Rok výroby:2013Typ motoru:1.2Stav km při koupi:200 kmStav km nyní:14 122 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?1 rokPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:5.2 l/100 kmVloženo:15. 9. 2014
Předchozí auto:Citroën Xantia 1.9 SDDacia Sandero 1.4Renault Clio 1.6Škoda Fabia 1.4 16 v
Koupili byste další auto tohoto výrobce?nevím
Silné stránky
Motor Spotřeba Prostor a kufr
Slabé stránky
Nízká kvalita zpracování interiéru Absence USB Vysoké ceny náhradních dílů Pomalý nástup a slabší klimatizace
Závady a opravy na autě
Zatím nic.
Hodnocení a zkušenosti s autem
S autem jsem najel asi 14 000 km.Motor 1.2 tsi 63 kw není žádný závodník,ale jede slušně,táhne již od 1500 ot/min,stači i v dnešním přehlceném provozu,ale samozřejmě záleží i na zatížení auta,ale pořád tu existuje možnost ho nechat přečipovat pokud by někomu jeho výkon nestačil,což není můj případ,taktéž hlučnost je na slušné úrovni.Spotřeba se pohybuje při dodržování limitů kolem 5 l/100 km,ale dá se s ním zajet i pod těchto 5 l záleží na členitosti trasy a na hustotě provozu a taky na řidiči samotném.Trochu mi to kazí brzdy,zdají se mi trochu slabší.Podvozek bych pochválil,na dálnici i ve větru je auto stabilnější než některé jiné auta,taktéž v zatáčkách auto sedí velmi dobře.Hodnotit velikost kufru by bylo jako nosit dříví do lesa,prostě velký a dostačující většině lidí.Design chválím zvějšku i zevnitř,prostě střídmá klasika,žádné velké výstřelky typu C4 1.gen,display tu,display tam apod.Auto má samozřejmě klimu,u té se mi zdá,že má pomalejší nástup a její síla než jsem byl zvyklý u jiných aut.Tolik chvála,nyní negativa.V prvé řadě je to kvalita zpracování,hlavně interiéru,myslím,že u auta za skoro za 350 000 kč by se nemělo vyskytovat všemožné drnčení a pazvuky v interiéru což se neděje ani u nejlevnějších aut jako jsou Dacie,Kie,Renaulty,Huyndaie apod s kterýma mám taky zkušenosti,mínus hodnotím také absenci USB,což je již několik roků u jiných značek u aut v tété ceně standart.Originální rádio a namontované repro hrají otřesně,drnčí a škrčí,prostě hrůza!Asi jsem s touto kritikou rozlobil mnoho lidí,kteří si říkají co bych chtěl za ty peníze,ale je to můj názor a dost mi to vadí.Ceny dílů jsou také dost drahé např speciální žárovky H15 stojí přes 600 kč,stěrače kolem 700 kč,pneu 215/45 R16 1 ks kolem 3000 kč atd a je toho mnohem víc.
Tento problém jsem také měl, ono je správně, že když prší, dvěřmi protéká voda. Co je špatně, že u Rapida voda ze dveří neodtéká. Mi to ve škodováckém servisu spravili za asi 20 minut. Nějak předělali těsnění, dveří, které bránilo výtoku vody ze dveří. Je to systémová chyba rapidu, naštěstí snadno odstranitelná.
Plusy - neuvěřitelně nízká spotřeba (když se zbytečně nebrzdí a neakceleruje tak brouzdání mezi městy klidně za 4 litry, ale musí se předvídat), zatím motor bez poruchy, 90000 km, dostatečný výkon pro běžné ježdění, slušný podélný prostor vpředu i vzadu, nakonec v rámci třídy slušný kufr, Minusy - vrzání těsnění dveří (pomohlo natřít dveře orig. škodováckým voskem), vrzání veškerého plastového interiéru- palub. desky, výplní dveří, podvozek není zdaleka tak plavný jako u Oktávky, to samé platí pro jízdu, není to špatné, ale proti Oktávce chybí plavnost, taková jísda přískokem vpřed, ale samozřejmě, žádná katastrofa, proste je poznat, že je to jednodušší a levnější auto, cítíte, že pod zadkem nemáte tak kvalitní železo jako v Oktávce, dále pak halogenové světlomety podle mne nesvítí nejlíp, zejména pak dálkáče svítí na stromy a potkávačky 2m před auto, když pošteluji potkávačky, dálkáče svítí do vesmíru, když zase nastavím ideálně dálkáče, potkávačky svítí 2m před auto.
Vrzání tesnění dveří u Rapida mne přivádělo k šílenství. Nevrže guma, ale ta sametka, co se dotýká přímo laku. Mám pocit, že to začalo po použití vosku Turtle Wax. Výměna tesnění pomohla na chvíli, začalo to vrzat znovu. Nepomohlo nic, silikonový sprej to zhoršil, glycerinový nátěr snížil vrzání jen na chvíli. Nalepení izolepy na místo dotyku sametky také nepomohlo a ještě nešla po čase sloupnout, jak ji slunce přiskvařilo. Trošku pomáhalo rám dveří umýt okenou. Co nakonec pomohlo? Po dvou letech hledání jsem zkusil lak natřít original škodováckým voskem v místě dotyku sametky a hle, byl klid min. na měsíc. Pak jsem to zopakoval a klid na dva měsíce.... To už jde a zvládám s tím žít.
