Rok výroby:2002Typ motoru:998 cm3Stav km při koupi:64 000 kmStav km nyní:94 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:6,2l l/100 kmVloženo:11. 10. 2008
Předchozí auto:Citroën Berlingo 1,4Škoda Fabia 1,4 mpi
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Závady a opravy na autě
Keď som Yarisa kupoval, mal najazdených 64000km. Pribiližne pri 70000km začala klepať spojka po tom, ako sa auto zohreje a klepe dodnes. Inak žiadna závada.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Po skúsenostiach s Citroenom Berlingo 1,4i (r.v.1998), ktoré sa takmer rozpadlo po najazdení 30000km, odišiel výfuk, poloosi, čapy a centrál (keď som ho predával, tak malo najazdených 110000km) a Škode Fábií 1,4mpi (r.v.2002), na ktorej odišla elektronika, tyčky riadenia, čapy, servo, zámok zadných (kufrových) dverí a ja neviem čo ešte (asi najhoršie auto, ktoré som kedy mal a to som ho kupoval nové a predával po troch rokoch po najazdení 76000km !!!) som sa rozhodol kúpiť auto, o ktorom som sa všade dočítal, ako o jednom z najspoľahlivejších áut, t.j. Toyotu Yaris 1,0VVTi, r.v.2002. Auto stále jazdí, do servisu chodím len na kontrolu a výmenu oleja. Keď som toto auto kupoval, malo najzdené 64000km a dnes po roku má 94000km.
Okrem klepania spojky som zatiaľ nezaznamenal žiadne závady. Auto vyzerá zvonku malinké, ale vo vnúti je priestor veľkorysý. Mám 3 - dverovú verziu a viac-menej chodievam so sklopenou zadnou lavicou. Väčšinou vozievam 2 hliníkové schody a plný kufor materiálu. Pohľady ľudí sú zaujímavé, keď začnem vyťahovať veci z auta. Každý sa pýta, kde sa to tam všetko zmestí. A to chodievame vpredu vždy dvaja. Som s týmto autom zatiaľ veľmi spokojný. Takéto som ešte nemal. Jedinú výhradu som mal voči predpísaným pneumatikám 155/80 R13, ktoré absolútne nedržali v zákrutách a auto sa zaujímavo nakláňalo.
Preto som sa rozhodol pre kúpu pneumatík s rozmerom 195/50 R15 na hliníkových diskoch s rožírovacími podložkami (ktoré som mimochodom musel dať zapísať do TP). A odvtedy je po probléme. Auto drží v zákrutách, ako prikované, nenakláňa sa. Spotreba sa zvýšila o 0,5 litra, čo je kvôli záchrane života zanedbateľný parameter. Väčšinou chodievam po diaľniciach, čo sa prejavuje na spotrebe, pri priemernej rýchlosti 130km/hod. auto spotrebuje 6,8 l/100km. Oproti Berlingu, ktoré pri tejto rýchlosti spotrebovalo okolo 12l je to takmer o polovicu menšia spotreba a vozieval som v ňom to isté. Mimo mesta a mimo diaľnice dokáže ísť na 5,5l, čiže super.
Nevím, je to divné, na fotkách je píst zakarbonovaný více, než je zdrávo. Tam byl nějaký problém delší dobu. S tím selháním je to také těžké. Dali nadstandardní záruku a k závadě došlo až potom. Nevím, který dovozce by hradil opravu, obávám se, že žádný. Tady šlo jen o to, že Toyota je prý vyhlášená svou kvalitou (i přes široce rozmáznuté problémy vesměs v Americe) a tenhle motor je stále hlásaný jako nejlepší, a teď takový průšvih. Ta nabídka opravy za třetinu ceny odpovídá třeba chování servisů Škoda. Ovšem ani taková havárie motoru by neměla být na kompletní výměnu motoru, opravit se to dá a mělo by to stát podstatně méně, než motor. Majitel si to nakonec zařídil také rozumně, ale mám za to, že by to šlo za podobnou (i nižší) cenu v případě uhrazení třetiny opravy. Jenže servis zkrátka na takové opravy není zvyklý, asi ani vybavený a proškolený. Za to zákazník nemůže, to je vina dovozce a servisu.
No vieš,aj ja to beriem ako totálne zlyhanie toyoty - ako motora,tak aj servisu a centrály na to následne... Je to hanba na sto mrakov-avšak je pravdou,že tato porucha nie je a ani nebude nikdy vyjasnená,ako sa toto mohlo stať pri tolkých kilometroch zostane navždy záhadou...Zlatá škoda 120...
