Recenze Toyota Yaris Yaris Verso 1.3 VVT-i
“Pohodlný a spoľahlivý autobus.”

Autor recenze: ps1818 (26 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2005 Typ motoru:1299/benzín, VVT-i Stav km při koupi:23 500 km Stav km nyní:36 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 rok Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 6,2 l/100 km Vloženo: 12. 5. 2009

Hodnocení inzerátu: 8 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.6

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

7
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda Fabia Combi

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Keďže sa jedná o takmer nové auto, zatiaľ bez poruchy a hádam Toyota dodrí, čo sľubuje :)


Hodnocení a zkušenosti s autem

Fantastické auto, pre mňa najlepšie na svete!

***INTERIÉR:
Začnem interiérom, nakoľko tento je najväčším plusom Yarisky Verso. Mám 193 cm a keď si sadnem na ktorékoľvek miesto (vpredu či vzadu), cítim sa ako v autobuse... Priestoru je na rozdávanie v každom smere - dĺžka, šírka (pre 4 osoby) aj výška (pre max. cca 230 cm osoby). Batožinový priestor je síce objemovo veľký (390 litrov), ale jeho pôdorys je pomerne skormný - má len vysokú výšku. Viac sa mi páčila veľká plocha Fabie Combi, ale je to len otázka zvyku. Super je však výška batož. priestoru pri preprave bicyklov (a podobne rozmerných vecí) - bez problémov sa vojdu 3 bicykle bez rozobrania. Samozrejme je potom treba zložiť zadné sedadlá, ale ani to nie je žiadny problém, keďže sa "schovajú" do podlahy pod predné sedadlá.

***MOTOR:
1.3 VVT od Toyoty je veľmi príjmená motorizácia - taký kompromis výkonu a spotreby. 62 kW je úplne dostatočných a pri "tatkovskom" štýle jazdy stačí plynový pedál len štekliť. Ak však treba razantné zrýchlenie, nie je problém motor vytočiť až za 6000 otáčok. Na pohoodvú jazdu však stačí aj 1200 otáčok - je to síce 16-ventil, ale vďaka variabilnému časovaniu ťahá prakticky od voľnobehu, takže v praxi len málokedy prekročím 2000 otáčok. Spotreba nie je ako pri 1.0 VVTi - jednak kvôli väčšiemu objemu motora a najmä kvôli vyššej hmotnosti vozidla a veľkej čelnej ploche. Väčšionu preto nejazdím viac ako 100 km/h a spotreba pri mixe 60% mesto - 40% mimomesto sa pohybuje okolo 6,2 litra. Pri rýchlostiach okolo 130 - 140 km/h vír v nádrži ťahá vyše 10-11 litrov a to ozaj nepotrebujem... :)

***EXTERIÉR:
Dizajn karosérie by bolo možné nazvať relatívnym mínusom tohto nevšedného autíčka. Mne sa však páči a to je hlavné! :)
Zaujímavosťou sú piate dvere, ktoré sa otárajú do strany ako na niektorých SUV a nie dohora, ako na bežných hatchbackoch či kombíkoch. Pre mňa je to obrovská výhoda, keďže žiadne piate dvere sa neotvárajú tak vysoko, aby som si do nich neudrel hlavu a navyše ako lyžiar a letný auto-cestovateľ časo využívam služby dlhého strešného boxu a dohora otváracie piate dvere si s ním až príliš často "podávali ruky" - až tak, že kufor som mohol otvoriť asi len na 50%. Teraz nič také nehorzí!!!

