Rok výroby:1991Typ motoru:1587 ccm, 16VStav km při koupi:122 000 kmStav km nyní:137 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?18 měsícůPrůměrná spotřeba:8 l/100 kmVloženo:28. 11. 2006
Prorezivělé brzdové a palivové trubky, opotřebované přední brzdové kotouče.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Vozidlo má poněkud zastarelejší, hranatější tvary. Interiér je příjemný, překvapily mě především pohodlné sedačky.
Zavazadlový prostor je objemný (mám typ kombi) a zadní dveře se dají zavřít i při délce nákladu 2,7 metru. Nepříjemné je, že dveře při převážení delšího nákladu nelze uvázat či přidrátovat, takže musíte jet velmi opatrně.
Brzdy jsou dostatečně účinné, ale protože jde o těžký vůz, tak na mokré vozovce jde příliš brzy do smyku a brzdná dráha se nepříjemně prodlužuje.
Motor je vysokootáčkový a začíná se probouzet až při 3500 otáčkách. Je to nepříjmné zejména při předjíždění. Na druhé straně není problém při druhém rychlostním stupni jet 80 km/hod.
Podvozek je měkký, ale překvapilo mě, že i když jde o kombi, tak se v zatáčkách chová poslušně a nikdy mě nepřekvapil neočekávaným smykem.
Spotřeba se pohybuje při razantnější stylu jízdy okolo 7,5 litru, v zimě se vyšplhá až na 9 litrů/100 km.
Problém u tohoto vozu je především se sháněním náhradních dílů a talé s jejich cenou. Díly na základní údržbu (filtry, brzdové destičky, spojka) se dají sehnat bez potíží. Ale například brzdové trubky mají speciální holendry, které jsem musel objednat originální a na jejich dodání jsem čekal 3 týdny.
Vůz jsem zakoupil na jaře 2005 za 35 000 Kč, má pouze základní výbavu. Zhruba tutéž částku jsem během roku a půl investoval do údržby.
Auto mě překvapilo především příjemnými jízdními vlastnostmi, tichostí a pohodlným interiérem. Jediný kaz na tomto voze jsou velké náklady na údržbu.
Tak po 6 letech, ve stáří 20 let a natočených cca 193 000 km toyotka dosloužila na shnilou karosérii. Kromě této závady se objevilo akorát bouchání od přední nápravy, které se mi nepodařilo identifikovat ani po několika pokusech. S největší pravděpodobností šlo ale o stabilizátor. Závěr je takový, že to bylo skvělé, spolehlivé auto s minimálními nároky na údržbu. Když to spočítám, tak nákupka 34000 + 40000 náklady na údržbu děleno 6 let = roční náklady 12300 kč. Kdyby se tyhle auta ještě vyráběly, tak si ho určitě koupím znovu.
Auto mám už přes 3 roky a najetých mám 160 tkm. 1,5 roku jezdila toyotka úplně bez závad, kromě běžné údržby jsem do ní neinvestoval ani korunu. Po této době jsem musel vyměnit zadní tlumiče (vyměnil jsem si je sám za cca 5000 kč), kloub a manžety předních poloos a gumy stabilizátoru(v neznačkovém servisu za 3 tis. kč) a občas mi jde ztuha řízení, jakoby vynechával posilovač. STK auto prošlo bez větších problémů. Musím říct, že na 17 let staré auto prostě spolehlivost.
Komentáře uživatelů k recenzi Toyota Carina
Po 6 letech
Tak po 6 letech, ve stáří 20 let a natočených cca 193 000 km toyotka dosloužila na shnilou karosérii. Kromě této závady se objevilo akorát bouchání od přední nápravy, které se mi nepodařilo identifikovat ani po několika pokusech. S největší pravděpodobností šlo ale o stabilizátor. Závěr je takový, že to bylo skvělé, spolehlivé auto s minimálními nároky na údržbu. Když to spočítám, tak nákupka 34000 + 40000 náklady na údržbu děleno 6 let = roční náklady 12300 kč. Kdyby se tyhle auta ještě vyráběly, tak si ho určitě koupím znovu.
14.11.2011 | 06:27:08 | Rony | 77.48.160.* Reagovat
Po 3 letech
Auto mám už přes 3 roky a najetých mám 160 tkm. 1,5 roku jezdila toyotka úplně bez závad, kromě běžné údržby jsem do ní neinvestoval ani korunu. Po této době jsem musel vyměnit zadní tlumiče (vyměnil jsem si je sám za cca 5000 kč), kloub a manžety předních poloos a gumy stabilizátoru(v neznačkovém servisu za 3 tis. kč) a občas mi jde ztuha řízení, jakoby vynechával posilovač. STK auto prošlo bez větších problémů. Musím říct, že na 17 let staré auto prostě spolehlivost.
25.09.2008 | 11:38:44 | Rony Reagovat