Recenze Volkswagen CC 2.0 tsi
“Krásné auto se špatnou kvalitou výroby a nadprůměrnými jízdními vlastnostmi”

Autor recenze: Antiquar všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2010 Typ motoru:2.0 tsi Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:140 000 km Způsob řazení:automat Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 4 roky Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 8 l/100 km Vloženo: 6. 1. 2014

Hodnocení inzerátu: 27 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.0

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

4
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Mazda 6 Mercedes-Benz 220 Renault Safrane

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Silné stránky

Motor a jízdní vlastnosti
Uspořádání interiéru
Výbava a vzhled

Slabé stránky

Celková kvalita provedení
Časté reklamace drobných závad
Přístup servisu VW k některým reklamacím

Závady a opravy na autě

Asistent jízdních pruhů - nefunkční, záruční oprava
Bluetooth modul + nějaké součástky - záruční oprava
Reklamace drnčení a vrzání z palubní desky a interiéru při jízdě na nekvalitní silnici - vyřešeno pouze částečně
Opakovaná reklamace nefunkčního klaksonu při -°C teplotách. Vyřešeno až na 3. pokus
Oprava stahovacích agregátů předních dveří + jejich těsnění
Výměna brzdových kotoučů a obložení, výměna štítů brzdových kotoučů po 3 letech zcela rezavé
Nadměrná koroze středního a zadního dílu výfuku


Hodnocení a zkušenosti s autem

Výbava:
Nebudu vypisovat všechny obsažené prvky výbavy (každý si je může vyhledat). Ty které zmíním považuji za podstatné. ParkPilot - auto "samo" podélně zaparkuje do řady stojících aut. Asistent jízdních pruhů - funguje jen na kvalitním a čistém vodorovném značení a od 70km/h výš, takže slouží pouze proti mikrospánku. Po reklamaci vyměnili za novou verzi, protože se nedařilo zjistit příčinu a řádně otestovat funkčnost. Ta zvládá i projíždění mírných zatáček na dálnici a hned se nevypíná aby mohl kontrolu převzít řidič. Adaptivní tempomat - pokud se něco děje, spustí alarm a dokáže auto i nouzově zastavit. Párkrát mě zachránil od nehody a pokud během alarmu zašlápnete brzdy, jejich účinnost je impozantní. Multimediální systém RNS 510 s 30GB harddiskem + DVB-T tuner a možností sledování během jízdy. Vyhřívané čelní sklo je výborná věc hlavně pro ty co někdy parkují venku a otravují sebe i ostatní škrábáním námrazy s nastartovaným motorem. Jemné drátky ve skle jsou po bližším zkoumání vidět, ale dá se na to zvyknout. Adaptivní regulace podvozku DCC - nastavovací tlačítko je umístěné trochu nelogicky a většinou používám nastavení "comfort". Bixenonová světla se oproti klasickým xenonům natáčí i do zatáček a přisvěcují do stran (ne mlhovkami jako u Škodovek) takže opravdu vidíte při odbočování do nepřehledné uličky nebo mezi zaparkovaná auta.

Interiér:
Je dobře odhlučněný, motor i aerodynamický hluk ve vyšších rychlostech jsou v mezích. S vyjímkou střechy. Pokud hustě prší nebo na ni dopadají větší kapky, docela dost o nich uslyšíte. Uspořádání ovladačů je přehledné a jednoduché, až na zmíněné tlačítko adaptivního podvozku. Prostoru je všude dost, krom menší přihrádky na brýle tu nejsou žádné zrádnosti. Elektricky nastavitelná sedadla ulehčí hledání ideální pozice na dlouhé cestování. Dlouháni ale můžou mít přesto trochu problém s prostorem vzadu nad hlavou. Každopádně je vzadu mnohem víc místa než např. v kamarádově Alfa Romeo 159.