Jsem koupil Rapida 2018 1.0 TSI 81 kw Liftback a co se změnilo. No třesnění dveří v létě vrže pořád. To jsem vyřešil, že jsem na rám auta nalepil izolačí pásku. Občas to provrzne, ale už to je v normě. No co se dalo dělat :-D Dále v zadu to klepalo taky. Odmontovatal jsem ten dorazový díl uprostřed pátých dvěří. Dělal to on. Jinak zatím nic. Voda ve dvěřích už nezustává. Kufr 550 litrů super. Mám tam otvor na lyže atd. Místa pro řidiče kupa. Mám 193 cm a je do jedno z mála auta kde se vejdu a ještě zbývá místo. Motor už konečně jede. 0-100 9,8s a dlouhodobá spotřeba 5 litrů. Takže spokojenost. Stabilita na dálnici taky lepší než u starších modelů. Ale jen zase na 16 215/45/16. Na 15 je to pořád děs. Výbavu to už má max. Dotykový displej, automatické svícení, auto stěrače, vyřívané sedadla, asistent rozejddu do kopce, led posvícení interíru a kupa dalších vychytávek. Stálo mně to 350 tisíc a na výbavu, vychytávky a prostor se nedá ztěžovat. Jen ta kvalita provedení stále pokulhává. Ale kdyby chtěl stejně vybavené a prostrné auto jiné značky, tak se pod 450 nedostanu a to už je moc. Takže na mně zbyl rapid. ..... Jo a poslední model je extra tichý při jízdě i na dálnici. Mám šestku a při 130 to točí použe 2500 otáček. Je uvnitř tižší než třeba Ford Focus.
Pánové, mějte na paměti, že rapid není vlastně "plnohodnotné" auto. Rapid vznikl jako konkurence levným autům jiných značek - tedy hlavně dacii, citroenu C-elisee, p 301 apod. Mělo to být levné (a hlavně laciné) auto pro nenáročné. Ale soudruzi někde udělali chybu. Auto sice lacině postavili, ale cena se nějak zvrtla. Takže to není konkurence daciím, ale ani plnohodnotné auto s kvalitou škoda - VW.
Zdravím, tak nevím jestli je to jenom u mého "pondělního" kusu ale: - taky vrže všechno so může - dveře u řidiče, povrzává a bouchá něco v zadu na pravé straně, vrže dokonce i volant (a docela často, vzhledem ke kvalitě cest v čr i sr) - pokud jedete na dálnici 130 km/h, tak mi netvrdte, že auto není náchylné na boční vítr!!!! kdo to tvrdí tak buď v tom autě nejel nebo jel 90km/h max (ono stačí i okreska do 100km/h, když jede oproti Vám dodávka nebo kamion)-auto je schopné uskočit klidně o 30 cm - a to je docela dost (podotýkám, že mám 16´gumy) - úplně nemožně je tam udělané odkládací místo na kávu - pod hlavním čelným panelem. Takže kelímek mohu vyndat jenom na 2,4,6 kvalt. Jinak bych musel být Saxána, protože jednoduše tak tu ruku nezalomím....imochodem jsem se už 3x polil, jak jsem u vytahování zavadil o středový panel a povytáhl víko z kávy...za 8 let jse mi to v golfu V a octe 2 FL nestalo!!! a jezdím 40 tis. km / rok... - neexistuje kontrolka rozsvícených světel - takže pokud máte možnost navolit si jako já režim "auto", tak za soumraku raději sám manuálně zapnete světla, protože já bych pocitově dávno svítil, ale auto prostě ještě nechce (vyjedete z čerpačky za soumraku - nastartujete a vídíte o výlohu že se vám světla rozsvítí, najedete na dálnici a jedete si s vědomým že už je vás "vidět i zezadu", a když dojíždite v koloně kamion (na D1 nic nezvyklé, že) tak jen tak mimoděk koáte že už nesvítíte...a nic na tom nezmění ani přenastavení senzoru světel na nejvyšší citlivost!! - co je dost velký opruz, je to, že na vás pořád vyblikuje palubní deska - konrétně intenzita osvětlení přístrojové desky...nějaký "inženýr" vymyslel, že místo klasického kolečka napravo (vedle nastavení sklonu předních potkávacích světel) schoval tuto věc do menu na dotykové obrazovce a i když sy nastavíte min. intenzitu při zapnutých světlech, tak světelné čidlo dává každou chvíli jinou informaci a přístrojovka na vás pořád problikuje jak se mění intenzita podvícení..PROBOHA PROČ???zlatá octa 2FL, kde jsem si to kolečkem nastavil a bylo to tak jak jsem to chtěl mít napořád.... - kapitolou samou pro sebe je handsfree. Pokud vám někdo volá, je to ještě vcelku OK...ale pokud chcete vy zavolat někomu, tak musíte kontakt složitě hledat a ťukat na dislay autorádia (níž už je jenom pedál spojky a brzdy!!!), takže celou dobu koukáte úplně jinde než jede vaše auto - protože i ve vrcholní výbavě STYLE Plus, Vám jednoduše nefunguje hlasové ovládání (které bezchybně fungovalo v octe 2 FL - jenom jste vyslovili jméno komu chcete volat a "autíčko" vám samo vytočilo kontakt, aniž by jste musel sundat ruce z volantu a sklopit zrak mimo silnici !!!) - bezva zlepšovák - fakt díky soudruzi... - a že je to úzká dlouhá nudle, kde se vejdou max 2 dospělí - né moc vypasení, se snad ani nemá šanci rozepisovat..
