Recenze Suzuki Alto 0.996
“Svůj účel městkého vozítka plní na výbornou.”

Autor recenze: Roman B. (39 let),
Pardubický kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2011 Typ motoru:1.0 Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:25 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 3 roky Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 5.5 l/100 km Vloženo: 19. 3. 2014

Hodnocení inzerátu: 9 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.6

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Vůz byl zakoupen nový takže na nějaké závady je snad ještě čas.
Provozní věci jsou samozřejmostí (olej, stěrače, glacidet).


Hodnocení a zkušenosti s autem

Vůz byl koupen nový jako druhé auto do rodiny. Zcela účelově na popojížděčky do práce, nákupy, vyzvednout dítě z tréninku. Jednou za měsíc delší cesta (55km na chalupu). Odpovídá tomu i průměrný roční nájezd kolem 8tkm.
Auto je v trochu vyšší výbavě. DO centrál, el. okna, dokonce klimatizace (která velmi efektivně snižuje výkon motoru asi na polovinu...).
Předností na Altu mnoho nenajdete. Je to ryze městské auto převážně pro jednoho až dva lidi, navíc žádné reprezentanty v basketbalu. Nastupujete-li do Alta v zimě, sundejte si nejprve bundu, neboť každý centimetr vašeho objemu vás bude znatelně sunout ke středu vozu.
Těžké nákladní vozy a autobusy používají takzvanou ,,motorovou brzdu", kdy se zavře klapka na výfukovém potrubí a zpětný tlak brzdí válce motoru. Nic takového Alto nepotřebuje, neboť jak jsem uvedl výše, je vybaveno klimatizací. Stačí tedy ve větší rychlosti zapnout klimu a dostaví se efekt, jako když vyhodíte brzdné padáky (teď fakt přeháním, zas tak brutálně to necukne...). Při delší jízdě může řidič nabýt dojmu, že se účastní podniku ,,Rallye tisíce jezer" kdesi ve Finsku. Není tomu tak, to se jen tříválcový motor o objemu 996ccm snaží nahradit chybějící kroutící moment a výkon alespoň zvukovou kulisou.
Ale abych jen ironicky nekritizoval. Alto je jednoduše městké vozítko pro klidné a levné přesouvání městem, do práce, na nákupy, za koničky. Kufr není velký, na zadních sedadlech je místa tak pro malé děti. Za to vás Alto odmění nízkou spotřebou. Kompaktními rozměry kdy nebudete mít (většinou) problém s parkováním. Nízký poloměr zatáčení, vyvážené servo a velká zpětná zrcátka vám ono parkování ulehčí.

Pro:
obyčejné auto, nemetalický lak, nenápadné, nezajímavé (z pohledu vandalů či zlodějů)
nízká spotřeba
5dv verze
naprosto dostačující výbava

Proti:
opravdu mrňavé auto, basa piva v kufru je 50% kapacity
výkon motoru je ždímán ze zvýšených otáček (pochopitelně)
plasty v kabině zcela pochopitelně působí levným dojmem

Osobně jsem zastáncem větších aut typu Laguna či Scénic. Jak kvůli komfortu, bezpečnosti, přepravní kapacitě. Na druhou stranu jsem si vědom, že za provoz velkého auta ve městě platí řidič neúměrnou daň (provozní náklady), co mohu potvrdit osobní zkušeností se Scénikem 2.0 RT.
Alto mne doveze do práce za měsíční náklad 450, Kč, Scénik to uměl za dvojnásobek. Občas asi není na škodu se zamyslet nad finančním rozdílem mezi ,,chci" a ,,stačí mi". A dokonce, světe div se, i tu cestu kolem 100km lze v Altu absolvovat bez následných psychických problémů (to akorát syn to bere jako výlet do sociální minulosti lidstva - průřez toho, jak asi tak lidi žili v pravěku...).

