Rok výroby:1994Typ motoru:1.3Stav km při koupi:100 000 kmStav km nyní:160 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 rokyPrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:12. 2. 2007
Jinak vozilo prošlo běžnými opravami, které vyžaduje běžný provoz: jako jsou výměna destiček, kotoučů, obložení výfuku, ložisek a prorezlého chladiče.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Spolehlivé vozidlo,levný provoz a náhradní díly. Vzhled na dobu, kdy se vozidlo vyrábělo slušný, dnes už poněkud z módy. Slušný zavazadlový prostor a vcelku slušný interiér. Po drobných úpravách, které jsem provedl např: spojlery, litá kola, sportovní sedadla atd. je to přemisťovadlo i na delší vzdálenosti, ale radši jen po domácím území.
forman/favorit ,boly hranate krabice, ale bolo to prve poriadne auto v ceskoslovensku. favority su vylepsene 120ky :D len rikam ze keby sa nevyrobil favorit tak skodovka uz veru hej neexistovala ,, mozme iba dakovat skodovke ze vyrobila take auto.. povodne chcela renovovat staru 130ku na š130 glx
Tak 1) Fáčko není vylepšená 120-ka, prostě proto, že už ji moc vylepšovat nešlo, byla to vlastně pořád původní 1000MB ze šedesátých let v různých "obměnách", celá koncepce byla pro škodovku nová, zejména umístění motoru 2) Karoserii fáčka navrhoval Bertone a na svou dobu nebyla vůbec šopatná
A byla by ještě lepší, kdyby u nás uměl někdo vyrobit všechno tak, jak to Bertone původně navrhnul. Ošidily se světla, tapecírunky, a další věci tak, že se to od původního Bertoneho návrhu vzdálilo na hony...
Jsem četl že to bylo poprvé co se Bertone musel při navrhování designu řídit někým jiným. Soudruzi neměli hold taková světla tak je musel navrhnout hranatá apod.Jako na tehdejší podmínky v bývalém Československu to byl trochu skok k tehdejším moderním autům bohužel díky tomu krásnému režimu to dopadlo jak hold všichni víme:)nakonec jediný konkurent byla sovětská LADA Samara.
Až sa OK pamätám, tak tie predné svetlá boli práve z Lady Samary.
Ale inak bol F skutočne vydarené vozidlo a la Golf, až na tú pokrivkávajúcu kvalitu v začiatkoch..., na svoju dobu a možnosti soc.tábora..., niečo neuveriteľné.
Favorit rozhodně není vylepšená 120,je to úplně jiné auto....jak karoserií,celkovou koncepcí,nápravami,designem atd,atd....jediné co je podobné je motor,ale i ten prošel spoustou změn(nová hlava,jiné písty,jiné kroužky,klikovka,ojniční pánve atd,atd..)což výrazně zvýšilo jeho výdrž která ve fáglu klidně trumfne západní značky...ten motor vydrží běhat věky a auto přežije několikrát.. Favorit byl ve východním bloku něco jako zázrak,to skoro nikde nebylo,trabant se zmohl maximálně tak na motor VW,vartburg taktéž,jediná trošku konkurenceschopná značka ve východním bloku byla lada,ostatní bylo beznadějně zastaralé....favoritem,jeho tempem vývoje a užitnou hodnotou se škoda rázem katapultovala na úroveň,kdy mohla aspoň nějak konkurovat západním značkám a to škodu zachránilo.....VW nejdřív chtěl mít škodu jako montovnu levných aut pro východ,ale když prozkoumali favorita,vycítili poměrně velký potenciál co tady byl
Ano, všichni asi vime proč je favorit hnusna hranata krabice, ale to nic nemeni na faktu, že je to hnusná hranatá krabice Takže vzhled sklidi aplaus u málokoho... Nezachrání to myslím si ani křídlo, ani sportovní sedačky...jet v tom delší trasy si neumím ani představit.... Jediné ,co vypadá na tu dobu poměrně slušně ,je interiér (podobný Felině), musím uznat, že vypadá mnohem lépe než ten původní z r.88
Po drobných úpravách, které jsem provedl např: spojlery, litá kola, sportovní sedadla atd. je to přemisťovadlo i na delší vzdálenosti. Do dneška jsem netušil , že díky spojlerům se stane auto vhodnější na delší cesty. Usměv....
Víš proč byl favorit/forman hnusná a hranatá krabice??Vem si třeba karoserii Escorta a Formana z roku 1991.Zakulacený Escort to měl na západě jednoduší, než Forman v komunistickém československu.Protože jeho konstruktéry neomezovaly nesmyslné zákazy a nařízení.