***JAZDNÉ VLASTNOSTI:
Už pri prvom pohľade na siluetu auta musí byť každému jasné, že sedieť v zákrutách ako monopost F1 to asi nebude. A ani nesedí. V každom prípade nie je to nič kritické a to ani zďaleka! Malé a úzke kolesá (175/65 R14) majú čo robiť, ale pokiaľ s tým človek nejazdí ako prasa, autíčko nemá najmenší problém ani pri rýchlejšom (nie rýchlom) prejazde zákrut. Ale ruku na srdce - kto si kúpi Yaris Verso (a podobný model auta), nebude s tým jazdiť ako s BMW Z4. Pruženie je príjemne kompromisné, ani na mačacích hlavách to z cestujúcich nevytrasie dušu ako vo Fabii, na druhej strane sú náklony karosérie trochu výraznejšie. Jazdné vlastnosti všeobecne (náklony, komfort pruženia) by som prirovnal asi ku Škode Felicia.

***VÝBAVA:
No a ešte pár najdôležitejších prvkov výbavy:
+ 4x airbag
+ ABS+EDS, 4 kotúčové brzdy
+ 2x el. okná (pulzné u vodiča)
+ el. zrkadlá s vyhrievaním
+ mechanická kimatizácia
+ orig. autorádio s CD a ovládaním pri volante
+ palubný počítač
+ kožený volant (v lete neoceniteľný)

***SKRÁTKA: pohodlný autobus :)

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 8


Komentáře uživatelů k recenzi Toyota Yaris

Vložit komentář

fajn auto

kupil som 2005 rocnik 1.3 vvti s 155tis km.Hned som vymenil spojku uz pri takom nabehu bola opotrebovana. Alternator zomrel pri 180tis, vyfuk mal dieru na spoji uz pri kupe a vymenil som ho.
Najviac ma zabilo ked pri 210tis nieco odislo v prevodovke a ta sa prehriala a umrela. Skvele auto prakticka a ekonomicke ale apolahlivost mi nepride ako vsetci tvrdia. Znamemu na rav4 2.0 pri 200tis tiez odisla prevodovka, tak moj nazor na toyotu z tych rokov je vseliaky

21.06.2024 | 09:11:29 | lp  | 77.63.58.* Reagovat

Honza

Fyzikální zákony jsem neobešel já, ale soudruzi Japonci. Fakt jede plná jako prázdná, o spotřebě nemluvě. Jak to ? Nevím. Já to nezkoumám, jen s tím jezdím. Ale je to dobrý, ne? A to je důležitý. Perpeetuum mobile to není (to si samo sobě vyrábí energii i s přebytkem na pohon něčeho dalšího, C1 ji musím dodávat do nádrže. Ale dokáže s ní lépe pracovat a zužitkovat ji. Má zřejmě tento motor o něco lepší účinnost.)

16.05.2009 | 14:42:24 | Standa Reagovat

Určite by malo vydržať

Nedávno sa mi dostala do ruky T yaris 1.3 VVT-i, bolo to auto do mesta, pre mechanikov, stavbné auto, záložné auto, nikto ho nikdy nešteril ani ja.
Dával som mu poriadne zabrať čo to dalo, dynamika motora super, v podvozok slabší, mal tendenciu sa nakláňať, viac ako som zvyknutý.***
-->>

ale k tomu motoru, to auto malo najazdených 480 tis km a okrem spotrebáku nič nepotrebovalo. Motor išiel ako japonské hodinky

16.05.2009 | 14:28:22 | OVCA Reagovat

Standa ps1818

Pěkná recenze. Hoši, díky vašemu pokecu se člověk doví i něco užitečného. Jen tak dál. Apropó, po Yariskovi jsem také pokukoval, sic po litříku, ale pokukoval. Nakonec zvítězilo trošku větší autíčko - r. m. 2. Sic při 130 papám trošku víc ( 6.5l - 7l ), při 150. už to dělá 7.5 - 8.5 litříků. Hold 1.4/16V dělá divy při kančí jízdě. Ale i tak jsem spokojen. Prostě na tu váhu je to dostačující motor ( pro kliďase jako jsem já. ) Tak všem pisatelům a čtenářům přeji šťastný dojezdy do cíle!