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 9


Komentáře uživatelů k recenzi Suzuki Alto

Vložit komentář

ALTO 1,0 2013 32tis.KM

Alto mám rok, druhý majitel.. spotřeba přesně 5,2 jezdím sám, nebo ve dvou, převážně mimo město, ale svižně.. svádí to, ochotně jde za plynem. Jsem motorkář a mám rád malá auta..krom toho jsem se vozil ve více, než 30ti autech, začínal jsem na Trabantu..přes Š100,120, Rapid, Ford Lincoln, Mustang, až po Maluch 126p...Alto má špičkově spočítanou převodovku a mimořádně tichý motor.. ve 100km/h řadím pětku a sluchově to není prakticky znát. Rozhodně to není líné auto, pokud jede člověk sám...mám docela problém s dodržováním rychlosti, přestože máme druhé auto BMW. Alto se pouze tváří, že jede pomalu. Jízdní vlastnosti dobré, až na přílišnou tvrdost..na rozbité silnici občas zdržuji, druhá věc mi nevyhovuje sklon sedadla, které je příliš zbytečně nakloněno dozadu a špatně se z něj vstává, mám 186cm. Třetí věcí je, že jsem počítal s malým prostorem a když budu potřebovat, vezmu si vlek...jenomže povolená zátěž na kouli je 100kg... to znamená maximálně nosič na kola. Jinak skvělý japonský buldoček....

10.02.2016 | 14:28:37 | existuji  | 37.48.33.* Reagovat

RE: ALTO 1,0 2013 32tis.KM

V Altu si můžeš sklon opěradla sedadla upravit dle své potřeby:-)

04.05.2016 | 18:36:45 | Alda  | 62.209.230.* Reagovat

Suzuki Alto 2011

Já mám na Altu najeto zatím asi 14000km a zkušenosti jen pozitivní.
Měnil jsem jen 2x motor.olej s filtry a 1x olej převod.Jinak nic.
Roční pojistka 1000 kč.Spotřeba 4.7lit. v zimě 5.Takže provozní a servisní náklady proti velkým autům minimální.V maluchu jezdím sám,nebo s manželkou,takže 50KW tříválec na 850 kg lehké mini
autko bohatě stačí.A jen tak mimochodem,Suzuki malé motory umí
jako málokdo.Díky tomu,že se Alto vyrábí v Indii pro jejich trh,
má velmi robustní a odolný podvozek a jednoduchou mechaniku,
takže má předpoklady spolehlivě a dlouhodobě fungovat i na
naších nekvalitních vozovkách.A výstupní kontrolu kvality si
Japonci dovedou také pohlídat.Také minimum choulostivé elektro
niky dává záruku,že se Altu vyhnou drahé závady.Měřím 185 cm
a s místem za volantem nemám žádný problém.Jízdní vlastnosti
odpovídají dané třídě vozidla a docela zábavné:-)Ale není to
na žádné závodění.Interiér je jednoduchý a zaplať pánbu tam
nejsou všeliké ty tlačítka,ovládače a infodispleje,co je teď
cpou do dnešních,takzvaně moderních aut.A také absence nevku
sných komediantských pozlátek na palubce a volantu kvituji s
povděkem.Palubní deska je s tvrdých,šedých,dobře slícovaných plastů,které nikde nevržou ani neskřípou a že jsou jen tvrdé
mi nikterak nevadí.Nepokládám na ni ruce ani obličej.Sedadla
jsou také docela pohodlná i když poněkud plochá,ale ani po
dvou hodinách jízdy nepociťuji na nich únavu.Mě Alto nadmíru
vyhovuje a jsem s ním spokojen.Takže abych to uzavřel,jestli
někdo uvažujete pořízení miniauta,tak to dobře rozvažte!Musíte
být stoprocentně přesvědčení,že vám tento typ vozítka bude
stačit,mohlo by se totiž stát,že po nějaké době toho budete
litovat:-)Přeji dobré rozhodování a mnoho šťastných kilometrů.
Aleš Holiš