Jízdní vlastnosti:
Auto je trochu nedotáčivé a ESP je poměrně dost utlumené, takže jeho reakce trvá déle než je zvykem. Někdo by to možná viděl jako plus, já ale ne. Jízdní komfort je dobrý, v nastavení "comfort" je lepší než třeba v mé předchozí Mazdě 6. Auto používám především na dálnici, kde se chová dobře a jistě, navíc karoserie si umí dokonale poradit s větrem nebo větrnými kapsami když se předjíždí kamiony. Motor 2.0 tsi (200hp/280Nm) je pro tohle auto skvělá volba a je silnější než tdi verze. Zátah je už od 1.600 otáček a při klidné jízdě se dá jezdit i úsporně. Na nějakých kvalitních okreskách v zahraničí není problém jet rychlostí kolem 100km/h při 6l/100km. Po městě 10l/100km, na dálnici při 130-160km/h je to 7-9l. Při slabém provozu na německé dálnici kde není tempolimit občas přidám na 180-200km/h, ale to už se musí počítat s 10l/100km. Motor není na krátké trasy a dlouho se zahřívá (v zimě). Podle okolní teploty a typu provozu je možné že motor se někdy dokonale zahřeje až po 8-15km. Mé nejkratší trasy s tímhle autem ale byly vždy nad 100km, takže mi to tak nevadilo a na nákupy a hopsání po městě máme VW Golf. Automatické řazení (DSG) je skvělá věc a jak jsem jej dříve zavrhoval, tak do dalšího auta chci automat také. Ze začátku to byl nezvyk, ale když to jízda vyžaduje naučil jsem se aspoň mít obě ruce na volantu a rychleji reagovat.

Z praxe:
Praktické využití Passatu CC ale přináší i díky jeho vzhledu a technickému řešení mnohá úskalí. Po některých zkušenostech bych doporučil ještě nezávislé topení, nejlépe s dálkovým ovládáním. Pokud CC parkuje venku během zimy, ušetří to hodně problémů i času a auto se rychleji zahřeje. Také antracitovou metalízu už bych na autě nechtěl. Sice ji všichni obdivují, barva vypadá zářivěji za slunečného dne a nenápadně když je deštivo nebo šero. Dost lidí se za autem otáčí, ale je na tom vidět každý kousek špíny a drobný škrábanec. Když chci auto dokonale umít od hmyzu v létě nebo od zimních nánosů soli, musím na ruční mytí - nemyslím vysokotlakým kartáčem ale opravdu ruční.

Faux pas:
1) Bezrámové dveře vypadají stylově, dokud se na nich při parkování venku v zimě neutvoří námraza nebo dokonce silnější vrstva ledu. Okno se totiž při pohybu kliky dveří nepatrně pootevře aby usnadnilo otevření dveří. Když je na okně námraza a je přimrzlé k liště dveří, pootevře se málo, nebo vůbec. Potom nelze zavřít dveře, takže když trávím několik minut odstaňováním ledu a námrazy z okna a spodní lišty už to tak stylové není. Patlat na to preventivně nějaké antifreeze přípravky nemá smysl. S tím souvisí nadměrné opotřebení stahovacího mechanismu oken, který po pár letech díky namáhání může vypovědět službu a musí se opravit/vyměnit. Těsnění tím samozřejmě trpí také. Je to značný diskomfort, proto se snažím parkovat mimo domov aspoň někde pod střechou, aby byla na autě jen minimální námraza.
2) Z palubní desky a občas i odjinud z interiéru se ozývá na nekvalitní silnici drnčení. Hlavně při chladnějším počasí když auto není ještě prohřáté. Nějaké pazvuky se ale ozývají i v létě i když v menší míře. Hlavně na dlažebních kostkách nebo opravdu rozbité silnici, v určitých rychlostech i na D1. U auta s pořizovací cenou začínající na 800tis. Kč by člověk čekal lepší kvalitu výroby. Po reklamaci je to o něco lepší, ale zcela se to eliminovat nepodařilo.