Mám 1,2 tsi 81 kw Style plus..modrá metla...výkonu celkem dost, ale na 140 km na 6 kvalt už dost řve. Průměr spotřeba 6,5 l - daleko za deklearovanou (4,9)...a to jezdím podle předisů...
Poprvé jsem dnes zajel s rapidem do mycky,a to jsem nemel delat. Ve voze to zblunkalo,jak v praznem zaludku. Plne dveře vody,to byl ten zaludek...Zlaty Logan.
Trochu mi príde vtipné používať pri tomto aute pojmy ako komfort..a priestor..lebo osobne nevidím žiadny pokrok od starej fabie. Nafasoval som firemné auto..tak sa aspon posťažujem :D Je to auto pre ludí, čo v poriadných autách nesedeli..resp potrebujú presúvadlo z bodu A do bodu B pokial medzi nimi nieje dlhšia cesta ako hodinu..hodinu zhruba obsedím.
23.08.2015 | 14:54:51 | Pietro
| 85.4.98.*Reagovat
RE: Komfort? Velkost?
Nemusíte hned odsuzovat řidiče, kteří dosud neseděli v pořádném autě, jelikož toto hodnocení je velice individuální. Pokud jezdíte minimálně v Lexusu, můžete se možná takto vyjádřit, ale nevíte o důvodech, proč majitel-uživatel jezdí právě například v Rapidu. Jezdí? OK. Z bodu A do B? Taky OK. Spolehlivý? Většinou OK. A že nejezdí 260 a nemá stovku za 5 sekund? No a. Hromada lidí by ho brala okamžitě. A další hromada by ho nechtěla ani zadarmo. Neodsuzuji Váš názor, jen je občas dobré použít trochu nadhledu...
13.05.2017 | 23:25:46 | Zdeněk
| 89.102.22.*Reagovat
RE: Komfort? Velkost?
Tady je spíš problém, že třeba taková Fabie v combi taky jezdí, je stejně spolehlivá. Je jen o chlup menší a přitom jezdí mnohem lépe. Aby taky ne. Vzali podvozek z fabie a postavili na něm delší auto a on to ten podvozek úplně nedává. Fabia je stabilnější, pohodlnější, lépe se řídí. Na to člověk nepotřebuje jezdit v Lexusu. Stačí si sednout do obou aut a projet se s nimi. Píšu jako člověk, který se na Rapida těšil a chtěl si ho koupit. Tak trochu jsem očekával (možná naivně kvůli odkazu na sportovnější škodovku jménem Rapid z let minulých) hatchback s dobrými jízdními vlastnostmi a dobrým poměrem výkon/váha/cena. Pokud by postavili Rapida na podvozku Oktávky, s 1.8TSI/2.0TDI, byla by to paráda. Takhle je to klamání. Hraje si to na něco mezi Fabií a Oktou, ale je to krom místa v kufru ve všem o dost horší, než ta Fabie.
14 let jsme jezdili ve Fabii 1,4, 44kW. Pred 2 mesici jsme si koupili rocak/ Rapid. Zatim spokojenost i se spotrebou. Vyteklo nam z obou prednich dveri take po cca 1l vody? Doslo asi vlivem tepla k ucpani vytoku.Problem budu dal sledovat. Radio nepoustime naplno a je Ok.
o tomto voze jsem také uvažoval, ale bohužel k němu nedodávají motor. Kdyby to mělo 1.8 TSI (ikdyž taky žádný zázrak), tak se to dá. Takhle je to takové šedivé auto do města.
Taky mám Rapida výroba 4/2014 mám nalítáno 15000km a jsem zatím spokojený nic nevrže supr spotřeba a korát mám obavy z toho rozvodovýho řetězu,co jsem četl recenze tak s tím bývá častý problém
22.12.2014 | 00:11:15 | PAVEL
| 93.99.117.*Reagovat
RE: RAPID
Staci co vim nejaky blok B vymenit za blok C ktery ma nejakou listu, proti preskoceni roz- retezu.. zkus se o tom informovat..
Dá sa súhlasiť s recenziou - jednoduchý dizajn, interiér je strohý, žiadne zbytočnosti a to mi vyhovuje. Ovládanie intuitívne. Jazdné vlastnosti a úspornosť sú dobré. Negatívom je vysoká cena už za najzákladnejšiu výbavu, v ktorej mi chýba palubný počítač, ktorý by ukazoval aspoň dojazd v km. Zobrazuje iba teplotu a servisné intervaly. Takisto mi chýba zatváranie okien podržaním kľúča, ale čo je horšie, okná sa dajú zatvoriť iba pri zasunutom a otočenom kľúčiku v spínacej skrinke. Na aute sa za prvý polrok prejavili prvé nedostatky - úplne odišli zadné vzpery držiade piate dvere, podľa mňa sú konštrukčkne poddimenzované na také ťažké dvere. Používam kufor často a robí mi to ťažkosti. Do predných dverí natiekla voda, cca 2 litre a počas jazdy tam špliechala. Kolega mal podobný problém. Niektoré skrutky boli hrdzavé už od kúpi auta. Nízky spodok - chytíte s ním každú väčšiu hrudu zeme na ceste. V motorovom priestore v základnej verzii nie je plastový kryt na motore. Neviem prečo to čo je inde štandard, dáva Škoda za príplatok - zbytočne provokuje zákazníkov.
