Rok výroby:2006Typ motoru:1,3 VVTiStav km při koupi:0 kmStav km nyní:40 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?3 rokyPrůměrná spotřeba:5,7 l/100 kmVloženo:19. 2. 2009
- Výmena obidvoch prených žiaroviek - Výmena vodnej pumpy (na základe odporúčania servisu)
Hodnocení a zkušenosti s autem
Táto recenzia je volným pokračovaním mojej recenzie z marca 2008. Odvtedy uplynul necelý rok a pribudlo cca 15000 km. Moje dojmy z malej toyotky sú stále pozitívne a len ma uisťuje v tom, že pred cca 3 rokmi som si vybral správne. Motoricky funguje bezchybne, priemerná spotreba sa pohybuje medzi 5,5 a 6,0 litra/100 km. Počas tohto obdobia zvládla na výbornú aj cestu zo SVK do Škandinávie a pritom bola naložená so sklopenými zadnými sedačkami takmer až po strechu. Nebol sňou problém ani na snehu pri ceste do SIRDÁLU na lyžovačku (pneu Goodyear UltraGrip 7). Priestorovo zatiaľ postačuje a to čo som chcel odviezť tak som aj odviezol. Štartovanie je tiež bez problémov, chytí vždy na 3.-4. pretočenie motora. Ojej som nemusel medzi prehliadkami nikdy dolievať. S chladiacou kvapalinou je to trochu horšie. Počas prvých dvoch rokov sa mi stratilo za jeden rok cca 3-4 cm chlad. zmesi. Počas kontroly to vždy v servise doliali. Na poslednej prehliadke pri 40000 km chýbalo o čosi viac a servis (zahraničný) sám mi ponúkol výmenu vodnej pumpy v rámci záruky. Neviem ako je to zvykom u nás na SVK , ale aj výmenu vypálenej žiarovky som mal v značkovom servise zadarmo v rámci záruky. Nechal som si navyše vymeniť vzduchový filter, sviečky a taktiež všetky stierače. Spolu som zaplatil cca 3100 NOK. Záverom len dodám, že Yaris je naozal spoľahlivé vozítko, ktoré môže do určitej miery zastať úlohu aj rodinného auta, nadčasového dizajnu, premyslene navrhnutého a s novým motorom 1,33, ktorý sa začal teraz dodávať, sa môže hociktorému konkurentovi vo svojej kategórií pozrieť smelo do očí.
Češi jsou sice v principu šikovní (alespoň to tak bývalo dříve), ale také pěkní ignoranti a lajdáci. Takže svým lajdáckým přístupem dokážou posrat image nejedné jinak solidní značky. A pokud není šéf a majitel servisu pedant a obklopí se samými lemply, pak to podle toho vypadá. Proto dá práci najít solidní servis (a opravdu jsou). Není to o značce, ale o lidech, kteří v nich pracují. Od managementu po posledního automechanika.
no bolo by zaujímavé porovnať značkový servis v Norsku a Česko-Slovensku... prístup, ochota, cena, kvalita práce.... najlepšie by boli výmenné pobyty servisákov- možno by niektorí mimo svojho pracoviska ani nezarobili na slanú vodu....
podla mna tej pumpe nic nebolo, vymenili ju len preventivne kvoli netesnosti. Mne z Thalie tiez malinko mizla chlad. kvapalina, ale vzdy to bolo v norme, vydrzalo to po najblizsiu prehliadku, kde mi vodu doliali. Nikto mi vsak iniciativne nemenil pumpu, zrejme mali dost inej roboty. Vidno ze servisaci Toyoty sa v robote nudia, lebo auta sa jednoducho nekazia.
Nebo protože s nimi jezdí nejvíc lumpů, kteří jsou ochotni kupovat kradené vozy a díly pochybného původu z kradených aut. A protože se na nich pořád něco sere tak je potřeba zásobovat je náhradními díly. He he !
