Rok výroby:1998Typ motoru:Stav km při koupi:120 000 kmStav km nyní:216 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 rokyPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:11,0 l/100 kmVloženo:8. 9. 2011
Velmi pohodlné sedačky Silný motor Možnost vypnout stabilizaci Kvalitní zpracování
Slabé stránky
Tuhé tlumiče
Závady a opravy na autě
Lambda sonda.. To byl největší problém na mém autě.. Vyměnil jsem váhu vzduch a nic, překopal jsem celé potrubí vedení vzduchu a nic.. Jediné co na chvíli pomohlo byla výměna škrtící klapky v motoru.. Vydržela 5000km a sonda se opět rozsvítila.. Není nijak vážný problém prostě je auto buď slabší a nebo rapidně stoupne spotřeba..
Hodnocení a zkušenosti s autem
Vůz který mám je M třída (je to to samé jako M u BMW).. Výkon 144 kw tomuto kombíku propůjčoval neuvěřitelnou živost jak na dálnici tak ve městech.. O tom jak krásně se s ním jezdilo na okreskách by Mácha psal básně.. Tento model má snížený podvozek o 23mm a mnohem tužší tlumiče.. To samozřejmě znepříjemňovalo jízdu po hrbolatých silnicích ale sedadla byla naštěstí tak vydařená že to nebylo uplně k nevydržení.. V prudkých zatáčkách je vůz poměrně nedotáčivý a je velmi cítit jak track kontrol uvolňuje plyn.. Při jeho vypnutí se ale průjezd nezlepší.. Při vyžších rychlostech bez něj zatáčku neprojedete a zkončíte ve škarpě, zatímco při těch nižších rychlostech se Vám od kol valí spousta kouře, ale rychlos nenabíráte.. Je to způsobeno jednoduše tím, že vůz má velmi těžký zadek.. Auto má velmi dobře rozdělenou váhu v poměru 60:40 na předek.. Je to zařízeno tak že převodovka je uprostřed vozu a ne pod motorem což troch ztěžuje její opravy.. Bohužel s náhonem na přední kola ale ani toto váhové řešení nepomohlo a ani ve velké snaze ho se zapnutou stabilizací nelze utrhnout.. Jediná možnost jak uvézt vozidlo do smyku je jej rozhoupat a prudké brzdy a to vše s vypnutou stabilizací..
Na sněhu se vůz chvá taky jako přibitý a na mokru ani nevíte že jste projeli louži..
Na komfort na rovných silnicích si nemohu nijak stěžovat.. Velmi pohodlné sedačky mají dobré boční vedení, takže ani v zatáčkách z nich nevypadáváte.. Jako velmi pozitivní hodnotím okénka.. Resp. jejich ovládání.. Na všech dveřích je totiž jedno ovládací tlačítko a potom jsou ještě všechny čtyři tlačítka umístěna za řadící pákou, kde ale ani v nejmenším nepřekážejí.. Navíc se zde nacházelo tlačítko na vypnutí okének u zadních dveří jako dětská bezpečnostní pojistka.. Veškeré ovládací prvky jsou umístěny tak, aby na ně řidič pohodlně dosáhl.. Jediné překvapující bylo tlačítko na vypnutí stabilizace podvozku, které bylo umístěno mezi tlačítky na vyhřívání sedadel přímo před řadící pákou.. Ovšem pro aktivaci musíte toto tlačítko přidržet o trochu déle cca 2 sekundy takže není tak nebezpečné.. Ostatní řídící prvky vozidla jsou umístěné na levé straně řidiče takže nehrozí náhodný zásah spolujezdce.. Budíky jsou velmi předhledné a komfortní. Občas mám pocit že se ručička trochu zasekne a pak spadne třeba až o 5 km najednou, ale to je zřejmě způsobeno stářím vozidla a najetými kilometry..
Převodovka je velmi hbitá a řazení trochu tuhé, ale tak to má u sportovně raženého vozu být.. Příjemé je, že pokud jedete na trojku třicet a potřebujete předject jiné auto, můžete zrychlit až na 150 km/h a až potom přeřadit třeba i rvnou na pětku..
Rychlost tohoto vozu je přímo fascinující.. Ve 3500ot se spíná vysokotlaké turbo a akcelerace Vás zamáčkne do sedadel.. Maximální rychlost jakou jsem tímto vozem jel, byla 256km/h což je podle mne velmi slušné na kombík.. Bohužel jsem měl při této rychlosti pedál na podlaze, a troufám si tvrdit že okamžitá spotřeba se pohybovala okolo 30litrů na 100km..
Karoserie je u tohoto vozu velmi tuhá a její zpracování je stejně jako zpracování interiéru kvalitní.. Nikde se nic nehýbe, nic nevrže a ani nic neupadlo.. Karoserie je vyztužena oceovým rámem pro zvýšení bezpečnosti a také pro zvýšení hmotnosti.. Váha 1650kg rozhodně není zanedbatelná, a je velmi cítit obzláště v zatáčkách..
Kufr není tak extra prostorný, ani neníní srovnán s prahem, což velmi snižuje komfort při nakládání vozu.. Avšak nachází se v něm bezpečnostní pás pro připoutání prakticky čehokoliv, a už ve standartu má síť na zavazadla.. Pod dvojitým dnem se skrývá neplnohodnotná rezerva, a veškeré nářadí.. V boku kufru je také prostor pro lékárničku a jiné drobnosti uzavřený "koberečkovou" stěnou.. Sedadla se dají sklopit tak že vznikne uplně rovný prostor a dá se sklopit i sedačka spolujezdce..
Komentáře uživatelů k recenzi Volvo V40