Rok výroby:2003Typ motoru:0,6 33kwStav km při koupi:100 000 kmStav km nyní:110 000 kmZpůsob řazení:automatStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?5 měsícůPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:5 l/100 kmVloženo:7. 1. 2019
Předchozí auto:Mercedes-Benz E 320 3,2 Mercedes-Benz ML 320 3,2 Hyundai Coupe 2,7Mercedes-Benz S 500 5,0 Škoda Octavia RSŠkoda Felicia 1,9Volkswagen Sharan 1,9Volkswagen Golf GTI
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ne
Silné stránky
Velký kufr Překvapivě bezpečný Originální styl
Slabé stránky
Spotřeba Převodovka Pohodlí Hluk motoru Vypadáte jako buz..a
Závady a opravy na autě
Po celou dobu bez závad....
Hodnocení a zkušenosti s autem
Ahoj lidi, jmenuji se Viktor, rád bych se s Vámi podělil o zkušenosti s ,,poloautem,, Smart Fortwo. Vozidlo Smart jsem si zakoupil jako druhý vůz. První vozidlo Mercedes ML takže úplný velikostní opak. Bydlím v Praze a často jsem měl cestu do centra, kde je to s parkováním většinou opravdu špatné. Začal jsem tedy přemýšlet jaké druhé auto bych pořídil, aby jsem nemusel jezdit MHD, mohl zaparkovat kdekoliv a v kolonách neměl spotřebu 20L/100km .... Do oka mne padl Smart... malé vozidlo tvářící se, že sním zaparkujete kdekoliv s malým obsahem, logicky tedy malou spotřebou. To že vozidlo je pouze pro 2 osoby se zdálo býti výhodou.. alespoň si z Vás kamarádi nedělají ,, Taxi,, Smarta jsem koupil po generálce motoru dovezeného z DE za 40 000,- Kč. Předsudky co se týkají bezpečnosti mne vymazali videa na Youtube, kde jsem zjistil, že vozidlo je srovnatelně bezpečné s vozy jako mnohem větší Mercedes třídy E. Jasně, bavíme se o nehodách, které se stanou v městském provozu, na dálnici ve 140kmh by asi Smart tak dobře nedopadl, ale kdo by bral Smarta na dálnici :). Teda kdo krom mne, rozepíšu se pak dále v příběhu. První zklamání z vozidla byla poloautomatická převodovka, ta je svým chováním někdy až nebezpečná. Dostat vozidlo z 0 na 20 Kmh trvá díky neuvěřitelně pomalé spojce opravdu dlouho, rychlé najíždění na hlavní silnici z vedlejší je tedy pasé a člověk musí opravdu dobře předvídat co si může dovolit a co ne. Poté co se vozidlo dostane na cca. 20kmh a spojka už není sepnutá, tak jede pěkně, pomalejší je díky poloautomatice i řazení, ale když si člověk na auto zvykne dá se to přežít. Trochu zbytečný mne přijde 6 stupeň převodovky, který není prakticky ani schopen udržet rychlost. Trochu otravné je u poloautomatu to, že nahoru si člověk musí řadit sám. Počítač se Vám snaží říct kdy na jakou rychlost máte řadit, ale nevěřte mu, ne v případě, že nechcete skončit ve vězení za veřejné ohrožení. Pokud počítač poslechnete tak i SDI motor je proti Vám ,, závodník,, Dost mne zarazila spotřeba naturbeného 599ccm motoru. Aby člověk nebyl brzdou a jel tak nějak ,,normálně,, musí Smartíkovi trochu šlapat na krk a průměrná spotřeba je pak okolo 7L a to mi přijde opravdu hodně na vůz této velikosti... Ano nejsem hubeňour, vážím 110KG ale aby Smart sežral po 100km více než stojí dobrá svíčková, to trochu naštve.... Největším zklamáním ale bylo parkování. Člověk si myslí, že s tímto vozem zaparkuje prakticky do jakékoliv skulinky, bohužel tak snadné to není.. Auto nemá posilovač řízení a i když váží ,, pár kilo,, tak točit při stojícím vozidle volantem uplně snadné není... Nedovedu si představit třeba