Rok výroby:1975Typ motoru:900 ccmStav km při koupi:5 000 kmStav km nyní:137 550 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?30 letPrůměrná spotřeba:8 l/100 kmVloženo:17. 4. 2009
Poruchy? Za 30 let jsem u něj vyměnil téměř všechny díly co obsahuje ale nestěžuju si. takže - brzdy, kola, gumy, výfuk, řadicí páka, ....................
Hodnocení a zkušenosti s autem
Trabant je prostě evropská legenda číslo 1. Za 30 let, co mi ten můj slouží, musím říct, že ani jednou nezklamal moje očekávání. Trabant je nejuniverzálnější auto na světě. Hodí se pro lidi mezi 18-65 lety, ale zvládli by ho i mladší i starší řidiči. Je to ideální společník pro osamělého člověka, ale i pro rodinu. Odveze cokoliv kamkoli a jakýmkoliv způsobem. Za tu dobu jsem s ním přepravil tisíce kg nákladu různého druhu - ledničku, pračku, myčku, barevný televizor, zahradní nábytek a nářadí, větve z ostříhaných stromů, staré železo, kolo, motorku a další věci.Prostě a jasně: když potřebujete spolehlivou přepravu nákladu, je vám plně k dispozici.Stačí náklad dobře upevnit. V NÁKLADNÍ dopravě tedy dostává 1 podtrženou s hvězdičkou. OSOBNÍ doprava: ideální do města a na cesty max. do 20km. Tedy nákupy a odvozy na hřbitov. Pokud máte zimní pneu, tak nezklame ani v zimě. POZOR však, při teplotě pod 0°C netopí. Vzhled auta - domácí mazlíček, komfort a pohodlí dobré, zavazadlový prostor a nákladní schopnosti - viz předchozí text. Startovatelnost- léto 3sek., zima 10sek. Spotřeba dle nákladu 7-9l /100km. Závěr: prostě ideální nákladní vůz, na který nepotřebujete ŘP sk. C. Ve stáří se vám stane společníkem a kamarádem pro cesty na nákupy, na houby nebo na hřbitov. I když ho kvůli Busíkoekopoplatku 10000 Kč už těžko seženete, vy, co ho máte, si ho važte a mějte ho za člena rodiny.
Kdo v tom neseděl, neměl by toto dokonalé auto vůbec hodnotit. Jednoduché a zároveň geniální řešení konstrukce. Výkon na kubaturu 600 excelentní, stejně jako jízdní vlastnosti. Jezdil jsem s Trabikem do práce. Pokud jsem nechtěl , aby mě na 20 km nikdo nepředjel, tak se to málo komu povedlo. Cesta byla doslova samá zatáčka a to je přesně to, co Trabant umí. Sedí, jako přikovaný. To, co jsem ztratil na krátkých rovinkách jsem 2x zůročil v zatáčkách. Měl jsem potom i další auta, ale se žádným jsem si nikdy netroufnul projíždět pravoúhlé zatáčky bez ubrání plynu, jak jsem to běžně dělal s Trabantem.
Předpokládám, že se autor recenze jen upsal, trabant nebyl 900 ale 600 ccm. I když jednoho 900 ccm jsem viděl na srazu trabantů. měl motor z wartburgu :-)
Mal som asi 9 rokov a hanbil som sa ako pes.Kamarati ma vysmiali,ze sme kupili vysavac alebo dymovnicu.No po pol roku ked ma otec zmastil,lebo som do toho nechcel sadnut,tak som sa odhodlal do toho sadnut.Musim uznat,ze si nepamatam poruchu alebo,ze by nas niekde nechalo.Teraz odstupom casu na to rad spominam a smejem sa na tom.Take pocity Vam neda ziadne auto.Ani BMW a ani AUDI.
Ty jsi pako! Jestli ti pronikaly výfukové plyny dovnitř, měl jsi děravý výfuk! Jsi úplný blázen? Prej výfukové plyny dovnitř! Pak se nediv, že ti topil "slaboučce" ty sebevrahu!
