Recenze Subaru Legacy 2.0R IV generace
“Skvělý vůz a perfektní jízdní vlastnosti”

Autor recenze: J.M. všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2007 Typ motoru:2.0R, 121kW Stav km při koupi:122 457 km Stav km nyní:139 712 km Způsob řazení:automat Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 rok Palivo: LPG (plyn) Vloženo: 1. 3. 2015

Hodnocení inzerátu: 31 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.2

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda Octavia 2.0

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

Subaru sníh miluje :-)
perfektní jízdní vlastnosti
žádná únava po cestování vozem

Slabé stránky

některé věci dělají Japonci jinak
dražší servis

Závady a opravy na autě

vadné 2 ks vstřikovače LPG pouze z důvodu, že předešlí majitel kašlal na výměnu filtrů pro LPG, jinak nic.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Po koupi auta provedena pro jistotu automaticky výměna všech náplní (olej v motoru, v difech, brzdovka, chladící kapalina), výměna všech filtrů, dále při jednom provedena aktualizace firmware řídicí jednotky na nejnovější (menší spotřeba paliva), deaktivace automatického vypnutí výhřevu zpětných zrcátek, čili po zapnutí výhřevu hřejí celou dobu, dokud se to manuálně nevypne, dále montáž zadních parkovacích senzorů, kontrola vůle ventilů z důvodu provozu na LPG a výměna svíček. U plynaře také výměna filtru plynné a kapalné fáze LPG, na což dle jejich stavu na to původní majitel očividně kašlal. Také raději domontováno elektronické přimazávání ventilů a seřízení na řídicí jednotce pro LPG. Jinak vůz má origo montáž LPG typu BRC prodejcem vozu.

Vůz jsem pořídil z důvodu potřeby 4x4 a občasného většího nákladu ve verzi combi. Auto šlape jako hodinky, jízdní vlastnosti naprosto úžasné za každého počasí a drží na cestě jako přibité. Zvukový projev motoru boxer, když se dostane do otáček je doslova návyková záležitost. Původně jsem měl obavy ze 4st. automatu, protože do té doby jsem měl vždy manuál a navíc si někteří na tento automat stěžují. Zpočátku jsem trochu nadával také, ale asi po cca. 10 dnech naprostá pohoda. Problém je spíše v tom, že se člověk musí tady naučit pracovat dobře s plynovým pedálem, to je celý problém, proč na něj mnoho lidí nadává. Dneska už bych manuální převodovku nechtěl a plně mi tento automat vyhovuje a odstupňování je u něj perfektní, i když mi přijde trochu náročnější na práci s plynem než v jiných vozech s automatem. Auto je v plné výbavě a má i pádla (řazení) pod volantem, nebo klasicky u automatu možnost sekvenčního řazení. Jízda je v něm naprosto pohodová a člověk ani po hodinách za volantem není unavený a není problémem ani předjíždění za horšího počasí a na horší cestě, kopec nekopec. Interiér luxusní, sedačky perfektní a dostatek místa i vzadu. V autě jsem bez problému přepravoval i 2m rošt z postele, po velmi rychle sundané zadní roletce (ne jako u Škodovky) a sklopení zadních opěradel i bez nutnosti sundávat nebo dávat na doraz hlavové opěrky. Vzniklá plocha je obrovská a je v rovině, čili žádný schod, jako u jiných vozů. Automatické nasvětlení otvoru pro klíč od zapalování - příjemná vychytávka. Dále krásně obrovská zpětná zrcátka a velmi dobrý výhled i do boku, díky malému středovému sloupku. Bezrámové dveře vypadají také velmi dobře. Maličkost ale skvělá věc, na kterou mnoho výrobců asi ještě nepřišlo jsou dosti široké stínítka proti slunci a ne nějaké úzké proužky. Podvozek může někomu připadat na 17" nízkoprofilových pneumatikách zvláště v zimě poněkud tvrdší, proto je lepší to v zimě obout na 16" kola. Jinak podvozek mi nepřijde nějak zvlášť tvrdý, spíše příjemný a jen tak neustřelí. Pokud to někdo dokáže, nejede už jako člověk, ale jako vepřové, protože tento vůz dokáže řezat zatáčky velmi rychle a přitom bez problémů.
Najde se samozřejmě i několik věcí, na které se mi zvykalo poněkud hůře, protože to kluci japonský dělají prostě jinak. Třeba opěrka ruky je doslova loketní opěrka, protože si opřete pouze loket a ne větší část ruky, jak je zvykem v evropských vozech a není posunovatelná, čili je napevno. Celkem málo odkládacích míst a poněkud užší přihrádka u spolujezdce. Kapsy ve dveřích jsou také poměrné úzké. Palubní počítač nelze ovládat páčkou pod volantem, ale zvlášť tlačítkem u displeje palubního počítače. Není zde možnost trvalého zobrazení venkovní teploty, protože displej palubního počítače může zobrazovat pouze jeden údaj, kde mám standardně nastavenou průměrnou spotřebu. Stahování oken je trochu pomalejší, což ze začátku může někomu připadat až moc pomalé, nicméně je to pouze o zvyku. Další výtku bych měl k až příliš snadnému zapínání a vypínání světel na levé páčce pod volantem. Párkrát se mi ze začátku stalo, že jsem si při dávání blinkru aniž bych si to uvědomil, vypnul potkávací světla a měl jsem zaplé jenom parkovací, což ve městě nelze snadno zjistit a na palubní desce není na to také žádná zvlášť kontrolka. Přitom by stačilo aby to šlo více z tuha. Co jsem také nějak nepochopil, proč se v japonských vozech celkem často využívá prostor pod řadící pákou k umístění kelímku s nápoji. Tady jsou nesmyslně umístěny oba dva. Stejně tak nepochopím umístění ovládání vyhřívání sedaček vedle ruční brzdy, ale tak aby na to běžně řidič neviděl a dělal to spíše po hmatu. Dvou zónová klima je sice taky fajn, ale není tady možnost volby řídit obě strany jedním knoflíkem, ale vždy pouze každým knoflíkem zvlášť. Nepotěší ani absence funkce automatického sklopení zpětných zrcátek při zamčení vozu. Sklopit sice jdou, ale vždy přes zvlášť tlačítko, na což často zapomínám a musím kvůli tomu vůz znova odemknout, strčit klíč do zapalování a pak stisknout tlačítko pro sklopení zrcátek, což je poněkud otravné. Jelikož často používám tempomat, tak jeho neustálé zapínání na multifunkčním volantu po vypnutí zapalování vozidla mi přijde také jako nesmysl oproti řešení, kdy je umístěn na páčce pod volantem s mechanickým přepínačem aktivace a deaktivace. Dále v obrovském kufru nejsou žádné hluboké kapsy, protože standardní dvě jsou dosti malé, dobré tak na lékárničku. Úchytky pro síťový program taky žádné. Lze dokoupit a domontovat, což budu řešit na jaro. Ovšem perličkou je fakt, že v kufru chybí osvětlení zavazadlového prostoru, což mají i vozy nejnižších tříd. Ale zase blbosti jako pojistka proti nastartování motoru při otevřené kapotě motoru tady je standardem.

