Rok výroby:2005Typ motoru:1.2Stav km při koupi:19 500 kmStav km nyní:31 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:6 l/100 kmVloženo:20. 10. 2008
auto jsem zakoupil s pár drobnými vadami, jako např. chybná geometrie, nefunkční tryska ostřikovače zadního skla, nefunkční interiérové osvětlení... všechny vady byly ihned bezproblémově odstraněny, v případě trysky šlo o rozpojenou hadičku, u osvětlení o kontakt..
Hodnocení a zkušenosti s autem
Tento malý VW mě zaujal svým vzhledem, ale hlavně tím, že se u nás na cestách běžně nepotkává. Vychází z koncernové Fabie,Pola a Ibizy.Je to základní model značky a podle toho je také vyroben. Uvnitř levné materiály, ale za to maximálně kvalitní zpracování. Nikde nic nevrže, plasty dobře lícují, po celém interiéru mnoho odkládacích míst.Sedadla jsou např. oproti Fabii udělána poholdně i na delší vzdálenosti (600km na jeden zátah bez problému ) Velká výhoda tohoto auta je jeho vnitřní prostor, auto je vyrobeno tak,aby využilo maximálně vnitřní prostor,a opravdu se v této oblasti povedlo. V předu i vzadu se pohodlně usadí i nad 180cm vysocí zároveň. Jediná výtka ohledně prostoru je u sedadla spolujezdce-to není výškově stavitelné a sériově je velmi vysoko.( auto celé má docela vysokou světlou výšku...) Další malá výtka je k zadním sedadlům,ta jsou jen pro 2 s tím, že uprostřed jsou plastové držáky na kelímky a drobnosti.. Standartní výbava je ABS,2*AIRBAG, příplatková je velmi bohatá, z té mám jen posilovač, stavitelný volant+sedadlo spolujezdce, centrál, el. okna, 15"litá kola VW, vario paket (výklopná okýnka vzadu + posuvná a skopná zadní lavice- ta udělá z cca 250litrů v kufru cca 320litrů jejím posunutím) Ohledně motoru, neníto žádná sláva.Výkon je 40KW, na cca 950kg hmotnosti auta.Ale zase je to výhoda oproti těžší Fabii se shodným motorem.Zpřevodování je výborné, motor je velice pružný a hlavě tichý (to někomu může i vadit) Max rychlost je oproti papírovým 148km/h reálná až k 180km/h a to je na 40kw docela slušné (ryhlost= na 165 gumách ) Ohledně spotřeby, při jízdě po městě s lehkou nohou se dá dostat v pohodě na 5,5 litrů/100km a to jsou obuty pneu 195/50R15. S užším profilem se dá dostat až k 5 litrům. Při dálniční jízdě se spotřeba zvýší na cca 6,5 litrů, ale ani to není nijak hrozné.. Jídní vlastnosti jsou ovlivněny širšími gumami+ rozšířením o 2cm podložky. Teď jsou solidní, s užšími gumami se auto docela naklánělo, ale to je dáno vysokou stavbou. Jinak jsou průměrné, auto sedí a na cestě se chová dobře.Podvozek je naladěn na tvrdší notu, ale to autu ani pohodlí vůbec nevadí..
S autem jsem zatím opravdu spokojen, nemám důvod si prozatím na nic stěžovat. Možná je to dáno malým počtem km, i tím, že vůz byl dovezen z Německa, ale stav je na úrovni nového vozu.... A doufám, že ještě dlouho bude....
Tohle auto doporučuji hlavně nenáročným uživatelům, pro městský provoz a hlavně těm, kteří mají rádi originalitu a značku VW :-)
Mám Foxíka 1.4 třetím rokem. Rok výroby 2005. Chtěla jsem něco malého, syn mi sehnal tohle. Samozřejmě,že jsem musela něco investovat,ale po vychytání nějakých much.... Maximální spokojenost, vzadu mrtě místa. Po motorické stránce super. Je to můj miláček...pánové prominou. Předtím jsem jezdila s rovrem...
tvůj příspěvek je tady koukám rozhodně na místě... měl by ses naučit určitě počítat,když už chceš komentovat autorecenze. a jestli máš komplex ohledně malých aut, běž si komentovat paštiky a Superby, ty si totiž kupují lidi s výhradně více jak 190cm, že? :-D
Myslel jsem pouze tříválce HTP. Ty se dělaly pro Fábii I jako dvouventil 40 kW (jedná se o počet ventilů na 1 válec) a čtyřventil 47 kW. Do Fábie II se dává dvouventil 44 kW (v tom jsem jediném nejel) a čtyřventil 51 kW (tam jsem se v předchozím příspěvku spletl o 1 kW - napsal jsem 50). Tvoje paní má, jak už jsi tu někde psal, čtyřválec 1,4 MPi. S tím zkušenost mám, ale zase vždy jen s jedním autem určitého typu. 1,4 MPi - 50 kW se mi rozhodně hlučná nezdála, 1,0 také ne - to je naopak tiché. Pak je 1,4 MPi - 44 kW - to asi máte, s tím jsem nejel. To je ten motor, který se, nevím proč, montoval i do Octavie. Snad by také neměl být hlučný - kdoví, co má za sebou :-) Nad 100000 km u těchto motorů běžně ozývají rozvody, tak nějaký ten chrastot je.