Tak za prvé: Až doložíš, že se v Trabantu někdo zabil v rychlosti 20 km/hod, nech se s ním vyfotit. Větší blbost jsem tady na recenzích ještě nečetl. Tento názor není hodný dospělého člověka, leda duševně chorého. (/Ale nejsi v tom sám, podobné pičoviny šířil po sjednocení Německa západoněmecký automobilový průmysl proto, aby Východní Němci vyhodili Trabanty a honem si kupovali západoněmecká auta. Nešlo o nic jiného než dezinformace a lži kvůli vidině nového trhu). Za druhé: Skutečně ač je to neuvěřitelné, na základě tehdejších průzkumů byl trabant na počet používaných aut a dopravních nehod NEJBEZPEČNĚJŠÍ auto - jde li ho tak nazvat :-) Za třetí: Ano, smrděl. Ale jinak v Německu a jinak v Česku. To ale není důležité. Jistě při tvém rozhledu a vědomostech je ti známo, že z tehdejších aut měl nejnižší podíl jedovatých plynů ve výfuku (vím i proč, ale nechce se mi to tady rozepisovat). Zápach byl nelibý, ale byl to jen průvodní jev spalování oleje, stejně tak jako když přepálíš olej na pánvi nebo ve friťáku. Čiže smrděl, ale neublížil (V NDR bylo několikanásobně méně rakoviny plic než u nás, a to tam jezdilo mnohem víc dvoutaktů než tady. A taky jsem nikdy neslyšel o kuchaři otráveném spáleným olejem) Pozor, nezaměňovat se spalováním oleje pro čtyřdobé motory - ten není pro spalování určen a vytváří jedovaté splodiny. Tak laskavě Trabantu neber to málo dobrého, co měl.
Takovou kravinu jsem v životě neviděl a ani neslyšel. Jak nějaký ryntyntyn může porovnávat rostlinný olej, např. výpary co dýchá kuchař, od oleje vyráběného z ropy ať jako mazivo nebo jako přísada do paliva. :D O nebezpečnosti oleje ve splodinách se můžeš poptat v Anglii, tam na to umírali lidi v tisících. Trabantům je konec a podobným autům taky. Díky bohu. )
Ty koos, kde si kúpil takú dobrú drogu? Nepredal by si ? kristepane, smradľavž Trabant vydávať za ekologické a bezpečné ! vozítko..., mám dosť. vráť vodičák a jazdi kolobežkou.
Promluvil luboš - trabantista. Má praxi 20 let v ježdění trabantem, ojezdil jich celkem pět. Klaním se, ó trabantový bože. řekni mi, jak se tak stane, že někdo může být až tak strašně vybagrovanej idiot, že reaguje na KAŽDÝ, opakuji KAŽDÝ příspěvek z oblasti, ve které vůbec nemá zkušenosti? Je to postupně vznikající duševní nemoc, nebo je to po pádu z porodního stolu a provází tě to celý život? Jsi tak blbej od přírody, nebo jsi to zdědil po příbuzných? Mě by nevadily konstruktivní příspěvky, které by byly na solidním základě, ale toto už je opravdu moc i pro slušného člověka.
počävaj Ty "expert" na Trabanty....:), nemusel v nich jazdiť, teda až asi 1 x, ako stopár v mladosti, aby som vedel, že BAKELIT nemá žiadnu deformačnú schopnosť.
Tá S 100 -120 bola tiež chodiaca rakva, ale aspon mala plechy a motor vzadu..., ale to plastové čudo..., to bolo také isté, ako z bicyklom oproti stene 20 km/h...
Tak si to vyskúšaj a ked sa nezabiješ, milý Standíku, potom prednes referát. bože, Ty si havaroval s Trabantom, že máš skúsenosť? Ja nie, ale pozri si výsledky crashtestu..., kde to figurína pri 20 km/h neprežila...
jáááj, zabudol som, Ty neveríš meraniam..., iba vlastnému úsudku. co ako hlúpemu..