13.05.2009 | 08:53:35 | kraken Reagovat

Budu muset to C1 vyzkoušet, zajít někam k dealerovi a projet se v tom. Naposled jsem takto zkoušel Kia Ceed s rozumným dealerem, takže jsem ji honil hodinu v sepentýnách i kousek dálnice přidal a udělal jsem si o ní svůj obrázek, oproštěný od reklamních textů a článků v časopisech. A motor, co je v C1, jsem zkoušel v Yarisu a nebyla to úplná mrtvola, ale je to prostě litrový motor a ještě na tři válce. Yaris je ovšem težší. Měl jsem před lety Micru, 1,0, 44kW a ta na tom byla pocitově motorově lépe, než ten Yaris(čtyřválec, nižší výkon, menší hmotnost vozu x tříválec atd.). Ale byla lehčí. A bylo znát zatížení, to nejde, aby to při této litráži a výkonu nebylo znát. Tvrdíte, že není a právě to bych rád vyzkoušel. Až budu mít bližší poznatky, ozvu se. Ale už teď je mi jasné, že to je hlavně prcek do města a sice to umí jet rychle, ale jízdní vlastnosti se prostě z racionálních důvodů nemohou rovnat autům vyšších tříd. Myslím autům.

13.05.2009 | 08:52:32 | r Reagovat

To ps1818

Jo Toyota moooc dobra, ale draha. Je zajimave, ze i v techto tezkych casech si prodejci novych Toyot drzi cenu.

13.05.2009 | 08:46:41 | Honza Reagovat

To Standa

Fyzikalni zakony proste neobejdeš... Co popisujes by bylo dost podobne perpentum mobile - naloz na me kolik chces a ja ti to premistim za stejny energeticky vydej z bodu A do bodu B. To je proste nesmysl ....

13.05.2009 | 08:42:25 | Honza Reagovat

TO: Honza

Rozmýšlal som ešte o tej sptrebe v tvojej C1... Honza má pravdu v tom, že klíma robí cca 10% spotreby navyše, ale tiež si myslím, že nie je záťaž ako záťaž... Poviem príklad - ešte keď som mal Fabiu Combi (so starým a smädným 1.4 MPi), dokázal som jazdiť mimomesto so 4 osobami a plným kufrom aj za 5 litrov (teda uhruba ako s prázdnym autom). Mám pocit, že je to spôsobom jazdy. Keď ide človek sám, má tendenciu jazdiť skôr agresívnejšie - zvádza ho k tomu jednak ľahké auto a jednak fakt, že štýl jazdy nemusí prispôsobovať cestujúcim (najmä tým zadným). Keď však idú štyria na palube, vodič automaticky podvedome jazdí plynulejšie, aby bola jazda komfortná. A nízka spotreba sa skrýva, ako vieme, v plynulej jazde. Čiže aj toto je jedno z možných vysvetlení, myslím... A druhé vystvetlenie ma napadá, že C1 je ľahké auto a 50 kW na naň až zbytočne veľa. Takže s práznou C1 ide ako s pierkom, ale so 4 osobami si poradí tak-akurát. Nepoznám presné čísla hmotností, ale je možné, že C1 so 4 osobami a Yaris len s vodičom majú podobnú hmotnosť a teda aj spotrebu (s tým istý motorom). Hmmm?