13.10.2014 | 20:22:38 | Boris
| 92.245.222.*Reagovat
Radio
Nechapem pre co je u mnoho automobiliek problem vstavat do auta kvalitne radio. Mal som moznost vypocut si MediaNav v Dacii. Dotikove radio, 7 palcovy dysplay, navigacia, bluetooth handsfree, audio stream, ovladanie aj pod volantom, 4 repro. Zvuk perfektny. Na vecicku za 250 euro klobuk dole. Rovnako dobre vraj hra aj obycajne radio ktore je uz vo vybave arctica v cene. Ked to dokaze Dacia za tu cenu, tak preco nie ine znacky? Pocul som hrat aj vstavane radio v Suzuky Ignis. To bolo tiez strasne nieco. Pritom tie radia su dost casto za nekrestansky priplatok.
27.09.2014 | 20:22:34 | samo
| 178.41.68.*Reagovat
RE: Radio
Nejde jen o zvuk radia samotného,v Rapidu drnčí výplně dveří nejen při přejíždění horší cesty,ale i při trochu hlasitějším zvuku radia,tím nemyslím,že by radio řvalo,prostě jen,aby bylo slyšet.Jsem s toho hodně zklamaný,nesetkal jsem se s tím ani u sebelevnějších aut.
Dát tolik peněz za Rapida se slabším motorem je trochu hloupost, vyzkoušel jsem si 77kw a to auto jelo dobře. Přesně jak píšete, žádné výstřelky, vše přehledné, auto neurazí, ale ani nenadchne. Rádio se mi zdálo dobré, ale brzdy jsou fakt slabší i když jsou vzadu kotouče, spotřebu bych viděl spíše něco přes šest, je to taková užší octavia 1. Ať vám slouží a je bez závad .
15.09.2014 | 12:14:14 | Mira
| 88.101.118.*Reagovat
RE: Ta cena
Ty brzdyjsou tak silné ,že musíš mít cit abys neprolítnul předním sklem,pochybuji že jsi v tomto autě někdy jel.
A to je právě špatně. Škodovka dělat brzdy prostě neumí. Buď brzdí příliš ostře a nebo slabě. Doporučuji vyzkoušet pro porovnání brzdy třeba u Subaru, to je doslova brzdový koncert, jak krásně citlivě a plynule brzdy reagují na brzdový penál.
Řekl bych že to nebude jen Škodovka i nový Seat aby člověk našel tu správnou plynulou citlivou polohu tak to chce hodně zvyku bud nebrzdí nebo brzdí tak že si člověk vyláme zuby.
To je vlemi zvláštní, často opakovaná věta "neurazí, ani nenadchne". Já tedy osobně, pokud si chci něco koupit, tak proto, že mě to nadchlo :-) Jsem z té věci nadšený, tak si ji koupím. Jenom jestli to není zaklínadlo koncernových obdivovatelů, kteří nemají mimo značky vlastně co obdivovat. Tak když už nenadchne, tak ať aspoň fuguje :-)
No, ja si ani nepamätám, či ma vôbec niekedy nejaké auto "nadchlo"...:) jasné, prvých pár minút v takom superšporte človeka "nadchnú", ale po niekoľkých minutách už človek vidí, čo je zle riešené, nedotiahnuté, aj ked samozrejme strach nedovoľuje si veľmi všímať detaily. Podobne je to aj pri fajnovejších autách, asi iba Mercedes S bol "skoro bez chýb"..., ale tiež ma "nenadchol". ale v mladosti ma "nadchol" taký V12 v BMW 7/ 750i, r.v.1990, na ktorom som frkal 250, podľa tachometra skoro 270 km/h a dodnes som to neprekonal. a už ani netúžim...:))
To co nadchne ale nemusí být bez chyb. Zrovna třeba koncern VW je toho důkazem. většina aut podstatě nemá chybu, ale prostě nenadchne. Naopak třeba VR6ka je plná chyb, ale nadchne svým projevem. Je jasné, že jedno auto co nadchne nedělá z VW zajímavá auta, ale občas se povede. No a kdyby byl Rapid dělaný v Coupé a měl techniku RSové okty, tak by mě to možná i zaujalo.
Tak určitě něčím muselo :D přece když kupuji auto tak vyberu to které má pro mě nějakým způsobem určitý význam a tím jsi jej na základě například výkonu vyberu místo jiného.
Jasně neříkám člověk z toho nemusí šílet a skákat do vzduchu ale osobně když si něco pořídím tak proto abych naplnil svoje potřeby a vzhledem k tomu že těch věcí a aut je spousta vyberu to nebo tu věc ze které budu mít radost pokud nejsem na nulovém prahu vnímání pocitů :D :D nebo dokonale zhýčkán že mě nic není dobrý :D
Jednoduše řečeno je to auto! :D má to kola volant a doveze vás kam je potřeba například s dobrou spotřebou je praktické a i kvalitní a tím to končí ale už vás nezaujme natolik třeba vzhled pak třeba výkon výbava a podobné parametry které zase jiná auta mají navrch proti tomuto.
