Rok výroby:1993Typ motoru:1,3 BMM 40kWStav km při koupi:98 000 kmStav km nyní:126 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 rokyPrůměrná spotřeba:7.5 l/100 kmVloženo:16. 10. 2007
Zhruba 2 měsíce po koupi vozu jsem musel vyndat a kompletně přepájet pojistkovou skříň ( plošný spoje ), protože to byl samý studeňák a relátka si dělala co chtěla .
Po roce odešel alternátor - výměna za repas v neautorizovném servisu = 600 kč od té doby bez jakékoli závady.
Teď se mi zdá že spojka už prokluzuje, ale výměna odpovídá kilometrům .
Hodnocení a zkušenosti s autem
Formana jsem koupil v březnu 2004 od kamaráda, byl jsem 4. majitel . Auto bylo přitažené z NSR, poté ho měl důchodce a pak 2 roky kamarád . Jednalo se o udržovaný vůz po nekuřácích, cena za kterou jsem ho koupil, byla sice vyšší než stejné ročníky v bazarech, ale já věděl do čeho jdu, bylo to 68 000 kč . Forman byl bohužel vybaven motorem s jednobodovým vstřikem BMM s výkonem 40kW pro kombi naprosto nedostačujícím, být tam 50kW, tak je spokojenost absolutní . Je jasné že Forman není žádný sprinter, ale pokud se rozhýbá a má dost času, tak peláší celkem slušně . Maximálku jsem dal 160 km/h .
Je to lenoch na rozjezdy a musí se vytáčet, ale i tak má velmi mizernou dynamiku . Nejlépe se cítí mezi 3000 - 4000 ot / min, další trápení už nevede ke zvýšení rychlosti, ale jen hluku v kabině a spotřeby . Ohledně spotřeby si vedu podrobné zápisky a mám roční průměr 7,52 l / 100 km . Najedu ročně něco mezi 8000 - 10000 km a to hlavně couračky do 10 km a v tom je kámen úrazu, co se spotřeby týče. Krátké vzdálenosti jsou hrob pro jaké koli auto ve spotřebě, ale že si bude 1,3jka brát 8,5 l / 100 km, to jsem nečekal .
Pokud jedu větší vzdálenosti Praha, nebo Č. Budějovice ( 300, respektive 460 km bráno tam i zpět, tedy dohromady :) jezdím kolem 7 l . Rekord jsem měl na Slovensko a zpět, 900 km a průměr 6,2 l / 100 km - nikde jsem nepřekračoval rychlostní limity a zbytečně motor nevytáčel , prostě jsem to chtěl zkusit . Jinak auto má pravidelnou údržbu - Olej včetně filtrů, svíčky, zapalovací kabely , dutiny + nátěr spodku . Po koupi jsem nechal vyměnit rozvody a komplet náplně včetně brzdovky a zadní ložiska kus za 250 kč.
Před měsícem nové brzd. kotouče + destičky + brzdovka + prsátka vzadu = 2000 kč Urazil jsem přírubu mezi svody od motoru a katalyzátorem = nový pár svodů s přírubou za 950 kč
Nebýt koroze (spodní lem okna na 5-tých dveřích ) a spodek dveří u spolujezdce a PP blatníku je to super kára . Zkrátka a dobře je to absolutně spolehlivý auto s perfektně dostupným servisem a naprosto směšnýma cenama náhr. dílů .Občas se sice ozve nějaký to zadrnčení, či zavrzání z palubky, ale to je poplatný době.
Je k tomu vytáčení: mám stejný model, tedy 40kW BMM, a vyšší otáčky jsou sice doprovázeny strašným rámusem, ale musím říct, že se vyplatí točit trojku i přes 100 km/h, když potřebuješ výkon. Bosch začne vypínat vstřikování někde na 118 km/h, otáčkoměr mi nefunguje :-), ale předpokládám že to je na 6000 ot/min.
Ahoj, máš pravdu hrdzu má rado.ale ak sa mu venuješ 2 dni pred zimou a dva dni po zime, tak to také zlé nie je. Hlavne pred každou zimou treba všetky dutiny vystriekať tekutým voskom alebo aspoň starým olejom a to hlavne prahy, šable okolo motora, nosníky na podvozku a dvere a auto prežije veľmi veľa. Ja som radšej dával vosk, niekto tvrdí že starý olej je lepší, ale zase pekne zapácha. Inak celkovo si myslím, že Fáva a Formany sú dobré autíčka, ktoré ešte dosť požijú. Ja som mal Fávo 136L z roku 1988 a s tým výkonom máš tiež pravdu. Kamarát si dva roky dozadu kúpil Fávo 135L r.v.1992 a to sa hádam ani nedá porovnať. Papierovo bolo to moje o 2kW silnejšie, ale v skutočnosti sa mi zdalo, že aspoň o 20kW. Ono totižto motory v tej dobe boli dávno zastaralé, a aby môhli ísť na západný trh, tak začali s tým BMM, asi kvôli emisiám. A dorazili to iným sprevodovaním. Dovolím si tvrdiť, že 136L bola sprevodovaná podstatne lepšie.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Forman
fávo přetočíš když to jde víc než 5200 otáček, karb vytočíš i víc, ale BMM tě odpoji
19.04.2008 | 17:12:29 | Reagovat
Otáčky
Je k tomu vytáčení: mám stejný model, tedy 40kW BMM, a vyšší otáčky jsou sice doprovázeny strašným rámusem, ale musím říct, že se vyplatí točit trojku i přes 100 km/h, když potřebuješ výkon. Bosch začne vypínat vstřikování někde na 118 km/h, otáčkoměr mi nefunguje :-), ale předpokládám že to je na 6000 ot/min.
19.04.2008 | 16:11:29 | Reagovat
Ahoj, máš pravdu hrdzu má rado.ale ak sa mu venuješ 2 dni pred zimou a dva dni po zime, tak to také zlé nie je. Hlavne pred každou zimou treba všetky dutiny vystriekať tekutým voskom alebo aspoň starým olejom a to hlavne prahy, šable okolo motora, nosníky na podvozku a dvere a auto prežije veľmi veľa. Ja som radšej dával vosk, niekto tvrdí že starý olej je lepší, ale zase pekne zapácha. Inak celkovo si myslím, že Fáva a Formany sú dobré autíčka, ktoré ešte dosť požijú. Ja som mal Fávo 136L z roku 1988 a s tým výkonom máš tiež pravdu. Kamarát si dva roky dozadu kúpil Fávo 135L r.v.1992 a to sa hádam ani nedá porovnať. Papierovo bolo to moje o 2kW silnejšie, ale v skutočnosti sa mi zdalo, že aspoň o 20kW. Ono totižto motory v tej dobe boli dávno zastaralé, a aby môhli ísť na západný trh, tak začali s tým BMM, asi kvôli emisiám. A dorazili to iným sprevodovaním. Dovolím si tvrdiť, že 136L bola sprevodovaná podstatne lepšie.
17.10.2007 | 14:31:42 | Svoro Reagovat