13.05.2009 | 08:37:55 | ps1818 Reagovat

TO: Honza

Ono vieš, Yarisky vždy boli aj medzi jazdenkami cenou trocha vyššie - spôsobuje to ich povestná spoľahlivosť a následne aj trh. Kto Yarisku má, ten sa jej nechce zbaviť. Preto ich je na trhu ojazdených áut málo. A čoho je málo a je po tom dopyt, to má vysokú cenu. Keď som kupoval moje zánovné Verso, za tú cenu som mohol mať napr. nový C3 v dobrej výbave s dobrým motorom (1.4). Ale akonáhle som sa však prvý raz usadil vo Verse, nič iné som od toho okamihu nechcel. To pohodlné nastupovanie, pocit neuveriteľnej vzdušnosti interiéru, prehľad nad sitáciou na ceste vďaka bohatému preskleniu a vyššiemu sedeniu... Skrátka ako pre mňa vyrobené :) Zvažoval som aj trochu doplatiť a kúpiť zánovný Roomster. Ale to by som mal HTP (nič proti nemu, ale ten zvuk mi nejako nesedí), ale čo je horšie, vpredu to je ako bežná Fabia II - myslím výškou sedenia a priestorovými pomermi. Čiže ako z kaluže do blata. Teda hoci niektorí ľudia porovnávajú Verso a Roomster, priestorom vpredu je to ako nebe a dudy. Vzadu sú už koncepciou podobné... (až na systém variability batož. priestoru).

13.05.2009 | 08:27:40 | ps1818 Reagovat

Honza

Ano, asi máš pravdu, je to neznalost od člověka, který s tímto vozem denně jezdí. Věděl jsem, že se někdo ozve, takže jsem v klidu. Jde o to, že auto tu zátěž prostě necítí. Možná přívěs, střešní box, to ano, ale s tím zkušenost nemám. S obsazeným vozem C1 však ano, a velkou. Ty taky?

13.05.2009 | 08:16:09 | Standa Reagovat

Pekna recenze, na Yarise jsem mel take zalusk, ale za ty penize ani omylem. V roce 2006 se yaris 1,0 se 100 tis km pohyboval od 150-185 tis Kč, zatím jsem se nezblaznil abych za 3 roky stary auto dal tolik jako za novou Thalii....Pro Standu: psat tu ze zatizeni auta nema vliv na spotrebu je pri nejmensim neznalost, ujistuji te ze i blba klima ti diky zatizeni alternatoru prida na spotrebe+- 1l/100km co potom 300 kg zive vahy....

13.05.2009 | 07:40:10 | Honza Reagovat

Pár postrehov. Najskôr pre anonyma. Pri Optimal Drive System ide v prvom rade o nárast výkonu a účinnosti motora pri nižšej produkcii emisií. To znamená, že motor má produkovať optimálny výkon podľa aktuálnej potreby s čo najmenšími stratami a tým pádom nižšími emisiami. Zjednodušene povedané, počnúc variabilným časovaním sacích aj výfukových ventilov, ktoré zaručuje mimo iné vyšší krútiaci moment v širšom pásme otáčok (spomínané označenie Dual) a končiac systémom Start-Stop, ktorý pri zastavení na križovatke v podstate vypne motor. Následný štart prebehne stlačením pedálu spojky (ráta sa v zlomkoch sekundy) a rozjazd je v podstate okamžitý. Vodič si činnosť tohoto systému ani nevšimne. Jeho fungovanie je podmienené zahriatym motorom a vonkajšou teplotou. Napr. pri teplote nad 25 stupňov sa motor nevypína (pre fungovanie klimatizácie) a rovnako pri nízkych teplotách (pre fungovanie kúrenia).
Dual VVTi sa do Toyoty Yaris montuje už nejaký ten rok. Doteraz však len to modelu TS. Odporúčam vyskúšať - fakt srandy kopec.
Na záver spomeniem novinku Urban Cruiser, ktorú tu ps1818 ponúka ako rodinnú alternatívu. Pokiaľ sa jedná o rodinu s veľmi malými deťmi, tak s výhradou možno áno. V inom prípade sa auto s dĺžkou Fabie a rázvorom Yarisa ako rodinné odporučiť nedá. V sobotu som si ho obzeral a odrastené deti vzadu budú pohodlne sedieť iba ak nebudú mať v kufri batožinu (posuvná zadná lavica). Pri potrebe mať väčší objem kufra sa lavica dopredu jednoducho posunúť musí a to by už cestujúci vzadu asi trpeli.

12.05.2009 | 23:20:58 | Petrík Reagovat

Co znamená to Optimal Drive System?