Manželka má Fabii I, tu slabší - ne 50 kW (nevím, jestli má 44, nebo 47 kW) a uvnitř je tedy hlučná. O dost víc než moje C1. Ale třeba je to tím, že má krátký kvalty a motor jde pořád rychle do otáček. Ve stovce to hlučí jako C1 ve 150. Možná i víc :-)) Se zvukem HTP uvnitř zkušenost nemám.
Zaujal mě ten tichý motor. Mám podobnou zkušenost z Fábie s motorem HTP 40 kW - uvnitř to bylo tiché, ale vyzkoušel jsem jenom jedno auto. Naopak vnější hluk mi připadá značný, když ty různé tříválce HTP slyším jezdit kolem sebe. Naopak u čtyřventilů mi vnitřní hlučnost připadla vysoká, zvláště u Fabie I - 47 kW. U Fábie II - 50 kW je to trochu lepší. Máte někdo podobnou zkušenost? Od každého typu jsem totiž vyzkoušel vždy jen jedno auto, tak nevím, jestli to takhle je pravidlem.
Mám Peugeot 107 a nikdy jsem tu netvrdil, že mám 180 cm, protože mám 190 cm :-)) P 107 je minivůz, ale VW Fox ne. Fox zařazují jeho rozměry - tzn. délka a rozvor - do kategorie malých vozů (jako jsou Fabia, Polo), nikoliv minivozů (jako jsou kolíňata, Spark, Panda a podobní trpaslíci).
S lehkou nohou se dá ve městě dostat na 5,5 a s užším profilem na 5. Co to kecáš? Když pominu, že to jsou tvé teoretické žvásty, že si to jen myslíš, (pochybuji, že jsi měřil spotřebu ve městě se střídavou výměnou profilu pneumatik) tak tě upozorňuji, že takový rozdíl ve spotřebě dá změna rozměru pneu až ve vyšší rychlosti, mimo město. Tak zase nekecej a nekrm nám hlavy! Bez lehké nohy je to 6, 6,5, nebo 10 ? Já totiž lehkou nohu nemá (váží skoro 20 kg) ale moje auto jezdí i s touto těžkou nohou po městě za 5, a to je podstatně výkonnější.
Předchozí auto žádné... tak to se to potom chválí. I Matiz by byl v tomto případě Cadillac. A za rok najel náš pilot 115 000 km? To je teda démon! A nebo spíš pěknej kecal!!! To s tím asi taxikaří - proč ne, když je to pohodlný vůz pro osoby se 180 cm, že? Je zvláštní, že každý kdo si koupí trpaslíka, tak o sobě tvrdí, že má 180 cm. Není to trochu divné? Nebo je to úchylka?
nojo, ale k čemu to auto je?Nějak mě uniká účel...Levné auto do města?---Když už se nějaký ojetý vyskytne, tak cena je absolutně příšerná:(( Svezl jsem se v tom..Děkuji, ne...raději 15 let starý passat:)
19.06.2009 | 00:12:12 | Josef Novák zvaný HořčákReagovat
zcela souhlas
aktuálně jezdím s kamarádovým foxem již delší dobu a naprosto do puntíku výše uvedená recenze splnuje to co má. Jako autí je vzacne, libi se mi desticka made in Brasil....Foxík byl zakoupen lehce ojetý v naprosto totální holé výbavě pro pracovně soukromé účely a toto splnuje. Motor je skutečně velmi tichý až někdy nevím, jak a kdy řadit. Motoricky velmi dobrý, autí je lehoučké. Trochu mi vadí absence zadních dveří, ale dá se na to zvyknout. Jako městské vozítko splnuje vše. Pardon zapomněl bych na jednu důležitou věc: nefouká, topení a chlazení je naprosto tragické i na nejvyšší stupen jako by se nic nedělo...prosím autora recenze, jestli má ten samý problém.