parkovat manželku.... Natož když se pak snažíte zatočit a zároveň brzdíte, veškerá váha je na přední nápravě a otočit volantem není uplně snadné. V tomto bych určitě doporučil smarta ve větší výbavě i s posilovačem řízení. Poslední věc, která mi na vozidle vadí jsou malá kola, která Vám při jízdě po ČR a nedejbože někde po kočičích hlavách zaručí masáž zad, bohužel né takovou jako znáte z třídy S, ale takovou, že se těšíte až vozidlo opustíte. Nedávno jsem měl svůj hlavní vůz v servisu a tak mne situace přinutila ke 4 dálničním cestám ve Smartikovi. Ze začátku jsem měl opravdu nahnáno, přece jen sem zvyklí jezdit s cca. 200 koníkama a v levém pruhu nebýt brzdou. Nicméně Smart maximálně překvapil rychlost okolo 140 kmh udržoval naprosto v pohodě a myslím, že spousta lidí, které jsem tehdy předjel si buď klepou na čelo, nebo přemýšlí, že si nějakého Smarta taky koupí. Na rovné dálnici opravdu naprosto v pohodě, člověk si musí pouze zvyknout na to, že Smártík je trochu hlasitější, jelikož má motor hned za Vámi a pak taky na to, že když zafouká vítr tak se cejtíte jako kapitán Titaniku. Když to shrnu, asi bych si Smarta znovu nekoupil, momentálně je to u mne vozidlo, kterým si zajedu maximálně pro cigarety, nehledě na to, že klasická Česká lůza co má sotva jedničkovou fabku, tak na Vás kouká automaticky jako na buzíka. Mého Smarta aktuálně čeká buď prodej pro někoho kdo ho využije, nebo z něj udělám služebáka pro zaměstnance, které potřebuji potrestat. :) Všem přeji šťastný výběr auta a pokud chcete mini auto, radši uvažujte o nepřímé konkurenci např: Hyundai Getz, Citroen C1, Peugeot 106, Škoda Citigo apod.... tam alespoň naskládáte 4 lidi když je to nutné... Pokud přesto chcete Smarta, kupujte, ale berte ho spíš jako kamaráda než jako auto :)
Ty jsi zase chytrej,až to mlátí dveřma, nelez sem když jsi nalitej, Sirko.
https://www.youtube.com/watch?v=TJzZ7-Od6KY
Je spousta videí, kdy se smart srazí s velkým mercedesem a to i ve vysoké rychlosti, kolikrát se i odrazí, nebo převrhne, ale není o nic víc deformovaný do kabiny než ten medvěd, kterej má dvoumetrovou haubnu. Když jsi připoutaný, jsi chráněný. A pro pořádek, pro řidiče není nebezpečný ten prcek, ale ty velký krávy v rukách zakomplexovaných polořidičů.
Opakování fyziky. Dvě vozidla proti sobě jedoucí rychlost je každé z nich 50 km v hodině. Jedno vozidlo má třikrát vyšší hmotnost než to druhé. Co se stane, těžší vozidlo odráží lehčí vozidlo zpět, kdy dochází i k negativním přetížení. Těžší vozidlo se pohybuje i po nárazu stále v před, ale výrazně menší rychlosti.
A ještě, pro pořádek, vyser se na moje kolíně, už jsem to tady psal bezmozkovi z Čobolova, pindítko mám pro srandu a pro zábavu, mám a jezdím i jinými auty. Ale určitě ne ze strachu před tebou ve tvé superkáře. A taky nejsem Standa.
Průser je ten, že meleš hovna. Žádný vozidlo tam nemá třikrát větší hmotnost. Zjisti si skutečné hmotnosti obou vozidel a potom pindej. Zatím jen předvádíš zaostalý názory, jasně, tatra zlikviduje trabanta, ale o tom to není. Drž se reality a ne tvojí fantazie. Podle těhle stupidních názorů bychom měli jezdit všichni v BVP, aby byly síly vyrovnané. A abychom byli chráněni před hlupáky. Možná mám Jirko pindítko, ale stará a stokrát dokázaná pravda je ta, že čím větší blbec, tím větší kára. To není z mé hlavy, to je mnoholetá zkušenost.
