Rok výroby:2000Typ motoru:1,6 16V benzinStav km při koupi:0 kmStav km nyní:51 000 kmZpůsob řazení:manuálPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:1. 9. 2004
Od začátku jde ztuha pohyb víka zavazadlového prostoru, zejména v zimě.
Po cca 15000 km několikrát zasvítila kontrolka mazání - ani v servisu nezjistili proč, ale pak to přestalo zlobit.
Nyní občas vynechá na okamžik (1 s) motor - otáčkoměr padne k 0.
Po neudržovaných cestách v Jeseníkách praskl svar, kterým je přivařen výfuk k držáku, upevněného 2 silentbloky k přední nápravnici.
Upevnění zadních textilních koberečků stylem DoDo (dodělej doma) na jeden úchyt je slabé a vystupující cestující jej vždy odhrnou (uvolní).
Začíná klepat levý homokinetický kloub, ale jen při plném vytočení kol doleva a prudším rozjezdu (u předchozího vozu VW Jetta ale odcházel jeden kloub za druhým, vč. vnitřních).
Ve sněhových jazycích ve vyjetých kolejicích všichni projeli, jenom já jsem utrhl spodní plastové kryty motoru - 3500,- Kč.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Pěkné svezení, ale malý točivý moment (vždyť je to jen šestnáctistovka) nutí šlapat více na plyn a držet otáčky nad 4000/min. s rostoucím zatížením osobami a zavazadly, do stoupání a dokonce i proti větru - vše se odrazí na spotřebě; dále se tento jev zvýrazní, máte-li možnost přesednout do stejného vozu s motorem 1,9 TDI, byť jen 66 kW (1,6 = 77 kW).
Nejlépe auto jezdí na BA 95 V-Power (Shell) nebo BA 98. Pneu 205/55 WR 16 Bridgestone Turanza jsou super; při přezutí na zimní 195/65 TR 15 sice necítíte tolik nerovností, ale auto hůř sedí. 3/4 provozu mám po dálnicích. Spotřeba po dobrých cestách 6 l/100 km, po dálnici 7-8.
Zdravim, mám Boru 1,6 74 kW, najeto 190 tkm - vynechávání motoru, resp. kolísání otáček jsem řešil taky. Nejdřív jsem zajel do original serv. u nas v HK - nepoznali cim by to mohlo bejt ale vyjmenovali seznam dilu co by tam zacali hned vymenovat (klasika, neopravujou jen vymenujou), hodil sem to servisakoj kterej to dela doma v garazi ale zkusenej chlap (otec k nemu jezdi uz 15 let) - okamzite zjistil zavadu - lambda sonda, druhy den mi vola ze to ma rozdelany, zavada - urvany zavit, zrejme nekdo kdo ji tam vymenoval ji prerval. Tzn musel udelat novy zavit a koupit lambdu, oprava cca za 5000,- od ty doby sem s tim najel 50 tkm a vse ok.
Zdravim Vas všechny, Bora je moje prví auto protože mi je 19 roků. Auto jsem koupil s 75000km. Výbava Comfortline takže k tomu nemam žadné výhrady. Sem tam nějaké to vrznutí nemůžu počítat, protože přece jednom r.v.2000 už je nějaká doba. Problém je spíš s tím, že mi pořád svítí kontrolka motoru, nechal jsem to dat na diagnostiku a nic tam nenašli, motor jede jak má, ale stalo se mi to, že najednou jsem se chtěl rozjet a auto najednou nejelo, jakoby jelo snad na 2 nebo3 válce(pouze moje úvaha).Asi až po 5nastartování motoru se to opět zpravilo a auto jezdí. To je jediný problém s Borou. Mimochodem: od motoru 1600ccm nemůžu očekávat žádné zázraky, ale pokud se s tím naučíte jezdit, tak se z toho dá vymáčkout taky hodně :) :) .
Ja jsem ze sve Bory nestastny. Pokud bych auto koupil po dovozu a s nejasnym puvodem prosim. Ta moje je koupena od rodicu a do 15tkm patrila WV Import. Je to rok 01 a ma najeto 72tkm v 60ti vymena desticek a zadnich kotoucu :-( vc servisni prohlidky 16500czk, jasne delal jsem to kuli zaruce ve VW. To neco stoji. ted se zacala ztracet voda. Nic jen vodni pumpa za 5000czk a to nemluvim o vrzajici naprave, hlavne pri naklonech, prisernych narazech pri prejizdeni nerovnosti ( to prisuzuji pneu 205/16/55) ovladani zrcatek ktere otaci prave zrcatko pri prepnuti na leve, kolisajici volnobezne otacky, nekdy k nule, vrzajici casti palubni desky. Kdyz k tomu pripoctu nizky kroutak 1,6ky. nic moc. Odpoved servisu na zaruku nemate sice prekrocene km, ale stari (01) no a hura a je to. Pred tim jsem mel stareho Rovera kde za 45tkm bylo potreba vymenit manzetu na poloose ( 850)czk a menit olej. :-) docela budu rad az Boru prodam a koupim neco jineho. Jasne nejspise mam spatky kousek, to se stava. Asi uz VW neni to co byvalo.