12.05.2009 | 22:36:38 |  Reagovat

ps1818

No jo, je to de facto toyota, ale jen motorem, převodovkou a nápravami. Jinak je to pořád Citroen :-)) Zatím mám s Citrony dobré zkušenosti a zvláště se servisem, kam už 6 roků jezdím. Jsou super a nemám strach z problémů. Když se nedováží nový Yaris Verso :-( Ale kdo ví, co bude za pár let jezdit za auta...

12.05.2009 | 22:28:54 | Standa Reagovat

TO: Standa

Hmmm, ty chceš meniť de facto Toyotu za Citronál? A nie je to trochu krok späť? Skôr by som išiel do Urban-Cruiser alebo Hondu Jazz... (subjektívny názor)

12.05.2009 | 22:25:33 | ps1818 Reagovat

ps1818

Těžko říct. Pravda je, že tahá dobře, a jízda po dálnici není vůbec týráním. 130ka je začátek kroutícího momentu, a když jedu nějakých 150, tak jen lehce udržuji rychlost slabým dotykem plynu. Zajímavé ale je, že takto jede i v obsazení 4 osob a zavazadel (byl jsem s ním už 3x na dovolené a letos jede zase). I spotřeba je stejná. Jak to ti Japonci udělali je záhadou. Nikdo mi nevěří, a těch nadávek co jsem schytal... Ale je to tak, nemám důvod si vymýšlet. Také to byl důvod, proč jsme ho povýšili z druhého auta v rodině na první. Ale děti pomalu rostou, a počítám tak za pár roků ho budeme muset vyměnit za větší. Možná C4 Picasso.

12.05.2009 | 22:19:11 | Standa Reagovat

TO: Standa

Tak sme na jeden z dôvodov asi prišli - rozdielne sprevodovanie. Ale to sa čudujem, že C1 pri 130 ťahá len 3000, to je pomaly ako pri nafťáku... :-O Kedysi som mal Clio s motorm 1.4 16 V (72 kW) a ten veru dokázal s autom riadne zacvičiť. Lenže pri 130 točil 4000. Vtedy by som dal za dlhšiu päťku (alebo šestku) aj modré z neba! Lenže ten motor bol taký silný, že keby tam bole nedajbohže dlhšia šestka, maximálka by bola ďaleko za 200 km/h a to by zrejme štandrdný podvozok (a brzdy) už nezvládol...
Inak Yaris Verso s trojvalcom VVTi a s dlhou prevodovkou z C1 by bol asi stráááááášne lenivý a na päťke by ťahal ako-tak asi len dolu kopcom :-)

12.05.2009 | 22:06:33 | ps1818 Reagovat

ps1818

Moc pěkné, četl jsem si to. Píšeš, že při 100 km/h má asi 3000 otáček - v tom bude ten zakopaný pes vyšší spotřeby. C1 má 3000 otáček při 130 (asi 3200), takže nižší spotřeba na dálnici. A navíc je lehčí a aerodynamičtější. Při 100 km/h má cca 3000 na čtyřku, takže jakoby měla o kvalt navíc. Jinak mě se Yaris Verso moc líbí, chtěl jsem ji jako náhradu do budoucna za C1, ale nová se prý k nám nedováží. Škoda. Líbila by se mi i s tím "mým" tříválcem 1.0

12.05.2009 | 21:51:05 | Standa Reagovat

ps1818

Teď jsem to našel na netu, ale nepodařilo se mi to zkopírovat. Je to proměnlivé časování výfuku. To je také důležité, odpor výfuku má vliv na výkon a spotřebu (proto mají nadupaná auta laděné výfuky. U dvoutaktu dokonce zásah do výfuku znamenal zvětšení spotřeby a pokles výkonu). Takže nejen spotřeba, ale i výkon. Jo, prostě Japončíci jsou jinde než koncern. Ten než začne tam, kde jsou oni, budou už oni úplně jinde :-)