Na druhou stranu tohle pořekadlo chápu ale nechápu ho v případě když tohle někdo řekne o autě které si pořídí :D a dá za něj docela třeba i ranec.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Rapid
voda ve dveřích
Tento problém jsem také měl, ono je správně, že když prší, dvěřmi protéká voda. Co je špatně, že u Rapida voda ze dveří neodtéká. Mi to ve škodováckém servisu spravili za asi 20 minut. Nějak předělali těsnění, dveří, které bránilo výtoku vody ze dveří. Je to systémová chyba rapidu, naštěstí snadno odstranitelná.
22.08.2022 | 15:54:52 | Majitel Rapida | 158.196.115.* Reagovat
plusy a minusy auta Rapid Spaceback 2015 66 kW
Plusy - neuvěřitelně nízká spotřeba (když se zbytečně nebrzdí a neakceleruje tak brouzdání mezi městy klidně za 4 litry, ale musí se předvídat), zatím motor bez poruchy, 90000 km, dostatečný výkon pro běžné ježdění, slušný podélný prostor vpředu i vzadu, nakonec v rámci třídy slušný kufr,
Minusy - vrzání těsnění dveří (pomohlo natřít dveře orig. škodováckým voskem), vrzání veškerého plastového interiéru- palub. desky, výplní dveří, podvozek není zdaleka tak plavný jako u Oktávky, to samé platí pro jízdu, není to špatné, ale proti Oktávce chybí plavnost, taková jísda přískokem vpřed, ale samozřejmě, žádná katastrofa, proste je poznat, že je to jednodušší a levnější auto, cítíte, že pod zadkem nemáte tak kvalitní železo jako v Oktávce, dále pak halogenové světlomety podle mne nesvítí nejlíp, zejména pak dálkáče svítí na stromy a potkávačky 2m před auto, když pošteluji potkávačky, dálkáče svítí do vesmíru, když zase nastavím ideálně dálkáče, potkávačky svítí 2m před auto.
22.08.2022 | 15:49:14 | Majitel Rapida | 158.196.115.* Reagovat
Vrzání tesnění dveří u Rapida
Vrzání tesnění dveří u Rapida mne přivádělo k šílenství. Nevrže guma, ale ta sametka, co se dotýká přímo laku. Mám pocit, že to začalo po použití vosku Turtle Wax. Výměna tesnění pomohla na chvíli, začalo to vrzat znovu. Nepomohlo nic, silikonový sprej to zhoršil, glycerinový nátěr snížil vrzání jen na chvíli. Nalepení izolepy na místo dotyku sametky také nepomohlo a ještě nešla po čase sloupnout, jak ji slunce přiskvařilo. Trošku pomáhalo rám dveří umýt okenou. Co nakonec pomohlo? Po dvou letech hledání jsem zkusil lak natřít original škodováckým voskem v místě dotyku sametky a hle, byl klid min. na měsíc. Pak jsem to zopakoval a klid na dva měsíce.... To už jde a zvládám s tím žít.
22.08.2022 | 15:40:49 | MAjitel Rapisa | 158.196.115.* Reagovat
Rapid 2018 1.0 TSI 81 kw Liftback
Jsem koupil Rapida 2018 1.0 TSI 81 kw Liftback a co se změnilo.
No třesnění dveří v létě vrže pořád. To jsem vyřešil, že jsem na rám auta nalepil izolačí pásku. Občas to provrzne, ale už to je v normě. No co se dalo dělat :-D
Dále v zadu to klepalo taky. Odmontovatal jsem ten dorazový díl uprostřed pátých dvěří. Dělal to on.
Jinak zatím nic. Voda ve dvěřích už nezustává.
Kufr 550 litrů super. Mám tam otvor na lyže atd. Místa pro řidiče kupa. Mám 193 cm a je do jedno z mála auta kde se vejdu a ještě zbývá místo.
Motor už konečně jede. 0-100 9,8s a dlouhodobá spotřeba 5 litrů. Takže spokojenost. Stabilita na dálnici taky lepší než u starších modelů. Ale jen zase na 16 215/45/16. Na 15 je to pořád děs.
Výbavu to už má max. Dotykový displej, automatické svícení, auto stěrače, vyřívané sedadla, asistent rozejddu do kopce, led posvícení interíru a kupa dalších vychytávek. Stálo mně to 350 tisíc a na výbavu, vychytávky a prostor se nedá ztěžovat.
Jen ta kvalita provedení stále pokulhává. Ale kdyby chtěl stejně vybavené a prostrné auto jiné značky, tak se pod 450 nedostanu a to už je moc. Takže na mně zbyl rapid. .....
Jo a poslední model je extra tichý při jízdě i na dálnici. Mám šestku a při 130 to točí použe 2500 otáček. Je uvnitř tižší než třeba Ford Focus.
24.08.2018 | 11:57:43 | Pepa | 131.207.242.* Reagovat
Pánové, mějte na paměti, že rapid není vlastně "plnohodnotné" auto. Rapid vznikl jako konkurence levným autům jiných značek - tedy hlavně dacii, citroenu C-elisee, p 301 apod. Mělo to být levné (a hlavně laciné) auto pro nenáročné. Ale soudruzi někde udělali chybu. Auto sice lacině postavili, ale cena se nějak zvrtla. Takže to není konkurence daciím, ale ani plnohodnotné auto s kvalitou škoda - VW.