Že jsou toyoty na předních místech ve spolehlivosti o spokojenosti majitelů je jasné každému kdo o autech něco málo ví a je objektivní.Mají jen jednu nevýhodu,neoslníte s nimi sousedy ,známé a spolupracovníky. Kdo se nechce předvádět ale sází na jistotu a koupí si toyotu ,mazdu,nebo hondu.Samozřejmě že je i pár skvělých aut jiných značek ale oproti nim mají japonci jednu velkou výhodu -nekradou se!
Jezdí s jedním z firemních Yarisů ( firma jich má 5) od r.2005 jsou to modely před facelitem 5dveří 1,0l , kromě několika šrámů u 3vozidel při pravidelném servisu se nic podstatného neměnilo!!!!!! najeto 214000 až 238000 km . Spolehlivost,spotřebu a stav mohou majitelé většiny vozidel jen závidět.
Tvé duchaplné příspěvky sú fakt smiešne. Michal Michal kozu píchal. Asi takovou mají hodnotu. Ty vole, ja som fakt smiešny...:-) Ako Michal, čo kozu píchal :-)
Opakuješ se. Ale to je normální u lidí, kteří nemají jinak co říci. Díky za tvé potvrzení naprosté bezporuchovosti Japonců. Ano, jak jsi řekl mezi řádky, vyjímka potvrzuje pravidlo.
Yaris je super autíčko, jen škoda že před 2 roky bylo drahý jako nižší střední třída. Rád bych si ho tenkrát koupil, ale kvůli té ceně jsem volil jiné. Dnes už bych vůbec neváhal, ale bohužel (nebo bohu dík) už ho nepotřebuji.
směšný je tvůj hloupý názor. Ano, u "normálních" aut (nevím co tím myslíš) se rozvody mění po 120 000, pokud však měla pumpa nějakou závadu a třeba netěsnost, je jen plusem značkového servisu, že ji bez diskuzí vyměnili na záruku. A Mimochodem, má Yaris vůbec rozvody jako ta tvá "normální" auta? Nemá náhodou řetěz? Chytráku.
Fakt super auto.Vodná pumpa sa u normálnych aut zvyčajne mení spolu s rozvodmi po odjazdení 120.000 km.Prepáč môj osobný názor,no to auto je fakt smiešne.
Komentáře uživatelů k recenzi Toyota Yaris
Ta servisná v Norsku vyšla něco málo přes 10 000kč a to se mi nezdá zrovna málo.
17.12.2012 | 19:40:28 | | 85.71.59.* Reagovat
Servisy
Češi jsou sice v principu šikovní (alespoň to tak bývalo dříve), ale také pěkní ignoranti a lajdáci. Takže svým lajdáckým přístupem dokážou posrat image nejedné jinak solidní značky. A pokud není šéf a majitel servisu pedant a obklopí se samými lemply, pak to podle toho vypadá. Proto dá práci najít solidní servis (a opravdu jsou). Není to o značce, ale o lidech, kteří v nich pracují. Od managementu po posledního automechanika.
24.02.2009 | 10:10:02 | Standa Reagovat
servis
no bolo by zaujímavé porovnať značkový servis v Norsku a Česko-Slovensku... prístup, ochota, cena, kvalita práce.... najlepšie by boli výmenné pobyty servisákov- možno by niektorí mimo svojho pracoviska ani nezarobili na slanú vodu....
24.02.2009 | 09:41:32 | miki Reagovat
pumpa
podla mna tej pumpe nic nebolo, vymenili ju len preventivne kvoli netesnosti. Mne z Thalie tiez malinko mizla chlad. kvapalina, ale vzdy to bolo v norme, vydrzalo to po najblizsiu prehliadku, kde mi vodu doliali. Nikto mi vsak iniciativne nemenil pumpu, zrejme mali dost inej roboty. Vidno ze servisaci Toyoty sa v robote nudia, lebo auta sa jednoducho nekazia.
23.02.2009 | 08:31:54 | pepa Reagovat
No jasně! Na co by někdo kradl Japonce, který nemá závady a jen jezdí. Co by s těmi díly kdo dělal?