l

01.09.2015 | 20:53:28 | ALEŠ  | 62.209.230.* Reagovat

V Altu jsem se svezl, páč jsem o něm uvažoval. Po svezení už jsem o něm neuvažoval. Prostor je příliš stísněný (to se u kolíňat povedlo lépe) a nepůsobí celkově moc dobře. Tak jsem šel o stupínek výše a koupil Splashe. S litrovým motorem mám spotřebu zatím 5,1 L - nějaké couračky do práce také jsou, takže zjm. v zimě spotřeba roste, zatím nebyla nad 5,75 L. Na dálnici by to spotřebou nebylo (kratší převody), tady by se možná spíš uplatnilo Alto, podobně jako kolíně. Kolíně má ale lepší motor. Klima u Splashe je naštěstí dobře dělaná a výkon tak moc nebere. Nemá tak ostrý náběh studeného vzduchu, ale po tom ani netoužím. Spíš chci, aby auto po spuštění klimy normálně jelo. Srovnával jsem to s Fábií HTP 51 kW, a tam klima sice brzy dává hodně chladný vzduch, ale auto nejede. Splash je v tomhle směru lépe řešen.

26.03.2014 | 22:09:53 | Itall  | 88.83.187.* Reagovat

Ty hodnoty co jsem psal platí pro benzín pro naftu platí poloviční hodnoty výkonu protože má dvakrát výšší krouťák.Když vezmu Fabii 1.4Tdi 55kw k tomu dá krásnejch 195Nm je to srovnatelné s 2,0 85Kw 170Nm.1.4Tdi ho spráší v pohodě a k tomu poloviční spotřeba.Diesel 1,4Tdi se dá srovnat s 1,8Tsi ale ten se dává do octávie takže jinou možnost nemáme.

24.03.2014 | 16:46:58 | Anonym II  | 90.178.147.* Reagovat

RE:

Kam ty na tu srandu čéče chodíš, ty jsi nevyčerpatelná studnice humoru. Zkus to v TV Nova :-) Normálně ti závidím, mě už nic nenapadá, a ty pořád taháš fóry z rukávu...

24.03.2014 | 16:57:05 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE:

Poloviční spotřeba? Vždyť 2.0litr dá na dálku 5litrů, a při 140km 6,4litrů. Takže 1.4Tdi dá polovinu tedy 2.5 litrů spotřebu? A 1,8Tsi si bere tolik co 1.2Tsi průměrnou spotřebu... :D

A co teprv Suzuki alto, ten stojí co Suzuki Burgman sociál verze, tak je hodně složité jestli si vybrat fakt bohovský skůtr a zakoupit pár výbav k němu a předbíhat v kolonách kdekoho a u křižovatky být vždycky první a ušetřit několik desítek minut cestou do práce, nebo jezdit s tímto celozastřešeným vozem i přes zimu se vyhřívat a hezky se držet za ostatními a neužívat si výhod jednostopého vozidla. :D

25.03.2014 | 07:13:59 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE:

Teda chlapi (všichni tři výše ve vláknu), vůbec netuším kam jste svou diskuzi odbočili :-/
Jeden sem zatáhne ,,dvoulitr", druhej motorku... to mi hlava nebere.

02.06.2014 | 14:27:49 | Roman B.  | 192.168.1.* Reagovat

RE:

Zvykneš si, tady je to normální. :-) Hlavně to nesmíš brát vážně.

02.06.2014 | 15:00:10 |   | 89.102.228.* Reagovat

Píšete že se s tím dá jezdit i do práce na delší trasu. Nemyslím si jezdím denně tam 62 a 6ě zpátky po okreskách kdy mám k dispozici 115 koní a mnohdy to nestačí. Auto mi váží 1150 kg

22.03.2014 | 06:14:48 |   | 178.255.168.* Reagovat

RE:

Tak holt budeš muset vytáhnout ten třílitr, ten má výkonu víc...

22.03.2014 | 08:49:28 | Venouš  | 193.86.8.* Reagovat

RE:

To musím souhlasit že 115koní je dnes málo.Podle studií je ideální mít 150koní na tunu samo mimo město.V obci stačí bohatě 100koní na tunu.Na dálnici je to horší někteří odborníci tvrdí až dvěstě koní na tunu.Takže ideál je 1500kg a 300koní dálniční koráb.Nebo 1000kg a stopadesát koní mimo obec a malé auto 800kg-80koní do města.

22.03.2014 | 13:53:29 | Anonym II  | 90.178.147.* Reagovat

RE:

Vtipné. Mě stačí do města 20 koní na půl tuny. I když není město jako město, že.