21.10.2016 | 12:15:20 | | 89.176.46.* Reagovat
RE:
Nezvrtla , zkrátka, když se to prodá dráž, proč by měla automobilka prodávat za nižší cenu? To je trh.
20.06.2017 | 07:39:39 | Vašek | 194.228.20.* Reagovat
RAPID a bočný vítr
Zdravím, tak nevím jestli je to jenom u mého "pondělního" kusu ale:
- taky vrže všechno so může - dveře u řidiče, povrzává a bouchá něco v zadu na pravé straně, vrže dokonce i volant (a docela často, vzhledem ke kvalitě cest v čr i sr)
- pokud jedete na dálnici 130 km/h, tak mi netvrdte, že auto není náchylné na boční vítr!!!! kdo to tvrdí tak buď v tom autě nejel nebo jel 90km/h max (ono stačí i okreska do 100km/h, když jede oproti Vám dodávka nebo kamion)-auto je schopné uskočit klidně o 30 cm - a to je docela dost (podotýkám, že mám 16´gumy)
- úplně nemožně je tam udělané odkládací místo na kávu - pod hlavním čelným panelem. Takže kelímek mohu vyndat jenom na 2,4,6 kvalt. Jinak bych musel být Saxána, protože jednoduše tak tu ruku nezalomím....imochodem jsem se už 3x polil, jak jsem u vytahování zavadil o středový panel a povytáhl víko z kávy...za 8 let jse mi to v golfu V a octe 2 FL nestalo!!! a jezdím 40 tis. km / rok...
- neexistuje kontrolka rozsvícených světel - takže pokud máte možnost navolit si jako já režim "auto", tak za soumraku raději sám manuálně zapnete světla, protože já bych pocitově dávno svítil, ale auto prostě ještě nechce (vyjedete z čerpačky za soumraku - nastartujete a vídíte o výlohu že se vám světla rozsvítí, najedete na dálnici a jedete si s vědomým že už je vás "vidět i zezadu", a když dojíždite v koloně kamion (na D1 nic nezvyklé, že) tak jen tak mimoděk koáte že už nesvítíte...a nic na tom nezmění ani přenastavení senzoru světel na nejvyšší citlivost!!
- co je dost velký opruz, je to, že na vás pořád vyblikuje palubní deska - konrétně intenzita osvětlení přístrojové desky...nějaký "inženýr" vymyslel, že místo klasického kolečka napravo (vedle nastavení sklonu předních potkávacích světel) schoval tuto věc do menu na dotykové obrazovce a i když sy nastavíte min. intenzitu při zapnutých světlech, tak světelné čidlo dává každou chvíli jinou informaci a přístrojovka na vás pořád problikuje jak se mění intenzita podvícení..PROBOHA PROČ???zlatá octa 2FL, kde jsem si to kolečkem nastavil a bylo to tak jak jsem to chtěl mít napořád....
- kapitolou samou pro sebe je handsfree. Pokud vám někdo volá, je to ještě vcelku OK...ale pokud chcete vy zavolat někomu, tak musíte kontakt složitě hledat a ťukat na dislay autorádia (níž už je jenom pedál spojky a brzdy!!!), takže celou dobu koukáte úplně jinde než jede vaše auto - protože i ve vrcholní výbavě STYLE Plus, Vám jednoduše nefunguje hlasové ovládání (které bezchybně fungovalo v octe 2 FL - jenom jste vyslovili jméno komu chcete volat a "autíčko" vám samo vytočilo kontakt, aniž by jste musel sundat ruce z volantu a sklopit zrak mimo silnici !!!) - bezva zlepšovák - fakt díky soudruzi...
- a že je to úzká dlouhá nudle, kde se vejdou max 2 dospělí - né moc vypasení, se snad ani nemá šanci rozepisovat..
Mám 1,2 tsi 81 kw Style plus..modrá metla...výkonu celkem dost, ale na 140 km na 6 kvalt už dost řve. Průměr spotřeba 6,5 l - daleko za deklearovanou (4,9)...a to jezdím podle předisů...
19.10.2016 | 14:21:52 | smetanka | 31.192.88.* Reagovat
potopa
Poprvé jsem dnes zajel s rapidem do mycky,a to jsem nemel delat. Ve voze to zblunkalo,jak v praznem zaludku. Plne dveře vody,to byl ten zaludek...Zlaty Logan.
10.04.2016 | 18:51:00 | igisan | 82.209.32.* Reagovat
Komfort? Velkost?
Trochu mi príde vtipné používať pri tomto aute pojmy ako komfort..a priestor..lebo osobne nevidím žiadny pokrok od starej fabie. Nafasoval som firemné auto..tak sa aspon posťažujem :D
Je to auto pre ludí, čo v poriadných autách nesedeli..resp potrebujú presúvadlo z bodu A do bodu B pokial medzi nimi nieje dlhšia cesta ako hodinu..hodinu zhruba obsedím.
23.08.2015 | 14:54:51 | Pietro | 85.4.98.* Reagovat
RE: Komfort? Velkost?