ó aké trefné..., sentiment je sviňa, poznám to, ale už v dobe svojho vzniku bolo beznádejne zastarané. Nehovoriac o tom, že statnejší cyklista Vás mohol zabiť. Podľa crashtestu bol smrteľný náraz už v rýchlosti 20 km/hodinu. Na spomienkach je dobré to, že vytesňujú zlé veci a ostávajú iba dobré a príjemné zážitky. Ale osobne by som dal prednosť v 1975 iným autám..., ale socíalizmus si mohol dovoliť vydierať ľudí a nútiť jazdiť na pojazdných rakvách. A za ním jazdiacich v regulárnej plynovej komore...Čo už, taká bola doba. P.S. Stavím sa, že podobné komentáre budeme čítať o 30 rokov, keď niekto bude spomínať na Logana, Ladu a podobne... / nič v zlom, iba na zamyslenie kolobehu dejín a motorizmu./
To by nebyl ani Luboš, aby tady zase nešířil bludy a dezinformace a lži. Co je neobvyklého na crash testu trabantu? Není o nic horší, než u běžných vozů. A oproti tehdejším autům je špičkový (mnohé první nové korejské vozy nedosáhly ani tohoto výsledku)
Upřímně, moc lidí se v tom nezabilo. Pár ano, ale to v každém jiném autě taky. Podle statistik z roku 1990 byla v Trabantech nejnižší úmrtnost. A to jich jezdily statisíce, snad miliony (nejen u nás). Auto bylo bezpečně ovladatelné, čitelné a nevyvolávalo falešný dojem bezpečnosti, jako současná auta. Umělo jet jako leckterá tehdejší Škodovka, ale ve Škodovkách zahynulo mnohem více lidí.
Majitel má můj plný souhlas, super kára a navíc, když to rozbije, tak ušetří za rakev, protože ho pohřbí i s tím krámem. Je to prostě kára, sice trochu smrdí, ale co.....
Ale topi... Je mozny, ze mas starsi model. Myslim, ze nekdy okolo roku 78 vylepsili ve Cvikove topeni. Mame v rodine jeden exemplar z roku 80 a topi jak dablik i v zime. Jinak souhlasim. Mame limuzinu, odvezla z Bauhausu kanadsky sindele na chatu (asi 56m ctverecnich) najednou. Je fakt, ze jsme skoro plouhali vyfukem o silnici, ale dovezl v poradku. To same: dva nocni stolky vedle sebe na strese - pohoda. Lidi se nas ale bali predjet. :-D Jinak rizeni stoji za to. V autoskole jsem jezdil ve felde a v Lanceru a presednout do Trabanta je pekny rozdil, kazdopadne to auto MA, narozdil od dnesnich rakvi, dusi!!! Je nadherny, kdyz kousicek od vas bubla sestistovka svym lehce nepravidelnym chodem, je nadherny, kdyz si svistite osmdesatkou a nic vas netrapi, protoze jste plne oddani rizeni potencialnich tisicu trsatek. Je to clen rodiny a bude jezdit, dokud neshnije (rezne spodek no...)
Ale topí. Chvíli to trvá, potom topí, a když jedeš bez zatíženého motoru (z dlouhého kopce), nebo vypneš motor, rychle vystydne. Ale nemůžeš psát že netopí. To je jako by tam nebylo vůbec topení. A ono tam je a zabírá 1/2 motorového prostoru :-)) V létě chytá na cvrknutí, ty 3 vteřiny znamenají, že něco není v pořádku (komprese, karburace, zapalování, falešný vzduch). Měl jsem ho 21 let, a řadící páka byla jediné, co jsem neměnil :-)) A asi okna (kromě předního).
