Rok výroby:2010Typ motoru:1586Stav km při koupi:0 kmStav km nyní:25 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?13 měsícůPrůměrná spotřeba:7,6 l/100 kmVloženo:24. 11. 2010
Ano. Během prvních 1000 km, se rozsvítila kontrolka airbagu. V servisu vyřešeno během cca půl hodiny-špatný kontakt, takže opravdu maličkost. Druhá závada byla tuším v 8000 km a to, že odešel tlumič na pravém předním kole, prý byl asi špatný z výroby, protože prý nějaké poškození zvenku nevykazoval. Opět jsem ale naprosto spokojen s prací servisu, protože jsem tam auto dal, řekli mi co je špatně, tlumič objednali, auto mi vrátili a za necelý týden jsem jel na výměnu, která trvala asi hoďku. Jinak k dnešnímu dni mám najeto 25000 km a auto jezdí již naprosto bez problémů a řekl bych, že i bude...
Hodnocení a zkušenosti s autem
Swiftíka jsme koupili nového minulý rok v říjnu (2009) jako náhradu za Octavii II 1.9 TDi, která byla na to, na co jsme ji používali, zbytečně velká a hlavně drahá a to ve všech směrech... Ve 120 tis km a po necelých pěti letech používání se totálně rozsypal motor a oprava by přesahovala desítky tisíc Kč, takže byl čas se rozloučit... Sport se od běžného Swifta poměrně dost liší, ikdyž se to nezdá a to nejen motorem, ale i kompletně přepracovaným podvozkem, který v kombinaci se 17" litými koly není ideální společník do rozbombardované Prahy. Na zimních 15náctkách se komfort nepatrně zlepší, ale stejně je to děsný kostitřas... :-) Člověk ale úplně změní názor na podvozek, jakmile se vydá na okresky, tam se pak dají dělat věci, tady člověk již skutečně uvěří, že podvozek je od MONROE... :-) Tak zábavné auto, jako je tohle, dnes již člověk hledá opravdu špatně... Naštěstí ani motor nedělá podvozku ostudu, 92 kW na 1100 Kg, to je opravdu více než dobré. Dokonce jsem několikrát četl, že zajetým Sportům běžne naměří i přes 100 kW. Je velmi příjemné, že auto je svižné v podstatě v jakékoliv rychlosti. Do 2800 ot/min řekněme, že zrychluje svižně a nad touto hranicí až do červeného pole (začíná v 7000 ot/min) to je nářez... :-) Velmi pozitivní pocity mám z řízení i z řazení. Převodovka je přesná, dobře odstupňovaná, řadicí páka se pohybuje po krátkých drahách, ale jedno minus přece má, chybí šestka a to hlavně na dálnici, kdy ve 140 km/h točí 4000 ot/min. Nad 160 km/h už je to o uši a hlavně pak je dobré, když člověk vlastní ropný vrt, protože pak se nestydí si vzít i 10/100km i více... Je to škoda, protože auto opravdu na to jezdit rychle, potenciál má. Do 200 km/h zrychluje tak, že je to až zarážející, na to, že jde "jenom" o Swift. Šestkou by klesly otáčky, spotřeba, hluk na palubě... Ze začátku mě opravdu vyděsila spotřeba. Prvních 2000 km si bral po městě 10-11 l a to jsem jezdil delší trasy s důchodcovským stylem jízdy... Pak začala postupně klesat a dnes se to má tak, že po městě, bez toho aniž bych se nějak výrazně omezoval, se spotřeba drží mezi 7-7,5l / 100 km. Pokud člověk závodí na každém semaforu pak do 8l. Mimo město na dálnici je to podle rychlosti, taková "kompromisní rychlost" je mezi 140-150 km/h, kdy se dá spotřeba udržet do 7,5l/100 km. Ve vyšších rychlostech klidně i za 9l. Nejvhodnější jsou okresky tam lze bez problémů jezdit mezi 5-6 litry.
PLUSY:
-Za ty peníze naprosto špičková výbava, sportovní vzhled, sportovní jízdní vlastnosti, prostě hodně muziky za málo peněz...
-Motor, tichý (neplatí o dálnici), velmi velmi hbitý...