12.05.2009 | 21:41:01 | Standa Reagovat

TO: Standa

Tiež som rozmýšľal, že to budú asi výfukové ventily, ale prečo potom je až taký veľký rozdiel v spotrebe? Jedine žeby ten rozdiel robil najmä Toyota Optimal Drive systém a Štart-Stop systém... No a čo sa týka toho Suzuki - polovička jazdí na Swifte 1.3 4x4 (bez VVT) a ten motor je skutočne extrémne lenivý (v nízkych otáčkach samozrejme, nad 4000 je to diabol!). Ak chceš, pozri na moje.auto.cz, vyhľadaj tam moje Verso a nájdeš tam okrem foto aj info o Swifte a jeho "úžasnom" motore.

12.05.2009 | 21:33:47 | ps1818 Reagovat

ps1818

Nevím jistě. VVTi ovládá sací ventily. Ale co by mohlo být "dual" nevím. Že by ladilo i výfukové ventitly? To o motorech Suzuki je pravda - mají motocyklový chartakter. Táhnou jen v otáčkách. Ukazovali to v AMS i v Autosalonu (ČT a TV Prima). Dnes jsem mluvil se sousedem, koupil nový Swift, zajel ho a byl s ním na Slovensku. Stěžoval si, že musí pořád řadit a točit, jinak nechce tahat.

12.05.2009 | 21:29:23 | Standa Reagovat

TO: Standa

Tak vidíš, nakoniec sa celkom zhodneme ;-) To čo tvrdíš o tej riadiacej jednotke je úpná pravda, ibaže ak si ešte raz prečítaš môj príspevok, písal som tam o zjednodušujúcom predpoklade, že sýtosť zmesi bude stále rovnaká (v reáli samozrejme nie je).
Tiež som poučul, že VVT od Suzuki (napr. 1.5 VVT vo Swifte či Ignise) je smädné a ani bohvieako netočí odspodu. Či to je pravda neviem, ani čím to je spôsobené. Inak Toyota dáva VVTi (teda Inteligent) už od čias prvej Yarisky a jej 1.0 VVTi (ešte 4-valec) - bol to motor roka XY, potom pokračovala "mojim" 1.3 VVTi (motor roka XY+1) a do kolínskych trojčiat dáva už len trojvalec s VVTi. Druhá generácia VVTi sa začala montovať len nedávno ako Dual VVTi, ale priznám sa, že neviem presne, aký je technický rozdiel medzi VVTi a Dual VVTi. Ak by si vedel, potešíš ma, ak napíšeš...

12.05.2009 | 21:17:38 | ps1818 Reagovat

ps1818

Relativně souhlasím, až na detail. To co tvrdíš o VVT by platilo, pokud by do toho nevstoupila řídící jednotka. Ta dá pokyn ke vstříknutí právě jen takového množství paliva, které motor po vyhodnocení všech aktuálních situací potřebuje (rychlost sešlápnutí plynu, poloha plynu, otáčky, rychlost proudění nasávaného vzduchu, zatížení, a další). Ta spotřeba 3,5 je samozřejmě extrém. Pokud nesouhlasíš, pak je tu jen jediné vysvětlení: Inteligentní VVT u C1 a ostatních kolíňat je asi dotažené do dokonalosti. Vím, že třeba motory Suzuki s VVT mají spotřebu vyšší, a nemají ani ten plochý průběh kroutícího momentu a výkonu jako TPCA. Někde prostě udělali soudruzi od Suzuki chybu.