Na začátek bych chtěl říci, že údaje o výse zmiňovaném vozidlu jsou zcela přesná a konfrontují s holou skutečností stavu vozidla, tak jak to popisuje autor recenze. Jakožto odborník na automobilní techniku bych chtěl zde pochválit ty malé výtky, které jsou zde tak pěkně zachyceny očima určitě zkušeného technika, který i přes složitost dané problematiky dokázal osvětlit dané problémy i lajkům. Text je kontrapunkcí na odborný manuál VW, takže lze z něho bez problému čerpat. Přeju autorovi mnoho dalších skvělých uspěchů s recenzemi o automobilovém světě.
plne súhlasím s autorom hodnotenia i s týmto komentárom, jazdil som už na oveľa výkonnejších a luxusnejších autách v minulosti i v súčasnosti, ale toto autíčko zodpovedá požiadavkam na jednoduché, praktické a pritom pomerne pohodlné a spoľahlivé mestské vozidlo,s ktorým nie je problém vydať sa aj na dlhšiu cestu,práve kvůli tichému chodu motora, ktorý sa aj pri dialničných 120-130 km/h neprejavuje hlučne a priemerná spotreba ani pri takejto jazde nepresiahne údaje výrobcu. Navyše bezkonkurenčný vnútorný priestor v tejto kategórii vozidiel aj pri tvrdšie nastavenom podvozku poskytuje 4 dospelým osobám dostatočné pohodlie na bezproblémové absolvovanie aj niekoľko stokilometrovej cesty, bez toho, aby sa po vystúpení z vozu, cítili, ako by ich prešiel parný valec
21.07.2014 | 21:23:44 | Pavol
| 95.105.180.*Reagovat
Komentáře uživatelů k recenzi Volkswagen Fox
Hodnocení Foxe
Mám Foxíka 1.4 třetím rokem. Rok výroby 2005. Chtěla jsem něco malého, syn mi sehnal tohle. Samozřejmě,že jsem musela něco investovat,ale po vychytání nějakých much....
Maximální spokojenost, vzadu mrtě místa. Po motorické stránce super. Je to můj miláček...pánové prominou. Předtím jsem jezdila s rovrem...
13.05.2023 | 22:12:36 | Lýdie Vàvrová | 5.59.78.* Reagovat
re: honza
tvůj příspěvek je tady koukám rozhodně na místě...
měl by ses naučit určitě počítat,když už chceš komentovat autorecenze. a jestli máš komplex ohledně malých aut, běž si komentovat paštiky a Superby, ty si totiž kupují lidi s výhradně více jak 190cm, že? :-D
27.06.2009 | 17:07:43 | matěj Reagovat
Standa:
Myslel jsem pouze tříválce HTP. Ty se dělaly pro Fábii I jako dvouventil 40 kW (jedná se o počet ventilů na 1 válec) a čtyřventil 47 kW. Do Fábie II se dává dvouventil 44 kW (v tom jsem jediném nejel) a čtyřventil 51 kW (tam jsem se v předchozím příspěvku spletl o 1 kW - napsal jsem 50). Tvoje paní má, jak už jsi tu někde psal, čtyřválec 1,4 MPi. S tím zkušenost mám, ale zase vždy jen s jedním autem určitého typu. 1,4 MPi - 50 kW se mi rozhodně hlučná nezdála, 1,0 také ne - to je naopak tiché. Pak je 1,4 MPi - 44 kW - to asi máte, s tím jsem nejel. To je ten motor, který se, nevím proč, montoval i do Octavie. Snad by také neměl být hlučný - kdoví, co má za sebou :-) Nad 100000 km u těchto motorů běžně ozývají rozvody, tak nějaký ten chrastot je.
19.06.2009 | 14:52:00 | Itall Reagovat
Itall
Manželka má Fabii I, tu slabší - ne 50 kW (nevím, jestli má 44, nebo 47 kW) a uvnitř je tedy hlučná. O dost víc než moje C1. Ale třeba je to tím, že má krátký kvalty a motor jde pořád rychle do otáček. Ve stovce to hlučí jako C1 ve 150. Možná i víc :-)) Se zvukem HTP uvnitř zkušenost nemám.
19.06.2009 | 13:02:59 | Standa Reagovat
Zaujal mě ten tichý motor. Mám podobnou zkušenost z Fábie s motorem HTP 40 kW - uvnitř to bylo tiché, ale vyzkoušel jsem jenom jedno auto. Naopak vnější hluk mi připadá značný, když ty různé tříválce HTP slyším jezdit kolem sebe. Naopak u čtyřventilů mi vnitřní hlučnost připadla vysoká, zvláště u Fabie I - 47 kW. U Fábie II - 50 kW je to trochu lepší. Máte někdo podobnou zkušenost? Od každého typu jsem totiž vyzkoušel vždy jen jedno auto, tak nevím, jestli to takhle je pravidlem.
19.06.2009 | 11:06:19 | Itall Reagovat
Honza:
Mám Peugeot 107 a nikdy jsem tu netvrdil, že mám 180 cm, protože mám 190 cm :-)) P 107 je minivůz, ale VW Fox ne. Fox zařazují jeho rozměry - tzn. délka a rozvor - do kategorie malých vozů (jako jsou Fabia, Polo), nikoliv minivozů (jako jsou kolíňata, Spark, Panda a podobní trpaslíci).