-Sedačky RECARO, skvěle drží tělo a jsou kupodivu velmi pohodlné.
-Dostatečný prostor pro cestující, já se svými 186 cm se za sebe bez obtíží a pohodlně posadím.
-Po sklopení sedaček vznikne rovná plocha.
-Na okreskách super podvozek, "skoro" rallyový speciál :-)
-Jedovaté bzdy.
-Řízení, řazení - excelentní
-Obratnost ve městě
-Snadné parkování a manévrovatelnost.
-Spotřeba, když se člověk drrrržžžíííííí na uzdě... :-)
MINUSY:
-Dveře zakousnuté do střechy, hezké ale v zimě nepraktické.
-Horní zakulacená strana čelního skla-je špatně vidět na semafory.
-Přepínání údajů na palubním PC, musíte se natahovat přes celou palubku až do kapličky k čelnímu sklu.
-"Komfort" uvnitř na nekvalitních silnicích, jedním slovem katastrofa. Když se bavíte se spolujezdcem, přeskakuje vám hlas jaké to jsou rány.
-Pro mě největší minus-absebce šestého převodového stupně, z výše uvedených důvodů.
-Jen jeden stupeň výřevnosti sedaček, má jen ON nebo OFF
-Zpracování interiéru: je z tvrdých plastů, což bych neřešil, jenže soudruzi z Maďarska to tam nalupali tak, tam už sem tam něco vrzne.
-Spořeba, když se blbne... ;-)
Celkově jsme s autem spokojeni až na nějaké ty mouchy, které to vypadá, že se z počátku již vychytaly. Můj osobní názor je, že Suzuki nikdy nemělo začít vyrábět v Maďarsku, protože na dílenském zpracování aut se to sakra podepsalo... Swiftů nebo SX4 znám v okolí hodně, povětšinou to jsou spolehlivá auta. Jen sem tam se vyskytne nějaká maličkost, týkající se právě spíše práce maďarských dělníků.
Auto mělo klasickou předepsanou údržbu výrobcem, interval nebyl ani jednou "přejetý", spíš naopak a pouze aut. servis. Někdo neví o čem mluví a zbytečně rejpe..?
to ZuB103: Dobrý den, já jezdím obvykle po dálnici právě 130-145 km/h, nejčastěji trasa Praha - Jihlava. Spotřeba se pohybuje mezi 6,8 - 7,3 l / 100 km, podle toho, jak prudce akceleruji, když mě někdo zpomalí. Podotýkám ale, že auto má teď najeto přes 26 000 km a doteď stále pozoruji mírný pokles spotřeby, tzn., že motor si asi poměrně dlouho sedá...
dobrý den chtěl bych se zeptat kolik je tak spotřeba při 130 a jestly je opravdu možné jezdit s tímto autem za 7 litrů a přitom se nenechat předjíždet 120tkou. Díky za odpověd
No mně určitě, s tím, že to nebude nějaký extra spořílek jsem auto kupoval, takže si nějak zvlášť nestěžuji. Na spotřebu narážím v souvislosti s 6. převodovým stupněm, který auto citelně chybí hlavně z hlediska hluku na palubě při vyšších rychlostech a pak samozřejmě také z hlediska spotřeby, ale jak říkám s tou jsem smířen...
To víš, spotřeba odpovídá sportovním ambicím tohoto autíčka. Kdo má správný temperament a užívá si ostřejší jízdu, asi na spotřebu tolik nekouká. Za to sportovní svezení to stojí, ne?
ale má pravdu sám mám kupené 02/06 a je to japonec , chcel som inú farbu ale čakal by som 2 mesiace,tak som zobral nakoniec čierny. a mám taký dojem že SPORT sa vyrába výlučne v Japonsku doteraz aj ten nový model
Mám to ověřené i od kamaráda, co v Suzuki dělá. Pro náš trh se vozí z Maďarska. Pokud nemáš auto dovozené z venku, tak máš s největší pravděpodobností také maďara.
hlavně že to není škodovka jednu jsem si koupil klekla si dvakrat při najeti 12000km a 3roku provozu skoda chcypak a žrout benzinu 1.2tsi 63kw hnus ale do kufru se vleze ten vyraglovany motor. Zbavte se rapida dokud ještě jezdí.