Nemusíte hned odsuzovat řidiče, kteří dosud neseděli v pořádném autě, jelikož toto hodnocení je velice individuální. Pokud jezdíte minimálně v Lexusu, můžete se možná takto vyjádřit, ale nevíte o důvodech, proč majitel-uživatel jezdí právě například v Rapidu. Jezdí? OK. Z bodu A do B? Taky OK. Spolehlivý? Většinou OK. A že nejezdí 260 a nemá stovku za 5 sekund? No a. Hromada lidí by ho brala okamžitě. A další hromada by ho nechtěla ani zadarmo. Neodsuzuji Váš názor, jen je občas dobré použít trochu nadhledu...
13.05.2017 | 23:25:46 | Zdeněk | 89.102.22.* Reagovat
RE: Komfort? Velkost?
Tady je spíš problém, že třeba taková Fabie v combi taky jezdí, je stejně spolehlivá. Je jen o chlup menší a přitom jezdí mnohem lépe. Aby taky ne. Vzali podvozek z fabie a postavili na něm delší auto a on to ten podvozek úplně nedává. Fabia je stabilnější, pohodlnější, lépe se řídí. Na to člověk nepotřebuje jezdit v Lexusu. Stačí si sednout do obou aut a projet se s nimi.
Píšu jako člověk, který se na Rapida těšil a chtěl si ho koupit.
Tak trochu jsem očekával (možná naivně kvůli odkazu na sportovnější škodovku jménem Rapid z let minulých) hatchback s dobrými jízdními vlastnostmi a dobrým poměrem výkon/váha/cena.
Pokud by postavili Rapida na podvozku Oktávky, s 1.8TSI/2.0TDI, byla by to paráda.
Takhle je to klamání. Hraje si to na něco mezi Fabií a Oktou, ale je to krom místa v kufru ve všem o dost horší, než ta Fabie.
14.05.2017 | 20:24:04 | Temp | 89.176.114.* Reagovat
Rapid 1,2, vyr. 1/2014
14 let jsme jezdili ve Fabii 1,4, 44kW. Pred 2 mesici jsme si koupili rocak/ Rapid. Zatim spokojenost i se spotrebou. Vyteklo nam z obou prednich dveri take po cca 1l vody? Doslo asi vlivem tepla k ucpani vytoku.Problem budu dal sledovat.
Radio nepoustime naplno a je Ok.
19.08.2015 | 13:57:18 | Sulc | 194.228.32.* Reagovat
rapid a motor
o tomto voze jsem také uvažoval, ale bohužel k němu nedodávají motor. Kdyby to mělo 1.8 TSI (ikdyž taky žádný zázrak), tak se to dá. Takhle je to takové šedivé auto do města.
22.12.2014 | 16:54:47 | Temp | 78.45.78.* Reagovat
RAPID
Taky mám Rapida výroba 4/2014 mám nalítáno 15000km a jsem zatím spokojený nic nevrže supr spotřeba a korát mám obavy z toho rozvodovýho řetězu,co jsem četl recenze tak s tím bývá častý problém
22.12.2014 | 00:11:15 | PAVEL | 93.99.117.* Reagovat
RE: RAPID
Staci co vim nejaky blok B vymenit za blok C ktery ma nejakou listu, proti preskoceni roz- retezu.. zkus se o tom informovat..
20.05.2019 | 22:09:02 | Dak | 89.176.32.* Reagovat
Rapid
Dá sa súhlasiť s recenziou - jednoduchý dizajn, interiér je strohý, žiadne zbytočnosti a to mi vyhovuje. Ovládanie intuitívne. Jazdné vlastnosti a úspornosť sú dobré.
Negatívom je vysoká cena už za najzákladnejšiu výbavu, v ktorej mi chýba palubný počítač, ktorý by ukazoval aspoň dojazd v km. Zobrazuje iba teplotu a servisné intervaly. Takisto mi chýba zatváranie okien podržaním kľúča, ale čo je horšie, okná sa dajú zatvoriť iba pri zasunutom a otočenom kľúčiku v spínacej skrinke.
Na aute sa za prvý polrok prejavili prvé nedostatky - úplne odišli zadné vzpery držiade piate dvere, podľa mňa sú konštrukčkne poddimenzované na také ťažké dvere. Používam kufor často a robí mi to ťažkosti. Do predných dverí natiekla voda, cca 2 litre a počas jazdy tam špliechala. Kolega mal podobný problém. Niektoré skrutky boli hrdzavé už od kúpi auta. Nízky spodok - chytíte s ním každú väčšiu hrudu zeme na ceste. V motorovom priestore v základnej verzii nie je plastový kryt na motore. Neviem prečo to čo je inde štandard, dáva Škoda za príplatok - zbytočne provokuje zákazníkov.
13.10.2014 | 20:22:38 | Boris | 92.245.222.* Reagovat
Radio
Nechapem pre co je u mnoho automobiliek problem vstavat do auta kvalitne radio. Mal som moznost vypocut si MediaNav v Dacii. Dotikove radio, 7 palcovy dysplay, navigacia, bluetooth handsfree, audio stream, ovladanie aj pod volantom, 4 repro. Zvuk perfektny. Na vecicku za 250 euro klobuk dole. Rovnako dobre vraj hra aj obycajne radio ktore je uz vo vybave arctica v cene. Ked to dokaze Dacia za tu cenu, tak preco nie ine znacky? Pocul som hrat aj vstavane radio v Suzuky Ignis. To bolo tiez strasne nieco. Pritom tie radia su dost casto za nekrestansky priplatok.