Komentáře uživatelů k recenzi Volkswagen Bora
otacky
Zdravim, mám Boru 1,6 74 kW, najeto 190 tkm - vynechávání motoru, resp. kolísání otáček jsem řešil taky. Nejdřív jsem zajel do original serv. u nas v HK - nepoznali cim by to mohlo bejt ale vyjmenovali seznam dilu co by tam zacali hned vymenovat (klasika, neopravujou jen vymenujou), hodil sem to servisakoj kterej to dela doma v garazi ale zkusenej chlap (otec k nemu jezdi uz 15 let) - okamzite zjistil zavadu - lambda sonda, druhy den mi vola ze to ma rozdelany, zavada - urvany zavit, zrejme nekdo kdo ji tam vymenoval ji prerval. Tzn musel udelat novy zavit a koupit lambdu, oprava cca za 5000,- od ty doby sem s tim najel 50 tkm a vse ok.
10.07.2011 | 01:26:23 | Tukan Reagovat
Bora 1,6
Zdravim Vas všechny, Bora je moje prví auto protože mi je 19 roků. Auto jsem koupil s 75000km. Výbava Comfortline takže k tomu nemam žadné výhrady. Sem tam nějaké to vrznutí nemůžu počítat, protože přece jednom r.v.2000 už je nějaká doba. Problém je spíš s tím, že mi pořád svítí kontrolka motoru, nechal jsem to dat na diagnostiku a nic tam nenašli, motor jede jak má, ale stalo se mi to, že najednou jsem se chtěl rozjet a auto najednou nejelo, jakoby jelo snad na 2 nebo3 válce(pouze moje úvaha).Asi až po 5nastartování motoru se to opět zpravilo a auto jezdí. To je jediný problém s Borou. Mimochodem: od motoru 1600ccm nemůžu očekávat žádné zázraky, ale pokud se s tím naučíte jezdit, tak se z toho dá vymáčkout taky hodně :) :) .
12.05.2008 | 08:50:00 | Martin Reagovat
Bora 1,6
Ja jsem ze sve Bory nestastny. Pokud bych auto koupil po dovozu a s nejasnym puvodem prosim. Ta moje je koupena od rodicu a do 15tkm patrila WV Import. Je to rok 01 a ma najeto 72tkm v 60ti vymena desticek a zadnich kotoucu :-( vc servisni prohlidky 16500czk, jasne delal jsem to kuli zaruce ve VW. To neco stoji. ted se zacala ztracet voda. Nic jen vodni pumpa za 5000czk a to nemluvim o vrzajici naprave, hlavne pri naklonech, prisernych narazech pri prejizdeni nerovnosti ( to prisuzuji pneu 205/16/55) ovladani zrcatek ktere otaci prave zrcatko pri prepnuti na leve, kolisajici volnobezne otacky, nekdy k nule, vrzajici casti palubni desky. Kdyz k tomu pripoctu nizky kroutak 1,6ky. nic moc.
Odpoved servisu na zaruku nemate sice prekrocene km, ale stari (01) no a hura a je to. Pred tim jsem mel stareho Rovera kde za 45tkm bylo potreba vymenit manzetu na poloose ( 850)czk a menit olej. :-) docela budu rad az Boru prodam a koupim neco jineho. Jasne nejspise mam spatky kousek, to se stava. Asi uz VW neni to co byvalo.
13.11.2007 | 19:08:15 | Honnz@ Reagovat
bora
zdravím, mám téměř stejnou boru a téměř stejný problém s občasným vynecháváním - vyřešil jste to nějak? klidne mi napiště na e-mail
25.07.2007 | 15:16:57 | zastavaman Reagovat
U vozu VW JETTA se mi ještě ani jednou neprojevila závada poloosy nebo některým z kloubů.Asi jsi neměl šťastnou koupi,nebo je to v řidiči.
11.02.2007 | 16:52:36 | Reagovat