Mám za to, že v době informačních technologií a internetu se takový přístup dovozci nemůže vyplatit. A naopak by se mu vyplatilo, kdyby ten motor vyměnil na vlastní náklady. Vždyť takovouto havárii motoru nepamatuji na žádné škodovce ani za dob hlubokého sociálismu. Není mi jasné, jak se může zadřít píst při startování, to by se snad mělo nějak objasnit, ne?
Ja len pevne verím a dúfam,že sa toto nikoho nebude týkať...No,aj ja mám zatial dobré skusenosti s týmto autom (2007),no sú aj velmi sklamaní niektorí -veď si kludne prečítajte skusenosti kolegu na toyota fore:
mam Toyotu Yaris 2002 5D 1.0L, 142000km, okrem vrzgajucej spojky a vymeny jednej ziarovky zatial len pozitiva, predtym som mal Fiat Tipo (opravovany takmer denne)
Taktiež pokukavam po toyote, ale bojim sa nahradnych dielov - tzn. ich dostupnosti ceny a vymeny v neoriginalnom servise kedze ten autorizovany je 120 km od nas. Prajem vela stastnych kilometrov.
Komentáře uživatelů k recenzi Toyota Yaris
Nevím, je to divné, na fotkách je píst zakarbonovaný více, než je zdrávo. Tam byl nějaký problém delší dobu. S tím selháním je to také těžké. Dali nadstandardní záruku a k závadě došlo až potom. Nevím, který dovozce by hradil opravu, obávám se, že žádný. Tady šlo jen o to, že Toyota je prý vyhlášená svou kvalitou (i přes široce rozmáznuté problémy vesměs v Americe) a tenhle motor je stále hlásaný jako nejlepší, a teď takový průšvih. Ta nabídka opravy za třetinu ceny odpovídá třeba chování servisů Škoda. Ovšem ani taková havárie motoru by neměla být na kompletní výměnu motoru, opravit se to dá a mělo by to stát podstatně méně, než motor. Majitel si to nakonec zařídil také rozumně, ale mám za to, že by to šlo za podobnou (i nižší) cenu v případě uhrazení třetiny opravy. Jenže servis zkrátka na takové opravy není zvyklý, asi ani vybavený a proškolený. Za to zákazník nemůže, to je vina dovozce a servisu.
01.11.2010 | 15:18:21 | Itall Reagovat
No vieš,aj ja to beriem ako totálne zlyhanie toyoty - ako motora,tak aj servisu a centrály na to následne...
Je to hanba na sto mrakov-avšak je pravdou,že tato porucha nie je a ani nebude nikdy vyjasnená,ako sa toto mohlo stať pri tolkých kilometroch zostane navždy záhadou...Zlatá škoda 120...
01.11.2010 | 14:59:49 | muco Reagovat
Mám za to, že v době informačních technologií a internetu se takový přístup dovozci nemůže vyplatit. A naopak by se mu vyplatilo, kdyby ten motor vyměnil na vlastní náklady. Vždyť takovouto havárii motoru nepamatuji na žádné škodovce ani za dob hlubokého sociálismu. Není mi jasné, jak se může zadřít píst při startování, to by se snad mělo nějak objasnit, ne?
29.10.2010 | 20:14:42 | Itall Reagovat
Yaris 2007
Ja len pevne verím a dúfam,že sa toto nikoho nebude týkať...No,aj ja mám zatial dobré skusenosti s týmto autom (2007),no sú aj velmi sklamaní niektorí -veď si kludne prečítajte skusenosti kolegu na toyota fore:
http://www.toyotaklub.cz/forum/viewtopic.php?t=16062&postdays=0&postorder=asc&start=0
29.10.2010 | 19:41:18 | muco Reagovat
Anonym
Blb jsi Ty - a to ve verzi mega... NN psal 5D, tj. 5 dveří... a Ty si strč své Uno i s manželkou do kloaky...
22.04.2010 | 08:00:06 | Reagovat
,aš toyotu yaris 2, 5D?
2,5D? :D:D:D a ja mam fiat uno 3,0 V6twinturbo a druhy má manželkla v HDIíčku:DP:SD Blbeee
22.04.2010 | 01:48:05 | Reagovat
urobil si dobre
mam Toyotu Yaris 2002 5D 1.0L, 142000km, okrem vrzgajucej spojky a vymeny jednej ziarovky zatial len pozitiva, predtym som mal Fiat Tipo (opravovany takmer denne)
22.04.2010 | 00:45:33 | NN Reagovat
Super
Taktiež pokukavam po toyote, ale bojim sa nahradnych dielov - tzn. ich dostupnosti ceny a vymeny v neoriginalnom servise kedze ten autorizovany je 120 km od nas. Prajem vela stastnych kilometrov.
20.10.2008 | 21:01:59 | Reagovat