Obávam sa že vzhľad Favoritu bol hrozný aj dobe jeho vzniknu. Stačí sa pozrieť na "západné" autá z tej doby. Favorit bol jednoducho dosť hnusná hranatá krabica.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Forman
forman/favorit ,boly hranate krabice, ale bolo to prve poriadne auto v ceskoslovensku. favority su vylepsene 120ky :D len rikam ze keby sa nevyrobil favorit tak skodovka uz veru hej neexistovala ,, mozme iba dakovat skodovke ze vyrobila take auto.. povodne chcela renovovat staru 130ku na š130 glx
31.08.2013 | 22:51:53 | | 31.192.72.* Reagovat
RE:
Tak 1) Fáčko není vylepšená 120-ka, prostě proto, že už ji moc vylepšovat nešlo, byla to vlastně pořád původní 1000MB ze šedesátých let v různých "obměnách", celá koncepce byla pro škodovku nová, zejména umístění motoru
2) Karoserii fáčka navrhoval Bertone a na svou dobu nebyla vůbec šopatná
02.09.2013 | 10:45:03 | Vašek | 82.142.100.* Reagovat
RE:
A byla by ještě lepší, kdyby u nás uměl někdo vyrobit všechno tak, jak to Bertone původně navrhnul. Ošidily se světla, tapecírunky, a další věci tak, že se to od původního Bertoneho návrhu vzdálilo na hony...
02.09.2013 | 15:00:24 | | 89.102.162.* Reagovat
RE:
Jsem četl že to bylo poprvé co se Bertone musel při navrhování designu řídit někým jiným.
Soudruzi neměli hold taková světla tak je musel navrhnout hranatá apod.Jako na tehdejší podmínky v bývalém Československu to byl trochu skok k tehdejším moderním autům bohužel díky tomu krásnému režimu to dopadlo jak hold všichni víme:)nakonec jediný konkurent byla sovětská LADA Samara.
02.09.2013 | 15:12:57 | | 78.102.114.* Reagovat
RE:
Až sa OK pamätám, tak tie predné svetlá boli práve z Lady Samary.
Ale inak bol F skutočne vydarené vozidlo a la Golf, až na tú pokrivkávajúcu kvalitu v začiatkoch..., na svoju dobu a možnosti soc.tábora..., niečo neuveriteľné.
Klobúk dole pred českými ručičkami.
02.09.2013 | 15:35:15 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE:
Favorit rozhodně není vylepšená 120,je to úplně jiné auto....jak karoserií,celkovou koncepcí,nápravami,designem atd,atd....jediné co je podobné je motor,ale i ten prošel spoustou změn(nová hlava,jiné písty,jiné kroužky,klikovka,ojniční pánve atd,atd..)což výrazně zvýšilo jeho výdrž která ve fáglu klidně trumfne západní značky...ten motor vydrží běhat věky a auto přežije několikrát..
Favorit byl ve východním bloku něco jako zázrak,to skoro nikde nebylo,trabant se zmohl maximálně tak na motor VW,vartburg taktéž,jediná trošku konkurenceschopná značka ve východním bloku byla lada,ostatní bylo beznadějně zastaralé....favoritem,jeho tempem vývoje a užitnou hodnotou se škoda rázem katapultovala na úroveň,kdy mohla aspoň nějak konkurovat západním značkám a to škodu zachránilo.....VW nejdřív chtěl mít škodu jako montovnu levných aut pro východ,ale když prozkoumali favorita,vycítili poměrně velký potenciál co tady byl
02.09.2013 | 19:59:08 | Rambo-x | 109.238.43.* Reagovat
Ano, všichni asi vime proč je favorit hnusna hranata krabice, ale to nic nemeni na faktu, že je to hnusná hranatá krabice Takže vzhled sklidi aplaus u málokoho...
Nezachrání to myslím si ani křídlo, ani sportovní sedačky...jet v tom delší trasy si neumím ani představit....
Jediné ,co vypadá na tu dobu poměrně slušně ,je interiér (podobný Felině), musím uznat, že vypadá mnohem lépe než ten původní z r.88
13.02.2007 | 17:54:30 | diego Reagovat
vzdálenost
Po drobných úpravách, které jsem provedl např: spojlery, litá kola, sportovní sedadla atd. je to přemisťovadlo i na delší vzdálenosti. Do dneška jsem netušil , že díky spojlerům se stane auto vhodnější na delší cesty. Usměv....
13.02.2007 | 14:00:42 | Ami Reagovat
Víš proč byl favorit/forman hnusná a hranatá krabice??Vem si třeba karoserii Escorta a Formana z roku 1991.Zakulacený Escort to měl na západě jednoduší, než Forman v komunistickém československu.Protože jeho konstruktéry neomezovaly nesmyslné zákazy a nařízení.
13.02.2007 | 12:25:35 | Reagovat
Obávam sa že vzhľad Favoritu bol hrozný aj dobe jeho vzniknu. Stačí sa pozrieť na "západné" autá z tej doby. Favorit bol jednoducho dosť hnusná hranatá krabica.
13.02.2007 | 10:22:52 | neb Reagovat