Komentáře uživatelů k recenzi Trabant 601
Kdo v tom neseděl, neměl by toto dokonalé auto vůbec hodnotit. Jednoduché a zároveň geniální řešení konstrukce. Výkon na kubaturu 600 excelentní, stejně jako jízdní vlastnosti. Jezdil jsem s Trabikem do práce. Pokud jsem nechtěl , aby mě na 20 km nikdo nepředjel, tak se to málo komu povedlo. Cesta byla doslova samá zatáčka a to je přesně to, co Trabant umí. Sedí, jako přikovaný. To, co jsem ztratil na krátkých rovinkách jsem 2x zůročil v zatáčkách. Měl jsem potom i další auta, ale se žádným jsem si nikdy netroufnul projíždět pravoúhlé zatáčky bez ubrání plynu, jak jsem to běžně dělal s Trabantem.
22.09.2015 | 22:09:13 | | 81.200.55.* Reagovat
Předpokládám, že se autor recenze jen upsal, trabant nebyl 900 ale 600 ccm. I když jednoho 900 ccm jsem viděl na srazu trabantů. měl motor z wartburgu :-)
17.03.2014 | 20:42:10 | | 89.102.165.* Reagovat
Moj otec ho kupil
Mal som asi 9 rokov a hanbil som sa ako pes.Kamarati ma vysmiali,ze sme kupili vysavac alebo dymovnicu.No po pol roku ked ma otec zmastil,lebo som do toho nechcel sadnut,tak som sa odhodlal do toho sadnut.Musim uznat,ze si nepamatam poruchu alebo,ze by nas niekde nechalo.Teraz odstupom casu na to rad spominam a smejem sa na tom.Take pocity Vam neda ziadne auto.Ani BMW a ani AUDI.
13.11.2013 | 23:14:00 | Palo | 85.237.224.* Reagovat
No jestli při zapnutym topení šly výfukové plyny do kabiny, tak to možná byla nějaká speciální Auschwitz-Birkenau.
21.04.2009 | 12:13:03 | Reagovat
František
Ty jsi pako! Jestli ti pronikaly výfukové plyny dovnitř, měl jsi děravý výfuk! Jsi úplný blázen? Prej výfukové plyny dovnitř! Pak se nediv, že ti topil "slaboučce" ty sebevrahu!
21.04.2009 | 11:29:22 | Pája Reagovat
Topí-netopí
Zdravím čtenáře, tak on sice topí ale pod 0°C velmi slabě a navíc při zapnutém topení pronikají výfukové plyny dovnitř....ale jinak je bez chyby!
21.04.2009 | 08:53:52 | František Reagovat
S lubošem se nehádej, ty ho asi ještě neznáš, to je luboš :-)
20.04.2009 | 20:53:23 | Itall Reagovat
Luboš
Tak za prvé: Až doložíš, že se v Trabantu někdo zabil v rychlosti 20 km/hod, nech se s ním vyfotit. Větší blbost jsem tady na recenzích ještě nečetl. Tento názor není hodný dospělého člověka, leda duševně chorého. (/Ale nejsi v tom sám, podobné pičoviny šířil po sjednocení Německa západoněmecký automobilový průmysl proto, aby Východní Němci vyhodili Trabanty a honem si kupovali západoněmecká auta. Nešlo o nic jiného než dezinformace a lži kvůli vidině nového trhu). Za druhé: Skutečně ač je to neuvěřitelné, na základě tehdejších průzkumů byl trabant na počet používaných aut a dopravních nehod NEJBEZPEČNĚJŠÍ auto - jde li ho tak nazvat :-) Za třetí: Ano, smrděl. Ale jinak v Německu a jinak v Česku. To ale není důležité. Jistě při tvém rozhledu a vědomostech je ti známo, že z tehdejších aut měl nejnižší podíl jedovatých plynů ve výfuku (vím i proč, ale nechce se mi to tady rozepisovat). Zápach byl nelibý, ale byl to jen průvodní jev spalování oleje, stejně tak jako když přepálíš olej na pánvi nebo ve friťáku. Čiže smrděl, ale neublížil (V NDR bylo několikanásobně méně rakoviny plic než u nás, a to tam jezdilo mnohem víc dvoutaktů než tady. A taky jsem nikdy neslyšel o kuchaři otráveném spáleným olejem) Pozor, nezaměňovat se spalováním oleje pro čtyřdobé motory - ten není pro spalování určen a vytváří jedovaté splodiny. Tak laskavě Trabantu neber to málo dobrého, co měl.
