Je tomu cca 5 let co jsme se s otcem rozhodli zrenovovat nějaké staré auto. Volba padla na Tatru a to z důvodu, že děda pracoval celý život v podniku Tatra a otec se tam vyučil. Po okouknutí internetu nás zaujala dražba T600 na Aukru. Do dražby jsme se vrhli po hlavě a nakonec jsme Tatraplána vydražili. Automobil jsme koupili rozebraný a po příjezdu domů, kdy jsme dovezli karoserii a velký vlek dílů nám z toho šla hlava kolem. S vervou jsme se pustili do renovace a dnes nám zbývá nachromovat nárazníky a dodělat několik málo drobností. Automobil byl v době vzniku vrcholem aerodynamického umění, součinitel odporu vzduchu byl 0,32. Automobily s tímto součinitelem byly vyráběny konkurencí až o desítky let později. Po usednutí za volant (pokud se tam vejdete, volant nejde polohovat a je velký jako kruhový objezd) na vás dýchne nostalgie. Vpředu lavice pro tři (skřety), přístrojová deska, které dominuje velký tachometr , natahovací hodiny a čalounění které jako by Váš praděda utkal ze lnu. Po nastartování se ozve zvuk čtyřválcového vzduchem chlazeného boxeru a vy přestáváte slyšet vše ostatní (i když v té době patřil mezi "tichošlápky") a pokud se vám podaří nalovit nějaký rychlostní stupeň (pomocí řadící páky pod volantem) můžete se i rozjet. Po rozjezdu překvapí na tu dobu vcelku výkonný motor s nevelkým objemem (2l), který vás katapultuje až do rychlosti 130km/h (později, když byl vyráběn v MB byl osazován motorem V8 z T603, to potom uháněl až 170km/h - to jste byli zpocený až na ř..i, když jste ho chtěli pomocí bubnových brzd zabrzdit). Řízení je překvapivě lehké a přené (díky přední nápravě tvořené poloeliptickými listovými pružinami a převodem ozubeným řemenem). Místa v kokpitu je asi jako v dnešní corse. Automobil disponuje i dvěma prostory pro zavazadla. Jedno je umístěno za zadní sedačkou (prostor mezi motorem a zadními sedáky ) a druhé v předním "kufru" - toto je ale omezeno rezervou (v některých případech i dvěma rezervami) - ovšem není moc objemné a díky tankování v kufru bych nedoporučoval vozit nebalené salámy :). Co se týká bezpečnosti tak ta je rozporuplná. Nabourejte si dnes bez nehořlavého obleku s nádrží vepředu do nějakého stromu čelně a vsadím se, že vám v následujících pár hodinách zima nebude. Když už jsme u té zimy je zde i velice zajímavě řešené topení - motor je chlazen vzduchem pomocí axiálního ventilátoru a od motoru je teplý vzduch odváděn do kabiny pomocí utěsněného tunelu, který je veden pod automobilem. Už se těším, až se zase zlepší počasí a já ho budu vodit po okolních krajinách.
S tímhle autem jsem jezdíval jako kluk, když mě otec brával někdy s sebou na služební cesty, později pak s T 603-1 se třemi světly. Takže interier i jízdní projevy si pamatuji. V 70. letech jsem si chtěl nějaký sehnat, ale nezdařilo se. Nedávno jsem kvůli jednomu takovému platil pokutu, když jsme v Praze na letné stáli vedle sebe na křižovatce a já se kochal. Když padla zelená, snažil jsem se ho co nejvíce držet maje vůz s polovičním objemem motoru a byl jsem změřen s nadlimitní rychlostí. Počítám, že on také. Ale stála ta pokuta za to.
09.06.2015 | 13:03:51 | Ing. Miroslav Had
| 194.50.2.*Reagovat
:-)
Závist..........
Mám doma starou ČZ 150, která čeká na renovaci, ale není na to zatím síla ani čas.........
Přeji mnoho krásných kilometrů s touto kráskou. Je to dost možná nejhezčí sériově vyráběné auto u nás a pokaždé když někde zahlédnu starou Tatru, tak ji hrozně chci. Nemám na to ale koule, takže jen tiše závidím. Je jasné, že to není snadný a nenáročný koníček.
Gratulace k super autu.Renovaci jste dělali svépomocí?T 600 je kus automobilový historie vytvořený v naší zemi,kterou nám jiní můžou závidět a na kterou můžeme být právem pyšný.Bohužel komunista všechno zhatil i přemístěním výroby Tatraplanu do Mladý Boleslavi.
Ahoj Jirko, renovaci jsme dělali svépomocí až na čalounění a lak. Lak dělal kamarád. Ostatní naše ručky. Chytlo nás to natolik, že nezůstane jen u tohoto mazla. Nyní kutíme T603 a jsme kousek před dokončením, tak až to doskládáme, rád se podělím o zážitky s tímto úžasným strojem.
09.03.2015 | 09:37:39 | Sob
| 88.103.127.*Reagovat
RE:
Perfektní,mám Tatru 57 b,jen čas bohužel stolí proti,držím vám palce.
19.06.2015 | 00:38:39 | Pierre
| 90.176.197.*Reagovat
Komentáře uživatelů k recenzi Tatra
Tatraplán byl můj sen
S tímhle autem jsem jezdíval jako kluk, když mě otec brával někdy s sebou na služební cesty, později pak s T 603-1 se třemi světly. Takže interier i jízdní projevy si pamatuji. V 70. letech jsem si chtěl nějaký sehnat, ale nezdařilo se. Nedávno jsem kvůli jednomu takovému platil pokutu, když jsme v Praze na letné stáli vedle sebe na křižovatce a já se kochal. Když padla zelená, snažil jsem se ho co nejvíce držet maje vůz s polovičním objemem motoru a byl jsem změřen s nadlimitní rychlostí. Počítám, že on také. Ale stála ta pokuta za to.
09.06.2015 | 13:03:51 | Ing. Miroslav Had | 194.50.2.* Reagovat
:-)
Závist..........
Mám doma starou ČZ 150, která čeká na renovaci, ale není na to zatím síla ani čas.........
09.03.2015 | 10:27:10 | Vašek | 82.142.100.* Reagovat
Dobrá práce
Přeji mnoho krásných kilometrů s touto kráskou. Je to dost možná nejhezčí sériově vyráběné auto u nás a pokaždé když někde zahlédnu starou Tatru, tak ji hrozně chci. Nemám na to ale koule, takže jen tiše závidím. Je jasné, že to není snadný a nenáročný koníček.
07.03.2015 | 07:59:48 | Temp | 78.45.78.* Reagovat
Gratulace k super autu.Renovaci jste dělali svépomocí?T 600 je kus automobilový historie vytvořený v naší zemi,kterou nám jiní můžou závidět a na kterou můžeme být právem pyšný.Bohužel komunista všechno zhatil i přemístěním výroby Tatraplanu do Mladý Boleslavi.
06.03.2015 | 19:57:03 | Jirka | 82.202.120.* Reagovat
RE:
Ahoj Jirko, renovaci jsme dělali svépomocí až na čalounění a lak. Lak dělal kamarád. Ostatní naše ručky. Chytlo nás to natolik, že nezůstane jen u tohoto mazla. Nyní kutíme T603 a jsme kousek před dokončením, tak až to doskládáme, rád se podělím o zážitky s tímto úžasným strojem.
09.03.2015 | 09:37:39 | Sob | 88.103.127.* Reagovat
RE:
Perfektní,mám Tatru 57 b,jen čas bohužel stolí proti,držím vám palce.
19.06.2015 | 00:38:39 | Pierre | 90.176.197.* Reagovat