Rok výroby:1991Typ motoru:1.9TDStav km při koupi:150 000 kmStav km nyní:250 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:5,5 l/100 kmVloženo:23. 11. 2010
Předchozí auto:Opel Frontera Opel Kadett Škoda Octavia Citroën XM Peugeot 309
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Závady a opravy na autě
Vento mělo zatvrdlé písty v předních brzdových třmenech. Málo účinné brzdy a delší startování za studena. Termostat vyměněn protože teplota byla moc dole.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Vento jsem si pořídil jako trošku znalejší člověk v oblasti autodílů. Na toto auto jsou ceny ND dílů oproti jiným naprosto směšné. Přirovnal bych to k Felicii. Ideální pro lidi co chtějí hodně srandy za málo peněz. Musím ale podotknout že při koupi vozidla jsem se toho nebál a nakoupil jsem díly v hodnotě 15 tisíc a že jich bylo abych dal auto do stavu pro mě vhodného. Což znamená nekoukám na nejlevnější díly jako předchozí majitel ale na kvalitu. Kvalitu si u tohoto vozu dovolit můžete když i tak vychází cena daného dílu za slušné peníze.
Zakoupeno a vyměněno na vozidle bylo:
-Repase předních brzdových třmenu sadama frenkit
-Výměna brzdových destiček Starline a kotoučů starline za ATE (brzdný účinek konečně takový jaký auto má mít!)
-Výměna všech filtrů filtron za nové značky FRAM
-Nové provozní náplně fridex zn.Carlson a oleje vyměněny starline za valvoline (toto bylo znatelné opravdu velmi moc,olej je jasný základ správného zpěvu motoru:-))
-Nový termostat (u starého se držela teplota moc dole nyní se drží krásně na 90 stupních)
-Nové rozvody komplet značka Gates a napínací kladka
-Nové žhavící svíčky původní Brisk jsem zahodil a namontoval NGK power
Po všech těchto výměnách mohu konstatovat že auto jezdí naprosto super. Motor jezdí úžasně a spotřeba je na nějakých 5-6 litrech nafty a to podotýkám je velký mazec! A to z důvodu že v autě je zaměněno turbo z původních K-16 za K-24. Přidán intercooler. Upravené čerpadlo - předvstřik a doladěné dávkování nafty. Díky této úpravě která je na toto vozidlo opravdu velmi levná se dá dosáhnout kolem 100KW z původních 55KW! Já ale jedu na jistotu a trvanlivost takže tuto úpravu mám nastavenou na nějakých 75KW bohatě stačí :-) No nekupte to auto je spolehlivé jediné co to chce hlídat úplně nejvíc je karoserie. Na zimu nastříkat dutiny a spodek a máte klid na haleluja. :-)
To se mi moc nezdá, že by šel starý předkomůrkový turbodiesel natáhnout až na 100 kW jen přidáním tlaku na turbu a naftě na čerpadle. Pokud by se jednalo o přímý vstřik s řj, tak na omezenou dobu ano, ale motor na to není moc stavěnej a bez překopání motoru by to byla rychlá smrt.
Velice nenáročné auto, s ohromnou spolehlivostí, o které se mohou nové auta nechat jen zdát. Nájezd 120 000 km. Mimo zádkladních věcí žádný servis. Na motoru jen rozvody. Motory běžně při dobrém zacházení najedou přes 500tis km....O tom si nové vozy opět mohou nechat jen zdát!
Komentáře uživatelů k recenzi Volkswagen Vento
čau z čeho je turbo k-24 ?
27.11.2017 | 15:21:59 | vw | 172.16.17.* Reagovat
To se mi moc nezdá, že by šel starý předkomůrkový turbodiesel natáhnout až na 100 kW jen přidáním tlaku na turbu a naftě na čerpadle. Pokud by se jednalo o přímý vstřik s řj, tak na omezenou dobu ano, ale motor na to není moc stavěnej a bez překopání motoru by to byla rychlá smrt.
01.12.2010 | 17:37:50 | Radek Hulmihoukolen Reagovat
Km ?
100 000 km za rok ? To jsi celkem letec :-)
01.12.2010 | 17:11:19 | Bobeš Reagovat
za málo peněz hodně muziky!!!
Velice nenáročné auto, s ohromnou spolehlivostí, o které se mohou nové auta nechat jen zdát. Nájezd 120 000 km. Mimo zádkladních věcí žádný servis. Na motoru jen rozvody. Motory běžně při dobrém zacházení najedou přes 500tis km....O tom si nové vozy opět mohou nechat jen zdát!
20.04.2015 | 10:30:40 | Ruda | 84.173.215.* Reagovat