Tak konec kritiky, protože to auto má své přednosti hlavně tam, kde jiným za horších jízdních podmínek už dochází dech :-) Pokud by se mě někdo zeptal jestli bych šel do Subaru znova, tak určitě, ale bohužel mě nový poněkud oplácaný design Legacy nebo Outbacku a nebo Forestera už není tak sympatický. Prostě mi to přijde stejné, jako by se z vymakaného sportovce stal otylej tlouštík. Snad další generace ten design napraví.


Doplnění recenze ze dne 27.12.2015

Výměna iridiových svíček (2300kč), výměna oleje a filtru a vyčištění sání (1000kč + 400kč práce), a nové přední stěrače (400kč). Rovněž zakoupení nových 2ks LPG vstřikovačů již přímo ze zahraničí a provedena jejich výměna, protože byli trochu načlé už při koupi vozu, ale ještě funkční, tak zatím neměněny, tedy (3600 + 400kč revize), takže nyní jsou nové již všechny 4ks a klid na dalších cca. 120tkm. U provozu na LPG je trochu nevýhoda, že je potřeba měnit svíčky častěji a to co 20tkm a olej co 10tkm, ale na touž jsem zvyklej, protože jezdím s vozy na LPG už dobrých 10 let. Eviduji si také přesně každé tankování a nájezd na plnou nádrž LPG, stejně tak občasné tankování BA95 a úspora vychází ročně až na slušných 19 000kč, samozřejmě dle závislosti na ročním nájezdu km. Takže spokojenost a zatím dělá čest své pověsti spolehlivého japonského vozu :-)


