Rok výroby:1970Typ motoru:Stav km při koupi:100 000 kmStav km nyní:150 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 rokyPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:28. 10. 2015
Na Trabantoch ktore som vlastnil sa pokazilo takmer vsetko a vsetko som aj dal vymenit.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Trabant bol najvacsim autom vsetkych cias hned z niekolkych dovodov:
1) bol to zasluzeny trest za prehru v II. svetovej vojne, vsetci majitelia z vitaznych krajin ktore sa na nom museli vozit by to mali vediet - v pripade CSSR a nasledne SR bola kazda jazda na Trabim jazdou VITAZOV na ich "looserskom" aute
2) bol to dokaz nemeckej technickej geniality a vynaliezavosti - v 50tych rokoch mali zakazane konstruovat benzinove 4takty, a tak uspesne prerobili motocyklovy motor na automobilovy
3) bolo to prve ciastocne kompozitne a ekologicke vozidlo - vonkajsie duroplasty piekli z odpadovej bavlny zo ZSSR a zivice
4) kto bezpecne zvladol jazdu na Trabante, vie jazdit na uplne kazdom inom automobile
5) naucil svojich majitelov vazit si pracu sudruhov z DDR - Trabant nezniesol barbarske zaobchadzanie a kazdy prehresok plnohodnotne vratil svojmu majitelovi
6) ukazal soferovi a spolujazdcom zakony fyziky a akustiky v donucovaco-populárnej forme
7) donutil kazdeho majitela mat Trabant rad
8) otvoril majitelovi dvere do nezdravého sveta Trabantizmu
9) donutil ma namontovat katalyzator (Trabi-kat) co znacne zmiernilo ekologicku zataz
Kazdy Trabantista je motoristom s prehnanym zmyslom pre starostlivost o stroj, ktorého ucelom je cloveku sluzit a nie naopak. Je to jedine auto, ktore s clovekom dokazalo hrat vyrovnanu partiu a nedavalo mu viac ako bralo.
Trabant mi ukazal nepoznany svet alternatívneho automobilizmu - naucil som sa startovat ho plecom (ked strajkoval starter ci ukostrenie), pouzivat 30cm? rezne kotuce na karbobruske pre 15cm pri rozpilovani Trabanta na kusy, mat v oku 20 a 50 ml pri miesani oleja, tankovat Shell V-Power 100 (ked este taky predavali), nestratit hlavu pri zadymeni kabiny tlejucim zoskratovanym kablikom minajuc pri tom policajne auto, bez pomoci vyberat a instalovat motor, pridavat plyn rukou namiesto nohy, oznamovat policii kradez Trabanta a presvedcit ich aby ukradnute auto nasli (a nasli v ten isty den) a ochotne pomahat dalsim Trabantistom.
Trabantizmus je skodlivy nakazlivy motoristicky fenomen a kazdy sofer vylieceny z trabantitidy ktora je vonkajsim prejavom trabantizmu bude na toto riziko upozornovat rovnako ako vylieceny fajciar na skodlivost fajcenia. Vsetko okolo Trabantov je nenormalne, ackolvek v podstate spravne, kedze nenormalna je sucasnost. Trabant hlucne nastavuje svoje zadymene zrkadlo motoristickej spolocnosti.
Nedá mi to, musím se vyjádřit k recenzi. Byl jsem majitelem asi pěti trabantů (píšu asi, protože jsem jich měl mnoho, ale jen některé na dokladech) po dobu 22 roků. Jsem kovaný trabantista. Není pravda bod 2) v recenzi - žádný zákaz se nekonal. Dvoutakty byly přirozeným pokračováním předchůdců (DKW, IFA), jejich vylepšením. Ve výrobě zůstaly pro svou nízkou cenu a jednoduchost. NDR neměla peníze na vývoj čtyřtaktů, a vlastně ani na vývoj ničeho jiného.
Dále, nejedná se o žádný upravený motocyklový motor, jde o ryze automobilový motor, jak jsem již uvedl výše, a to jak u wartburgu, tak u trabantu.
Jinak s recenzí musím souhlasit, trabant byl vším, jen ne autem. Kdo měl trabanta, zažil peklo na zemi a proto přijde rovnou do nebe (jeden z vtipů). Byl to koníček pro ty, kdo se rádi v autech vrtali a opravovali.