22.03.2014 | 16:57:41 |   | 89.102.162.* Reagovat

Cesta do minulosti

Se slzou v oku vzpomínám na své Aygo a jak někteří psali že jde o dálniční křižník.Musel jsem se hodně snažit abych udržel 150km/h.Teď jezdím Octávia 1,9Tdi 66kw 1996 a to je dálniční křižník aspoň proti Aygu.Octávií jedu v klidu 200km/h po dálnici a motor jen ševelí a má dostatek rezerv pro další akceleraci,takhle si představuju auto.Jinak mnoho šťastných kilometrů a děkuji za pěknou recenzi.

22.03.2014 | 05:44:01 | Anonym II  | 90.178.147.* Reagovat

RE: Cesta do minulosti

tdi cocta 1.9 už nemá dostatek rezervy pro další zrychlení spadni na zem to má tak akorát můj tříitr a dnešní auta od třílitru na horu.

22.03.2014 | 06:12:39 |   | 178.255.168.* Reagovat

RE: Cesta do minulosti

Dyť si z vás taky dělá už nejmíň rok jenom prču... trochu soudnosti k tomu vašemu zaujetí by neškodilo. Berete to tady moc vážně, a přitom je to většinou snůška blbin. Je dobře, že se najde někdo, kdo pochopil inteligenci těchto stránek i jejich "dopisovatelů". Jinak by to nestálo ani za to, sem chodit.

22.03.2014 | 11:08:30 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: Cesta do minulosti

Ale copak? Že by následky nějaké dlouhodobě neléčené frustrace?

30.05.2014 | 09:24:40 | Roman B.  | 192.168.1.* Reagovat

RE: Cesta do minulosti

Ano je to tak,než člověk zjistí určité věci občas to trvá.Mnoho lidí nevěřilo a já jsem byl mezi nimi že Octávie 1,9Tdi je opravdu unikát.Už jí mám bohužel pryč ale vzpomínky jsou nádherné.Opravdu nelžu pár lidí co semnou jeli nemohli uvěřit.Ten neuvěřitelnej krouťák nechává za sebou spostu silnějších aut.Například Honda Legend 3,5 dostala přes pí*u ano má výšší výkon ale ne krouťák a z toho jsem těžil.Ok samo že když jsem měl na tachu 200km/h tak mě předjel díky velkému výkonu ale jinak měl smůlu.
Podobná situace se stala s Opel Omega 3,0 V6,človíček kterej si nepřečetl nápis na mojí prdeli 1.9Tdi měl smůlu.Jeli jsme z obce a já to jen přišlápl on mě ale chtěl už předjíždět,nevěděl jsem to a jel jsem.Občas spěchám a tak jsem se rozjel na pohodu 190km/h ta Omega ale dávala víc tak mě předjel.Dohnal jsem ho až v zatáčkách což bylo super lehoulinká Octávka proti Omeze byla v plusu.Omega do 180km/h neměla šanci pak se ale karta obracela.

30.05.2014 | 16:59:58 | Anonym II  | 90.178.147.* Reagovat

RE: Cesta do minulosti

Tak oktavie 1,9 je opravdu unikát. Tento archaický zázrak jsem používal při výkonu práce, služební, a ani by mě nenapadlo na ni psát třeba recenzi. Je to tak technicky průměrné a zastaralé auto, nevím proč vydávané za jakýsi etalon kvality, že bych po ní ani nevzdech. Uvnitř místa jako v rozšlápnutým trabantu, tvrdá lavice vzadu, chrochtání místo zvuku motoru, a v "tahu" toho chrochtadla nevidím vůbec nic úžasného. Tuctovka, s malýmn rozvorem a zbytečně velkým kufrem, smradlavá, ničím nezajímavá. Prostě octávia. Honda Legend 3,5 ačkoli jedoucí možná svižně, jistě s tebou nezávodila, protože by ti během pár vteřin zamávala a už bys ji neviděl. Vyvyšovat 1,9 TDI nad Honďáckou 3,5 může jenom omezenec, nebo škodofilní úchyl.

30.05.2014 | 20:18:01 |   | 89.102.162.* Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Suzuki Alto