Doplnění recenze ze dne 18.11.2016

Tak po roce další doplnění recenze. Auto šlape jako hodinky, akorát na jaře, když byla studená rána a krátce po nastartování, když jsem potřeboval vyjet z řady vozidel a musel jsem točit více volantem, začal chvilkově vynechávat posilovač. Po pár sekundách to ustalo, když asi servo natlakovalo posilovač řízení. Vyměněn klínový řemen, ale ten nebyl příčinou problému, proto se provedl i průplach serva pomocí proplachovacího stroje, dodán nový olej a servo jede jako nové, čili je to poznat i při řízení, že jde o něco příjemněji a více zlehka než dříve. Cena opravy 2800kč, což většinu udělalo půjčovné za proplachovací stroj. Takže pokud budete mít problém s mechanickým servem doporučuji tímto začít, protože cena nového serva není zrovna láce. U elektrického serva to ale není možné a jeho výměna je pak nutná. Provedena také další STK, kde všechny druhy závad opět nula. Auto jsem před technickou pouze umyl na myčce, více nepotřebovalo, kromě nového oleje po ujetí 10tkm, kvůli provozu na LPG. Kromě pravidelné výměny motorového oleje se provedla i výměna předních a zadních brzdových destiček, čili spotřebák.
Do auta jsem ale po poslední kontrole vůle ventilů se rozhodl raději s předstihem zainvestovat 21 000kč za nové ventilové sedla, protože již vykazovali menší vůli. Kdybych vůz neprovozoval na LPG, tak by to nebylo potřeba, ale u LPG pohonu k tomu u Japonců bohužel vždycky jednou dojde, ať tvrdí kdo chce, co chce. Sice by to asi do další kontroly, tedy 30tkm ještě počkalo, nicméně jsem nechtěl riskovat podpálení ventilů, což by opravu citelně prodražilo, proto jsem ji raději provedl bez odkladu. Motor musel samozřejmě ven a ventilové sedla se v obou hlavách vyměnili za nejtvrdší materiál, který se dá tady použít a je to již prakticky celoživotní oprava motoru. Při mém průměrném ročním nájezdu mám tuto investici díky provozu na LPG nejpozději do 14 měsíců zpět, takže žádný problém. Bonusem a finanční úsporou je i to, že již není potřeba provádět kontrolu ventilových vůlí co 30tkm, ale pro vlastní klid třeba co 60 až 90tkm. Auto mám v úmyslu si nechat ještě dlouho, protože jiné nechci. Jsem totiž zvyklí na pohodlí v autě a hlavně to, že auto sedí na cestě za každého počasí a také v zatáčkách, prostě kdo jednou zkusí jízdní vlastnosti Subaru, už jiné auto nechce, pokud nechce v tomto směru slevit. V autě při jízdě nic nevrže ani nevydává jiné pazvuky z interiéru a co jsem si po cca. 4 týdenní odstávce vozu uvědomil, že i bez voničky interiér stále příjemně voní, aniž by byla uvnitř předtím nějaká vonička. Hlavně na autě oceňuji, že i s ohledem na nájezd a stáří vozu nemusím stále něco řešit a pouze tankuji palivo a měním olej, na rozdíl od jiných vozů v rodině, u kterých je potřeba poměrně často něco řešit a nájezd km je u nich již citelně znát. Již nyní ale vím, že pokud v budoucnu budu nucen je nahradit, bude to určitě vůz z japonské produkce.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 31


Komentáře uživatelů k recenzi Subaru Legacy

Vložit komentář

Zkušenosti po xx letech?

zdravím, jaké jsou zkušenosti po xx letech? co servis?

13.08.2022 | 09:35:39 | kabliczek  | 88.103.227.* Reagovat

LPG

Já jezdím také na LPG, ale myslím, že je naprostá zbytečnost měnit iridiové svíčky každých 20000 km, ty se tam dávají kvůli delší životnosti, 20000 km vám vydrží i obyčejná svíčka správné tepelné hodnoty.

29.12.2015 | 17:37:10 | Bebe  | 178.255.168.* Reagovat

RE: LPG

Ono při provozu na LPG jakákoliv svíčka, tedy i iridiová se pozvolna začne potahovat měděnkou, právě díky plynovým rozvodům v mědi, což není chyba, ale vlastnost. Ale zvláště tento motor je na kvalitu svíček citlivej až moc. Nejvíce je to znát v zimě po nastartování studeného motoru a volnoběhu. Po výměně svíček je po problému. Nicméně zkoušel jsem i levnější, jako třeba NGK BKR5E-11, ale na ty motor neměl tak kultivovaný chod a hlavně díky velmi špatnému přístupu ke svíčkám u tohoto typu motoru mě velmi rychle přešlo další experimentování a raději se již poohlédl po origo NGK ILFR6B v zahraničí, kde se dají u zahraničních prodejců splašit origo Japan za 320kč/1ks. Už totiž existuje i jejich čínská druhovýroba, která se dá u nás splašit něco málo přes 200kč, ale těm nevěřím. Zkoušel jsem i změnit mezeru na 0.7 a 0.8, ale stále to nebylo ono, jako s těma ILFR6B, které jsou perfektní a těch 20000km vždy vydrží. Jinak někdo mění svíčky u LPG automaticky už po 15000km s olejem. Olej ale měním pro jistotu co 10000km, protože při provozu na LPG aditiva obsažená v oleji velmi rychle ztrácejí své vlastnosti.

