Rok výroby:1998Typ motoru:1,6Stav km při koupi:181 000 kmStav km nyní:184 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 měsícePrůměrná spotřeba:6,5 l/100 kmVloženo:20. 9. 2005
Už při koupi byl načatý pravý přední kloub, záhy se přidal i druhý. Zatím ale ještě "nedozrály" do stavu výměny.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Předně mě při koupi zaujal poměr cena/výbava. Vůz je v plné výbavě (klima, servo, 2xairbag, CD i s měničem, lyžiny) a díky leasingu dostával i pravidelný značkový servis, takže ve srovnání s relevantní konkurencí je jeho cena obecně asi o čtvrtinu - možná i víc - nižší. Při koupi jsem dal na statistiky TUV, ADAC aj., ze kderých vychází nadprůměrně dobře.
Co zaujme, podobně jako u jiných "japonců" absolutně suchý motor, bez jakýchkoliv známek úniku oleje. Nevím, jak se chovalo auto jako nové, ale ta porce více než 180 tisíc km už je na podvozku trochu znát - v rychleji projížděných zatáčkách není vůz moc jistý, na nerovnostech se hluk a otřesy přenáší dovnitř auta, ale celkově dobré svezení.
Z uživatelských prvků si člověk musí zvyknout na některé vskutku neobvyklé "výchyty". Opěradlo sedačky nelze plynule nastavovat klasickým otočným kolečkem, ale pouze skokově páčkou, navíc v omezeném rozsahu. Chybí "hladové oko", nicméně, když ručička paliva klesne na úplnou nulu, zbývá minimálně 5 litrů. Šílená je ventilace (i když už jsem si zvykl). Tlačítky lze nastavit pouze přesně definovaná místa výdechu, ostatní výdechy jsou pak zcela uzavřeny. Navíc nelze množství vzuchu doladit táhly přímo na jednotlivých výstupech. Když prší, vůz se poměrně špatně odmlžuje (Chce to trochu zatopit nebo pustit klima, aby přicházel suchý vzduch). To jsou však konstrukční chyby, které nemají nic společného s kvalitou ojetiny. Naopak super je kufr, který je u kombi opravdu velkorysý, navíc po sklopení sedačky vzniká zcela rovná dvoumetrová plocha.
Opotřebení je znát na řazení, kde při rychlejším přeřazení nestíhají synchrony, naopak spojka bere stále u podlahy. Sedačky, kdyby s vozem nejezdila čuňata (propálené a polité potahy), nevykazují na materiálu žádné známky opotřebení.
To hlavní z čeho jsem opravdu nadšen je ale motor benzin 1,6 o výkonu 100 koní. Jezdím s ním na hranici předpisovosti (dálnice 130-140, silnice 100-110), často plně naložen, navíc v létě s klimou a to vše při průměru 6,5 litru! Motor je podle mě v naprosto špičkové kondici, v nízkých otáčkách poměrně tichý, na 5.st dokáže dokonce zvolna zrychlovat i v táhlém dálničním kopci, na 3.st. se pak dá velmi svižně předjíždět (táhne cca od 30 km/h do 130 km/h).
Celkové hodnocení: i když je po 3 tisících od koupě příliš brzo hodnotit, zatím převládá naprostá spokojenost. Jak říkám: poměr "užitná hodnota/cena" je bezkonkurenční.
****************************** Dodatek autora k 14.4.2006 ******************************
Tímto chci připsat ještě jednu důležitou zkušenost se svým vozem. Auto má mizerně vyřešené gumové těsnění kolem oken, takže při častém používání dojde k jeho "sežvejkání", může okolo oken mírně zatékat, ale hlavně jsou tyto netěsnosti zdrojem hodně nepříjemného hluku ve vyšších rychlostech (cca od 100 km/h). Další drobnost představují úzké svorky připojení automobilové baterie (běžné u "japonců"), jejichž nabídka není příliš velká a tudíž baterie jsou výrazně dražší než široká nabídka baterií se velkými svorkami. Alternativou je výměna svorek.
Komentáře uživatelů k recenzi Suzuki Baleno
svorky
stoji paru kaček ne? :)
06.12.2011 | 03:54:20 | frufru | 88.102.218.* Reagovat
Není to špatný auto
14.02.2010 | 19:02:55 | Reagovat