Protože se za TO platilo povinné ručení jako za auto, a na placených parkovištích chtěli taky zaplatit za auto, i když jsem je přesvědčoval, že TO jsou dvě svázaný motorky... Inu, blbý auto taky auto. Že, ranaulťáci? :-)
Rodičia mali Trabanta, ktorého zdedil brat a po pár rokoch ho komusi daroval za fľašu koňaku.
Pamätám si na pár momentov:
1. Mizerné kúrenie. Ako tak teplo bolo v aute pri dlhšej jazde do kopcov. 2. Karoséria bola síce z plastu, ale plechové podbehy pomerne rýchlo prehrdzaveli. 3. Raz, keď ma brat viezol sme za jazdy stratili dynamo. Po pár minútach sme ho našli zakotúľané v tráve pri ceste. 4. Meranie hladiny benzínu v nádrži bolo fascinujúce. Malo jednu nespornú výhodu - ak ste nestratili príslušnú plastovú odmerku, tak bolo bezporuchové.
Ale aby som len nehanil. Pri malom zaťažení mal Traboš celkom slušné zrýchlenie. V meste pri akcelerácii som nechával za sebou Škodovky, Moskviče,...
Kam se hrabe zadymené zrkadlo trabanta na současné vychrochtané diesely. To je teprve dymové zrkadlo. Trabanty však mizí, zatímco sazomety přibývají a přibývají...
Tak na toto musím reagovať, hoci je to už asi starý komentár - áno súčasné vychrochtané diesely najmä n....ckej proveniencie skutočne statočne konkurujú trabantu. Nebudem sa rozpisovať, hoci chcelo by sa mi o tom napísať knihu - o nepredstaviteľnej ľudskej tuposti a úbohosti. Pre mňa je najhoršie toto poznanie. Je fakt, že niekedy je lepšie nevedieť.....
RE: perfektné !! dobre som sa pobavil, autor má zmysel pre nadhľad.
Bohužel, nejde ani tak o nadhled, jako spíš o krutou pravdu. Toto je vtipně popsaná realita, jaká skutečně byla. Řeči o spolehlivosti a bezúdržbovosti trabantů, o tom jak nerezaví protože jsou z bakelitu, a další slovesná tvořivost byla jen chiméra z úst lidí, kteří jej nikdy nevlastnili. Pod trabantem jste trávili zhruba tolik času, jako v něm. A naběhali okolo něj totéž, co jste předtím najeli... Na trabantu se kazilo a odcházelo úplně všechno, od zavěšení kol po páčku blinkru, od přerušovače blikačů po výfuk, od sedaček po dobíjecí relé..
RE: perfektné !! dobre som sa pobavil, autor má zmysel pre nadhľad.
Trabanta som nikdy nemal, iba ako stopár som sa asi 2x odviezol, už to mi stačilo. Podobne sa smejem, cez slzy, nad Tatrou 613, každý ju vychvaľuje, kto ju nemal, samozrejme, doteraz moje bezkonkurenčne najhoršie auto.
Komentáře uživatelů k recenzi Trabant 601
Nedá mi to, musím se vyjádřit k recenzi. Byl jsem majitelem asi pěti trabantů (píšu asi, protože jsem jich měl mnoho, ale jen některé na dokladech) po dobu 22 roků. Jsem kovaný trabantista. Není pravda bod 2) v recenzi - žádný zákaz se nekonal. Dvoutakty byly přirozeným pokračováním předchůdců (DKW, IFA), jejich vylepšením. Ve výrobě zůstaly pro svou nízkou cenu a jednoduchost. NDR neměla peníze na vývoj čtyřtaktů, a vlastně ani na vývoj ničeho jiného.
Dále, nejedná se o žádný upravený motocyklový motor, jde o ryze automobilový motor, jak jsem již uvedl výše, a to jak u wartburgu, tak u trabantu.
Jinak s recenzí musím souhlasit, trabant byl vším, jen ne autem. Kdo měl trabanta, zažil peklo na zemi a proto přijde rovnou do nebe (jeden z vtipů). Byl to koníček pro ty, kdo se rádi v autech vrtali a opravovali.
