Rok výroby:2003Typ motoru:Stav km při koupi:170 000 kmStav km nyní:245 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?4 rokyPalivo:DieselPrůměrná spotřeba:8 l/100 kmVloženo:11. 3. 2017
Výměna kusu kabelu čidla otáček na vačkovce. Tlačítko spínače brzdových světel pod brzdovým pedálem.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Nevím odkud se berou ty negativní recenze na T5tku. Vůz mám zatím sice jen 4 roky, ale kupoval jsem jej již jako 10 starý, a tak předpokládám, že závady se měly již dostavit. Musím podotknout, že vlastním variantu long a provedení bus, nicméně auto je bez sedadel používáno jako stavební. Doufám, že to právě nezakřikávám, ale kromě poruchy způsobené prachem v tlačítku spínače brzdových světel (nerozsvěcela se brzdová světla, ale auto na to umí ihned upozornit), se dlouho nestalo nic zásadního. Tato oprava proběhla svépomocí, tlačítko stálo 24 Kč. Prach se do spínače dostal, když se v autě bez přepážky odvážela suť a celý vnitřek, včetně palubky byl pokrytý několika milimetry prachu. Druhý a zatím jediný závažný problém nastal, když jsem najel rychle na zpomalovací práh a auto se koplnetně vyplo a už nechytlo. Nezbylo než se nechat odtáhnout do servisu, kde auto samozřejmě nasratrovalo. Naštěstí na diagnostice zjistili, že nešlo čidlo otáček na vačkové hřídeli a tak došlo k záměrnému vypnutí. Odtah 2400 Kč. Diagnostika 1200 Kč. Problém nakonec nebyl v čidle, ale v uhnilém kabelu, který vede v motorovém prostoru. Výměna kusu kabelu autoelektrikářem za 700 Kč. Při koupi jsem měnil tlumiče, čepy, brzdy (destičky, kotouče, brzdiče) a dělal rozvody. Víceméně zbytečně, ale aby to bylo při jednom jsem nechal udělat i spojku a dvouhmoťák. Od té doby je klid. Od výměny najeto cca 75 000 Km. Jenom destičky vyměněny po 55 000 Km. Vnitřek je pohodlný, všechno drží na svém místě (samozřejmě kromě zámku palubní přihrádky -) ), nikde nic nebouchá, nevrže. Jezdím s tím celkem ostře, auto parádně sedí a často jedu dost naložený, třeba 1,5 tuny v kufru, nebo i přívěsný vozík. Na to je 77 kw málo, ale holt se do kopce zařadí za 2 a jede se 40. Značným nešvarem je ovšem reznutí zašupovacích dveří, ty u spodního okraje bobtnají usilovně. Dál na autě běžným způsobem reznou okraje blatníků a spodky dveří. Prahy jsou potažené nějakou gumou, zřejmě to nechal dělat předchozí majitel (škola v Německu). Ještě mi rezne přední hrana kapoty, ale ta byla bouraná už když jsem to kupoval. Naopak co nerezne vůbec je podvozek. Spodek auta vypadá parádně, dokonce i výfuk je stále původní a ten jediný se olupuje. Je ale z několika vrstev plechu (tlumič) a tak když se rozpadne jedna vrtsva, začíná teprve reznout další. V autě je stále původní turbo, ikdyž v létě v horku na dálnici s nákladem už píská, za normálních podmínek se chová normálně a snad ještě vydrží. O šok se umí u této verze postarat naftový příhřev motoru, který někdy z podauta pěkně kouří a lidé neznalí věci se děsí, že auto začalo hořet. Výfuk má umístěný v úrovni předních sedadel uprostřed. Co se týká spořeby, tak ta umí být pěkně proměnlivá. Mimo město na silnicích první třídy, s průměrnou rychlostí kolem 80 km/h se dá opravdu jet za 7 litrů. Naopak pohádky o spotřebě ve městě si nenechte namluvit. To je klidně i až 9 litrů. (vozím ale vždy nějaký náklad, tak se možná dostane někdo o trochu níž) V mém případě je to tak půl na půl, takže jsem na průměru 8 litrů. Co se týká žraní oleje, tak to probíhá tak, že při každoroční výměně na začátku naliju na max a při výměně za rok (cca 15 000 Km) jsem stále ještě těsně nad minimem, takže olej vůbec nedolívám.
Celkově bych to doporučil každému, kdo potřebuje dodávku, ale chce s tím jezdit jako s osobákem. Ten podvozek snad jiná dodávka neposkytne. Mám dobrou zkušenost i se Sprinterem a Masterem, obojí mi přišlo také příjemné, ale netrouf bych si s tím takové kousky jako s T5tkou. Naopak Vito byla hrůza. Bylo to výrazně mladší, stejně najeto a všechno rozrachtané, odřené, odpadávající a ještě horší rez.
Komentáře uživatelů k recenzi Volkswagen T5