12.05.2009 | 21:09:08 | Standa Reagovat

TO: Standa

Standa, je všeobecne rozšírené, že spotreba motorov s variab. časovaním ventilov viac zaávisí od štýlu jazdy ako bez neho. Dôvod je prostý - pri nízkom zaťažení motora sú zjednodušene povedané sacie ventily otvorené kratšie a teda ide do valcov menej zmesi. Naopak, pri vysokom zaťažení je čas otvorenia dlhší, t.j. spotreba rastie. Dalo by sa povedať, že keby sme princíp spaľovania maximálne zjednodušili a uvažovali so stále konštantnou sýtoťou zmesi (pomer vzduchu a benzínu), tak "bežný" motor má spotrebu X litrov, motor s VVTi X +/- 2 litre (teraz som čísla hádzal z brucha). PLUS 2 litre pri vysokom zaťažení, MÍNUS 2 litre pri nalom zaťažení (neber ma za slovo).
Okrem toho si dovolím poukázať na skutočnosť, že rozdiel medzi tvojimi extrémnymi spotrebami (3,5 a 6,2 litra) je takmer 80 %!!!! Ja jazdím najúsprnejšie za cca 5 litrov, keď k tomu pridám 80%, dostanem 9 litrov. Plus k tomu pripočítaj neporovnateľne vyšší odpor vzduchu Versa, ktorý sa mimochodom zyvšuje so štvorcom rýchlosti a zistíš, že mnou udávané (a odskúšané) spotreby sú celkom v norme.

12.05.2009 | 21:00:27 | ps1818 Reagovat

PS 1818, Martas

Musím do toho vstoupit. Za prvé, motory s VVT nemají nijak zvlᚍ vyšší spotřebu od stylu jízdy - obecně. Je to zřejmě problém motorů určitého typu. Nechci být trapný s C1, ale má VVT-i (i není znak vstřiku, ale znamena inteligence), a to auto není naopak vůbec závislé na stylu jízdy. Sklidil jsem za to už spoustu nadávek, ale opakuji: Při lehtání plynu, úsporné jízdě 3,5-4 litru, při agresivní jízdě 5,2 a po dálnici dlouhodobě 150-170 "jen" 6-6,2 litru. Takže rozdíl mezi úspornou a agresivní jízdou okolo 1 litru, což nejní moc. A při zatíření čtyřmi osobami žere stejně jako prázdné. Je to asi věc převodů (jsou delší, motor bere od spoda) a aerodynamiky. Proto mě zaráží spotřeba Yarise... VVT řídí okamžik a dobu otevření ventilů tak, aby vyhovovalo jak v nízkých, tak ve vysokých otáčkách. Nemůže zvyšovat spotřebu, naopak ! Motory bez VVT buď táhnou odspodu, ale nechce se jim v otáčkách, nebo jsou konstruované jako vysokootáčkové a pak jsou líné v nízkých. VVT toto odstraňuje a motor táhne odspodu až na maximum. Pro příklad: C1 jede svižně na dvojku od 15 do 100, na trojku od 40 do 145, atd. Bez VVT by to nedokázal. A se supernízkou spotřebou.

12.05.2009 | 19:44:17 | Standa Reagovat

TO Martas

No a jasné - spotreba je paramterer extrémne závislý na štýle jazdy - a to najmä pri slabších motoroch. Napríklad otcove GLK 320 CDI žere 8,5-9,0 litrov stále - či jazdím ja s ľahkou nohou alebo otec ako závodník.

12.05.2009 | 17:45:02 | ps1818 Reagovat

TO: Martas

Martas, neviem presne okolnosti, prečo píšetš o HTP (či si ich prívrženec alebo odporca), ale krátky čas som na HTP jazdil (51 kW, Fabia I. Combi) a dovolím si tvrdiť, že ten motor je tak akurát po meste + okresky. Potom je aj úsporný (ja som mal na ňom opäť na 60% mesto+40% okresky 5,9). Ale opať pri vysokej rýchlosti na diaľnici točil ako bláznivý (tuším vyše 4000, už sa nepamätám) a žral akoby bol benzín zadarmo... :)