30.12.2015 | 03:56:54 | J.M.  | 91.103.165.* Reagovat

Servisní náklady na spotřební součásti

Ještě doplním pro úplnost, že kompletní servisní kontrola ve značkovém servise Subaru (co se měnilo a kontrolovalo v úvodu recenze), která se dělá u Subaru po 120 000km a kterou jsem nechával dělat o něco dříve ihned po koupi vozu i s kompletní výměnou rozvodů (motor má dvě vačky, takže dražší záležitost) a také výměnou oleje v automatické převodovce, kontrola brzd, nastavení a seřízení světel a přetěsňění vík ventilů po kontrole vůle ventilů, což jsem tyto položky ještě zapomněl v úvodu recenze uvést, vyšla kolem cca. 25 000kč + cca. 8000kč 2ks vadného LPG vstřikovače, výměny filtrů LPG a seřízení LPG agregátu.
Pak jsem investoval 8000kč do elektronického přímazu ventilů + cca. 2500kč 5l balení mazacího přípravku na 50 000km. Pak 10 000kč sada nových 16" elektronů originál Subaru na zimu a na ně sada zimních pneu Nokian 7500kč. Podtrženo sečteno počáteční náklady 33 000kč za servisní úkony a dalších 28 000kč za další mou výbavu, čili žádná láce, ale věřím, že kromě olejů a filtrů, případně brzdového obložení a v roce 2017 nové LPG nádrže (6000kč) nebudu muset již nic řešit a auto najede bez problémů dalších 120 000km. Někdo si třeba řekne je to moc, ale kdyby si psal poctivě kolik proinvestoval postupně na různých opravách svého vozu, nebo o kolik spadla cena jeho nového vozu, asi by se taky nestačil divit :-)

02.03.2015 | 03:45:59 | J.M.  | 91.103.165.* Reagovat

oprava

mělo být správně, ...kterou jsem nechával dělat o něco později ihned po koupi vozu..., konkrétně pak o 2 457km později než udává výrobce, takže ještě v normě :-)

02.03.2015 | 03:50:51 | J.M.  | 91.103.165.* Reagovat

Pěkná recenze i volba auta,jen jsem se nikdy nesetkal s tou "pojistkou proti nastartování při otevřené kapotě" -co když si chci poslechnout chod motoru,nebo se třeba podívat jestli není nějaký únik provozních kapalin,prostě klasická vizuelní kontrola motoru při chodu,ta v tomto případě není možná?Díky za odpověď a hodně šťastných km.

01.03.2015 | 08:45:21 | pavel e36  | 37.48.36.* Reagovat

RE: Poistka

No tipujem, že sa tá poistka dá vypnúť.

01.03.2015 | 09:47:34 | Toky  | 85.159.107.* Reagovat

RE:

Mě to taky nenapadlo, že to auto vůbec má, ale přišel jsem na to náhodou, když jsem se na něco díval na motoru a pouze dal kapotu dolů, čili ji nedovřel, pak jsem chtěl nastartovat a nic. Trochu mě to vyděsilo, ale pak mě napadlo, že jsem nedocvakl kapotu, jestli to náhodou není nějak jištěné a bylo. Stačilo zacvaknout kapotu a už to startovalo. Pro jistotu jsem to vyzkoušel znova a je to tak. Startování s úplně otevřenou kapotou jsem nezkoušel, tak to vyzkouším ze zvědavosti také.
Má to dokonce čidlo zatížení sedačky spolujezdce, dle toho co jsem zkoušel (zase jsem na to přišel náhodou) toleruje to zatížení sedačky do cca. 3kg, když na to sedadlo totiž položím menší věci upozornění (pípání a svícení kontrolky na palubce) na nezaplej pás nereaguje, když už něco položím něco těžšího, nebo si na sedadlo někdo sedne, tak to pípá stále a kontrolka svítí, dokud se ten pás nezapne. Holt myslí i na tu bezpečnost.