20.04.2009 | 20:27:16 | Reagovat
RE: Luboš
Takovou kravinu jsem v životě neviděl a ani neslyšel.
Jak nějaký ryntyntyn může porovnávat rostlinný olej, např. výpary co dýchá kuchař, od oleje vyráběného z ropy ať jako mazivo nebo jako přísada do paliva. :D
O nebezpečnosti oleje ve splodinách se můžeš poptat v Anglii, tam na to umírali lidi v tisících.
Trabantům je konec a podobným autům taky. Díky bohu. )
14.11.2013 | 09:07:33 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
RE: Luboš
Ty koos, kde si kúpil takú dobrú drogu? Nepredal by si ? kristepane, smradľavž Trabant vydávať za ekologické a bezpečné ! vozítko..., mám dosť. vráť vodičák a jazdi kolobežkou.
17.03.2014 | 21:27:48 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE: Luboš
Až mi doložíš, že PREŽIJEŠ náraz v 20 km/h v Trabante..., tak budeš prvým, čo to prežil. Neskutočné, keby hlúposť kvitla, tak Holandsko je šuviks.
a tá paranoja, či konšpiračné teorie...., mám dosť, nech sa hlúposť vyváža, tak Saudska Arabia je šuviks...:)
17.03.2014 | 22:31:57 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE: Luboš
Promluvil luboš - trabantista. Má praxi 20 let v ježdění trabantem, ojezdil jich celkem pět. Klaním se, ó trabantový bože. řekni mi, jak se tak stane, že někdo může být až tak strašně vybagrovanej idiot, že reaguje na KAŽDÝ, opakuji KAŽDÝ příspěvek z oblasti, ve které vůbec nemá zkušenosti? Je to postupně vznikající duševní nemoc, nebo je to po pádu z porodního stolu a provází tě to celý život? Jsi tak blbej od přírody, nebo jsi to zdědil po příbuzných? Mě by nevadily konstruktivní příspěvky, které by byly na solidním základě, ale toto už je opravdu moc i pro slušného člověka.
17.03.2014 | 23:37:42 | | 89.102.165.* Reagovat
RE: Luboš
počävaj Ty "expert" na Trabanty....:), nemusel v nich jazdiť, teda až asi 1 x, ako stopár v mladosti, aby som vedel, že BAKELIT nemá žiadnu deformačnú schopnosť.
Tá S 100 -120 bola tiež chodiaca rakva, ale aspon mala plechy a motor vzadu..., ale to plastové čudo..., to bolo také isté, ako z bicyklom oproti stene 20 km/h...
Tak si to vyskúšaj a ked sa nezabiješ, milý Standíku, potom prednes referát.
bože, Ty si havaroval s Trabantom, že máš skúsenosť?
Ja nie, ale pozri si výsledky crashtestu..., kde to figurína pri 20 km/h neprežila...
jáááj, zabudol som, Ty neveríš meraniam..., iba vlastnému úsudku. co ako hlúpemu..
