila take auto.. povodne chcela renovovat staru 130ku na š130 glx

31.08.2013 | 22:51:53 |   | 31.192.72.* Reagovat

RE:

Tak 1) Fáčko není vylepšená 120-ka, prostě proto, že už ji moc vylepšovat nešlo, byla to vlastně pořád původní 1000MB ze šedesátých let v různých "obměnách", celá koncepce byla pro škodovku nová, zejména umístění motoru
2) Karoserii fáčka navrhoval Bertone a na svou dobu nebyla vůbec šopatná

02.09.2013 | 10:45:03 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE:

A byla by ještě lepší, kdyby u nás uměl někdo vyrobit všechno tak, jak to Bertone původně navrhnul. Ošidily se světla, tapecírunky, a další věci tak, že se to od původního Bertoneho návrhu vzdálilo na hony...

02.09.2013 | 15:00:24 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE:

Jsem četl že to bylo poprvé co se Bertone musel při navrhování designu řídit někým jiným.
Soudruzi neměli hold taková světla tak je musel navrhnout hranatá apod.Jako na tehdejší podmínky v bývalém Československu to byl trochu skok k tehdejším moderním autům bohužel díky tomu krásnému režimu to dopadlo jak hold všichni víme:)nakonec jediný konkurent byla sovětská LADA Samara.

02.09.2013 | 15:12:57 |   | 78.102.114.* Reagovat

RE:

Až sa OK pamätám, tak tie predné svetlá boli práve z Lady Samary.

Ale inak bol F skutočne vydarené vozidlo a la Golf, až na tú pokrivkávajúcu kvalitu v začiatkoch..., na svoju dobu a možnosti soc.tábora..., niečo neuveriteľné.

Klobúk dole pred českými ručičkami.

02.09.2013 | 15:35:15 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE:

Favorit rozhodně není vylepšená 120,je to úplně jiné auto....jak karoserií,celkovou koncepcí,nápravami,designem atd,atd....jediné co je podobné je motor,ale i ten prošel spoustou změn(nová hlava,jiné písty,jiné kroužky,klikovka,ojniční pánve atd,atd..)což výrazně zvýšilo jeho výdrž která ve fáglu klidně trumfne západní značky...ten motor vydrží běhat věky a auto přežije několikrát..
Favorit byl ve východním bloku něco jako zázrak,to skoro nikde nebylo,trabant se zmohl maximálně tak na motor VW,vartburg taktéž,jediná trošku konkurenceschopná značka ve východním bloku byla lada,ostatní bylo beznadějně zastaralé....favoritem,jeho tempem vývoje a užitnou hodnotou se škoda rázem katapultovala na úroveň,kdy mohla aspoň nějak konkurovat západním značkám a to škodu zachránilo.....VW nejdřív chtěl mít škodu jako montovnu levných aut pro východ,ale když prozkoumali favorita,vycítili poměrně velký potenciál co tady byl

02.09.2013 | 19:59:08 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

Ano, všichni asi vime proč je favorit hnusna hranata krabice, ale to nic nemeni na faktu, že je to hnusná hranatá krabice Takže vzhled sklidi aplaus u málokoho...
Nezachrání to myslím si ani křídlo, ani sportovní sedačky...jet v tom delší trasy si neumím ani představit....
Jediné ,co vypadá na tu dobu poměrně slušně ,je interiér (podobný Felině), musím uznat, že vypadá mnohem lépe než ten původní z r.88

13.02.2007 | 17:54:30 | diego Reagovat

vzdálenost

Po drobných úpravách, které jsem provedl např: spojlery, litá kola, sportovní sedadla atd. je to přemisťovadlo i na delší vzdálenosti. Do dneška jsem netušil , že díky spojlerům se stane auto vhodnější na delší cesty. Usměv....

13.02.2007 | 14:00:42 | Ami Reagovat

Víš proč byl favorit/forman hnusná a hranatá krabice??Vem si třeba karoserii Escorta a Formana z roku 1991.Zakulacený Escort to měl na západě jednoduší, než Forman v komunistickém československu.Protože jeho konstruktéry neomezovaly nesmyslné zákazy a nařízení.

13.02.2007 | 12:25:35 |  Reagovat

Obávam sa že vzhľad Favoritu bol hrozný aj dobe jeho vzniknu. Stačí sa pozrieť na "západné" autá z tej doby. Favorit bol jednoducho dosť hnusná hranatá krabica.

13.02.2007 | 10:22:52 | neb Reagovat