01.03.2015 | 14:22:00 | J.M.  | 91.103.165.* Reagovat

RE:

...hlavně myslí na bezpečnost pohonem 4x4 jak už jste si sám určitě vyzkoušel.) a celkem jste to vystihl že "japonci dělají některé věci trochu jinak" Je fakt že jim občas musíme něco odpustit,oni nám to ale zase vynahradí příkladnou spolehlivostí.Já na japonce nedám dopustit,měl jsem jich několik i v rodině a vždy minimum problémů.Po subaru jsem taky vždy pokukoval a jednou byl blízko ke koupi starší imprezy jen mě vždy odrazovala ta spotřeba kolem 10L.Tu máte ale s lpg vyřešenou tak ať vám auto slouží a díky za odpověď.

01.03.2015 | 14:32:37 | pavel e36  | 37.48.45.* Reagovat

RE:

To máte pravdu, čistokrevná čtyřkolka nemá na cestě chybu a už bych auto pouze s předním náhonem ani nechtěl. Kupoval jsem to jako hlavní rodinné auto, takže ty jízdní vlastnosti za každého počasí a tím i vysoká bezpečnost pro mě byly prioritní, navíc za posledních 10 let jsem měl všechny auta v LPG, protože nejsem příznivec dieselu, ani nemám takové roční nájezdy, aby se mi nafta vyplatila. V LPG to Subaru papá kolem 11-12 litrů, ale je pravda, že to sem tam i dosti proženu. To je v přepočtu na cenu benzínu kolem 6 litru, což je na čtyřkolku s automatem o tomto výkonu dosti slušná spotřeba. Takže celková spokojenost a ne nadarmo se říká Japonec na konec. Měl jsem dříve pouze evropské vozy, ale Subaru je prostě o něčem jiném. Zvažoval jsem i Mazdu 6 v kombíku, ale nakonec zvítězilo Legacy a opravdu nelituji a doslova se na každou jízdu s tím autem těším, což u dřívějších aut jsem to bral prostě jako rutinu. Ne nadarmo se říká Japonec na konec a musím uznat pravdivost tohoto rčení :-)

01.03.2015 | 15:16:51 | J.M.  | 91.103.165.* Reagovat

RE:

Nojo, ale to Vase subo neni cistokrevna ctyrkolka, zadni kola se pouze pripojuji pri prokluzu...proto ma taky stejnou spotrebu jak manual, ktery je stalou ctyrkolkou

27.05.2015 | 23:16:53 | bubak  | 89.177.120.* Reagovat

RE:

Kdyby to tak bylo, spotřeba by musela být menší jak u MT. Ono je to trochu jinak, tj. zadní kola jedou trvale z cca. 10% a v případě potřeby elektronika pouze mění poměr. Přesněji, místo mezinápravového diferenciálu má elektronicky řízenou hydraulickou lamelovou spojku. Tato kombinace má v normálních podmínkách poměr 90:10 ve prospěch přední nápravy. Její funkci ovlivňují jasně definované stavy, jako zařazený rychlostní stupeň, rychlost automobilu, natočení volantu a jiné. Dokáže poměr upravit na 50:50. Ale netuším, jestli je tomu tak i u nových generací Subaru s novým typem AT, tedy CVT Lineartronic.

28.05.2015 | 12:09:20 | J.M.  | 91.103.165.* Reagovat

RE:

...přesně tak nic se nepřipojuje ani neodpojuje,je to taky stálej pohon čtyř kol jen s "inteligentním" přenosem výkonu na kola která zrovna nejvíc potřebují trakci.

28.05.2015 | 14:33:04 | pavel e36  | 37.48.39.* Reagovat

RE:

Je to tak jak pisete -tj. system podobny haldexu...to bych ale neoznacil za staly pohon, krome toho si myslim, ze lamelova spojka nemuze byt stale sepnuta, na rozdil od planetoveho ustroji ktere ma subo v manualu....bmw xdrive se taky oznacuje z staly pohon i kdyz jim neni...

01.06.2015 | 21:06:39 | bubak  | 89.177.120.* Reagovat

RE:

ako uz bolo npisane je to staly pohon, a viskospojka nesluzi ako u nynych na prenos celej sily ale iba na regulaciu prenosu z 90:10 do 50:50, takze to vydrzi aj omnoho dlhsie ako haldex kt. v skodovke vydrzi kludne 250tis. km

04.12.2016 | 18:41:38 | haldex  | 178.40.12.* Reagovat

RE:

Je zadni napava pri zpatecce jako u haldexu odpojena nebo nezavisi na smeru jizdy?
Kolik Subo bere oleje?

30.05.2018 | 21:00:29 | pit  | 185.47.222.* Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Subaru Legacy
  • Subaru Legacy