19.06.2009 | 10:55:18 | Itall Reagovat
Autorovi
S lehkou nohou se dá ve městě dostat na 5,5 a s užším profilem na 5. Co to kecáš? Když pominu, že to jsou tvé teoretické žvásty, že si to jen myslíš, (pochybuji, že jsi měřil spotřebu ve městě se střídavou výměnou profilu pneumatik) tak tě upozorňuji, že takový rozdíl ve spotřebě dá změna rozměru pneu až ve vyšší rychlosti, mimo město. Tak zase nekecej a nekrm nám hlavy! Bez lehké nohy je to 6, 6,5, nebo 10 ? Já totiž lehkou nohu nemá (váží skoro 20 kg) ale moje auto jezdí i s touto těžkou nohou po městě za 5, a to je podstatně výkonnější.
19.06.2009 | 07:08:20 | Jarda Ž. Reagovat
Předchozí auto žádné... tak to se to potom chválí. I Matiz by byl v tomto případě Cadillac. A za rok najel náš pilot 115 000 km? To je teda démon! A nebo spíš pěknej kecal!!! To s tím asi taxikaří - proč ne, když je to pohodlný vůz pro osoby se 180 cm, že? Je zvláštní, že každý kdo si koupí trpaslíka, tak o sobě tvrdí, že má 180 cm. Není to trochu divné? Nebo je to úchylka?
19.06.2009 | 07:03:07 | Honza Reagovat
Hmm, pohodlné pro 4 osoby... dokonce vzadu výklopná okýnka...jaká vymoženost! A 180 km/h? Z jakého kopce? Nebo rovnou ze skály?
19.06.2009 | 06:58:32 | Reagovat
nojo, ale k čemu to auto je?Nějak mě uniká účel...Levné auto do města?---Když už se nějaký ojetý vyskytne, tak cena je absolutně příšerná:(( Svezl jsem se v tom..Děkuji, ne...raději 15 let starý passat:)
19.06.2009 | 00:12:12 | Josef Novák zvaný Hořčák Reagovat
zcela souhlas
aktuálně jezdím s kamarádovým foxem již delší dobu a naprosto do puntíku výše uvedená recenze splnuje to co má. Jako autí je vzacne, libi se mi desticka made in Brasil....Foxík byl zakoupen lehce ojetý v naprosto totální holé výbavě pro pracovně soukromé účely a toto splnuje. Motor je skutečně velmi tichý až někdy nevím, jak a kdy řadit. Motoricky velmi dobrý, autí je lehoučké. Trochu mi vadí absence zadních dveří, ale dá se na to zvyknout. Jako městské vozítko splnuje vše. Pardon zapomněl bych na jednu důležitou věc: nefouká, topení a chlazení je naprosto tragické i na nejvyšší stupen jako by se nic nedělo...prosím autora recenze, jestli má ten samý problém.
18.06.2009 | 21:06:36 | petr Reagovat
Hodnoceni
Na začátek bych chtěl říci, že údaje o výse zmiňovaném vozidlu jsou zcela přesná a konfrontují s holou skutečností stavu vozidla, tak jak to popisuje autor recenze.
Jakožto odborník na automobilní techniku bych chtěl zde pochválit ty malé výtky, které jsou zde tak pěkně zachyceny očima určitě zkušeného technika, který i přes složitost dané problematiky dokázal osvětlit dané problémy i lajkům.
Text je kontrapunkcí na odborný manuál VW, takže lze z něho bez problému čerpat. Přeju autorovi mnoho dalších skvělých uspěchů s recenzemi o automobilovém světě.
Automotoperfect
27.12.2008 | 23:50:53 | Perfect Reagovat
RE: Hodnoceni
plne súhlasím s autorom hodnotenia i s týmto komentárom, jazdil som už na oveľa výkonnejších a luxusnejších autách v minulosti i v súčasnosti, ale toto autíčko zodpovedá požiadavkam na jednoduché, praktické a pritom pomerne pohodlné a spoľahlivé mestské vozidlo,s ktorým nie je problém vydať sa aj na dlhšiu cestu,práve kvůli tichému chodu motora, ktorý sa aj pri dialničných 120-130 km/h neprejavuje hlučne a priemerná spotreba ani pri takejto jazde nepresiahne údaje výrobcu. Navyše bezkonkurenčný vnútorný priestor v tejto kategórii vozidiel aj pri tvrdšie nastavenom podvozku poskytuje 4 dospelým osobám dostatočné pohodlie na bezproblémové absolvovanie aj niekoľko stokilometrovej cesty, bez toho, aby sa po vystúpení z vozu, cítili, ako by ich prešiel parný valec
21.07.2014 | 21:23:44 | Pavol | 95.105.180.* Reagovat