12.05.2009 | 17:42:14 | ps1818 Reagovat

TO: Anonym

Milý Anonym, pán vie merať spotrebu, ale povedz mi, ako chceš zmerať spotrebu dotankovaním na 50 km úseku pri 130 km/h? Bolo by to značne nepresné.
Nakoľko už mám čo-to s týmto autom odjazdené, viem, čo hovorím. Tá spotreba je skutočne nad 10 litrov. Jasné, je to merané podľa aktuálnej spotreby v PC, ale nie po dobu 1-2 sekundy, ale niekoľko desiatok sekúnd na rovnom úseku a pri relatívne konštantnej polohe plynového pedála na rovnej ceste. Preto som sa rozhodol nejazdiť viac ako 100, keď to nie je nevyhnutné. To auto má proste veľkú čelnú plochu a tá dá motoru zabrať.
Okrem toho motory s varibailným časovaním ventilov majú spotrebu mimoriadne závislú na zaťažení (motora). Pri "šteklení" idú skoro zadarmo a pri tlačení na pílu žerú aj trávu popri ceste. Skrátka sú mimoriadne závislé na štýle jazdy.

12.05.2009 | 17:36:29 | ps1818 Reagovat

Netreba sa vzrušovať. Priemer autor uvádza 6,2 a to nie je najhoršia hodnota pre Verso. Treba si uvedomiť, jak až nevkusne vysoké to auto je. Pri vyššej rýchlosti to musí mať odpor vzduchu ako "malý autobus", takže logicky narastá aj spotreba.

12.05.2009 | 17:29:46 | Petrík Reagovat

Tak pardon, ale to se mi nezdá. Pán buď neumí měřit spotřebu, ale spíš ji nikdy na dálnici neměřil a pokud po ní kdy jel, tak asi sledoval jen okamžitou spotřebu podle palubního počítače. Ta je však velmi zavádějící (na oktávce nebyl problém, aby mi ukazovalo 25-30 litrů, ve skutečnosti je to nesmysl). Tento motor nemůže tolik brát, poprosil bych pana autora, aby opravdu, až po dálnici pojede, provedl dotankování před jízdou a potom po jízdě a napsal nám, kolik to vzalo doopravdy.

12.05.2009 | 17:05:33 |  Reagovat

spotřeba 10-11 l při 130 km/h

Díky že jste napsal tu spotřebu tohoto motoru, pro všechny kritiky HTP ,at se kouknou a otevřou oči, jaká je spotřeba v závislosti na rychlosti jízdy i u jiných značek, v tomto případě 1.3 VVT-i toyota.
Jianak přeju hodně km bez nehod a v pohodě.

12.05.2009 | 16:46:12 | martas Reagovat

RE: spotřeba 10-11 l při 130 km/h

Ako mozte porovnavat spotrebu yaris verso 1,3 VVT-i 64 kw a fabiou 1,2 40kw alebo 47 kw. Fabia 1,2 ked bude mat 64 kw uz bude zrat 10l a este ked bude vysoka ako yaris verso tak to bude min 13 az 15l/100km. To ste uz mohol napisat ze babeta mala spotrebu 1,8l. Mal som fabiu 1,4 MPI 50kw spotreba 5 az 7,5 od sposobu jazdy aj fabiu 1,2HTP 40kw spotreba od 6,5 do 10. Davno som mal aj Skodu 120 s pokazenim karburatorom (isiel len prvy stupen) a ta zrala 5,5. Akurat ze ledva isla 90km/h. Ale aj tam som z nej mal lepsi pocit ako z fabie 1,2 HTP. Momentalne mam yaris verso 1,4D a fabia mu nesiaha ani len po klucku. Ak do fabie sadnete dvaja dospeli a jedno dieta + dva bycikle(nerozlozene) a dve velke tasky tak mi poslite foto. Budte prosim realista a porovnavajte rovnake veci.
PS: Mal som aj octaviu combi 1,9TDi 66kw. To je auto na spotrebu: najnizsia 2,0 bezne vozenie 3,5 az 4,5 max 7,5 ale to bola jazda v DE na dialnici pri 180km/h cca 350 km.

06.03.2013 | 09:46:37 | Robert  | 85.159.104.* Reagovat