Tvoje auto má cca 750 kg a když tě sejmu co jsem měl jeep wj na váze 2450 kg, nebo to co teď koupím chevrolet suburban 2750 kg tak to tvy puzle neslepí nikdo. https://www.youtube.com/watch?v=sKSPxQjPOm0 mrkni na tohle co se stane tvé vozidlo a sedan průměrné váhy. Můžeš psát nekrolog
Ale hoši...., realita je taková, že síla nárazu odpovídá 100 km do pevné překážky, ale problém je zejména okamžité přetížení pro vnitřní orgány, smart má pevnou skořepinu, takže se skutečně tolik nedeformuje, ovšem i tak je posádka velmi ohrožena a mimochodem není to jen o hmotnostech, ale zejména o kinetické energii, viděl jsem na vlastní oči, jak Tatra (osobí 613) vlítla do Avie a kdo myslíte, že couvnul - ta Avie, protože energie té Tatry byla zkrátka díky rychlosti vyšší.
To je kontraproduktivní. Protože kyneticka energie když nemá kam jít viz ten mercedes co hodně pobral čumák v tom smartu při odhozu ti to utrhne vnitřní orgán, a pater s vazem nashledanou.
Jak se to vezme, dobře je to v menších rychlostech, protože tě v té kapsli nerozmačkají nahrnuté kmponenty, ve vyšší rychlosti je to už skoro jedno, protože sice tělo není zvenku vystaveno deformacím, ale díky té kynetické energii se poškodí vnitřní orgány.....
jede mi to na pul plynu co stim jedu ze servisu v poradku a za mesic opet na polovinu straci vykon diagnostika nenasla ni cidla? uznevime mam ho proto ze jsem mel dovoz z au najeto 130 000 a mam ho do práce cca 1,5 tam 1,5 zpet nechtel jsem skutra byl ve stejne relacineli vyse ale neprsi na mne je tam automat i dsg
Komentáře uživatelů k recenzi Smart Fortwo
Bouracka
Při bouracce kdy tohle váží cca 400 kg a střed s dvoutunou, tak tě vezou do márnice. Hmotu ničím nenahradí ani obsah.
21.01.2019 | 21:17:36 | Jirka | 192.164.155.* Reagovat
RE: Bouracka
Ty jsi zase chytrej,až to mlátí dveřma, nelez sem když jsi nalitej, Sirko.
https://www.youtube.com/watch?v=TJzZ7-Od6KY
Je spousta videí, kdy se smart srazí s velkým mercedesem a to i ve vysoké rychlosti, kolikrát se i odrazí, nebo převrhne, ale není o nic víc deformovaný do kabiny než ten medvěd, kterej má dvoumetrovou haubnu. Když jsi připoutaný, jsi chráněný. A pro pořádek, pro řidiče není nebezpečný ten prcek, ale ty velký krávy v rukách zakomplexovaných polořidičů.
22.01.2019 | 16:24:04 | | 89.176.46.* Reagovat
RE: Bouracka
Standíku to je sice hezký,ale to jsem nepsal já.
23.01.2019 | 08:48:18 | Jirka | 82.202.120.* Reagovat
RE: Bouracka
Opakování fyziky. Dvě vozidla proti sobě jedoucí rychlost je každé z nich 50 km v hodině. Jedno vozidlo má třikrát vyšší hmotnost než to druhé. Co se stane, těžší vozidlo odráží lehčí vozidlo zpět, kdy dochází i k negativním přetížení. Těžší vozidlo se pohybuje i po nárazu stále v před, ale výrazně menší rychlosti.
23.01.2019 | 18:45:15 | | 194.96.51.* Reagovat
RE: Bouracka
Standík má kolínský pindítko,tak furt řeší jak je to ve všem nejlepší auto.Stačí bejt připoutanej néééé.
23.01.2019 | 19:02:35 | Jirka | 82.202.120.* Reagovat
RE: Bouracka
A ještě, pro pořádek, vyser se na moje kolíně, už jsem to tady psal bezmozkovi z Čobolova, pindítko mám pro srandu a pro zábavu, mám a jezdím i jinými auty. Ale určitě ne ze strachu před tebou ve tvé superkáře. A taky nejsem Standa.