27.09.2014 | 20:22:34 | samo | 178.41.68.* Reagovat
RE: Radio
Nejde jen o zvuk radia samotného,v Rapidu drnčí výplně dveří nejen při přejíždění horší cesty,ale i při trochu hlasitějším zvuku radia,tím nemyslím,že by radio řvalo,prostě jen,aby bylo slyšet.Jsem s toho hodně zklamaný,nesetkal jsem se s tím ani u sebelevnějších aut.
08.10.2014 | 09:58:00 | | 213.155.243.* Reagovat
Ta cena
Dát tolik peněz za Rapida se slabším motorem je trochu hloupost, vyzkoušel jsem si 77kw a to auto jelo dobře. Přesně jak píšete, žádné výstřelky, vše přehledné, auto neurazí, ale ani nenadchne. Rádio se mi zdálo dobré, ale brzdy jsou fakt slabší i když jsou vzadu kotouče, spotřebu bych viděl spíše něco přes šest, je to taková užší octavia 1. Ať vám slouží a je bez závad .
15.09.2014 | 12:14:14 | Mira | 88.101.118.* Reagovat
RE: Ta cena
Ty brzdyjsou tak silné ,že musíš mít cit abys neprolítnul předním sklem,pochybuji že jsi v tomto autě někdy jel.
26.09.2015 | 20:37:07 | max | 95.85.250.* Reagovat
RE: Ta cena
A to je právě špatně. Škodovka dělat brzdy prostě neumí. Buď brzdí příliš ostře a nebo slabě. Doporučuji vyzkoušet pro porovnání brzdy třeba u Subaru, to je doslova brzdový koncert, jak krásně citlivě a plynule brzdy reagují na brzdový penál.
27.09.2015 | 23:14:55 | J.M. | 91.103.165.* Reagovat
RE: Ta cena
Řekl bych že to nebude jen Škodovka i nový Seat aby člověk našel tu správnou plynulou citlivou polohu tak to chce hodně zvyku bud nebrzdí nebo brzdí tak že si člověk vyláme zuby.
28.09.2015 | 00:59:15 | Nick406 | 89.176.3.* Reagovat
RE: Ta cena
To je vlemi zvláštní, často opakovaná věta "neurazí, ani nenadchne". Já tedy osobně, pokud si chci něco koupit, tak proto, že mě to nadchlo :-) Jsem z té věci nadšený, tak si ji koupím. Jenom jestli to není zaklínadlo koncernových obdivovatelů, kteří nemají mimo značky vlastně co obdivovat. Tak když už nenadchne, tak ať aspoň fuguje :-)
26.09.2015 | 20:49:47 | | 89.176.46.* Reagovat
RE: Ta cena
No, ja si ani nepamätám, či ma vôbec niekedy nejaké auto "nadchlo"...:)
jasné, prvých pár minút v takom superšporte človeka "nadchnú", ale po niekoľkých minutách už človek vidí, čo je zle riešené, nedotiahnuté, aj ked samozrejme strach nedovoľuje si veľmi všímať detaily.
Podobne je to aj pri fajnovejších autách, asi iba Mercedes S bol "skoro bez chýb"..., ale tiež ma "nenadchol".
ale v mladosti ma "nadchol" taký V12 v BMW 7/ 750i, r.v.1990, na ktorom som frkal 250, podľa tachometra skoro 270 km/h a dodnes som to neprekonal.
a už ani netúžim...:))
27.09.2015 | 08:53:37 | ľuboš | 85.237.234.* Reagovat
RE: Ta cena
To co nadchne ale nemusí být bez chyb. Zrovna třeba koncern VW je toho důkazem. většina aut podstatě nemá chybu, ale prostě nenadchne. Naopak třeba VR6ka je plná chyb, ale nadchne svým projevem. Je jasné, že jedno auto co nadchne nedělá z VW zajímavá auta, ale občas se povede.
No a kdyby byl Rapid dělaný v Coupé a měl techniku RSové okty, tak by mě to možná i zaujalo.
28.09.2015 | 19:57:56 | Temp | 89.102.32.* Reagovat
RE: Ta cena
Tak určitě něčím muselo :D přece když kupuji auto tak vyberu to které má pro mě nějakým způsobem určitý význam a tím jsi jej na základě například výkonu vyberu místo jiného.
Jasně neříkám člověk z toho nemusí šílet a skákat do vzduchu ale osobně když si něco pořídím tak proto abych naplnil svoje potřeby a vzhledem k tomu že těch věcí a aut je spousta vyberu to nebo tu věc ze které budu mít radost pokud nejsem na nulovém prahu vnímání pocitů :D :D nebo dokonale zhýčkán že mě nic není dobrý :D
28.09.2015 | 22:25:02 | | 89.176.3.* Reagovat
RE: Ta cena
Jednoduše řečeno je to auto! :D má to kola volant a doveze vás kam je potřeba například s dobrou spotřebou je praktické a i kvalitní a tím to končí ale už vás nezaujme natolik třeba vzhled pak třeba výkon výbava a podobné parametry které zase jiná auta mají navrch proti tomuto.
Na druhou stranu tohle pořekadlo chápu ale nechápu ho v případě když tohle někdo řekne o autě které si pořídí :D a dá za něj docela třeba i ranec.
28.09.2015 | 22:20:01 | Nick406 | 89.176.3.* Reagovat