Rok výroby:1989Typ motoru:1800 TurboStav km při koupi:198 000 kmStav km nyní:230 000 kmZpůsob řazení:automatStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 rokyPrůměrná spotřeba:11,5 l/100 kmVloženo:27. 1. 2006
Prasklý měch pneumatického pérování při 215 000 km, současně provedena generálka předních brzd.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Vozidlo jsem koupil po zkušenostech s modelem 1800 GL sedan. Potřeboval jsem výkonné a prostorné vozidlo s automatem pro převoz nákladu a tahání přívěsu. Z hlediska jízdních vlastností je tento model o něco horší než sedan GL, především co se týká stability v zatáčkách, kterou nepříznivě ovlivňuje těžší záď vozidla, poměrně měkké pneumatické pérování a pouze přiřaditelný pohon všech kol. Má ovšem výborný tah díky výkonnému motoru 1,8 Turbo (88 kW/6000 RPM a 196 Nm/2700 RPM) a automatické převodovce.
Pneumatické pérování dovoluje měnit světlost vozidla mezi cca 155 mm a 190 mm a udržuje stálou světlost i při vyšším zatížení. Relativně slabší se mi zdají brzdy, přestože má kotouče na všech kolech.
Vozidlo jezdí prakticky trvale přetížené, díky čemuž se zřejmě objevila závada na pneumatickém pérování (oprava cca 1300,- Kč).
Pohon všech kol je řešen jako přiřaditelný, může být ovšem používán i trvale, nicméně nedosahuje kvalit trvalého pohonu u sedanu GL. Přiřazení pohonu může být zvoleno jak pokynem řidiče, tak automaticky.
Motor má velmi slušný výkon a pro tažení vleku i dostatečný točivý moment, vysoká je spotřeba (9,5 - 13 l/100km), zřejmě díky pouze 3st AT. Dobré je nízké povinné ručení. Výborný je zavazadlový prostor, při sklopení sedadel vytvoří zcela rovnou plochu a díky zvýšené střeše dosahuje objemu až 1750 l. Výbava odpovídá ostatním Subaru - vše v elektrice, v tomto případě kromě šíbru, který byl zřejmě dodělán předchozím majitelem dodatečně. Maximální rychlost, tachometrově cca 190 km/h, zrychlení a ovladatelnost při městském provozu rovněž slušné.
Komentáře uživatelů k recenzi Subaru 1800