Rok výroby:2001Typ motoru:Stav km při koupi:129 000 kmStav km nyní:197 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?5 letPalivo:LPG (plyn)Průměrná spotřeba:11,1 l/100 kmVloženo:18. 10. 2015
Motor 2,4 se 115 kW. Tichost a pohodlí. Boční posuvné dveře na obou stranách. Spotřeba s LPG cca 11-13 l. Vysoce posazený podvozek. Dobrý přehled o dění na silnici. Respekt ostatních řidičů z velkého vozu.
Slabé stránky
Pozor na přední sloupky, výhled do boku omezen. Výfuk reziví v místě uchycení.
Závady a opravy na autě
Po dovozu z Německa oprava ECU. Na jízdu to nemělo vliv. cca 8000 CZK. Nástřik podvozku a dutin, kolem 4000 CZK. Po 4 letech výměna žárovek a kompletní obnova brzdového systému. LPG instalováno hned po dovozu. Po ujetí cca 40000 km motor nedržel volnoběh a při sundání nohy z plynu chcípl. Trochu jsem se s tím naučil jezdit, mezitím jsem se snažil přijít na důvod. Nakonec banalita - odchlípnuté těsnění způsobovalo zatékání dešťové vody přímo na zapalovací svíčky. Výměna těsnění za pár korun to vyřešila, ale trvalo to asi dva měsíce, než jsme na to přišli. Po ujetí 50000 km výměna vstřikovací lišty LPG. (cca 3000 CZK) Také repase řídící jednotky LPG (cca 2000 CZK). Při jízdě praskl řemen rozvodu přídavných systémů - chlazení, posilovač řízení atd. Motor řemen nemá, je tam řetěz. 1000 CZK nový řemen včetně práce. Poslední rok také praskla gumová trubka vedení posilovače řízení, kapalina vytekla a volant při otáčení vydával skřípavé pazvuky. Výměna cca 1500 CZK. Povařen výfuk - v oblasti úchytu notně zkorodovaný.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Od počátku jsem si auto velmi oblíbil. Bylo tiché, rychlé a pohodlné. I přes svou velikost velmi svižné ježdění, papírově 0-100 km/h dá pod 10 sekund a věřím tomu, i když jsem to neměřil. Spotřeba na LPG dlouhodobě sledována na spritmonitoru a dělá 11,1 l LPG. Při jízdě na dálnici kolem 130 km/h už spotřeba roste na cca 13 l. Skvělý jedinečný prostor, ve všech směrech - pro hlavu, boky, nohy. Pro mne s výškou 183 cm není problém se v autě pohybovat úplně ze zadní řady až dopředu, i za jízdy. Sedmimístný vůz, lze vybrat zadních 5 sedadel a máte docela prostornou dodávku, využil jsem to párkrát.
Mám sice jen sociální výbavu, ale i ta má okna v elektrice, zabudovaný palubní počítač s rádiem a kazetovým přehrávačem, klimatizací, zamykání všech dveří i oken u řidiče. Centrál s DO. Tempomat bych docela rád, ale v mém autě chybí. Co hodnotím jako velké plus jsou boční posuvné dveře na obou stranách, po roce 2005 myslím mají i elektrické otevírání a zavírání.
Nepříjemnou závadu jsem řešil, když motor nedržel otáčky na volnoběh a jakmile jsem dal nohu z plynu, chcípl. Občas ta závada přestala, to když svítilo sluníčko. Naučil jsem se i s touto závadou jezdit, tedy držet neustále nohu na plynu, ale příjemné ježdění to není. Tehdy jsem i uvažoval, že to asi bude konec tohoto vozu v mém vozovém parku. Naštěstí se zjistilo (sluníčko navedlo :)), že jde o zatékání vody do svíček, stačilo znovu přilepit těsnění a jezdí se vesele dále.
Vůz předávám k užívání manželce, je čas na změnu. Občas v něm ještě pojedu a na to se těším. Přes všechny trable a nepříjemné zážitky je to dobré auto. Kvalitně zpracované, nic nevrže, klid a ticho pro jízdu. Srovnání mohu udělat s jinými japonci: Mitsubishi Galant byl o něco málo pohodlnější, ale méně spolehlivý a pořád jsem musel něco řešit. Lancer byl dědeček, ale maximálně spolehlivý. Toyota Corolla mě také dostala svou spolehlivostí, za dobu provozu jsem nic extra nemusel řešit. Tady jsem řešit musel a v tom je jistě trochu zklamání. Chce to pravidelný servis a pravidelnou výměnu oleje. Motor samotný nemá chybu.
Komentáře uživatelů k recenzi Toyota Previa