22.02.2009 | 23:19:58 | Karel Reagovat
Nebo protože s nimi jezdí nejvíc lumpů, kteří jsou ochotni kupovat kradené vozy a díly pochybného původu z kradených aut. A protože se na nich pořád něco sere tak je potřeba zásobovat je náhradními díly. He he !
22.02.2009 | 23:18:25 | Reagovat
Uvedomte si, že v štatistikách vedú autá koncernu VW len preto, že ich tu jazdí najviac. Jednoduché.........
22.02.2009 | 14:53:43 | Angel_M Reagovat
Jo,jsou i vyjímky.Ale 90 procent ukradených aut jsou koncerny.8 procent jsou BMW a Mercedes no a 2 proc. jsou zbytek .
21.02.2009 | 21:46:06 | MIREK Reagovat
Omyl Mirku! Kradne sa
všetko. Aj japonské, dokonca kórejské autá. Aj mne uťali Japonca...tiež som si myslel, že sa nekradnú..
21.02.2009 | 21:41:57 | ľuboš Reagovat
Že jsou toyoty na předních místech ve spolehlivosti o spokojenosti majitelů je jasné každému kdo o autech něco málo ví a je objektivní.Mají jen jednu nevýhodu,neoslníte s nimi sousedy ,známé a spolupracovníky. Kdo se nechce předvádět ale sází na jistotu a koupí si toyotu ,mazdu,nebo hondu.Samozřejmě že je i pár skvělých aut jiných značek ale oproti nim mají japonci jednu velkou výhodu -nekradou se!
21.02.2009 | 20:47:31 | MIREK Reagovat
nevědomost !!!
Jezdí s jedním z firemních Yarisů ( firma jich má 5) od r.2005 jsou to modely před facelitem 5dveří 1,0l , kromě několika šrámů u 3vozidel při pravidelném servisu se nic podstatného neměnilo!!!!!! najeto 214000 až 238000 km . Spolehlivost,spotřebu a stav mohou majitelé většiny vozidel jen závidět.
21.02.2009 | 20:21:52 | alf Reagovat
Michal
Tvé duchaplné příspěvky sú fakt smiešne. Michal Michal kozu píchal. Asi takovou mají hodnotu. Ty vole, ja som fakt smiešny...:-) Ako Michal, čo kozu píchal :-)
21.02.2009 | 11:53:00 | Honza Reagovat
Ano je směšná ,kdo ji má ten se usmívá...
21.02.2009 | 11:50:08 | MIREK Reagovat
Michal
Opakuješ se. Ale to je normální u lidí, kteří nemají jinak co říci. Díky za tvé potvrzení naprosté bezporuchovosti Japonců. Ano, jak jsi řekl mezi řádky, vyjímka potvrzuje pravidlo.
21.02.2009 | 11:49:08 | Reagovat
Skrytá vada
materiálu-pumpy u japonca,to snáď nie,veď by sme museli meniť všetky štatistiky.Tá japonská hračka je fakt smiešná.
20.02.2009 | 23:44:18 | Michal Reagovat
Yaris je super autíčko, jen škoda že před 2 roky bylo drahý jako nižší střední třída. Rád bych si ho tenkrát koupil, ale kvůli té ceně jsem volil jiné. Dnes už bych vůbec neváhal, ale bohužel (nebo bohu dík) už ho nepotřebuji.
20.02.2009 | 21:15:36 | Honza Reagovat
Michal
směšný je tvůj hloupý názor. Ano, u "normálních" aut (nevím co tím myslíš) se rozvody mění po 120 000, pokud však měla pumpa nějakou závadu a třeba netěsnost, je jen plusem značkového servisu, že ji bez diskuzí vyměnili na záruku. A Mimochodem, má Yaris vůbec rozvody jako ta tvá "normální" auta? Nemá náhodou řetěz? Chytráku.
20.02.2009 | 19:12:12 | Reagovat
Fakt super
Fakt super auto.Vodná pumpa sa u normálnych aut zvyčajne mení spolu s rozvodmi po odjazdení 120.000 km.Prepáč môj osobný názor,no to auto je fakt smiešne.
20.02.2009 | 19:02:33 | Michal Reagovat