29.03.2021 | 20:20:43 | | 89.102.148.* Reagovat
RE:
Proč TO nazýváte autem? :-)))
31.03.2021 | 16:10:19 | Vašek | 194.228.76.* Reagovat
RE:
Protože se za TO platilo povinné ručení jako za auto, a na placených parkovištích chtěli taky zaplatit za auto, i když jsem je přesvědčoval, že TO jsou dvě svázaný motorky... Inu, blbý auto taky auto. Že, ranaulťáci? :-)
31.03.2021 | 19:39:42 | | 89.102.148.* Reagovat
RE:
Tak Renaulťáci by mohli vyprávět....:-)))
01.04.2021 | 13:58:14 | Vašek | 194.228.76.* Reagovat
Spomienka
Rodičia mali Trabanta, ktorého zdedil brat a po pár rokoch ho komusi daroval za fľašu koňaku.
Pamätám si na pár momentov:
1. Mizerné kúrenie. Ako tak teplo bolo v aute pri dlhšej jazde do kopcov.
2. Karoséria bola síce z plastu, ale plechové podbehy pomerne rýchlo prehrdzaveli.
3. Raz, keď ma brat viezol sme za jazdy stratili dynamo. Po pár minútach sme ho našli zakotúľané v tráve pri ceste.
4. Meranie hladiny benzínu v nádrži bolo fascinujúce. Malo jednu nespornú výhodu - ak ste nestratili príslušnú plastovú odmerku, tak bolo bezporuchové.
Ale aby som len nehanil. Pri malom zaťažení mal Traboš celkom slušné zrýchlenie. V meste pri akcelerácii som nechával za sebou Škodovky, Moskviče,...
25.03.2016 | 23:49:19 | Vlado | 85.135.255.* Reagovat
Kam se hrabe zadymené zrkadlo trabanta na současné vychrochtané diesely. To je teprve dymové zrkadlo. Trabanty však mizí, zatímco sazomety přibývají a přibývají...
08.11.2015 | 20:25:07 | | 89.176.46.* Reagovat
RE:
Tak na toto musím reagovať, hoci je to už asi starý komentár - áno súčasné vychrochtané diesely najmä n....ckej proveniencie skutočne statočne konkurujú trabantu. Nebudem sa rozpisovať, hoci chcelo by sa mi o tom napísať knihu - o nepredstaviteľnej ľudskej tuposti a úbohosti. Pre mňa je najhoršie toto poznanie. Je fakt, že niekedy je lepšie nevedieť.....
29.03.2021 | 15:10:27 | milo | 195.28.72.* Reagovat
perfektné !! dobre som sa pobavil, autor má zmysel pre nadhľad.
DAKUJEM !! veľmi pekne :)
30.10.2015 | 21:24:10 | ľuboš | 85.237.234.* Reagovat
RE: perfektné !! dobre som sa pobavil, autor má zmysel pre nadhľad.
Bohužel, nejde ani tak o nadhled, jako spíš o krutou pravdu. Toto je vtipně popsaná realita, jaká skutečně byla. Řeči o spolehlivosti a bezúdržbovosti trabantů, o tom jak nerezaví protože jsou z bakelitu, a další slovesná tvořivost byla jen chiméra z úst lidí, kteří jej nikdy nevlastnili. Pod trabantem jste trávili zhruba tolik času, jako v něm. A naběhali okolo něj totéž, co jste předtím najeli... Na trabantu se kazilo a odcházelo úplně všechno, od zavěšení kol po páčku blinkru, od přerušovače blikačů po výfuk, od sedaček po dobíjecí relé..
31.10.2015 | 00:45:01 | | 89.176.46.* Reagovat
RE: perfektné !! dobre som sa pobavil, autor má zmysel pre nadhľad.
Trabanta som nikdy nemal, iba ako stopár som sa asi 2x odviezol, už to mi stačilo.
Podobne sa smejem, cez slzy, nad Tatrou 613, každý ju vychvaľuje, kto ju nemal, samozrejme, doteraz moje bezkonkurenčne najhoršie auto.
31.10.2015 | 07:51:08 | ľuboš | 85.237.234.* Reagovat