Další: Nádržka ostřikovačů je na 5l a nedostatek směsi je signalizován už asi v polovině. Nechápu proč. Prakticky hned po koupi zlobilo handsfree, nějakou dobu jsem z tím ztrácel nervy. Chvíli totiž trvalo, než servisní poradce pochopil že to není rukama ani telefonem. Nakonec v záruce vyřešeno výměnou bluetooth modulu + nějakých elektrosoučástek. Nefunkční klakson při teplotách pod -8°C, 2x reklamace a vždy znovu stejná závada. Po upozornění, že dle STK jde o vážnou závadu a postrašením o náhradě případných nákladů a pokut... se povedlo opravit a bez problémů. Před pár měsíci mi začalo něco rezonovat při vysokých otáčkách ve výfuku, při zahřátém motoru (výfuku) to nedělá, jinak až při 5.000 otáčkách. Prý uvolněná přepážka ve výfuku. Zatím jsem neřešil, uvnitř auta to není slyšet. Poslední dobou si všímám, že když auto někde venku stojí a změní se teplota, zamlží se zevnitř okna. Párkrát se to projevilo i po nasednutí do auta a zapnutí klimatizace. Fyzikální zákony samozřejmě znám, ale předtím jsem to nepozoroval.

VW Passat CC 2.0 tsi není špatné auto, ale pekfekcionistovi a puntičkáři by z něj brzy šla hlava kolem. Pohoda cestování a spolehlivost je také v pořádku. Některé závady by od auta za danou cenu člověk nečekal a také by uvítal lepší kvalitu provedení. Tady je na úrovni, která by se možná dala ještě pochopit u VW Golf. Každopádně pořád můžu říct, že je Passat CC lepší než moje předchozí Mazda 6, která měla také spoustu chyb a za dva roky jsem ji kvůli korozi na karoserii prodal než pořád něco řešit v servisu.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 27


Komentáře uživatelů k recenzi Volkswagen CC

Vložit komentář

Zavadejici informace

"Bixenonová světla se oproti klasickým xenonům natáčí i do zatáček a přisvěcují do stran (ne mlhovkami jako u Škodovek) takže opravdu vidíte při odbočování do nepřehledné uličky nebo mezi zaparkovaná auta. "

Asi by ses divil, ale O2FL, S2, O3, S3 maji (O2 jiz nejakych 6 let !) v lepsich verzich bezne nataceci ASF xenony, jako tvoje CC :-) Ty zminene mlhovky jsou zcela jina funkce - to neni nataceni, ale "corner" funkce v malych rychlostech pro osvetleni obrubniku apod., a ma ji take kdejaky VW, to mas tedy dost popletene :-)

Jinak celkem souhlas, ja jezdim s 1.8TSi, jsem s tim motorem velmi spokojen (i pres jeho nynejsi medialni masaz), a bez "bufiku s dalkou" a DSG (oboji jiz na druhem aute) bych si jiz auto nikdy nekoupil...

20.11.2015 | 23:47:14 | Franta  | 78.102.204.* Reagovat

RE: Zavadejici informace

autor zrejme myslel prisvicovani do zatacky hlavnim svetlometem, ne natacenim xenonu, ale corner h7 zarovkou ve svetle, tzn ne prisvicovani mlhovkou..

13.01.2016 | 13:14:21 | prd  | 90.181.243.* Reagovat

Perfektná recenzia. Díky pekne!:)

P.S. Recenzia na tú Mazdu 6 nebude?

06.01.2014 | 18:58:30 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: Perfektná recenzia. Díky pekne!:)

Na špatné věci se špatně vzpomíná :)

08.01.2014 | 14:33:40 | Antiquar  | 46.13.146.* Reagovat

RE: Perfektná recenzia. Díky pekne!:)

Teda... To jste mne s recenzí na VW Passat. docela vyvedl z míry. Já měl za to, že VW je ,,za ty prachy" konečně auto na úrovni a po osobních zkušenostech s jinými značkami jsem měl v hledáčku právě VW Pasat. No tak nic, tak asi opět sáhnu po ekonomické verzi řešení dopravy nějakou Dacií :-)

19.01.2014 | 11:21:09 | Raven  | 213.192.12.* Reagovat

RE: Perfektná recenzia. Díky pekne!:)

Tak dle jednoho exempláře bych asi nehodnotil každého Passata ale na druhou stranu co jsem slyšel zejména od mechaniků tak Passaty po roce 2006 nejsou zrovna symbolem kvality.

19.01.2014 | 20:07:06 |   | 94.112.170.* Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Volkswagen CC
  • Volkswagen CC