Komentáře uživatelů k recenzi Suzuki Swift
Jak se mohl zničit motor u oktávky?
No asi někdo neměnil řemen jinak ty motory 1.9 tdi snad snesou úplně všechno, takže to bude chyba někde jinde co?
25.07.2012 | 17:06:47 | jiří | 89.31.42.* Reagovat
RE: Jak se mohl zničit motor u oktávky?
Auto mělo klasickou předepsanou údržbu výrobcem, interval nebyl ani jednou "přejetý", spíš naopak a pouze aut. servis. Někdo neví o čem mluví a zbytečně rejpe..?
25.07.2012 | 22:07:00 | L@lek | 83.208.53.* Reagovat
Spotřeba
to ZuB103: Dobrý den, já jezdím obvykle po dálnici právě 130-145 km/h, nejčastěji trasa Praha - Jihlava. Spotřeba se pohybuje mezi 6,8 - 7,3 l / 100 km, podle toho, jak prudce akceleruji, když mě někdo zpomalí. Podotýkám ale, že auto má teď najeto přes 26 000 km a doteď stále pozoruji mírný pokles spotřeby, tzn., že motor si asi poměrně dlouho sedá...
04.01.2011 | 10:06:54 | L@lek Reagovat
spotřeba
dobrý den chtěl bych se zeptat kolik je tak spotřeba při 130 a jestly je opravdu možné jezdit s tímto autem za 7 litrů a přitom se nenechat předjíždet 120tkou. Díky za odpověd
03.01.2011 | 22:41:13 | ZuB103 Reagovat
No mně určitě, s tím, že to nebude nějaký extra spořílek jsem auto kupoval, takže si nějak zvlášť nestěžuji. Na spotřebu narážím v souvislosti s 6. převodovým stupněm, který auto citelně chybí hlavně z hlediska hluku na palubě při vyšších rychlostech a pak samozřejmě také z hlediska spotřeby, ale jak říkám s tou jsem smířen...
01.12.2010 | 22:05:45 | L@lek Reagovat
To víš, spotřeba odpovídá sportovním ambicím tohoto autíčka. Kdo má správný temperament a užívá si ostřejší jízdu, asi na spotřebu tolik nekouká. Za to sportovní svezení to stojí, ne?
01.12.2010 | 15:28:38 | Reagovat
První 2 roky po uvedení se vyráběl pouze v Japonsku a do Evropy se vozil a cena zase o tolik vyšší nebyla a kvalita byla lepší...
26.11.2010 | 20:24:30 | L@lek Reagovat
Pokud by se vyráběl komplet v Japonsku, pak by asi cena byla trošku jinde - to je bohužel trend dnešní doby a my s tím nic nenaděláme.
26.11.2010 | 19:57:23 | marne Reagovat
RE:
ale má pravdu sám mám kupené 02/06 a je to japonec , chcel som inú farbu ale čakal by som 2 mesiace,tak som zobral nakoniec čierny.
a mám taký dojem že SPORT sa vyrába výlučne v Japonsku doteraz aj ten nový model
22.07.2012 | 17:53:31 | zune | 78.98.158.* Reagovat
RE:
Že má ve VIN "J" ještě neznamená, že byl vyrobený v Japonsku, nový model se tam nevyrábí a starý také ne, je to psané i skoro v každém testu:
auto.idnes.cz/suzuki-swift-sport-0o9-/auto_testy.aspx?c=A120404_084125_auto_testy_fdv
www.auto.cz/nove-suzuki-swift-prijede-z-madarska-16683
Mám to ověřené i od kamaráda, co v Suzuki dělá. Pro náš trh se vozí z Maďarska. Pokud nemáš auto dovozené z venku, tak máš s největší pravděpodobností také maďara.
26.07.2012 | 10:27:23 | L@lek | 82.142.82.* Reagovat
RE:
hlavně že to není škodovka jednu jsem si koupil klekla si dvakrat při najeti 12000km a 3roku provozu skoda chcypak a žrout benzinu 1.2tsi 63kw hnus ale do kufru se vleze ten vyraglovany motor. Zbavte se rapida dokud ještě jezdí.
13.03.2016 | 16:52:29 | jura | 93.99.103.* Reagovat