18.03.2014 | 03:54:42 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
"Odvozy na hřbitov..., "
ó aké trefné..., sentiment je sviňa, poznám to, ale už v dobe svojho vzniku bolo beznádejne zastarané. Nehovoriac o tom, že statnejší cyklista Vás mohol zabiť. Podľa crashtestu bol smrteľný náraz už v rýchlosti 20 km/hodinu. Na spomienkach je dobré to, že vytesňujú zlé veci a ostávajú iba dobré a príjemné zážitky. Ale osobne by som dal prednosť v 1975 iným autám..., ale socíalizmus si mohol dovoliť vydierať ľudí a nútiť jazdiť na pojazdných rakvách. A za ním jazdiacich v regulárnej plynovej komore...Čo už, taká bola doba. P.S. Stavím sa, že podobné komentáre budeme čítať o 30 rokov, keď niekto bude spomínať na Logana, Ladu a podobne... / nič v zlom, iba na zamyslenie kolobehu dejín a motorizmu./
20.04.2009 | 19:59:12 | ľuboš Reagovat
RE:
To by nebyl ani Luboš, aby tady zase nešířil bludy a dezinformace a lži. Co je neobvyklého na crash testu trabantu? Není o nic horší, než u běžných vozů. A oproti tehdejším autům je špičkový (mnohé první nové korejské vozy nedosáhly ani tohoto výsledku)
www.youtube.com/watch?v=oF4phDLfGF4
17.03.2014 | 20:31:57 | | 89.102.165.* Reagovat
Trabi dokonce neměl ani úplně špatný výsledky v crash testech. Taková Š-120 na tom byla podstatně hůř.
20.04.2009 | 19:04:50 | Reagovat
Upřímně, moc lidí se v tom nezabilo. Pár ano, ale to v každém jiném autě taky. Podle statistik z roku 1990 byla v Trabantech nejnižší úmrtnost. A to jich jezdily statisíce, snad miliony (nejen u nás). Auto bylo bezpečně ovladatelné, čitelné a nevyvolávalo falešný dojem bezpečnosti, jako současná auta. Umělo jet jako leckterá tehdejší Škodovka, ale ve Škodovkách zahynulo mnohem více lidí.
19.04.2009 | 20:32:51 | Standa Reagovat
No 1
Majitel má můj plný souhlas, super kára a navíc, když to rozbije, tak ušetří za rakev, protože ho pohřbí i s tím krámem. Je to prostě kára, sice trochu smrdí, ale co.....
19.04.2009 | 20:17:02 | Bob Reagovat
:-)
Ale topi... Je mozny, ze mas starsi model. Myslim, ze nekdy okolo roku 78 vylepsili ve Cvikove topeni. Mame v rodine jeden exemplar z roku 80 a topi jak dablik i v zime. Jinak souhlasim. Mame limuzinu, odvezla z Bauhausu kanadsky sindele na chatu (asi 56m ctverecnich) najednou. Je fakt, ze jsme skoro plouhali vyfukem o silnici, ale dovezl v poradku. To same: dva nocni stolky vedle sebe na strese - pohoda. Lidi se nas ale bali predjet. :-D Jinak rizeni stoji za to. V autoskole jsem jezdil ve felde a v Lanceru a presednout do Trabanta je pekny rozdil, kazdopadne to auto MA, narozdil od dnesnich rakvi, dusi!!! Je nadherny, kdyz kousicek od vas bubla sestistovka svym lehce nepravidelnym chodem, je nadherny, kdyz si svistite osmdesatkou a nic vas netrapi, protoze jste plne oddani rizeni potencialnich tisicu trsatek. Je to clen rodiny a bude jezdit, dokud neshnije (rezne spodek no...)
17.04.2009 | 22:38:07 | Dr.Gaga Reagovat
Netopí?
Ale topí. Chvíli to trvá, potom topí, a když jedeš bez zatíženého motoru (z dlouhého kopce), nebo vypneš motor, rychle vystydne. Ale nemůžeš psát že netopí. To je jako by tam nebylo vůbec topení. A ono tam je a zabírá 1/2 motorového prostoru :-)) V létě chytá na cvrknutí, ty 3 vteřiny znamenají, že něco není v pořádku (komprese, karburace, zapalování, falešný vzduch). Měl jsem ho 21 let, a řadící páka byla jediné, co jsem neměnil :-)) A asi okna (kromě předního).
17.04.2009 | 15:03:03 | Standa Reagovat
jedine co ti verim je ze to je idealny spolocnik na ceste na hrbitov...
17.04.2009 | 14:57:02 | Reagovat