23.01.2019 | 20:34:11 | | 89.176.46.* Reagovat
RE: Bouracka
Ale jdi ty brepto a nezapomeň se připoutat.
23.01.2019 | 21:56:45 | Jirka | 82.202.120.* Reagovat
RE: Bouracka
Průser je ten, že meleš hovna. Žádný vozidlo tam nemá třikrát větší hmotnost. Zjisti si skutečné hmotnosti obou vozidel a potom pindej. Zatím jen předvádíš zaostalý názory, jasně, tatra zlikviduje trabanta, ale o tom to není. Drž se reality a ne tvojí fantazie. Podle těhle stupidních názorů bychom měli jezdit všichni v BVP, aby byly síly vyrovnané. A abychom byli chráněni před hlupáky. Možná mám Jirko pindítko, ale stará a stokrát dokázaná pravda je ta, že čím větší blbec, tím větší kára. To není z mé hlavy, to je mnoholetá zkušenost.
23.01.2019 | 20:31:32 | | 89.176.46.* Reagovat
RE: Bouracka
Tvoje auto má cca 750 kg a když tě sejmu co jsem měl jeep wj na váze 2450 kg, nebo to co teď koupím chevrolet suburban 2750 kg tak to tvy puzle neslepí nikdo. https://www.youtube.com/watch?v=sKSPxQjPOm0 mrkni na tohle co se stane tvé vozidlo a sedan průměrné váhy. Můžeš psát nekrolog
24.01.2019 | 10:08:05 | Jirka | 194.96.51.* Reagovat
RE: Bouracka
Asi nejsi motorkář.Asi máš trochu strach.
19.07.2022 | 06:34:10 | Václav | 212.95.8.* Reagovat
RE: Bouracka
https://www.youtube.com/watch?v=mnI-LiKCtuE
24.01.2019 | 10:09:34 | | 194.96.51.* Reagovat
RE: Bouracka
Ale hoši...., realita je taková, že síla nárazu odpovídá 100 km do pevné překážky, ale problém je zejména okamžité přetížení pro vnitřní orgány, smart má pevnou skořepinu, takže se skutečně tolik nedeformuje, ovšem i tak je posádka velmi ohrožena a mimochodem není to jen o hmotnostech, ale zejména o kinetické energii, viděl jsem na vlastní oči, jak Tatra (osobí 613) vlítla do Avie a kdo myslíte, že couvnul - ta Avie, protože energie té Tatry byla zkrátka díky rychlosti vyšší.
24.01.2019 | 10:47:33 | Vašek | 194.228.76.* Reagovat
RE: Bouracka
A jéje další odborník.U toho smartu že se nedeformuje to je dobře nebo špatně?
24.01.2019 | 11:06:09 | Jirka | 82.202.120.* Reagovat
RE: Bouracka
To je kontraproduktivní. Protože kyneticka energie když nemá kam jít viz ten mercedes co hodně pobral čumák v tom smartu při odhozu ti to utrhne vnitřní orgán, a pater s vazem nashledanou.
24.01.2019 | 12:27:58 | Jirka | 194.96.51.* Reagovat
RE: Bouracka
Jak se to vezme, dobře je to v menších rychlostech, protože tě v té kapsli nerozmačkají nahrnuté kmponenty, ve vyšší rychlosti je to už skoro jedno, protože sice tělo není zvenku vystaveno deformacím, ale díky té kynetické energii se poškodí vnitřní orgány.....
24.01.2019 | 17:32:06 | Vašek | 194.228.76.* Reagovat
RE: Bouracka
jede mi to na pul plynu co stim jedu ze servisu v poradku a za mesic opet na polovinu straci vykon diagnostika nenasla ni cidla? uznevime mam ho proto ze jsem mel dovoz z au najeto 130 000 a mam ho do práce cca 1,5 tam 1,5 zpet nechtel jsem skutra byl ve stejne relacineli vyse ale neprsi na mne je tam automat i dsg
26.03.2019 | 17:49:25 | miloslav rezac | 185.160.208.* Reagovat